اقتصادی

تاثیر کرونا در مصرف برق

محققان در حال شروع یک مطالعه مروری در مورد تأثیر اپیدمی کرونا در مصرف برق در ایران و جهان هستند.

به گزارش نازک نارنجی ، هجوم ویروس Covid-19 به زودی جهان را فرا گرفت و بیش از یک سال بعد ، این بیماری ادامه یافت. قرار گرفتن در معرض این ویروس تأثیرات مختلفی بر زندگی افراد و کشورها دارد و بخش انرژی از این امر مستثنی است.

همینطور؛ محققان در حال شروع یک مطالعه مروری در مورد تأثیر اپیدمی کرونا در مصرف برق در ایران و جهان هستند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که تأثیر ویروس کرونا در صنعت برق در ایران و جهان قابل توجه است و این تأثیر را می توان در مناطق مختلف عرضه و تقاضا مشاهده کرد.

در این مطالعه ، آمار مصرف برق در ایران ، ایالات متحده ، چین و هند و برخی از کشورهای اروپایی در زمان شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت. مطابق با تجزیه و تحلیل انجام شده در این مقاله با استفاده از آمار قابل استفاده ، می توان نتیجه گرفت که اثر تاج بر تقاضای برق در مدت زمان کوتاه روند کاهشی دارد و این کاهش مصرف برق پیامدهای اقتصادی خوبی ندارد.

در این مطالعه ، بررسی تغییرات مصرف روزانه برق در ایران طی شیوع ویروس کرونا و مقایسه آن با دوره مربوطه در سال گذشته نشان داد که رفع ممنوعیت فعالیت ها با لغو قرنطینه ، بازگرداندن تقاضای برق به حالت عادی و حتی مصرف برق در اوایل قله ها در 10 روز اول ژوئن 2016 حدود 53000 مگاوات بود که به گفته کارشناسان یکی از دلایل اصلی سقوط است یا الگوی مصرف ناشی از عفونت ویروس کرونا. وقوع قله های غیر منتظره در مصرف برق پیامدهای خاصی بر مدیریت تأمین و تقاضای برق و خسارات ناشی از آن دارد.

مطالعه مصرف روزانه برق در شهر نیویورک در ایالات متحده و ایتالیا در اروپا نشان داد که در دوره قرنطینه ، برخی از کشوها مانند ایران با کاهش مصرف برق روبرو شده اند ، اما در حذف قرنطینه ، مصرف برق بازگشت. در حالت عادی

در این مطالعه عنوان شد که معاون تحقیقات و برنامه ریزی صنعت برق ایران رئیس جمهوری گزارش تحلیلی آماری را بررسی كرد: “اثرات اقتصادی ویروس كرونا در صنعت برق و راهكارهای مقابله با اثرات سوverse و راه حل های آن. در اقدامات تولید صنعت برق. “بر اساس این گزارش ، ویروس کرونا از طریق پنج کانال منتقل می شود:” آسیب به پروژه های ساختمانی در صنعت برق “،” آسیب به شرکت های زنجیره تامین در صنعت برق “،” آسیب به صادرات و واردات در صنعت برق “،” بی ثباتی شبکه و خاموشی “” بزرگ شدن “. “مشکلات مایعات و شدت زنجیره بدهی” می تواند به اقتصاد برق آسیب برساند.

محققان گفتند: “نتیجه گیری شد که ویروس کرونا بیشترین تأثیر را در مصرف برق در قرنطینه دارد و با حذف قرنطینه ، این اثر کاهش می یابد.

این محققان معتقدند؛ در موج بعدی شیوع تاج و اعمال محدودیت های احتمالی قرنطینه در کاهش مکرر مصرف برق ، نباید انتظار داشت که این امر در مدیریت شبکه برق مورد توجه قرار گیرد.

در انجام این تحقیق ، کیمیا آتوفات شمسی ، سها قانع ، روژین قائم مقامی ، هلیا هداتی و اشکان ابدالی سوسن ؛ محققان دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران شرکت کردند.

یافته های این مطالعه در بهار سال جاری در قالب یک مقاله علمی با عنوان “تأثیر ویروس کرونا در مصرف برق در ایران و جهان” در مجله روش های هوشمند در برق برق منتشر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا