عمومیمطالب کسب و کار

ویزای توریستی قبرس جنوبی

قبرس جنوبی یا جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است که در قسمت شرقی دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور با فرهنگ غنی، سواحل آفتابی زیبا، آثار تاریخی بی شمار و خرابه های باستانی پراکنده در سراسر جزیره، مقصدی ایده آل برای کسانی است که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند. ایرانیان برای سفر به قبرس جنوبی euromy.info یا اقامت در این کشور برای مقاصد مختلف مانند گردشگری، تحصیل، کار یا سرمایه گذاری باید ویزا دریافت کنند.

ویزای قبرس جنوبی برای ویزای کوتاه مدت 90 روز و برای ویزای بلند مدت 5 سال اعتبار دارد. هزینه دریافت این ویزا از 20 تا 60 یورو می باشد. همچنین می توانید در عرض شش ماه شهروند قبرس (و در نتیجه شهروند اتحادیه اروپا) شوید.

قبرس جنوبی یکی از مقاصد اصلی گردشگری اروپا در سال های اخیر بوده است. اگر قصد سفر به قبرس جنوبی برای تفریح ​​و بازدید یا تحصیل، کار، سرمایه گذاری و … را دارید، باید برای ویزای این کشور اقدام کنید. بسته به هدف و مدت اقامت شما در قبرس، نوع ویزا که دریافت می کنید متفاوت است. اعتبار ویزای کوتاه مدت قبرس 90 روز و ویزای بلند مدت حداکثر یک سال (قابل تمدید) است.

برای درخواست ویزای قبرس جنوبی باید از طریق سفارت یا کنسولگری ایران در قبرس جنوبی اقدام کنید. توجه داشته باشید که قبرس جنوبی بخشی از منطقه شینگن نیست. بنابراین با ویزای قبرس جنوبی نمی توانید به سایر کشورهای اروپایی سفر کنید.

دوره صدور ویزای قبرس جنوبی

مدت انتظار برای صدور ویزای قبرس جنوبی باید حداقل 5-10 روز کاری باشد اما گاهی اوقات این مدت طولانی تر می شود. توصیه می شود حداقل 3 ماه قبل از اینکه قصد ورود به قبرس جنوبی را داشته باشید برای ویزا اقدام کنید.

انواع ویزا در قبرس جنوبی

قبرس جنوبی انواع مختلفی از ویزاها را دارد. بسته به نوع اقامت، دو دسته اصلی اخذ ویزای تحصیلی قبرس جنوبی وجود دارد. این دو دسته اصلی ویزاهای کوتاه مدت و بلند مدت هستند. علاوه بر این، بسته به هدف سفر، ویزای قبرس جنوبی شامل ویزای تحصیلی، ویزای متقابل، ویزای کار، ویزای سرمایه گذاری و غیره می باشد. ویزای فابرس جنوبی بسته به تعداد ورودی هایی که می خواهید انجام دهید می تواند به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود صادر شود.

ویزای کوتاه مدت قبرس جنوبی

ویزای کوتاه مدت قبرس به عنوان ویزای مسافرتی یا توریستی نیز شناخته می شود. این ویزا معمولا چند بار ورود است و به دارنده اجازه می دهد تا برای مدت 90 روز از 180 روز در قبرس جنوبی اقامت داشته باشند.

برخی از ویزاهای مسافرتی قبرس جنوبی تا یک سال اعتبار دارند. این ویزاها فقط برای خارجی هایی که دلیل موجهی برای سفرهای مکرر به قبرس (مانند سفرهای کاری) دارند، در دسترس است.

در برخی موارد خاص، افراد می توانند ویزای کوتاه مدت قبرس با اعتبار حداکثر پنج سال دریافت کنند. حتی در این موارد، اقامت در قبرس نباید بیش از 90 روز در مدت شش ماه باشد.

ویزای بلند مدت قبرس جنوبی

افرادی که قصد دارند برای یک سفر طولانی مدت (بیش از 90 روز) وارد قبرس جنوبی شوند باید از سفارت این کشور برای دریافت ویزای بلند مدت اقدام کنند. انواع ویزای بلند مدت قبرس جنوبی شامل ویزاهای زیر است:

ویزای تحصیلی قبرس جنوبی

ویزای کار قبرس جنوبی

ویزای سرمایه گذاری قبرس جنوبی

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای قبرس جنوبی

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای قبرس جنوبی عبارتند از:

فرم درخواست ویزای قبرس جنوبی (تکمیل و امضا شده)

اطمینان از منابع مالی کافی

برنامه ریزی سفر و رزرو بلیط هواپیما

برگه پرداخت ویزای قبرس جنوبی

جلسات توجیهی

پاسپورت (حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه خالی دارد. پاسپورت حداقل سه ماه پس از خروج از قبرس اعتبار دارد.)

دو عکس اخیر (6×4 رنگی و چاپ نشده)

بیمه درمانی (برای مدت سفر برای متولدین قبل از سال 1945)

گواهی اقامت در قبرس (رزرو هتل، اجاره خانه)

گواهی اشتغال به کار (به زبان انگلیسی یا ترجمه شده به انگلیسی، نشان دهنده حقوق ماهانه، موقعیت خاص، حرفه و تاریخ شروع)

صورت حساب بانکی (شش ماه گذشته)

گذرنامه قبلی متقاضی با کپی صفحات دوم و سوم (در صورت داشتن ویزای قبلی اجباری است).

اصل شناسنامه و کپی تمام صفحات شناسنامه (در صورت داشتن شناسنامه جدید کپی نقشه ملی فرزندان نیز به همراه اصل مدارک الزامی است).

سند مالکیت با سند فروش (اگر ملکی در قبرس دارید، اگر سند مالکیت صادر نشده باشد، باید رسید پرداخت یا رسید پرداخت سند فروش را ارائه دهید.)

دریافت دعوتنامه از یک شرکت قبرسی (افرادی که برای مقاصد تجاری به قبرس می روند باید دعوتنامه ای را برای شرکت قبرسی که بازدید می کنند ارسال کنند و مدت زمان، هدف و محتوای بازدید خود را ذکر کنند.)

تاییدیه کتبی حضور در کنفرانس ها و سایر فعالیت های جمعی (در صورت لزوم باید یک برنامه کامل و دقیق به زبان انگلیسی ارائه شود.)

مدارک مورد نیاز برای توجیه هدف سفر

دکمه بازگشت به بالا