بین الملل

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه صنعتی در اراضی فلسطین

منابع خبری از طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک منطقه صنعتی در اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش نازک نارنجی، پایگاه خبری العهد لبنان در این باره اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی قصد ایجاد یک منطقه صنعتی بزرگ تحت عنوان «شاعر هشمرون» در کرانه باختری را دارند.

طبق این گزارش، قرار است که منطقه صنعتی جدید در حد فاصل میان «کفر قاسم»، «راس ‌العین» و شهرک «آریل» در غرب کرانه باختری ساخته ‌شود و طرح آن حدود دو ماه پیش توسط کابینه رژیم صهیونیستی به «شورای عالی برنامه‌ریزی» این رژیم ارائه شد.

العهد در ادامه گزارش داد که ایجاد این منطقه صنعتی بخش زیادی از اراضی فلسطین را از بین خواهد برد.

در همین راستا، وبسایت «الهدهد» فلسطین نیز اعلام کرد که طرف‌های مختلفی در برپایی این منطقه صنعتی مشارکت دارند و یکی از آنها تشکیلات خودگردان فلسطین است.

پیشتر دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود طرح صهیونیستی برای ایجاد یک منطقه صنعتی جدید وجود دارد که توسط شورای شهرک سازی در شمال کرانه باختری تهیه شده است. قرار است این طرح در زمینی به مساحت دو میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع اجرایی شود و در آن کارخانه‌هایی در نزدیکی مناطق مسکونی در کرانه باختری ساخته شود.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی در حال ایجاد حدود ۲۵ شهرک صنعتی در بخش‌های مختلف کرانه باختری است که شامل بیش از ۳۰۰ تاسیسات از جمله ۲۹ مرکز تولید مواد شیمیایی سمی است.

انتهای پیام

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا