عمومیمطالب کسب و کار

 قیمت قالب لارج پنل

قالب لارج پنل از انواع قالب های خاص محسوب می شود و شبیه به قالب تونل فرم می باشد. در سیستم قالب لارج پنل، همه دیوارهای داخلی و خارجی همزمان قالب گیری و بتن ریزی می شوند، در نتیجه سازه ساختاری یکدست، یکپارچه و بدون درز و به اصلاح اکسپوز خواهد داشت.  در نتیجه این یکپارچگی باعث استحکام بیشتر و مقاومت بالای سازه در مقابل تنش ها و بارهای جانبی می شود. همچنین بتن ریزی تک مرحله ای باعث صرفه جویی در زمان ساخت سازه می شود.

سفارش و خرید قالب فلزی لارج پنل

برخلاف قالب های مدولار در قالب های لارج پنل متعلقات و اتصالات قالب بندی بسیار کمتر استفاده می شود، همچنین در این قالب ها نیاز به سیستم پشت بند خاصی هم وجود ندارد. به همین علت زمان مورد نیاز برای مونتاژ و دمونتاژ قالب های کوتاه تر می شود. همچنین قالب ها به وسیله جرثقیل سریعا جابه جا می شوند و در کل زمان مورد نیاز برای قالب بندی و بتن ریزی کاهش چشمگیری نسبت به قالب بندی قالب های مدولار دارد.

قالب لارج پنل،  قالب یا پانل های دیواری یکپارچه بزرگ با ابعاد متفاوت هستند که به وسیله آن ها می توان قسمت های اصلی و بدون برش سازه را بتن ریزی کرد. قالب بتن سپنتا نیاز به مونتاژ قالب های کوچک ندارد.

در موارد زیر استفاده از قالب لارج پنل ضروری است:

  • زمانی که نیاز به یکپارچه بودن دیوار به دلیل توزیع هماهنگ نیرو و فشار در سازه وجود دارد.
  • زمانی که فضا و امکان استفاده از مونتاژ و اتصال قالب های مدولار وجود ندارد.

اجزای سیستم قالب فلزی لارج پنل

قالب های لارج پنل هم مانند قالب های مدولار از سیستم بولت گذاری برای حفظ فاضله بین دو قالب استفاده می شود، اما به صورت کلی این بولت گذاری ها نیستند که مقاومت و حفظ فاصله بین قالب های لارج پنل را ایجاد می کنند. برای متصل کردن قالب های لارج پنل عموما از پیچ های M14 و M16 استفاده می شود.

همچنین برای نگهداری و حفظ موقعیت قالب های لارج پنل از جک های شاغول کننده و براکت ها استفاده می شود.از دیگر تجهیزات جانبی مورد استفاده در سیستم های لارج پنل می توان به پاگردها و شوتینگ ها نیز اشاره کرد.

اجرای قالب های لارج پنل

به منظور اجرای قالب های لارج پنل باید مراحل زیر طی شود:

مرحله اول

بعد از انجام فونداسیون و آرماتور بندی، قالب ها مطابق با نقشه اجرا و نصب می شوند. باید توجه کنید که به دلیل یکپارچه بودن قالب های لارج پنل، تمام متعلقات آن مانند، براکت تنطیم کننده قالب، شوتینگ، سکوی بتن ریزی و میان بولت و …نیز در این مرحله نصب می شوند.

مرحله دوم

بعد از اجرا و نصب قالب ها و متعلقات، بتن ریزی انجام می شود و بعد از گیرش بتن، قالب ها باز می شوند و سقف با توجه به یکی از روش های موجود اجرا می شود.

مرحله سوم

بعد از اینکه یک طبقه کاملا اجرا شد، آرماتور بندی طبقه بعدی انجام می شود و قالب های توسط جرثقیل یا تاور کرین به طبقه بعدی منتقل شده و نصب می شوند. نشیمنگاه براکت ها در این مرحله طبقه اجرا شده قبلی می باشد. این روند تا اجرای تمام طبقات ادامه پیدا می کند.

مزایای قالب فلزی لارج پنل

یکدست و یکنواخت بودن قالب و کاهش درزها (جلوگیری از زیر سازی و نازک کاری)

بتن ریزی و قالب بندی همزمان و کاهش زمان ساخت سازه

امکان نصب چهارچوب درب و پنجره ها قبل از بتن ریزی

حذف پشت بندهای اضافی (قوطی)

اتصال قالب های بدون درز و پله

به حداقل رساندن میزان بلت مصرفی و حذف میان بلت مصرفی

افزایش سرعت در مونتاژ و دمونتاژ کردن

امکان قرار دادن بازشوهای پلان در قالب

امکان قرار دادن شوتینگ، سکو، قلاب حمل

کاهش هزینه ها و صرفه اقتصادی در پروژه

امکان اجرای دیوار یک طرفه و دوطرفه

کاربردهای قالب لارج پنل

با توجه به اینکه قالب لارج پنل، دیوارهایی با سطح یکدست و بدون درز ارائه می کند، یکی از کاربردی ترین سیستم های موجود برای اجرای سازه های عمرانی می باشد. همچنین این یکدستی سطح دیوار باعث حذف مراحل زیر سازی و نازکاری می شود، که به نوبه خود در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.

قالب لارج پنل امروزه استفاده فراوانی در ساخت و اجرای سازه های مدرن همچون آپارتمان ها، برج ها، ساختمان های صنعتی، کارخانه ها، سوله ها، ساختمان های عمومی( بیمارستان، مدرسه، مراکز علمی و …)، ساختمان فرودگاه ها، ساخت سدها و کانال های آب و … دارد. از قالب لارج پنل برای اجرای سازه های دارای شیروانی نمی توان استفاده کرد.

ارتقاع قالب های لارج پنل متغیر است، در ساختمان های صنعتی ارتفاع قالب های لارج پنل تا 12 متر نیز می رسد. وزن سازه های لارج پنل نیز وابسته به روش اجرای سازه است و معمولا بین 1.5 تا 7.5 تن می باشد.

از قالب لارج می توان در همه قسمت های یک سازه مانند دیوارهای داخلی، خارجی، سقف و راه پله ها، دال های کف و … استفاده کرد. به وسیله قالب لارج پنل می توان قالب های یک طرفه، دوطرفه مرتفع با سطحی یکدست و با کیفیت ایجاد کرد.

تفاوت قالب لارج پنل و تونل فرم

قالب لارج پنل شبیه به سیستم قالب بندی تونل فرم است، تنها در روش قالب لارج پنل، دیوارهای داخلی و خارجی قالب بندی و در یک مرحله بتن ریزی می شود. اما انتخاب روش اجرای پیاده سازی به عهده پیمانکار است. اما در سیستم قالب بندی تونل فرم، دیوارها وسقف به صورت همزمان اجرا می شوند.

قیمت قالب لارج پنل

در سازه های بتنی، دیوارهای بتنی نقش مهمی در استحکام سازه بازی می کنند، در نتیجه قالب بندی استاندارد و اصولی، می تواند در مقامت و دوام دو چندان سازه تاثیرگذار باشد. در نتیجه قالب با کیفیت، تاثیر بالایی در نتیجه نهایی سازه می گذارد و نباید کیفیت را فدای قیمت کرد.

قالب های با کیفیت را نیز می توان با قیمت مناسب تهیه کرد، قالب لارج پنل یکی از قالب های خاص است و تنها شرکت های محدودی می تواند این قالب را با کیفیت مناسب ارائه کنند، عمران مارکت یکی از عرضه کننده های قالب لارج پنل با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب است.

قیمت قالب لارج پنل نیز همانند همه قالب های بتنی تحت تاثیر نوسانات بازار فلزات است و نمی توان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد. به هر میزان قالب لارج پنل ابعاد بزرگتری داشته باشد، به دلیل افزایش وزن و همچنین سختی تولید در شرکت های تولید کننده قالب، قمیت آن افزایش می باید.

همچنین قالب های لارج پنل در مقایسه با قالب های مدولار قیمت بالاتری دارند، اما به دلیل کیفیت بالا، کاهش زمان اجرای پروژه و حدف اتصالات قالب بندی به صرفه است و در نهایت باعث کاهش هزینه ها و ایجاد سود در پروژه خواهد شد.

عمران مارکت یکی از معتبرترین عرضه کننده های قالب بتنی در ایران است. با توجه به نوسانات قیمتی و متغییر بودن قیمت قالب فلزی لارج پنل، با شماره   با کارشناسان ما در ارتباط باشید و قیمت به روز و نوع قالب لارج پنل مورد نیاز خود را استعلام کنید.

خرید و سفارش قالب لارج پنل

قالب های لارج پنل در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شوند، و خرید قالب لارج پنل برای ابعاد مختلف امکان پذیر است. شرکت عمران مارکت یکی از عرضه کننده های با سابقه و معتبر قالب های لارج پنل در ابعاد متفاوت است. یکی از عوامل مهم در خرید قالب های بتنی، طراحی و ساخت با کیفیت این قالب ها می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا