بین الملل

ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله نیروهای حزب‌الله به شمال اراضی اشغالی آماده می‌شود

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که برای اولین بار ارتش این رژیم در حال تمرین سناریوی مقابله چند ساعته با نیروهای مقاومت پس از نفوذشان به عمق اراضی اشغالی است.

به گزارش نازک نارنجی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارش امروز شنبه خود فاش کرد، ارتش رژیم صهیونیستی در حال تمرین سناریویی است که تا پیش از این، آن را تجربه نکرده و آن مقابله چند ساعته با گروهی از نیروهای مقاومت است که وارد عمق اراضی اشغالی می‌شوند.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، تیپ جولانی تمرینات بر روی سناریوی ورود یگان‌هایی از یگان الرضوان وابسته به حزب‌الله لبنان به عمق مناطق شمالی فلسطین اشغالی و درگیری چند ساعته با آن را آغاز کردند.

در این سناریو نیروهای یگان الرضوان وابسته به حزب‌الله پس از ورود به شمال اراضی اشغالی و کنترل بر بخش‌هایی از آن، با سربازان اسرائیلی درگیر می‌شوند.

آحارونوت در ادامه نوشت، گروهی از سربازان ارتش اسرائیل در ماه مه مقابله با نیروهای الرضوان را که رژیم پیش‌بینی می‌کند در ابتدای هر جنگی در آینده، حمله‌ای به عمق منطقه شمالی آن خواهد داشت، تمرین کردند.

این روزنامه همچنین نوشت که رژیم صهیونیستی سناریوی ورود نیروهای الرضوان به فلسطین اشغالی و تلاش آنها برای اشغال بخشی از مناطق شمالی را نه به عنوان یک گزینه تئوریک بلکه به عنوان یک گزینه قابل تحقق در آینده بررسی کرد، به ویژه که حزب‌الله در جنگ سوریه در برخی درگیری‌های زمینی شرکت داشت. 

آحارونوت عملیات مجدو در ماه مارس را یادآور شده و نوشت که یکی از نیروهای یگان ویژه حزب‌الله وارد عمق اراضی اشغالی شد و یک بمب دست‌ساز را کارگذاری کرده و آن با پیش از عقب‌نشینی منفجر کرد، سربازان اسرائیلی چند ساعت پس از این عملیات او را در نزدیکی مرزها هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

این روزنامه عبری زبان نوشت، این تمرینات که برای اولین بار انجام می‌شود، بر تعیین پایگاه‌های نیروهای حزب‌الله در داخل اراضی اشغالی و تشخیص آنها از نیروهای خودی و نیز هماهنگی میان نیروی هوایی، زمینی و اطلاعات اسرائیل در عملیات‌هایشان متمرکز هستند، همچنین این تمرینات شامل ورود به اراضی لبنان پس از مقابله با یورش نیروهای ویژه حزب‌الله به مرزها است.

افسران ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با آحارونوت تاکید کردند، این سناریوها دشوار بوده و باید با تامین داده‌های دقیق از سوی اطلاعات و نیز پهپادها برای تعیین موقعیت جنگنده‌ها انجام شود.

آحارونوت در ادامه گزارش خود نیز فاش کرد، سربازان اسرائیلی که در این تمرینات شرکت داشتند، ویدیوهایی از تمرینات حزب‌الله و حضور آنها در جنگ سوریه را مشاهده کردند.

این روزنامه در ادامه نوشت، هدف از این اقدام تغییر دیدگاه این نیروها به این شکل است که آنها در موقعیت حمله قرار دارند و نه فقط در موقعیت کمین.

این رسانه اسرائیلی با اشاره به حضور این نیروها در مقابله با گروه‌های مقاومت در کرانه باختری نوشت، بخشی از آنها برای حضور در رزمایش‌هایی در مراکش با حضور ارتش آمریکا به این کشور خواهند رفت.

در گزارش کمیته حقیقت‌یابی که دولت رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ سال ۲۰۰۶ در لبنان تشکیل داد، آمده است، مشغول شدن سربازان اسرائیلی به فعالیت‌های نظامی روزانه در جریان انتفاضه مسجد الاقصی، آنها را از فرصت انجام تمرینات ویژه برای نیروی زمینی محروم کرد و این یکی از دلایل شکست آنها در جنگ بود.  

انتهای پیام

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا