عمومیمطالب کسب و کار

آزمون سرایداری مدارس

استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲

یکی از ارکان مهم جامعه و دولت وزارت آموزش و پرورش می ‌باشد. این نهاد با قبول مسئولیت سنگینِ تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان به همراه پرورش معلمان یک امر مهم را در کشور به دوش می‌ کشد. جذب شدن به این نهاد تنها توسط آزمون‌ هایی که با نام آزمون استخدامی در جامعه شناخته شده است، انجام می ‌شود. یک راه دیگر استخدام شدن کسب نمره قبولی در کنکور سازمان سنجش و شروع به تحصیل در دانشگاه‌ های زیر شاخه آموزش و پرورش (دانشگاه فرهنگیان) است. اگر شما هم دوست دارید تا در آموزش و پرورش استخدام شوید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا پایان همراه ما باشید.

نگاهی به آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش هر سال همراه با آزمون مابقی دستگاه‌ های دیگر برگزار می ‌گردد. به خاطر داشته باشید تفاوت استخدام شدن در آموزش و پرورش با تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در این است که اگر شما سوالات آزمون استخدامی سرایداری آموزش و پرورش را مطالعه نموده و کنکور خود را با موفقیت پشت سر بگذارید و امتیاز بالایی کسب نماید تا بتوانید این دانشگاه را انتخاب کنید؛ باید در مصاحبه امتیاز لازم را نیز به دست آورید.

پس از قبولی در گزینش شما جزو یکی از معلمان آینده به شمار می ‌روید. از این پس دانشگاه فرهنگیان مسئول ارائه خدمات آموزشی به شما به همراه حقوق و مزایا است. شخصی که می‌ خواهد پس از دریافت مدرک لازمه در آزمون استخدامی شرکت کند، باید بداند که یک دوره آموزشی را حتماً باید سپری نماید؛ گاهی اوقات نیز بر اساس نوع قرار داد (رسمی، پیمانی، قرار دادی، حق التدریس و…) حقوق و مزایا به شما تعلق می ‌گیرد.

شرایط قبولی در آزمون استخدامی

آخرین خبر در مورد استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش این است که، در ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: در سال جاری قرار است چهار هزار نفر به استخدام فرهنگیان در بیاید. از این تعداد افراد، ۱۰۰۰ نفرشان مربوط به زاهدان هستند و در آن‌ جا مشغول به خدمت خواهند شد و الباقی نیرو ‌ها در شهرستان ‌های این استان مشغول به خدمت می ‌شوند. استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش در تمامی استان ‌ها بر اساس آزمون انجام می ‌شود.

جناب آقای نیک پناه فرمودند: همه اشخاصی که مدرک کاردانی، لیسانس و دکترا دارند می ‌توانند در این آزمون شرکت کنند؛ اما در ادامه اعلام کردند که شانس استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش بیشتر در اختیار افرادی است که سابقه‌ استخدامی قبلی در هیچ دستگاه و نهادی را ندارند.

شرایط استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش چیست؟

نکته مهم و قابل تأملی که در مورد جذب نیرو در آموزش و پرورش وجود دارد، این است که تنها پارامتر استخدام شدن کسب نمره قبولی نیست؛ بلکه علاوه بر مدارک، معیار ‌های معینی در این باره مورد بررسی قرار می ‌گیرد.

شرایط عمومی

  • شخص درخواست ‌دهنده ایرانی باشد و یا تابعیت ایران را داشته باشد.
  • این شخص به دین اسلام و یا ادیان مشخص شده در قانون اساسی کشور متعهد و معتقد باشد.
  • شخص متقاضی به قانون اساسی ایران پایبند باشد.
  • آقایان از کارت اتمام خدمت و یا معافیت خود از سربازی برخوردار باشند.
  • کارت ملی جدید صادره‌ کشور را داشته باشند.
  • سلامت جسمی و روانی آن‌ ها توسط روانپزشکان مورد تأیید باشد.
  • به هیچ نوع از مواد اعتیاد‌ آور و مخدر وابستگی نداشته باشند.
  • از سابقه کیفری برخوردار نباشد. (عدم وجود سوء پیشینه)
  • متقاضی نباید ممنوعیت استخدامی داشته باشد.
  • شرکت‌ کننده در هنگام معرفی به گزینش در استخدام شرکت و دستگاه دیگری نباشد.
  • از شرایط سنی که هر ساله توسط دانشگاه فرهنگیان معین می ‌شود، برخوردار باشد.

شرایط اختصاصی

این شرایط هر سال متناسب با رشته ‌های مورد آزمون متغیر است؛ اما به طور کلی استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ مانند تمام سال‌ های گذشته مصاحبه و معاینات پزشکی را دارد.

در سال ۱۴۰۲ تمرکز بر پذیرش به صورت بومی است. امسال ۲۵ درصد از امتیاز استخدامی به ایثارگران و ۵ درصد به رزمندگان ۶ ماه حضور یافته در مناطق عملیاتی تعلق می ‌گیرد. همچنین سه درصد نیز به معلولان اختصاص داده شده است.

مدرک دانشگاهی و حوزوی لازم را جهت شرکت در آزمون حتماً باید کسب کرده باشید. کمترین سن شرکت در آزمون بیست سال کامل است و بیشترین سن ۳۵ سال است.

البته گاهی اوقات شرایطی ایجاد می ‌شود که لازم به ایجاد تبصره است؛ پس برای قانون کلی اعلام شده، استثنا ‌هایی قائل می‌ شوند. به عنوان مثال: اشخاصی که در سال ۵۹ تا ۶۷ طالبان در جبهه‌ های جنگ حضور داشتند؛ مطابق با بازه زمانی حضور در جنگ به حداکثر سن استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش اضافه می ‌شود.

خانواده (همسر، فرزندان، پدر، مادر، خواهر، برادر) شهدا، خانواده آزادگان، خانواده افراد مفقودالاثر، تا پنج سال بالاتر از حداکثر سن اجازه حضور در آزمون را دارند. آزادگان و خانواده شهدا (فرزندان) به همراه جانبازان ۲۵ درصد و بیشتر، از شرط سنی معاف هستند.

اشخاصی که با مدارک کمتر و یا بالاتر از سطوح اعلام شده از طرف سازمان سنجش، قصد شرکت در آزمون را دارند؛ حتی پس از کسب نمره قبولی نیز مدارکشان بررسی نخواهد شد.

نکات مهمی که باید هنگام ثبت نام رعایت کنیم

مهم: اگر در مورد شرایط شغلی، خانوادگی و مدارک تحصیلی خود خلاف واقعیت را اعلام کنید؛ پس از برملا شدن حقیقت طی تحقیق و تفحص سازمان سنجش، استخدام شدن شما در هر مرحله ‌ای که باشد لغو خواهد شد.

نکته: شرایط لازم جهت حضور و پذیرش در آزمون در هر سال شامل تغییراتی خواهد بود؛ لذا به یاد داشته باشید قبل از شرکت در آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و شرایط اعلام شده را مد نظر قرار دهید.

افرادی که به شغل شریف تدریس علاقه‌ مندند و توانایی روحی و کلامی آموزش را در خود حس می ‌کنند، باید به این رشته و آزمون روی بیاورند. متأسفانه برخی از جامعه بر این تصورند که معلم بودن از درآمد هنگفتی برخوردار است؛ که باید عرض کنیم در اشتباه ‌اند.

حقوق استخدام سرایدار

حقوق تعیین شده برای استخدام سرایدار در موسسات دولتی و خصوصی مختلف نظیر آموزش و پرورش، مدارس، آپارتمان ها، منازل ویلایی و باغ ویلاها دارای نرخ متفاوتی است. معمولا در آگهی استخدامی مراکز مختلف علاوه بر ذکر مدارک لازم و شرایط استخدام سرایدار، حقوق و مزایای استخدامی هر مجموعه به طور کامل شرح داده شده است. در ادامه جزئیاتی از حقوق استخدام سرایدار در سازمان های مختلف دولتی و خصوصی ارائه شده است.

استخدام سرایدار آموزش و پرورش و مدارس: میزان حقوق استخدامی سرایدار در سازمان آموزش و پرورش و مدارس کشور بین 6 تا 8 میلیون تومان است. معمولا شرح وظایف کاری استخدام نگهبان و سرایدار در آموزش و پرورش و مدارس دارای سختی زیادی نبوده و تنها داشتن مهارت رانندگی، آشنایی با وظایف نظافت و پاکیزگی محیط و ظاهر آراسته کفایت می کند.

استخدام سرایدار در باغ و ویلا: میزان حقوق استخدام سرایدار در باغ و ویلا تابع قوانین خاصی نیست و صاحب باغ و یا نماینده قانونی او آگهی استخدامی را در سایت های خبری و کاریابی منتشر می کند. معمولا میزان حقوق استخدامی سرایدار از 6 تا 8 میلیون شروع می شود و بر اساس بزرگ و یا کوچک بودن ویلا، وظایف مورد نظر سرایدار و سایر موارد مرتبط تا مبلغ 12 الی 15 میلیون تومان و بیشتر در هر ماه افزایش پیدا می کند.

معمولا ویلا و باغ های تفریحی در تهران و شمال کشور دارای شرایط استخدامی ویژه و امکانات رفاهی بیشتری برای استخدام سرایدار هستند، لذا داوطلبان استخدام در رده شغلی سرایداری و نگهبانی ویلا برای اطلاع از زمان استخدام سرایدار بایستی روزانه و یا به صورت دوره ای به سایت های خبری و کاریابی سر زده و در صورت امکان استخدام در ویلا ها و ویلا باغ های تهران مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه حضوری را آماده نمایند.

از شرایط ویژه و مهم استخدامی سرایداری دارا بودن شرایط روحی و جسمی بالای فرد، داشتن ارتباط اجتماعی قوی، آشنایی جزئی با تعمیرات ساختمانی، خوش لباس و خوش برخورد بودن، قابل اعتماد بودن و انجام وظایف محوله در زمان تعیین شده و حرف شنوی از مدیر ساختمان است.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲:

اعلام نتایج آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ شامل دو مرحله اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی می باشد. اعلامنتایجاولیه حدودا یک ماه بعد از آزمون جذب سرایدار منتشر می گردد. بنابراین پس از برگزاری آزمون کتبی، براساس درصدهای مکتسبه، نتایج آزمون استخدامی در مرحله اول اعلام شده و داوطلبان دارای نمرات بالا، به عنوان افراد پذیرفته شده چند برابر ظرفیت برای طی کردن مصاحبه معرفی می شوند.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲:

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش 1402، پذیرفته شدگان برای طی کردن مرحله دوم آزمون معرفی شده و در این مرحله مصاحبه عمومی، فنی، بررسی مدارک و روانشناختی صورت می گیرد. زمان اعلام جواب نهایی آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش در مرحله نهایی براساس روند برگزاری مصاحبه، ارسال نمرات و جمع بندی نهایی می باشد. معمولا زمان اعلام جواب در مرحله نهایی حدودا یک ماه بعد از برگزاری روال مصاحبه می باشد.

در صورتی که داوطلبی بعد از مشاهده نتایج استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش، نسبت به نتایج اعتراض داشته باشد، در صورت فعال شدن، می تواند اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش خود را به همراه دلایل مربوطه ثبت نموده تا پس از بررسی کارشناسان، نتیجه اعتراض به داوطلب اطلاع رسانی گردد. همچنین در صورتی که داوطلبی، شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام را برای مشاهده نتایج فراموش کرده باشد، می تواند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به بازیابی آن اقدام نماید.

سوالات متداول

1️  زمان جذب سرایدار برای آموزش و پرورش چه تاریخی می باشد؟

✔️ زمان جذب سرایدار برای آموزش و پرورش براساس برنامه زمانبندی ارائه شده در دفترچه ثبت نام می باشد که لازم است متقاضیان برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه نمایند.

2شرایط استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ شامل چه مواردی می باشد؟

✔️ استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش شامل شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون می باشد که جزئیات بیشتر در مقاله ارائه شده است.

3زمام اعلام نتایج آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش 1402 چه تاریخی می باشد؟

✔️ زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش متفاوت می باشد که اطلاعات بیشتر در مقاله ارائه شده است.

دکمه بازگشت به بالا