علمی و پزشکی

تاثیر میکروب های روده بر ابتلا به کروناویروس

نتایج یک مطالعه نشان داد که میکرو ارگانیسم ها می توانند خطر ویروس کرونا را تحت تأثیر قرار دهند.

به گزارش نازک نارنجی ، انواع مختلف میکروب های روده ای می توانند اندازه و ماهیت بیماری ویروس کرونا را تحت تأثیر قرار دهند.

محققان دانشگاه هنگ کنگ می گویند که کاهش تعادل میکروب های سالم روده می تواند بر روی اینکه الگویی از علائم پایدار در فرد تحت عنوان گیاه طولانی مدت وجود دارد تأثیر بگذارد.

باکتری ها و ارگانیسم های دیگر در سیستم هضم به نام میکروبیوم روده از بسیاری جهات بر سلامتی تأثیر می گذارند.

در این مطالعه ، محققان هنگ کنگی نمونه هایی از 100 بیمار تحت درمان در دو بیمارستان را آزمایش کردند تا ببینند که چگونه میکروبیوم روده بر روند بهبود بیماری Covid-19 تأثیر می گذارد.

ترکیب میکروبیوم روده در بیماران مبتلا به Covid-19 در مقایسه با سایر افراد ، بدون توجه به اینکه بیمار دارو دریافت کرده است ، بسیار متفاوت است.

به گفته محققان ، مطالعه روی چندین بیمار که تا 30 روز پس از پاکسازی ویروس کرونا ادامه داشت ، تغییرات قابل توجهی در میکروبیوم روده پس از بهبود را نشان داد.

مطالعات نشان داده است که برخی از گونه های باکتری عملکرد سیستم ایمنی بدن را تغییر می دهند و محققان نشان می دهند که برخی بیماران میکروبیوم روده متعادل دارند که برای جلوگیری از التهاب کنترل نشده استفاده می شود. این امر به ویژه در مورد برخی از بیماران مبتلا به بیماری بحرانی صادق است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا