عمومیمطالب کسب و کار

بهترین تلویزیون های ایرانی

بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟ این سؤالی است که این روزها در پی افزایش قیمت تلویزیون خارجی بر سر زبان‌ها افتاده و تلاش برای کسب اطلاع از برندهای تلویزیون ایرانی را افزایش داده است.

متأسفانه در سال‌های اخیر افزایش برندهای چینی ارزان‌قیمت، تقریباً تمام تولیدکنندگان تلویزیون‌های ایرانی را به سمت واردات یا مونتاژ تلویزیون‌های چینی و یا دریافت قطعات چینی درجه 2 و 3 سوق داده است. به عبارت دیگر شاید عنوان بهترین تلویزیون مونتاژ ایران برای تلویزیون های ایرانی مناسب تر یاشد.

می‌توان گفت که دیگر تلویزیون ایرانی وجود نداشته و تنها نامی از تلویزیون ایرانی باقی‌مانده و اکثر قطعات وارداتی و در اغلب موارد چینی است. البته نمی‌توان گفت که کیفیت این محصولات بد است. اما قطعاً کیفیت آن ها به کیفیت تلویزیون‌های پرآوازه‌ای همچون تلویزیون سونی نمی‌رسد.

در این مقاله از وبسایت تعمیرآنلاین سعی شده علاوه بر راهنمای خرید، بهترین تلویزیون ایرانی موجود در بازار نیز با توضیحات معرفی شود، پس با ما همراه باشید.

بهترین برند تلویزیون ایرانی

در این بخش ما 4 برند از بهترین برند تلویزیون مونتاژ ایران را بررسی میکنیم. تلوزیون های اسنوا، ایکس ویژن، شهاب و جی پلاس از جمله بهترین برند تلویزیون ایرانی هستند.

  1. اسنوا؛ بهترین تلویزیون ایرانی از دید کاربران

برند اسنوا متعلق به یک کمپانی ایرانی است که سابقه درخشانی در تولید و عرضه لوازم صوتی و تصویری داشته و یک از انواع بهترین تلویزیون مونتاژ ایران به شمار می آید. تلویزیون اسنوا از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده است و با مجهز بودن به فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا، تصویر را خوش رنگ، درخشان و با کیفیت فوق العاده ای پخش می کند و در بعد نمایش تصاویر، عالی و مورد قبول است. اسنوا یکی از بهترین تلویزیون های ایرانی است.

همان قدر که کیفیت تصویر در یک تلویزیون اهمیت بالایی دارد کیفیت و رسا بودن صدا نیز مهم است اسنوا نیز با توجه به این نکته از بلندگوهای حرفه ای که صدا را شفاف و قدرتمند پخش می‌کنند در این محصولات استفاده کرده است.

تلویزیون ‌های اسنوا دارای تمامی امکانات اولیه مورد نیاز یک تلویزیون می‌باشد. تلویزیون‌های تولید شده در شرکت اسنوا مجهز به گیرنده دیجیتال می باشد تا شما دیگر نیاز به خرید یک دستگاه جداگانه نداشته باشید، و به راحتی تمامی شبکه های صدا و سیما را دریافت کنید. ضمنا نگران ضمانت و خدمات پس از فروش هم نباشید، تلویزیون‌های اسنوا توسط شرکت انتخاب سرویس گارانتی شده است.

  1. تلویزیون ایکس ویژن

یکی دیگر از انواع بهترین تلویزیون ایرانی برند ایکس ویژن است که این برند توسط شرکت مادیران معرفی ‌شده که یک شرکت کاملاً خصوصی است. تلویزیون xvison کیفیت و قیمت قابل قبولی دارد. شرکت مادیران بهترین شرکت در ارائه خدمات پس از فروش در ایران است.

پس با خرید این تلویزیون در مورد خدمات پس از فروش خیالتان راحت باشد. بهترین مدل‌های این تلویزیون ایرانی سری‌های XS،XK،KU است.

ایکس ویژن به عنوان یکی از انواع بهترین تلویزیون مونتاژ ایران، سالیان سال مانیتورهای برند ال جی را در ایران مونتاژ و گارانتی می‌کرد. اطمینان خاطر مصرف کنندگان به مادیران تا حدی بود که همیشه حرفه‌ ای‌ ها و افراد اهل فن به کسانی که قصد جمع آوری کامپیوتر و قطعات آن را داشتند، پیشنهاد می‌دادند حتما مانیتور ال جی با گارانتی مادیران بخرند.

حالا حدود 13-14 سال هست که ایکس ویژن تلویزیون هم به بازار عرضه می‌کند در ابتدا فقط به تولید تلویزیون با اینچ کوچک مشغول بود اما در حال حاضر با تمرکز ویژه سعی می‌کند که محصولاتی که تولید می‌کند همگام با فناوری روز دنیا پیش برود.

تلویزیون ایکس ویژن در دو مدل هوشمند و معمولی وارد بازار میشود که با توجه به استفاده و امکانات تلویزون های هوشمند این مدل از دستگاه مورد اقبال و توجه بیشتری واقع شده است. تلویزیون هوشمند ایکس ویژن با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و قابلیت اتصال به اینترنت و امکان اتصال به سرویس های آنلاین پخش فیلم و سریال به عنوان یکی از انواع بهترین تلویزیون مونتاژ ایران با رقبای داخلی و خارجی رقابت میکند. این دستگاه مجز به پورت های HDMI و USB و کامپوزیت و پورت صدای اپتیکال بوده و دارای کیفیت تصویر FullHD، 4K و HD در ابعاد 32 اینچ به بالا میباشد.

  1. تلویزیون شهاب؛ یکی از انواع بهترین تلویزیون ایرانی

شرکت شهاب با توجه به بیش از 6 دهه فعالیت در زمینه تولید لوازم صوتی تصویری، تولید کننده یکی از بهترین تلویزیون ایرانی موجود در بازار است که توانسته تمام محصولات خود را با امکانات پیشرفته و به روز و با قیمتی بسیار مناسب و ارزان تر از ما بقی رقبای خود، وارد بازار کند.

شروع فعالیت ابتدایی شهاب در سال 1324 با افتتاح مرکز اولیه رادیو شهاب در حوزه صوت و تصویر و رادیو بود. در سال 1342 هم اخذ مجوز ساخت رادیو و تلویزیون را گرفت و یک سال بعد هم تلویزیون 32 اینچ ام بی ال آی تحت لیسانس فیلیپس را تولید کرد.

یکی از بهترین مدل‌های تلویزیون شهاب به عنوان  یکی از تولیدکنندگان بهترین تلویزیون مونتاژ ایران، مدل شهاب مدل SH102U1 است. شکل ظاهری این مدل در عین سادگی می‌تواند پا به‌ پای تکنولوژی‌های روز دنیا قدم بردارد و در بازار با برندهای معروف رقابت کند. مهمترین ویژگی آن امکان پخش تصاویر 4K است.

دوست‌ داشتنی‌ ترین ویژگی درباره این مدل وجود سیستم ‌عامل اندروید است که باعث می‌شود یک موبایل صفحه بزرگ در اختیار داشته باشید و کلی برنامه مثل فیلیمو روی تلویزیون نصب کنید.

  1. جی پلاس

جی پلاس، نمایندگی ال جی است که شروع به تولید لوازم‌خانگی ایرانی کرده است. تلویزیون‌های جی پلاس، یکی از با کیفیت‌ترین تلویزیون‌های ساخت ایران هستند. این تلویزیون‌ها عمر طولانی‌ دارد و زمان زیادی می‌تواند بدون مشکل کار کند.

تلویزیون‌های جی پلاس در زمان شروع فعالیت ممکن است برای کاربران حرفه ای جذابیت زیادی نداشته باشد اما این موضوع به این معنی نیست که این تلویزیون ها از کیفیت و متریال ضعیفی ساخته شده است. جی پلاس نیز یکی از بهترین تلویزیون ایرانی است.

علاوه بر ، جهت ، و تعمیر لباسشویی نیز می توانید با تعمیر آنلاین تماس بگیرید

سری های جدید که امروزه تولید و ارائه می شود سری تلویزیون‌های JD JH JU جی پلاس است که این سری آخر جی پلاس در دیزاین و طراحی نسبت به سری قبلی پشرفت‌هایی داشته اما خیلی بیشتر از این‌ها می‌توانند دیزاین خود را بهبود ببخشند.

اما از نظر کیفیت از متریال بسیار بهتر و به روزتری ساخته شده است و این بدان معناست که شرکت گلدیران تمام سعی و تلاش خود را برای ساخت و ارائه هرچه بهتر و قوی تر محصولات جی پلاس به کار بسته است.

از نقاط قوت تلویزیون‌های جی پلاس به عنوان یکی از انواع بهترین تلویزیون مونتاژ ایران، می‌توان به گارانتی گلدیران، قیمت مناسب و ارزان و کیفیت راضی کننده اشاره کرد.

تلویزیون جی پلاس در مدل های هوشمند و معمولی به بازار عرضه میشود. تلویزیون هوشمند جی پلاس دارای چند پورت HDMI و USB و در برخی مدل ها دارای پورت کامپوزیت است. این دستگاه ها از سیستم عامل اندروید پشتیبانی کرده و قابلیت اتصال به اینترنت را دارد.

  1. سام الکترونیک

تلویزیون های سام الکترونیک یکی از بهترین تلویزیون ایرانی و جایگزین های ایرانی تلویزیون های سامسونگ هستند که توسط شرکت سام سرویس تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اکثر قطعات این تلویزیون های این برند تولید داخل هستند و برخی از آن ها از قطعات با کیفیت چینی، کره‌ای و تایوانی هستند. تمامی نرم افزارهای داخلی این برند نیز توسط مهندسین ایرانی طراحی شده است.

  • کیفیت تلویزیون سام الکترونیک

در برخی از مدل های سام الکترونیک از تکنولوژی UHD استفاده می‌شود که تراکم پیکسلی بالا، تفکیک رنگ عالی و وضوح تصویر رضایت بخشی را به مخاطب ارائه می‌دهد. طراحی ظاهری این  برند مقایسه با برند های داخلی نمره‌ی رضایت بخشی را دریافت می‌کند.
در بعضی از مدل های سام الکترونیک از ویژگی های اسمارت معتددی پشتیبانی می‌شود.برخی از مدل های سام الکترونیک قابلیت انعکاس صدا را دارند که این باعث لذت بخش تر تماشای فیلم در این تلوزیون ها می‌شود.

کیفیت تصویر تلویزیون سام الکترونیک در بسیاری از مدل ها 4KUHD بوده و ذارای صفحه نمایش LED میباشد و در برخی مدل ها کیفیت تصویر تا دو میلیون پیکسل میرسد. دز بسیاری از موارد تلویزیون های سام الکترونیک با تلویزون های سامس.نگ مقایسه میشود که در این مقایسه درست است که تلویزیون های سام الکترونیک پردازنده های ضعیف تری نسبت به سامسونگ دارند اما جنس بدنه هردو تقریبا یکسان است. تلویزیون های سام الترونیک به عنوان یکی از انواع بهترین تلویزیون مونتاژ ایران داری قابلیت اتصال به اینترنت و پشتیبانی از سیستم عامل اندروید است و با قیمت مناسب و گارانتی 24 ماهه به حوبی با رقبای داخلی و خارجی خود رقابت میکند.

برای خرید تلویزیون ابتدا این کارها را انجام دهید

اگر شما می خواهید بهترین انتخاب را برای خرید بهترین تلویزیون ایرانی داشته باشید لازم است تا نیازهای خودتان را در مورد یک تلویزیون دسته بندی کنید و بر روی یک کاغذ بنویسید. هر کدام از برند ها دارای یک سری خصوصیات می باشند. البته ما به شما توصیه می کنیم زیاد درگیر جزئیات نشوید چرا که در بیشتر موارد تلویزیون‌های هم رده تفاوت‌های زیادی با هم ندارند.

  • میزان بودجه‌تان را تعیین کنید یعنی چقدر می‌خواهید برای خرید تلویزیون هزینه کنید.
  • ویژگی‌هایی که در تلویزیون اهمیت بیشتری دارند (مثلا کیفیت تصویر یا کیفیت صدا ، امکانات) را بنویسید و سپس برای انتخاب بهترین برند تلویزیون به خواسته‌هایتان امتیاز بدهید.
  • با توجه به فضایی که دارید اندازه تلویزیون را انتخاب کنید یعنی مشخص کنید تلویزیون چند اینچ نیاز دارید و این به فضای شما و فاصله‌تان از تلویزیون بستگی دارد.
  • تلویزیون شما چه امکاناتی باید داشته باشد. آیا میخواهید تلویزیون‌تان اسمارت باشد و از آن برای وبگردی استفاده می کنید. یا گیمر هستید و از آن بیشتر برای بازی استفاده می‌کنید؟

همچنین شما می توانید با مراجعه به مقاله راهنمای خرید تلویزیون این موارد را دقیق‌تر مطالعه کنید.

سخقیمت تلویزیون‌های خارجی در بازار کشور بسیار گران شده است؛ چرا که این محصولات کمتر وارد می‌شوند و همچنین قیمت دلار سبب شده تا برچسب قیمتی این محصولات در حدی شود که بسیاری از کاربران دیگر توان خرید این تلویزیون‌ها را نداشته باشند. از سوی دیگر تلویزیون یک وسیله واجب برای هر خانه است و عموما سالن پذیرایی بدون بودن تلویزیون تکمیل نمی‌شود. همه این اتفاقات در کنار هم باعث شده تا کاربران به خرید تلویزیون ایرانی روی بیاورند و به همین سبب در ادامه قصد داریم به این سوال که بهترین برند تلویزیون ایرانی چیست پاسخ دهیم.

مشاهده موجودی و خرید تلویزیون های موجود در تکنولایف با تخفیف ویژه:

بهترین مارک تلویزیون ایرانی کدام است؟

برای این که بخواهیم بهترین تلویزیون ایرانی ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم ابتدا باید به برندهای مختلف ایرانی موجود در بازار آشنا شویم و نگاهی به تاریخچه آن‌ها داشته باشیم.

ایکس ویژن

به احتمال زیاد نام مادیران را شنیده‌اید، شرکتی که در سال 1385 اقدام به تأسیس برند ایکس ویژن کرد. این سازنده پس از توسعه خط تولید خود فعالیت در زمینه محصولات صوتی و تصویری را آغاز کرد. ایکس ويژن ادعا کرده که مراحل تولید محصولاتش از ابتدا تا انتها در ایران سپری می‌شود و با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا تلویزیون‌های جذابی را تولید می‌کند.

مادیران با پایه‌گذاری برند ایکس ویژن قصد داشت تا بتواند محصولاتی خوش‌قیمت و در عین حال باکیفیت را روانه بازار کند. این سازنده ایرانی حالا تلویزیون‌های خود را در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله هوشمند و 4k به فروش می‌رساند و شما می‌توانید مدل‌های ارزان یا گران‌قیمت را از این برند خریداری کنید.

اسنوا

اسنوا یکی از زیرمجموعه‌های گروه انتخاب به حساب می‌آید که در سال 84 تأسیس شده است. کلمه اسنوا مخفف عبارت ‘’ ارکان ساختار نوین ایرانیان’’ است و این شرکت حالا بیش از 5000 نیروی کار و همچنین 1200 شعبه در سراسر کشور دارد. اسنوا لوازم خانگی متنوعی تولید می‌کند که یکی از این دسته‌بندی‌ها تلویزیون است.

تنوع تلویزیون‌های اسنوا بسیار خوب و جذاب است و شما می‌توانید بسته به بودجه مدل‌های مختلفی را خریداری کنید، از تلویزیون 32 اینچی HD گرفته تا تلویزیون 4K با اندازه 75 اینچی و همچنین تلویزیون QLED. تولید تلویزیون‌های QLED (نوعی فناوری جدید است که سامسونگ هم در تلویزیون‌های گران‌قیمت خود از آن استفاده می‌کند) توسط اسنوا به خوبی نشان می‌دهد که این سازنده ایرانی با فناوری روز دنیا پیش می‌رود و تلاش می‌کند تا محصولات خود را به‌روز نگه دارد.

جی پلاس

شرکت گلدیران سابقه بیش از 30 ساله دارد و این شرکت سال‌ها با برند الجی همکاری می‌کرد و نمایندگی رسمی الجی در ایران به حساب می‌آمد. از چند سال قبل شرکت‌هایی مانند سامسونگ و الجی کم کم از بازار ایران خارج شدند و این خلاء حضور این برندها باید به گونه‌ای پر می‌شد.

به همین جهت شرکت گلدیران تجربه 30 سال خود و ماحصل دانش به‌دست آورده از سازنده کره‌ای یعنی الجی را کنار هم قرار داد تا برند ایرانی جی پلاس به وجود بیاید. جی پلاس در زمینه تولید لوازم خانگی مختلف فعالیت می‌کند و یکی از محصولات این برند همین تلویزیون‌ها هستند. جالب است بدانید که جی‌ پلاس در زمینه تولید گوشی هوشمند نیز فعالیت دارد.

بدون شک زمانی که صحبت از بهترین تلویزیون مارک ایرانی می‌شود باید از جی پلاس نام ببریم ولی بگذارید همینجا یک اشتباه متداول و مرسوم را توضیح دهیم. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که جی پلاس همان الجی است اما این دو برند کاملا با هم تفاوت دارند و به طور حتم کیفیت تلویزیون‌های سازنده بسیار بزرگی مانند الجی بهتر از جی پلاس است.

البته این حرف به معنای بد بودن جی پلاس نیست و این را بیان کردیم تا بتوانید این دو برند نباید یکسان در نظر گرفته شوند. این اشتباه مرسوم از این جهت زیاد گفته می‌شود که شرکت مادیران قبلا نمایندگی رسمی الجی بود و حالا برند جی پلاس را هدایت می‌کند. در واقع جی پلاس را می‌توان الهامی از برند الجی و دانش مهندسین ایرانی دانست.

سام الکترونیک

داستان سام الکترونیک یا همان سام نیز دقیقا مانند جی پلاس و الجی است. اصلا نباید سام را با سامسونگ یکسان در نظر بگیرید ولی در کل شرکت سام تلاش کرده تا دانش و فناوری‌های به‌دست آمده از سامسونگ طی سال‌ها همکاری را به برند جدیدی تحت عنوان سام تبدیل کند. این برند نیز تلویزیون‌های متنوعی دارد از اندازه 32 اینچی و رزولوشن HD گرفته تا 65 اینچی و رزولوشن 4K. پس به عنوان بهترین تلویزیون 4K ایرانی به روی سام نیز می‌توانید حساب باز کنید.

شهاب

شاید اسم برند شهاب کمتر به گوشتان خورده باشد اما این برند یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های الکترونیکی ایران است که حدود 74 سال سابقه دارد و حالا از تجربه‌ی بسیار بالایی برخوردار است. این برند در ابتدا فعالیت خود را در زمینه رادیو آغاز کرده و سپس به تلویزیون و پس از آن به محصولات دیگر گسترش داده است.

یکی از ویژگی‌های برند شهاب که آن را از بسیاری از تولیدکنندگان دیگر متمایز می‌کند تولید تخته‌های هوشمند است که به صورت لمسی هستند و کاربرد فراوانی هم دارند. شهاب طی این سال‌ها توانسته اعتبار فراوانی را به دست بیاورد و با شرکت‌های بزرگی مانند الجی همکاری داشته باشد.

نکسار

بالاتر در مورد برند جی پلاس و گلدیران توضیح دادیم و باید بگوییم شرکت گلدیران به غیر از جی پلاس محصولات برند نکسار را نیز تولید می‌کند. نکسار یک برند جدید و تازه تأسیس از گلدیران است و بیشتر بازه قیمتی تلویزیون‌های اقتصادی را هدف گرفته است. تلویزیون‌های نکسار نیز با توجه به تجربه و دانش و فناوری بالای مهندسین گلدیران ساخته و روانه بازار می‌شوند و از این جهت به راحتی می‌توان به آن‌ها اعتماد و اطمینان کرد.

بست

گروه انتخاب که در بالا در مورد آن توضیح دادیم به غیر از برند اسنوا، برند جدیدتر بست Bost را نیز شامل می‌شود. گروه انتخاب با توجه به تجربه به‌دست آمده در تولید تلویزیون‌های اسنوا حالا در تلاش است که برند بست را نیز توسعه دهد و تلویزیون‌های جذابی را روانه بازار کند.

بهترین برند تلویزیون در ایران کدام است؟

حال که با برندهای ایرانی مختلف که در زمینه تولید تلویزیون فعالیت می‌کنند آشنا شدیم وقت آن است که به این پرسش که ‘’ بهترین برند تلویزیون ایرانی کدام است’’ پاسخ دهیم. هنگام انتخاب یک تلویزیون شما باید به موارد زیادی توجه کنید، از رزولوشن و اندازه پنل گرفته تا قابلیت‌های هوشمند و فناوری ساخت پنل و بسیاری از موارد دیگر.

با این وجود در نهایت انتخاب یک برند می‌تواند کمی هم سلیقه‌ای باشد. برای مثال تصور کنید یک برند رنگ‌ها را دقیق نشان دهد و برندی دیگر کمی غلیظ‌‌تر و جذاب‌تر! این به دیدگان کاربر بستگی دارد که کدام برند را ترجیح دهید. از بین برندهای موجود در لیست اسنوا بدون شک می‌تواند نام بهترین تلویزیون ایرانی را یدک بکشد.

این برند به غیر از این که محصولات متنوعی دارد در زمینه تولید تلویزیون‌های QLED هم فعالیت می‌کند که اتفاقی بسیار جذاب و مثبت است و نشان می‌دهد که مهندسین این شرکت در حال استفاده از فناوری‌های روز دنیا هستند. در کنار این موارد اسنوا طی چندین سال اخیر به خوبی ثابت کرده که می‌توان به آن اطمینان کرد.

در کنار اسنوا برندهای دیگری مانند جی پلاس هم وضعیت خوبی دارند. این شرکت به غیر از تلویزیون مانیتور هم تولید می‌کند و برخی از محصولات آن بسیار باریک و جذاب هستند. این شرکت موفق شده به خوبی از فناوری الجی در ساخت محصولات خود کمک بگیرید. در کنار این دو برند از جمله بهترین تلویزیون ساخت ایران می‌توان به سام و ایکس ویژن و شهاب اشاره کرد.

در نهایت اما انتخاب برند قطعا با شما خواهد بود و حتما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید به شعبه‌های حضوری این برندها مراجعه کرده و کیفیت تصاویر و امکانات محصولات را با هم مقایسه کنید تا بهتر بتوانید بهترین کیفیت تصویر تلویزیون ایرانی را تشخیص دهید.

پس از پاسخ دادن به این سوال که بهترین تلویزیون ایرانی کدام است وقت آن رسیده که به سراغ مدل‌های جذاب برای خرید برویم.

بهترین تلویزیون های ایرانی بازار

هریک از شرکت‌های سازنده چندین مدل تلویزیون تولید می‌کنند و در این بخش قصد داریم به بهترین مدل تلویزیون ایرانی موجود در بازار بپردازیم و در هر دسته به سراغ مدل‌های با ارزش خرید بالا برویم.

تلویزیون‌های 43 اینچی برای سالن‌های کوچک یا متوسط مناسب خواهند بود و به نسبت مدل‌های 50 اینچی هم قیمت مناسب‌تری دارند. اگر به تلویزیون هوشمند نیاز دارید قطعا یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما همین مدل از سام است. این تلویزیون 43 اینچی رزولوشن FHD دارد و به لطف برخورداری از سیستم عامل اندروید به شما امکان می‌دهد تا نرم افزارهای موجود برای این سیستم عامل را به روی تلویزیون نصب کنید.

این تلویزیون هوشمند طبق انتظار از وای فای هم استفاده می‌کند و شما می‌توانید به صورت مستقل به اینترنت متصل شوید و از طریق نمایشگر بزرگ تلویزیون به وب‌گردی بپردازید و محتوای مورد نظر را به صورت آنلاین تماشا کنید. این محصول از گیرنده دیجیتال بهره می‌برد و همچنین دو بلندگوی 10 واتی دارد تا مجموع صدای خروجی آن به 20 وات برسد.

مشخصات تلویزیون هوشمند سام الکترونیک UA43T6800THCHD
اندازه تلویزیون 43 اینچ
پنل LED
رزولوشن FHD
هوشمند هست
سیستم عامل اندروید

تلویزیون بست 43BN3070KM

در مورد برند بست بالاتر توضیح دادیم. این تلویزیون 43 اینچی و FHD از بست هوشمند نیست و امکان اتصال به اینترنت و نصب نرم افزار هم ندارد ولی در عوض قیمت آن پایین‌تر است و شما می‌توانید با هزینه کمتر این تلویزیون را خریداری کنید. این تلویزیون گیرنده دیجیتال دارد و تلتکست، قفل کودک، ماشین زمان و جستجوی خودکار کانال‌ها از دیگر ویژگی‌های این دستگاه هستند. اگر برای شما هوشمند بودن تلویزیون اهمیت ندارد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌های هوشمند نروید.

مشخصات تلویزیون بست 43BN3070KM
اندازه تلویزیون 43 اینچ
پنل LED
رزولوشن FHD
هوشمند نیست
سیستم عامل

تلویزیون اسنوا SSD-43SK14000M

اگر ترجیح می‌دهید در این بازه قیمتی از اسنوا خرید کنید این مدل می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. این محصول با وجود قیمت بسیار مناسب هوشمند است و از سیستم عامل اندروید 9 استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا از طریق وای فای به اینترنت متصل شوید.

این تلویزیون 43 اینچی از فناوری IPS بهره می‌برد و جالب‌تر این که از دستیار صوتی فارسی استفاده می‌کند و شما به کمک این قابلیت می‌توانید اسم فیلم یا محتوای مورد نظر خود را به راحتی با گفتن کلمات جستجو کنید. این محصول دارای قابلیت Screen Mirroring است و شما می‌توانید به راحتی گوشی خود را به صورت بی‌سیم به آن متصل کنید.

مشخصات تلویزیون اسنوا SSD-43SK14000M
اندازه تلویزیون 43 اینچ
پنل LED
رزولوشن FHD
هوشمند هست
سیستم عامل اندروید

تلویزیون هوشمند سام الکترونیک 50T7550

یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های 50 اینچ 4K و هوشمند بازار همین مدل از سام است. فناوری پنل این تلویزیون LED است و رزولوشن بالای آن باعث می‌شود تا تصاویر با شفافیت بالایی نمایش داده شوند. این محصول از HDR و گستره رنگی 1.07 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و سرعت پاسخ‌گویی 8 میلی‌ثانیه‌ای دارد.

این محصول از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند و به شما امکان نصب برنامه‌ها را می‌دهد و دسترسی به وای فای و بلوتوث کار شما را در ارتباط با دستگاه‌های دیگر و همچنین اتصال به اینترنت ساده می‌کند.

مشخصات تلویزیون هوشمند سام الکترونیک 50T7550
اندازه تلویزیون 50 اینچ
پنل LED
رزولوشن 4K
هوشمند هست
سیستم عامل اندروید

 

مشخصات تلویزیون اسنوا SLD-50SA1260U
اندازه تلویزیون 50 اینچ
پنل LED
رزولوشن 4K
هوشمند نیست
سیستم عامل

تلویزیون جی پلاس GTV-50PQ736S

فناوری QLED در مقایسه با LED کنتراست، دقت رنگ و روشنایی بهتری دارد و در نتیجه کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌کند. اگر تلویزیون 4K با اندازه 50 اینچی می‌خواهید و می‌توانید مقداری بیشتر هزینه کنید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این مدل از جی پلاس بروید، تلویزیونی که علاوه بر هوشمند بودن از فناوری QLED استفاده می‌کند و دارای کنترل جادویی است.

برای این محصول 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده تا بتوانید بدون مشکل وب‌گردی کنید و از نرم افزارها بهره ببرید و همچنین برنامه‌های مختلف را به روی تلویزیون نصب کنید.

مشخصات تلویزیون جی پلاس GTV-50PQ736S
اندازه تلویزیون 50 اینچ
پنل QLED
رزولوشن 4K
هوشمند هست
سیستم عدر صورتی که قصد خرید یک تلویزیون جدید را دارید ، با توجه به افزایش بیش از حد قیمت در بازار تلویزیون های خارجی ممکن است تصمیم بگیرید تا به سراغ تلویزیون های ایرانی بروید ، در این صورت حتما می خواهید بدانید که بهترین برند تلویزیون ایرانی کدام است ؟

اما آیا اصلا تلویزیونی داریم که کاملا ساخت ایران باشد ؟ ما در این مطلب به ترتیب لیستی از بهترین تلویزیون های ایرانی تهیه کرده ایم و در هر بخش خصوصیات مهم هر برند را بررسی می کنیم تا بتوانید خرید آسوده تری داشته باشید پس با ویویدکس همراه باشید .

1 . ایکس ویژن

اولین و بهترین برندی که در لیست بهترین تلویزیون ایرانی قرار می گیرد برند ایکس ویژن می باشد .

شرکت مادیران از سال 1385 خط تولید تلویزیون های ایکس ویژن  را راه اندازی کرد و وارد بازار تجهیزات صوتی و تصویری شد .

محصولات ایکس ویژن دارای قطعات چین و مونتاژ ایران هستند و در مدل های هوشمند با سیستم عامل اندروید عرضه می شوند. این تلویزیون ها با سایز های 24 تــا 65اینچ در بازار عرضه شده اند که از کیفیت تصویر و صدای نسبتاً خوبی برخوردار هستند.

کیفیت تصویر تلویزیون ایکس ویژن :

در بیشتر مدل های این تلویزیون قابلیت HDR دیده شده و به لطف آن شما قادر به تماشا کردن طیف گسترده ای از رنگ ها خواهید بود ، همچنین وجود پردازنده های قوی باعث می شود این تلویزیون ها نمایش واقعی تری داشته باشند .

این تلویزیون ها مجهز به پنل LED بوده و وضوح تصویر خوبی دارند هرچند در مقابل تلویزیون‌های خارجی مانند ال جی ، سامسونگ و سونی و سایر محصولات محبوب در بازار کیفیت تصویر و نمایش پایین‌تری دارند.

کیفیت صدا تلویزیون ایکس ویژن :

فناوری های اضافی تلویزیون ایکس ویژن :

تعداد پورت های خروجی USB و HDMI  تعبیه شده در پشت تلویزیون مشابه نمونه های خارجی نبوده و تعداد کمتری خواهند داشت .

2 . جی پلاس

دومین تلویزیون ایرانی برتر این لیست برند جی پلاس است . جی پلاس از سال 1397 و پس از خروج شرکت های صاحب نامی همچون ال جی و سامسونگ از ایران زیر سایه گلدیران شکل گرفت .

جی پـلاس که با شعار قهرمان تازه نفس بیلبوردهای تبلیغاتی خود را سطح کلان شهرها نصب کرده ، توانسته سهم خوبی از بازار لوازم ایرانی را به خود اختصاص دهد و هم اکنون رقیبی جدی برای دیگر برندهای ایرانی محسوب می شود.

تلویزیون های جی پلاس در سایز های 32 تــا 82 اینچ با سیستم عامل اندروید روانه بازار می شود .

کیفیت تصویر تلویزیون جی پلاس :

با بهره گیری از پنل های LED و استفاده از قابلیت HDR این تلویزیون ها کیفیت تصویر قابل قبولی ارائه می دهند اما به دلیل نرخ پایین سرعت به روز رسانی یا تازه سازی تصویر امکان رقابت با نمونه های خارجی را ندارند .

کیفیت صدا تلویزیون جی پلاس :

در مقایسه با سایر برند های ایرانی سیستم صوتی بهتری در تلویزیون جی پلاس بکار گرفته شده است اما دارای فناوری کاهش دهنده نویز صدا نیستند .  اغلب سیستم های صوتی تلویزیون های برند جی پلاس دو کاناله هستند و دارای فناوری تطبیق صدا با محیط می باشند .

فناوری های اضافی تلویزیون جی پلاس :

 همچنین اگر شما از آن دسته افراد هستید که از تلویزیون امکانات هوشمند و گشت و گذار در صفحات اینترنت و پخش آنلاین فیلم را انتظار دارید ، این تلویزیون ها پیشنهاد خوبی نیستند .

 

3 . اسنوا

سومین برند برتر تلویزیون ایرانی در این لیست ، برند اسنوا می باشد . اسنوا ابتدا در سال 1384 شروع به فعالیت کرد و اکنون دایره محصولات تولیدی آن به ماشین رخت‌شویی، تلویزیون، اجاق گاز و یخچال فریزر گسترش یافته‌است.

به گفته ی یکی از مسئولین این مجموعه، حدود ۵۰ درصد از قطعات بکار رفته در ساخت محصولات این کارخانه، تولید ایران هستند.

تلویزیون های جی پلاس در سایز های 32 تــا 75 اینچ روانه بازار می شود .

کیفیت تصویر تلویزیون اسنوا :

بیشتر تلویزیون های اسنوا فناوری خاصی برای افزایش کیفیت تصویر ندارد و اسنوا تنها به بهره‌گیری از فناوری HDR 10 بسنده کرده است. با این وجود با توجه به قیمت مناسب آن ، وضوح تصویر قابل قبول است .

فناوری HDR10 به نمایش تصاویر 4K با کیفیت بالاتر کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود بتوانید جزئیات تصویر با وضوح بالایی ببینید و از کنتراست بالای تصویر هم لذت ببرید .

کیفیت صدا تلویزیون اسنوا :

از نقاط قوت تلویزیون های اسنوا می توان به کیفیت عالی صدا و رسا بودن آن به دلیل استفاده از بلند گو های حرفه ای و قدرتمند اشاره کرد. که در بازار تلویزیون های ایرانی تقریبا بی رقیب است .

فناوری های اضافی تلویزیون اسنوا :

تلویزیون های اسنوا در بخش هوشمند سازی محصولات خود عملکرد خوبی نداشته و تقریبا بیش از نیمی از مدل های تولیدی فاقد سیستم عامل اندروید می باشند ، هرچند در مدل های بالاتر این مشکل وجود ندارد ، همچنین بیشتر این تلویزیون ها از قابلیت Time Shifting پشتیبانی می کنند.

 

از این رتبه به بعد برند های معرفی شده تقریبا در یک سطح کیفی قرار داشته و رتبه بندی بر اساس مقدار فروش در بازار و سطح قیمت آن ها می باشد .

4 . پارس الکتریک

رتبه چهارم بهترین تلویزیون های ایرانی برای پارس الکتریک است که تقریبا می توان گفت قدیمی ترین برند تولید کننده تلویزیون در ایران است .

به نسبت سایر برندهای ایرانی محصولات پارس الکتریک از قیمت مناسب تری برخودار هستند؛ جالب اینجاست که هر تلویزیونی که به فروش می رسد همراه با گارانتی 18 ماهه است.

کیفیت تصویر تلویزیون پارس الکتریک :

امروزه پرفروش‌ترین  تلویزیون‌های بازار محصولاتی هستند که دارای کیفیت 4K می باشند. تلویزیون های پارس الکتریک نیز در بیش تر مدل ها همین کیفیت را دارند منتها اگر سوال شود که این تلویزیون ها در مقایسه با تلویزیون های خارجی چه عملکردی دارند ؟ جواب قطعا عملکرد ضعیف تری است .

کیفیت صدا تلویزیون پارس الکتریک :

از مواردی که سبب شده تلویزیون های پارس الکتریک را در لیست بهترین تلویزیون های ایرانی قرار بدهیم کیفیت صدای این محصولات است. بلندگوهای این تلویزیون‌ها می توانند به راحتی برای دیدن فیلم در یک اتاق جوابگو باشند. توان هر کدام از بلندگوها نیز در مقایسه با سایر برندهای ایرانی خوب است.

 

از این رتبه به بعد برند های معرفی شده تقریبا در یک سطح کیفی قرار داشته و رتبه بندی بر اساس مقدار فروش در بازار و سطح قیمت آن ها می باشد .

4 . پارس الکتریک

رتبه چهارم بهترین تلویزیون های ایرانی برای پارس الکتریک است که تقریبا می توان گفت قدیمی ترین برند تولید کننده تلویزیون در ایران است .

به نسبت سایر برندهای ایرانی محصولات پارس الکتریک از قیمت مناسب تری برخودار هستند؛ جالب اینجاست که هر تلویزیونی که به فروش می رسد همراه با گارانتی 18 ماهه است.

کیفیت تصویر تلویزیون پارس الکتریک :

امروزه پرفروش‌ترین  تلویزیون‌های بازار محصولاتی هستند که دارای کیفیت 4K می باشند. تلویزیون های پارس الکتریک نیز در بیش تر مدل ها همین کیفیت را دارند منتها اگر سوال شود که این تلویزیون ها در مقایسه با تلویزیون های خارجی چه عملکردی دارند ؟ جواب قطعا عملکرد ضعیف تری است .

کیفیت صدا تلویزیون پارس الکتریک :

از مواردی که سبب شده تلویزیون های پارس الکتریک را در لیست بهترین تلویزیون های ایرانی قرار بدهیم کیفیت صدای این محصولات است. بلندگوهای این تلویزیون‌ها می توانند به راحتی برای دیدن فیلم در یک اتاق جوابگو باشند. توان هر کدام از بلندگوها نیز در مقایسه با سایر برندهای ایرانی خوب است.

 

6 . سام الکترونیک

تلویزیون های سام الکترونیک، جایگزین جدید تلویزیون های سامسونگ هستند و در اندازه های 32 تا 65 اینچ تولید می شوند. بیشتر قطعات آن ها تولید داخل هستند و برخی از قطعات دیگر ، قطعات با کیفیت چینی، تایوانی و کره ای هستند . تمامی اپلیکیشن ها و نرم افزار های داخلی این تلویزیون ها نیز توسط متخصصان داخلی ساخته شده اند .

کیفیت تصویر تلویزیون سام الکترونیک :

طراحی ظاهری این تلویزیون ها برای افرادی که روی جلوه ی تلویزیون خود چندان حساس نیستند راضی کننده است ، در مدل هایی ک از HDR10 و HDR10+ استفاده شده ، شاهد تفکیک و تراکم رنگ چشم نوازی هستیم ، همچنین وضوح تصویر به طول کلی راضی کننده است .

کیفیت صدا تلویزیون شهاب :

مجموع توان بلندگوهای بیشتر تلویزیون‌های Full HD و 4K سام الکترونیک ۲۰ وات است که میزان متوسط رو به پایینی محسوب می‌شود.

همچنین بلندگوهای برخی از تلویزیون‌های سام الکترونیک قابلیت انعکاس صدا را دارند و این قابلیت می‌تواند لذت و هیجان تماشای فیلم را دوچندان کند.

فناوری های اضافی تلویزیون سام الکترونیک :

   

امل

اندروید

بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

ن پایانی

در این مطلب سعی شد بهترین تلویزیون ایرانی به شما معرفی شود، البته ترتیب معرفی به معنای امتیاز و رتبه‌دهی یا برتری برند خاصی نیست. در صورتی که به خرید بهترین تلویزیون مونتاژ ایران علاه مند هستید میتوانید با مطالعه دقیق این مقاله نسبت به انتخاب خود اطمینان حاصل نمایید. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید خرید و انتخاب خوبی داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا