علمی و پزشکی

موافق سفر نبودیم و نیستیم/ ویروس جهش‌یافته قتل عام می‌کند

وزیر بهداشت در مورد انتقال و بیماری زایی جهش ویروس کرونا گفت و اینکه ما موافق سفر نیستیم و موافق نیستیم: “سفر به معنای جمعیت مایع است و سفرهایی وجود دارد که ما نمی توانیم برنامه محله را حفظ و تقویت کنیم. خانه و خانه ”

تایید شده توسط نازک نارنجی، دکتر. سعید نمکی گفت: “همکاران من سال گذشته نه تنها به بیماران دارای عروق بیماری کرونا خدمات ارائه می دادند ، بلکه با عزت و افتخار اجازه نمی دادند که حتی یک بیمار که نیاز به خدمات اورژانس دارد ، بدون خدمات و خدمات بماند ؛ خصوصاً عزیزان من در بخش اورژانس کشور برای مراقبتهای فوری و بیمارستانها برای پذیرش آنها.

ما ماهانه 1000 تخت به مجموعه تخت بیمارستان اضافه می کنیم

وی افزود: “امسال سالی بود که علی رغم گرفتار شدن در باتلاق کرونا ، برای اولین بار به لطف خدا و تلاش همکارانمان ، ما توانسته ایم هر ماه 1000 تخت به تختخواب خود اضافه کنیم.” قبل و بعد از انقلاب هرگز. “به همین ترتیب ، حدود 1400 پروژه بهداشت و درمان در تمام نقاط کشور در ماه مه سال آینده افتتاح می شود و 13 هزار تخت به تخت های کشور اضافه می شود. همچنین امسال 2500 تخت ICU در سطح کشور اضافه کردیم.

ما مسافرت نداریم و موافق نیستیم

ویروس جهش یافته می تواند از بین برود

نمکی درباره نوروز و سفرها گفت: جایگاه وزارت بهداشت از روز اول مشخص است. ما هرگز توافق نکردیم که سفر کنیم ، این کار را نکردیم و نکردیم. زیرا ، ابتدا ، ماده جدیدی به نام ویروس جهش یافته انگلیسی به مواد مخوف قبلی اضافه شد. عزیزان ، بخوانید چه چیزی ویروس را در کشورهایی مانند انگلیس ، آلمان ، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی از بین برده است.. این ویروس بیش از یک ماه است که در سراسر کشور در حال حرکت است و شما هنوز شاهد مرگ مضاعف و به ندرت مرگ سه رقمی هستید. فکر نکنید که سیستم مراقبت های بهداشتی انگلیس ، که 1860 مرگ در روز را ثبت می کند ، یک سیستم ضعیف است. مسلماً این سیستم بسیار قدرتمند است ، اما سرعت ویروس بسیار بیشتر از اقداماتی است که می توان با قدرتمندترین سیستم های بهداشتی انجام داد و ببینید عزیزان ما در سراسر کشور برای انجام یک تور یک ماهه چه حماسه ای انجام می دهند از ویروس. جهش یافته در کشور ، شما این قتل را ندارید.

خوزستان؛ نزول کنترل تاج

نگرانی برای استانهای همسایه خوزستان

نمکی گفت: خوزستان ، به عنوان اولین خط حمله ویروس جهش یافته ، با افتخار می گویم که اکنون ، به لطف خدا و همدردی ، توافق و تلاش همرزمان بی نفس ، بسیار کندتر می گذرد. ​​روزها و اکنون آن همچنان کاهش کنترل بیماری در خوزستان وجود دارد ، با این حال ، ما هنوز نگران وضعیت سایر استانهای مجاور خوزستان و حتی استانهای مرکزی کشور هستیم ، جایی که موارد بی شماری از ویروس جهش یافته را گزارش کرده ایم.

ما یک ماه برای ابتلا به ویروس جهش یافته درخواست کردیم

وی ادامه داد: م componentلفه دیگر سفر ما انتقال این ویروس از مناطق آسیب دیده به مناطقی است که کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند و کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند تا سفر تشدید شود. بنابراین ، اول از همه ، سیاست ما یافتن مهلت برای برنامه را برای تسریع در تشخیص ادامه برنامه شهید سلیمانی مدیریت کنید. سفر یک جمعیت مایع است و ما نمی توانیم با یک طرح محله ، خانه ، خانه ، خانه پیش برویم. از آنجا که جمعیت در حال سفر سیالی است و در دسترس ما نیست ، از تشدید تجزیه و تحلیل بیماری و تجمع بیماری در سراسر کشور رنج می برد. به همین دلیل ، ما موافقت نمی کنیم که سفر کنیم و مهلتی می خواهیم که بتوانیم ماه را برای تشخیص بیماری مانند سال گذشته تمدید کنیم و مانند ویروس ووهان این ویروس جهش یافته را بدست آوریم.

وی گفت: “ما می دانیم مردم خسته اند.” “اما ما می دانیم که خط مقدم ضد ویروس ممکن است خیلی قوی نباشد.” من نمی توانم یک پرستار را از منطقه آلوده به ویروس جهش یافته به منطقه ای که 100٪ توسط من آلوده است بفرستم. در حالی که ما به ویروس ووهان آلوده نیستیم. بنابراین علاوه بر قدرت افراد گران قیمت ، قدرت خط مقدم برای من به عنوان فرمانده عملیات نیز مهم است. در یکی از بیمارستانهای خوزستان فقط 2 دقیقه برق گرفتیم و 70 بیمار بستری شدند تا اینکه موتور اورژانس را روشن کردند. یعنی 2 دقیقه بی تحرکی و عدم تحمل سیستم بهداشتی فاجعه ای ایجاد می کند.

برای استفاده از یکنواختی ، رنگ ها را می پذیریم

وی افزود: تصمیم گرفتیم برای سفرهای خود به نوروز طرح رنگ را اعلام کنیم. دو گزینه برای رنگ آمیزی براساس شرایط موجود و رنگ آمیزی متناسب با جز component جهش یافته ویروس وجود دارد و ما از عزیزانم در ستاد ملی خواستیم که اگر هر یک را قبول کنند مزایا و مزایای خاص خود را دارد. و دوستان رنگ شادتر آبی را می پذیرند و بیشتر زرد و کمتر قرمز و نارنجی وجود دارد. یعنی همان ماده قبلی بدون دخالت ویروس جهش یافته است و از آنجا که ما در دفتر مرکزی از دستور عاشقان پیروی می کنیم و عمل می کند و به اتفاق آرا اعلام می کند ، ما می خواهیم عاشقان را از همین تصمیم مطلع کنیم. حتی اگر مطابق دستور فرمانده – در محدوده مرزی ، محدودیت های اطلاع رسانی در مورد ممنوعیت با ما باشد ، اما اقدامات آن با دیگران است ، و ما آنها را به دلیل اعمال مشترک پذیرفته ایم.

از یک سفر مجازی به نوروز لذت ببرید

نمکی با اشاره به نقش وزارت بهداشت به عنوان سازمان هواشناسی تصریح کرد: “ما نمی گوییم امروز روز است زیرا برای همه روشن است. نقش هواشناسی این است که بگوید در آینده هوا چگونه خواهد بود ، و کار ما این است که بگوییم در روزهای آینده چه اتفاقی روی نقشه خواهد افتاد ، در غیر این صورت قدرت زیادی برای مانور در هنگام بلایا نداریم. آنچه امروز اعلام می کنیم نقشه ها و نقاط زرد ، آبی و قرمز است که می تواند در روزها و ماه های آینده تغییر کند. برای اینکه این اتفاق نیفتد و نوروز بهتری داشته باشیم ، از مردم می خواهم که آن را مشاهده کنند و فکر کنند که بسیاری از مناطق کشور قرمز یا قرمز است تا در اواسط سفر برای آنها اوضاع تلخ نشود بروید و خویشاوندان ما را در یک شهر زرد یا آبی نجس کنید و بدون هیچ گونه آنلاین و علاقه به خانواده برگردید. برای بازدید از نوروز ، مانند سال گذشته ، لطفاً برای مشاهده پروتکل ها به یک بازدید مجازی و از راه دور بروید.

80٪ واکسن کرونا در 7 کشور

وی در مورد ذخیره سازی واکسن کرونا گفت: “ما از روز اول بیماری می دانستیم که واکسیناسیون یک مشکل اساسی در سراسر جهان است و سعی کردیم ساخت واکسن را در خانه آغاز کنیم و من از همه عزیزان دعوت کردم. در این زمینه موثر باشد. “من با شهید فخری زاده ، دکتر تماس می گیرم. کریمی ، عزیزان بنیاد برکت و … برای ورود به عرصه واکسن ها ؛ از آنجا که می دانم هیچ کس ما را واکسینه نمی کند و هیچ چیز ، دنیای سرمایه داری دنیایی از خودخواهی است که اگر پر باشد و روی میز باقی بماند و اگر هیچ متحد قسم خورده ای در اطراف آن نباشد ، احتمالاً واکسن می زند. . بخشهایی از جهان به قول سعدی ، “چقدر غم انگیز است فرشته ای که وکیل گنجینه های هوا است تا چراغ پیرزن را بمیرد.” آمریکایی ها فقط دو هفته است که این واکسن را به متحدان پیر خود ، ژاپن داده اند و تقریباً 80٪ واکسن جهان در شش یا هفت کشور استفاده می شود.

یک تغییر اساسی در واکسیناسیون در ایران از بهار 1400 تاکنون

ما تجار و کارآفرینان را تحریم نمی کنیم

نامکی در مورد تولید واکسن کرونا ایرانی تأکید کرد: امروز ما در حال آماده سازی زیرساخت های زیادی در این زمینه هستیم و در بهار و از ماه مه به بعد واکسن های ایرانی پاستور ، برکت ، رازی و … قابل استفاده هستند. و یک تغییر اساسی در واکسن. ”ساخت و ساز در ایران ایجاد شده است. قبل از آن ، ما مجبور به واکسیناسیون بودیم. بعضی ها شعار می خوانند و حرف هایی می زنند ، من از هرکسی که دلش برای کشور باشد و بتواند واکسن قویتر از ما بگیرد ، می خواهم برود آن را بیاورد ، ما هم پول می دهیم و هم ریال. اما به آنها بگویید که ما کارگزاران و بازرگانان را تحریم نمی کنیم و این احساس پوسیده کلاه هایی را برای دلالان ایجاد نمی کند ، حتی اگر من اینجا باشم. اما اگر کسی بتواند واکسنی بهتر از ما بگیرد و فکر کند یخچال های پر از واکسن در پشت دروازه های کشور وجود دارد و آنها واکسن های خود را به حراج می گذارند و ما نمی خریم ، آنها مجبور هستند که واکسن بخرند. این دلیل نمی شود ، من صالح ترین تیم را برای تهیه واکسن ایجاد کردم و واکسن هایی را دریافت کردیم که واکسیناسیون کادر پزشکی را شروع کردیم و سریعاً اقدام کردیم و واکسن را از منابع معتبر خریداری کردیم و امیدوارم که در اسرع وقت قبل از ساخت واکسن واکسن های شخصی

منابع کمی به دست آوردیم و در تلاش بودیم

وی افزود: علی رغم اینکه اهل شکوه نیستم ، از برخی از دوستان در مورد ریشه مجموعه شکایت کردم. منابع کمی به دست آوردیم و در تلاش بودیم. حتی وقتی همکارانم از کمبودها شکایت دارند ، من سعی می کنم با حوصله مشکلات را برطرف کنم و امیدوارم عزیزان دست ما را در مبارزه نابرابر با ویروس بگیرند تا دست ما خالی نشود و از همراهان شرمنده نشویم.

وزیر بهداشت همچنین روزهای شعبانیه و ولادت امام حسین (ع) و روز سپاه پاسداران را تبریک گفت و گفت: “از دلا چو غنچه شکایت نکن ، زیرا باد صبح خواهد آمد ، “و گفت:” من قبل از نوروز به هموطنانم تبریک می گویم. “سال سختی برای همرزمان و مردم درباره کرونا گذشت. اول از همه ، خدا را شکر می کنم که امسال با وجود همه مشکلات به پایان خواهیم رسید. من به روح همه شهدا ، به ویژه شهدای مدافع سلام سلام می رسانم و برای خانواده های آنها و همه کسانی که عزیزانشان را به دلیل تاجگذاری از دست داده اند ، آمرزش می خواهم.

نمکی تأکید کرد: “خدا را شکر ، من از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که همیشه ما را در رعایت پروتکل ها دوست داشتند و مردم و علما را راهنمایی می کردند تا بتوانیم گام موثری برداریم. می خواهم از رئیس جمهور ، اعضای محترم ستاد ملی تاجگذاری تشکر کنم ، همه وزارتخانه ها ، به ویژه وزارت کشور ، وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی. عزیزان من در وزارت امور خارجه ، نیروهای مسلح ، به ویژه سپاه عزیز ، ارتش و بسیج ، بسیاری با ما هستند سال. من نمی توانم به هیچ زبانی سپاسگزارم ، اما همچنین از مردم ، مشاغل و همکاران سیستم بهداشتی که به ما کمک و کمک کرده اند سپاسگزارم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا