مطالب کسب و کارورزشی

آشنایی با انواع سرسره بادی و مزایای استفاده از آن

سرسره بادی (قلعه بادی) و ویژگی های آن

سرسره بادی کودکان جزو آن دسته از وسایلی می باشد که هم در منزل، هم در شهربازی ها و پارک ها و هم در محیط های تجاری مانند مراکز خرید دیده می شود و به همین علت خرید سرسره بادی هم در این روز ها گسترش زیادی پیدا کرده است. البته باید بدانید که سرسره بادی (قصر بادی کودک) فقط مختص کودکان نیست بلکه در شهربازی ها و پارک های بزرگ شاهد این هستیم که سرسره بادی شهربازی، از نوع سرسره بادی بزرگسالان نیز می باشد. به طور کلی این وسیله می تواند بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد. به همین علت اکثر افراد علاقمند هستند که لحظات خود را در پارک و شهربازی با سرسره های بادی (قلعه بادی) پر کنند.

سرسره بادی چه ویژگی هایی دارد؟

در واقع سرسره بادی، تاب و سرسره، وسایل ورزشی پارکی و … جزو وسایلی است که از سال‌ های دور در پارک و شهربازی ها دیده می شد. اما امروزه شاهد استفاده از سرسره بادی خانگی هم هستیم و والدین به خرید سرسره بادی کودک برای خانه می پردازند تا بتوانند از این سرسره ها در محیط منزل نیز استفاده کنند. از آن جایی که اکثر منازل، آپارتمانی می باشند و فضای کافی برای تفریح کودک ندارند و حیاط دار نیستند، می‌ توانند از سرسره بادی کوچک هم استفاده داشته باشند.

استفاده از سرسره بادی می تواند باعث شود تا کودکان انرژی های خود را به خوبی تخلیه کنند در واقع قلعه بادی کودکانه یکی از امن ترین بازی های کودکان محسوب می‌ شود. تحت هر شرایطی انواع قصر بادی برای کودکان و حتی بزرگسالان جذابیت بالایی دارند و این مسئله افراد زیادی را به خرید سرسره بادی خانگی سوق داده است.

این سرسره ها دارای متریالی نرم هستند. زیرا بادی می باشد همین نکته به افزایش امنیت آن ها می افزاید و باعث می شود که کودکان با خیال راحت بازی کنند و از دیگر نگران آسیب دیدن کودک یا شکستن دست و پای آن ها نخواهید بود. این ویژگی مهم ترین ویژگی سرسره های بادی به حساب می آید و برخی از سرسره های بادی به شکل قلعه درست شده اند که این مسئله هم باعث زیبایی این سرسره شده است و هم به کاربری آن ها افزوده است. وجود ظاهر قلعه گونه برای سرسره بادی، قدرت تخیل کودک را افزایش می دهد و باعث می شود که کودک در هنگام بازی با سرسره بادی پلاستیکی، خود را در یک قلعه تصور کند که قصد فرود از آن را دارد به خصوص سرسره بادی بلند می تواند در شکوفایی این قدرت تخیل بسیار موثر باشد.

برتری های سرسره بادی نسبت به دیگر وسایل بازی

بعضی از افراد نگرانی این را دارند که چرا می‌بایست از سرسره بادی بزرگ و سرسره بادی خیلی بزرگ استفاده کنند و در ادامه تصمیم داریم به مزایای بسیار آن اشاره کنیم:

    ایمنی مناسب

متأسفانه، سرسره فلزی، از جمله تجهیزات خطرناک برای کودکان شمرده می‌شود و طبیعتاً می‌تواند منجر به مشکلات جبران ناپذیری برای افراد شود؛ البته خبر خوش این که قلعه های بادی از این امر مستثنی هستند؛ چرا که این محصول از بندک های محکمی برخوردار است و به آسانی می‌تواند از سقوط کودکان شما جلوگیری به عمل آورد. جهت ایمنی بیشتر می‌توان در مکان فرود از تاتامی بهره برد.

    تقویت حس لامسه و حرکتی

همواره، اغلب کودکان به دنبال فعالیت‌های جسمی و حرکتی هستند که البته سرسره‌های بادی هم این بستر را برای آنان فراهم کرده است. یقیناً کودکان کنجکاوی بسیار زیادی دارند و به همین دلیل هم همه نقاط سرسره بادی شهربازی را با دقت زیاد و به کمک دستانشان لمس می‌کنند که طبیعتاً این عمل در تقویت حس لامسه آن‌ها تاثیر گذار است. البته سرسره بادی کوچک و بزرگ فاقد هر نوع اجزاء تیز و برنده است و هیچ نوع خطری فرزند شما را تهدید نمی‌کند.

    ضد آب

باید بدانید که از سرسره‌های بادی و قلعه بادی می‌توان در فضاهای سربسته و سرباز استفاده کرد. چرا که این کالا دارای پایداری مناسبی در مقابل ضربه، گرما، برودت هوا، بارش باران و …. است. از این نوع سرسره بادی برای استخر نیز می‌توان استفاده کرد.

    شیب استاندارد

سرسره‌های بادی در شیب خوبی تعبیه می‌شوند و به همین دلیل هم فرزندان شما در زمان سرسره بازی با مشکلات رایجی از جمله پرتاب شدن، زمین خوردن و … مواجه نمی‌شود.

    کیفیت مناسب

امروزه شاهد ساخت سرسره‌های بادی با بهترین کیفیت هستیم که طبیعتاً مواد اولیه این محصول غیر سمی است و هیچ نوع مشکلی را برای سلامت کودکان ایجاد نمی‌کند؛ علاوه بر آن به پاره شدن، پوسیدگی و….. دچار نمی‌شود. سرسره بادی بزرگسالان و سرسره بادی اینتکس نیز محصولاتی با کیفیت هستند.

    تنوع طرح و رنگ

واضح است که سلیقه‌های افراد با یکدیگر تفاوت زیادی دارد و به همین دلیل هم بازی آفرین، سرسره‌های بادی (قصر بادی) را در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید کنند. از همین رو سرسره بادی کالایی مناسب برای به‌کارگیری در طراحی خانه بازی کودک است.

انواع سرسره بادی

همه تجهیزات اسباب بازی از تنوع زیادی برخوردار هستند که طبیعتاً سرسره بادی نیز از این مسئله مستثنی نیست و در ادامه به شرح بعضی از آن‌ها می‌پردازیم:

·         سرسره بادی دو نفره

از مزایای منحصر به فرد این محصول، می‌توان به استفاده دو نفر به طور هم زمان از این کالا اشاره کرد که خوشبختانه جنس با کیفیت PVC تولید شده است و به همین دلیل نیز کاملاً ضد حساسیت و بهداشتی است که برای استفاده از آن می‌بایست یک سطح شیب دار را در نظر بگیرید و بدیهی است که شیب زیاد در زمین، سبب افزایش سرعت سرسره بادی خواهد شد.

·         سرسره بادی کوچک خانگی تک نفره

لازم به ذکر است که سرسره بادی‌های یک نفره، در مکان‌های کم جمعیت، منزل، باغ و … از کاربرد بسیاری برخوردار هستند و کلیه والدین هم می‌توانند این محصول را برای فرزندان خود فراهم کنند؛ فراموش نکنید که این سرسره بادی برای فرزندان بالای ۵ سال مناسب است.

·         سرسره بادی تونل دار

باید بگوییم که در این کالا یک مدل تونل تعبیه شده است و سرسره بادی تونل دار هم در اکثر مهد کودک‌ها به چشم می‌خورد و جنس تعبیه شده آن هم برزنت است که خوشبختانه در مقابل اشیاء تیز یا برنده، پاره شدن و پوسیدگی از پایداری مناسبی برخوردار است.

·         سرسره بادی نخل، مدادی و …

همان طور که اشاره کردیم، سرسره‌های بادی در مدل‌های گوناگونی اعم از قلعه، کشتی، مدادی، نخل، سرسره بادی خرم و … ساخته می‌شوند و طبیعتاً مصرف کنندگان مطابق با سلایق و احتیاج‌های خود آن‌ها را تهیه می‌کنند.

مزایای استفاده از سرسره بادی

بازی های رایانه‌ای می تواند بر روی جسم و عقل کودکان تاثیرات بسیار بدی بگذارند. چرا که بازی‌ های رایانه‌ای خشن اند و به همین علت می توانند تاثیرات منفی بر ذهن کودکان بگذارند و آنها را خشن بار بیاورند. علاوه بر این به علت اینکه بازی‌ های رایانه‌ای تحرک ندارند موجب می‌ شود تا کودکان تنبل و بی حوصله و چاق شوند. در واقع امروزه به علت زندگی نامناسب بسیاری از کودکان به اضافه وزن مبتلا هستند.

چرا که کودکان در طول روز بر روی تخت و کاناپه دراز کشیده و به انجام بازی‌ های رایانه‌ای می پردازند. اما سرسره بادی کودک ، استخر توپ، ترامپولین، الاکلنگ کودک و… از جمله اسباب بازی های بسیار جذاب و هیجان انگیز است که می تواند کودکان را به تحرک وا دارد و از ایجاد بیماری هایی که از تنبلی و بی تحرکی ناشی می‌ شود در کودکان جلوگیری کند. پس می توان گفت یکی از مزایای استفاده از سرسره بادی این است که موجب تحرک در کودکان می شود.

فواید استفاده از سرسره بادی برای کودکان

انجام سرسره بازی برای کودکان فواید زیادی دارد زیرا این سرسره ها بادی هستند و نسبت به سرسره های معمولی امن تر و مطمئن تر می باشند. همین مسئله باعث می‌ شود که فواید بیشتری هم داشته باشند و کودکان ترغیب شوند که به بازی با سرسره های بادی بپردازند و لحظات خود را با این بازی سرگرم کننده و مفید پر کنند.

·         ترشح هورمون شادی

از آنجایی که سرسره های بادی به ویژه سرسره های بادی با طرح قلعه بسیار هیجان انگیز هستند می‌ توانند هیجانات و احساسات کودکان را برانگیخته کنند و باعث ترشح هورمون شادی در بدن کودکان شوند. به ویژه کودکانی که بسیار درونگرا هستند با انجام این بازی ها می توانند متناسب تر و متعادل رفتار کنند.

وقتی که کودک از روی سطح سرسره بادی سر می خورد احساس بسیار خوبی خواهد داشت که این احساس خوب باعث شادی بیش از اندازه ی کودک و ترشح هورمون شادی می شود. در نتیجه انرژی کودک شما به خوبی و از راه درستی تخلیه می شود که این موضوع به رشد بهتر جسمی و روحی آن کمک می کند.

·         افزایش اعتماد به نفس کودک

از آن جایی که کودک باید به تنهایی و بدون هیچ گونه کمکی از بالای سرسره بادی به سمت پایین سر بخورد این مسئله به افزایش اعتماد به نفس کودک کمک می کند و باعث می شود که کودک شما جسارت و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند و با انجام مداوم این بازی قطعاً از لحاظ اعتماد به نفس، پیشرفت بسیار زیادی خواهد داشت. به خصوص اگر کودکانی منزوی و بدون اعتماد به نفس دارید پیشنهاد می‌ کنیم که حتماً به خرید سرسره بادی خانگی بپردازید.‌ تا کودکان شما در منزل به انجام بازی با این سرسره ها بپردازند و به بهترین شکل ممکن سرگرم شوند و ویژگی‌ های اخلاقی اجتماعی آن ها هم جهش پیدا کند.

یکی از فواید استفاده از بازی های سرسره ای بر روی ذهن کودکان این است که بازی های سرسره جزو بازی های دسته جمعی به حساب می‌ آیند به همین دلیل در تمام پارک ها و مکان های بازی به عنوان تجهیزات خانه بازی وجود دارد. به همین جهت کودکان می توانند به صورت دسته جمعی با دوستان خود بازی کنند و یک روز بسیار شاد و هیجان انگیزی را تجربه کنند.

همانطور که می‌ دانید کوچکترین چیزها می تواند بر روی احساس و عواطف کودکان تاثیرات منفی بگذارد.به همین جهت برای جلوگیری از افسرده شدن کودکان و آسیب روحی و روانی بهتر است از اسباب بازی هایی استفاده کنید که باعث ایجاد شادی در کودکان شود. سرسره بادی آبی و سرسره بادی بزرگ از جمله اسباب‌ بازی‌ هایی به حساب می‌ آید که بی‌ خطر است چرا که دارای لبه های تیز نیست. علاوه بر این موجب می شود تا کودکان یک روز شاد و پر جنب و جوشی داشته باشند. در حقیقت سرسره بادی می تواند موجب ایجاد حس شادی در کودکان شود. اگر شما از دیدگاه روانشناسی کودک به سرسره بادی نگاه کنید مشاهده می کنید که تاثیرات مثبت بسیار زیادی بر روی احساس و عواطف کودکان دارد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت قلعه بادی

از آن‌ جایی که امروزه فروش سرسره بادی گسترش زیادی پیدا کرده است، باید بدانید که سرسره بازی قیمت های متفاوتی دارد و هر فردی قیمت سرسره بادی را بر اساس کیفیت محصولی ارائه می دهد در نظر می گیرد. به طور کلی عوامل مختلفی وجود دارند که روی قیمت این مدل از سرسره پارک تاثیر می گذارند.

اگر قصد خرید سرسره بادی برای منزل را دارید و به دنبال آگاهی از قیمت سرسره بادی کوچک خانگی هستید و یا به طور کلی دوست دارید که بدانید قیمت سرسره بادی ایرانی چقدر است باید با عوامل تاثیرگذار روی قیمت سرسره بادی بچه گانه آشنا شوید تا در نهایت مناسب ترین سرسره را خریداری کنید. زیرا عوامل مختلفی وجود دارند که روی قیمت سرسره بادی بزرگ شهربازی و سایر سرسره بادی ها تاثیر می گذارند. در ادامه سعی می‌ کنیم که این عوامل را به صورت کامل و جامع بررسی کنیم.

    ابعاد سرسره بادی

یکی از مهم ترین عواملی که روی قیمت سرسره بادی خانگی اثر گذار می باشد ابعاد آن است. هرچقدر که ابعاد یک سرسره بیشتر باشد طبیعتاً قیمت بیشتری هم خواهد داشت. زیرا از متریال بیشتری برای ساخت آن استفاده شده است پس باید بدانید که ابعاد سرسره بادی جدید روی قیمت آن تاثیر زیادی می گذارد و افراد در هنگام خریدن سرسره بادی باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشند. اگر ابعاد سرسره بادی خارجی و یا ایرانی مورد نظر شما کوچک باشد و قصد استفاده از آن را برای منزل دارید باید بدانید که قیمت ارزان تری خواهد داشت. اما سرسره بادی بزرگ، به مراتب، قیمت بیشتری دارد و باید به نکته توجه زیادی داشته باشید.

    نوع متریال

نوع متریال سرسره بادی همواره روی قیمت انواع سرسره بادی از جمله قیمت سرسره بادی بزرگسالان اثر می گذارد. درست است که اکثر سرسره ها متریال پلاستیکی دارند اما پلاستیک ها هم از نظر کیفیتی متفاوت هستند. اگر به دنبال آگاهی از قیمت سرسره های بادی بچگانه هستید باید بدانید که نوع پلاستیک و متریال به کار رفته شده در روند ساخت سرسره بادی می‌ تواند نقش زیادی روی قیمت آن داشته باشد.

اگر یک سرسره بادی قیمت نسبتاً ارزانی داشت باید به این مسئله شک کنید که شاید از متریال با کیفیت ساخته شده نباشد. البته همه سرسره های بادی ارزان این چنین نیستند. زیرا سایت بازی آفرین به عنوان یکی از معتبر ترین سایت ها به ارائه سرسره های بادی کودکان می پردازد که این سرسره ها متریال فوق العاده باکیفیت دارند. اما همواره از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند.

    طرح سرسره

شاید عجیب به نظر برسد اما باید بدانید که طرح سرسره بادی (پارک بادی) هم قطعاً روی قیمت آن اثرگذار خواهد بود. برای مثال برخی از سرسره های بادی کاملا ساده طراحی و ساخته شده اند که قیمت به نسبت بهتر و ارزان تری دارند. اما برخی دیگر از آن ها طراحی پیچیده تری دارند. برای مثال در طرح قلعه، قصر، خانه و شکل‌های متفاوتی ساخته شده اند که قطعاً قیمت بیشتری دارند. پس اگر کودکان شما به قلعه بادی شهر بازی و طرح دار علاقه دارند باید بدانید که قیمت این سرسره ها نسبت به نمونه های ساده تر بیشتر می باشد.

دکمه بازگشت به بالا