بین الملل

چهار پیش‌بینی درباره نابودی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در تحلیلی چند شخصیت مختلف از جمله تحلیلگران اسرائیلی را درباره نابودی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد.

به گزارش نازک نارنجی، روزنامه رای الیوم در تحلیلی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: بی بی سی سه گزارش تلویزیونی در این زمینه تهیه کرده است که از شبکه یک شبکه یک به نشانی زمان. و بسیار مرتبط و حرفه ای سیمپسون در این گزارش ها، بسیاری از تناقضات داخلی رژیم صهیونیستی و منابع تهدیدات موجود رژیم صهیونیستی را از طریق مصاحبه با اقشار مختلف سیاسی و نظامی آشکار می کند.

نویسنده می گوید: وقتی گزارش اخیر دوست و همکارمان زهیر اندروز را در روزنامه رای الیوم خواندم، به یاد پیشگویی جان سیمپسون افتادم. کسی که خیلی خوب می شناسمش و با اکثر برنامه های رسانه ای و تحلیلی اش درگیر بوده ام. زهیر اندروز در گزارش خود سه پیش‌بینی از سه کارشناس و تحلیلگر اسرائیلی ارائه می‌کند که گزارش‌های همکار ما سیمپسون را تأیید می‌کند و تصویر بدبینانه‌تری ارائه می‌دهد.

اولین پیشگویی برای شال آریل، ژنرال بازنشسته و شرق شناس متخصص در درگیری اعراب و اسرائیل، در مقاله ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد، می گوید که جنبش صهیونیستی در تحقق رویای خود برای «ساختن یک دموکراسی اسرائیلی با اکثریت یهودی» شکست خورده است. ” و اکنون زمان اسرائیل نیست و این نظریه شکست خورده است.

پیشگویی دوم برای آری شویت یک تحلیلگر کهنه کار اسرائیلی است که بدبین تر است و در مقاله ای که در همین روزنامه منتشر شده می گوید: «اگر اسرائیل بالاخره نفس می کشد و غیره از نقطه بی بازگشت عبور کرده ایم، چه معنایی دارد؟ اسرائیلی‌ها بدون انگیزه زندگی در آن، می‌دانند که از زمانی که به سرزمین فلسطین آمده‌اند قربانی زنگ خطر دروغین شده‌اند. دروغی که جنبش صهیونیستی برای متقاعد کردن جهان به این که فلسطین سرزمینی بدون مردم است ابداع کرد.

او در پایان گفت: «زمان رفتن به سانفرانسیسکو یا برلین فرا رسیده است.

سومین پیشگویی برای گدون لوی، نویسنده چپ‌گرای اسرائیلی که مقاله‌ای نوشت: ما با سخت‌ترین کشور تاریخ روبرو هستیم و روند نابودی موجودیت و سرطان اسرائیل به مراحل پایانی رسیده و راهی برای درمان این بیماری گنبدها و دیوارهای آهنی.» هیچ مانع یا بمب هسته ای وجود ندارد.

اصلی‌ترین تغییری که منجر به چنین تصاویر منفی از شخصیت‌های اسرائیلی شده است، وجود جنبش‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و سایر فعالیت‌های کرانه باختری است که کاملاً مستقل از دولت‌ها و دولت‌های عربی هستند. کشورهایی که پرچم تسلیم را برافراشتند و رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند و وارد روند عادی سازی روابط شدند.

فناوری موشکی و محور مقاومت به رهبری ایران، سوریه، بخش‌هایی از عراق، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن موضوعی است که تمامی معادلات نظامی و سیاسی را تغییر داده و به برتری اسرائیل پایان می‌دهد. اسرائیل که جنگ با دولت های عربی را تنها در چند ساعت پایان داد.

برای میلیونمین بار می گوییم که نبرد شمشیر در ماه مه ضربه مهلکی برای اسرائیلی ها بود زیرا آنها بیش از 11 روز از جهان منزوی بودند و آنها را به فرار وحشت زده به سوی پویانان و بمباران در ساعت دو سوق داد. فرودگاه ها -به رهبری “تل آویو” و “رامون” در نقاب برای اولین بار پس از جنگ در سال 1948، آنها تمام دروازه های فرار را به روی اسرائیلی ها بستند، السنوار و ژنرال های آنها این تصمیم را گرفتند.

دولت کنونی اسرائیل و دولت قبلی نیز از موضوع «پیمان ابراهیم» و عادی‌سازی دولت‌های حاشیه‌نشین عربی برای سرپوش گذاشتن بر این تصاویر سیاه استفاده کرده‌اند، اما حتی این پیمان هم جعلی بوده است و شاهد حضور اولین رهبر صهیونیست‌ها بودیم. ابوظبی با موشک های یمنی مواجه شد و نمی دانیم او اولین شب خود را در پایتخت امارات چگونه گذراند. زیر زمین یا در زمین.

شرط بندی صهیونیست ها برای پاک کردن خاطره نسل های فلسطینیان متحمل خسارات شدیدی شد زیرا نسل اول اولین گلوله مقاومت را در سال 1965 شلیک کرد و پس از شکست در ژوئن 1967 دایره خود را گسترش داد، نسل دوم دو انتفاضه ترتیب داد. انتفاضه اول با سنگ در سال 1987 و انتفاضه دوم با تسلیحات در سال 2000 اکنون باعث شعله ور شدن نسل سوم راکت و جنگ پهپادی و تونل ها شد و انتفاضه سوم در کرانه باختری رخ داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: «سعی خواهم کرد که اسرائیل صدمین سالگرد تأسیس خود را جشن بگیرد، زیرا تاریخ به ما آموخته است که حداکثر امید به زندگی برای یک کشور یهودی کمتر از 80 سال است». نتانیاهو این آرزو را برآورده نخواهد کرد زیرا باید بقیه عمر خود را پشت میله های زندان بگذراند و جانشین او با رای اعراب در کنست معلق خواهد شد.

به نقل از عطوان، چند روز قبل از بازگشت یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین، به غزه بر اساس توافقنامه اسلو، که در ژوئیه 1994 به شدت با آن مخالفت کردم، من و عرفات از ترس استراق سمع شب دیر وقت بودیم. به عنوان گفتن به عنوان گفتن او که در اطراف دفترش در تونس قدم می زد، به من گفت: “اسرائیلی های ترسو از فلسطین فرار خواهند کرد، مانند موش هایی که از کشتی غرق شده فرار می کنند. زمان…”

در پایان گزارش آمده است: کدام یک از پیشگویی ها بلافاصله محقق می شود; پیشگویی همکار انگلیسی سیمپسون، پیشگویی ژنرال آریل، پیشگویی تحلیلگر کهنه کار شاویت، پیشگویی نویسنده چپگرای اسرائیلی لوی یا پیشگویی شهید یاسر عرفات؟ پاسخ را در روزهای آینده می گذاریم زیرا آینده پر از شگفتی است و در اوج خوش بینی هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا