علمی و پزشکی

افزایش ریسک بیماری قلبی با برنج سفید

بیماری عروق ویروس کرونا زمانی اتفاق می‌افتد که پلاک در شریان‌هایی که خون را به قلب می‌رسانند، ایجاد می‌شود.

قلب خون و مواد مغذی را در سراسر بدن پمپاژ می کند و قلب سالم برای سلامت کلی ضروری است. بیماری عروق ویروس کرونا می تواند منجر به مشکلات جدی قلبی از جمله حملات قلبی شود. محققان هنوز در حال بررسی عوامل خطر بیماری عروق ویروس کرونا و چگونگی اقدامات مردم برای پیشگیری از آن هستند.

یک مطالعه جدید نشان داد که رژیم های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده، که شامل برنج سفید، آرد سفید و نان سفید می شود، با افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا زودرس مرتبط است.

در مقابل، آنها دریافتند که رژیم غذایی سرشار از غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا اولیه مرتبط است.

محققان این مطالعه مصرف غلات و خطر مرتبط با بیماری زودرس عروق ویروس کرونا را بررسی کردند. آنها به طور خاص این خطر را برای جمعیت ایران ارزیابی کردند.

این مطالعه شامل بیش از 2000 شرکت کننده از جمله 1369 شرکت کننده مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا زودرس بود. این افراد با یک گروه کنترل متشکل از 1168 شرکت کننده بدون بیماری عروق ویروس کرونا زودرس مقایسه شدند. محققان از پرسشنامه های دریافت غذا و ارزیابی رژیم غذایی برای ارزیابی مصرف غلات کامل و غلات تصفیه شده شرکت کنندگان استفاده کردند.

این یک مطالعه جالب است که مصرف غلات تصفیه شده را در مقابل مصرف غلات کامل در بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی قرار دارند، مقایسه می کند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند که رژیم های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده با افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا اولیه مرتبط است. از سوی دیگر، رژیم غذایی غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق ویروس کرونا همراه است.

داده های این مطالعه یادآور این است که چگونه رژیم غذایی می تواند بر سلامت قلب تأثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا