عمومیمطالب کسب و کار

تنظیم نور پس زمینه کیبورد لپ تاپ ایسوس

به این منظور وارد Control Panel > Hardware and Sound > Windows Mobility Center شوید. در این بخش به دنبال گزینه Keyboard Birghtness یا Keyboard Backlighting بگردید. سپس در این بخش، اسلایدر را از سمت چپ به راست تنظیم کنید تا نور کیبورد، خاموش یا روشن شود.

صفحه کلید با نور پس زمینه آپشن مناسبی برای کار کردن با لپ تاپ در فضای تاریک محسوب می شود. شما معمولا می توانید با استفاده از کلید های میانبر و Hot Key ها مثل Fn+F4 یا سایر دکمه ها اقدام به روشن کردن نور پس زمینه کیبورد کنید. برخی از لپ تاپ ها نیز تنظیمات اختصاصی برای تنظیم روشنایی دارند.

تنظیم روشنایی نور پس زمینه صفحه کلید لپ تاپ

قیمت لپ تاپ Asus .متاسفانه در خود ویندوز هیچ برنامه ای برای تنظیم نور صفحه کلید در خود ویندوز جهت تنظیم نور صفحه کلید لپ تاپ ایسوس ، لنووو ، ایسر و.. به صورت پیش فرض وجود ندارد. با این حال برخی از سازندگان لپ تاپ برنامه ای را برای این منظور طراحی کرده اند. به طور مثال در لپ تاپ های دل قادر به خاموش کردن نور به طور خودکار پس از گذشت ۵/۱۰/۳۰/۶۰/۳۰۰ ثانیه بعد از عدم استفاده از لپ تاپ هستند. همچنین کاربران Dell می توانند به قسمت تنظیمات Keyboard در کنترل پنل بروند و در تب Backlight تنظیمات نور پس زمینه را مشاهده کنند.

لپ تاپ های سونی نیز در بعضی مدل ها در برنامه و در قسمت Keyboard and Mouse به تنظیمات نور و چراغ پس زمینه یا Backlit Keyboard بروند. در این قسمت تنظیماتی برای کاربران سونی جهت تنظیم نور پس زمینه صفحه کلید لپ تاپ وجود دارد. امکان استفاده از سنسور نور برای روشن شدن خودکار نور بر اساس محیط نیز در بعضی از مدل ها وجود دارد.لینک خرید لپ تاپ ایسوس دیجیکالا

لپ تاپ های لنوو برای تغییر تنظیمات برنامه پیش فرض نور پس زمینه کیبرد برنامه ای ندارد. شما می توانید در لپ تاپ های Lenovo دارای نور پس زمینه کیبورد، با زدن دکمه های میانبر مانند Fn+Spacebar اقدام به روشن کردن، فعال سازی نور کیبورد لپ تاپ یا تغییر میزان نور دکمه کنند.

مدل های جدید MacBook نیز به طور خودکار با استفاده از حسگر نور، نور پس زمینه را مدیریت می کنند. همچنین می توانید با کلید های میانبر مشخص شده اقدام به تنظیم نور صفحه کلید کنید.

برای تنظیم زمان خاموش شدن نور پس زمینه در مک پس از مدتی بی حرکتی، می توانید از تنظیمات Boot Camp Control Panel استفاده کنید. برای این کار روی آیکون Boot Camp راست کلیک کرده و گزینه Boot Camp Control Panel را انتخاب نمایید و میزان تاخیر را بسته به نیاز خود تعیین کنید.

اگر شما از کاربران Microsoft Surface هستید، می توانید از ترکیب کلید های Alt+F2 برای روشن شدن نور کیبورد لپ تاپ و افزایش روشنایی و Alt+F1 برای کاهش روشنایی استفاده کنید و تنظیمات دیگری در اختیار شما قرار نمی گیرد.

برای فعالسازی نور کیبورد لپ تاپ ایسر و یا سازنده های دیگر نیز مانند HP,  Asus Laptop Walmart و Toshiba تنظیماتی برای تنظیم روشنایی صفحه کلید وجود ندارد و فقط می تواند آن را روشن و خاموش و یا اقدام به تنظیم سطح روشنایی کنید.

قرار دادن نور پس زمینه کیبورد لپ تاپ روی حالت همیشه روشن

ممکن است نخواهید نور پس زمینه کیبورد شما خودکار خاموش شود، متاسفانه ویندوز برای این مورد نیز برنامه خاصی ندارد. اما اگر از لپ تاپ های دل یا HP استفاده می کنید، می توانید روشن ماندن دائمی نور پس زمینه کیبورد لپ تاپ را انجام دهید. در لپ تاپ های HP سه حالت نور پس زمینه کیبورد وجود دارد. در حالت اول نور خاموش می شود، در حالت دوم نور پس از گذشت زمان خاصی بدون حرکت خاموش و در حالت سوم همیشه روشن می ماند. این دکمه در لپ تاپ های اچ پی به شکل زیر قابل مشاهده است و با هربار زدن آن یک حالت اتفاق می افتد. برای فهمیدن حالت فعال شده باید مدتی صبر کنید تا نتیجه را ببینید که نور خاموش می شود یا نه.

در بعضی دیگر از مدل های HP شما باید به بروید. سپس Advanced Settings را باز کنید. حال باید گزینه به نام Built-in Device Options یا اسامی مشابه ببینید. در این تنظیمات باید به دنبال Keyboard Settings باشید تا بتوانید نور پس زمینه خود را با تغییر گزینه Backlit Keyboard همیشه روشن نگه دارید.

اگر بعضی از دکمه های لپ تاپ شما کار نمی کند، مطلب ۱۰ روش رفع مشکل و کامپیوتر را برای رفع آن مطالعه نمایید.

روشن نگه داشتن نور پس زمینه کیبورد لپ تاپ Dell بدون خاموش شدن

در لپ تاپ های شرکت Dell شما به صورت مستقیم امکان انجام این کار را برای روشن نگه داشتن چراغ کیبورد لپ تاپ را ندارید اما می توانید با نصب درایور اختصاصی می توانید این کار را انجام دهید. لازم نیست همه اجزای موجود در این درایور را نصب کنید و با زدن گزینه نصب سفارشی (Custom install) و انتخاب تنها گزینه Keyboard and Devices آن را برای نصب انتخاب کنید. پس از نصب به Control Panel رفته و در قسمت Hardware and Sound گزینه Dell Keyboard Backlight Settings را باز کنید. پس از باز شدن برنامه به تب Backlight بروید و مقدار Timeout را روی Never بگذارید.

البته گزینه ها برای لپ تاپ های مختلف مارک دل ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

پیدا نکردن دکمه تنظیم نور پس زمینه کیبورد

اگر از وجود این قابلیت در لپ تاپ خود مطمئن هستید، باید دکمه روشن-زیاد کردن و کم-خاموش کردن را با علائمی مانند کیبورد و یا شکل لامپ و نور و یا حتی ترکیب آن ها را ببینید. اگر به هر دلیلی چنین دکمه ای را نمی بینید یا مشکل روشن نشدن نور کیبورد لپ تاپ دارید، کلید Fn را فشار دهید و نگه دارید و تمام کلید های جهت دار بالای کیبورد (از esc تا F12) را به ترتیب فشار دهید تا ببینید با چه دکمه نور کیبورد روشن می شود.

اگر باز هم نور پس زمینه کیبورد روشن نشد، ترکیب Fn را با سایر دکمه ها نیز امتحان کنید. این دکمه در دفترچه راهنمای کاربر لپ تاپ معرفی شده است. اگر در کنترل پنل شما و در قسمت کیبورد گزینه ای به نام Keyboard Backlight Settings را در صورت وجود چک کنید. ممکن است لپ تاپ شما روی حالت خودکار باشد و به صورت خودکار نور کیبورد روشن شود که می توانید آن را تغییر دهید

دکمه بازگشت به بالا