اقتصادیمطالب کسب و کار

نحوه هرس درخت بادام

اگرچه درختان بادام باید خشک شوند و نیازی به مراقبت زیادی ندارند، اما اگر بخواهیم میوه کافی داشته باشند، نیاز به نگهداری دارند. همه چیز در مورد هرس است. تکنیک های زیادی برای یادگیری وجود دارد نحوه هرس درخت بادام چه چیزی باعث می شود درخت ما مقدار زیادی بادام به ما بدهد. روش های مختلفی برای پوشاندن این هرس بسته به زمان سال و سن درخت وجود دارد.

بنابراین، در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه درخت بادام را هرس کنید و چه جنبه هایی را باید در نظر بگیرید. برای آگاهی از قیمت نهال با ما همراه باشید.

ویژگی های کلیدی

می دانیم که هر نوع درخت دارای ویژگی های خاصی است و برای استفاده حداکثری از تولید میوه باید آنها را در نظر بگیریم. این شرایط درخت بادام را به گونه‌ای درختی پرمحصول در اسپانیا تبدیل می‌کند و کارشناسان کشت و هرس تکنیک‌هایی را برای افزایش محصول به‌کار می‌برند. دانستن زمان هرس درختان بادام در طول فرآیند رشد بادام ضروری است. بسته به نوع هرس، زمان هرس و انتخاب زمان هرس، می توان تولید را بیشتر بهینه کرد و درختان سالم غنی از بادام را می توان دید.

بر اساس توضیحات پالیز نهال میاندوآب، هرس در همه موارد ضروری است زیرا نه تنها از نظر تولیدی ضروری است، بلکه یک فعالیت مفید برای سلامت این درختان است. بهبود کیفیت و کمیت تولید پیامد مستقیم وضعیت خوب درختان بادام است. می خواهیم ببینیم که انواع مختلف هرس درخت بادام چیست.

چه موقع هرس درختان بادام انجام می شود

در وهله اول باید توضیح داد که هرس درختان بادام انواع مختلفی دارد، اگرچه در واقع در درختان بادام و در اکثر درختان میوه انجام می شود. از یک طرف شکل گیری هرس، از طرف دیگر نتیجه هرس و در نهایت ترمیم هرس. همه اینها باید در دوره خواب درخت انجام شود، یعنی زمانی که زمستان شروع می شود. اما هرس را با توجه به سن و وضعیت درخت انجام خواهیم داد.

می دانیم که هر نوع درخت دارای ویژگی های خاصی است و برای استفاده حداکثری از تولید میوه باید این ویژگی ها را در نظر بگیریم. این شرایط باعث شده است که درخت بادام به یک گونه درختی پرمحصول در اسپانیا تبدیل شود و کارشناسان کشت و هرس تکنیک هایی را برای افزایش عملکرد بهینه کرده اند. دانستن زمان هرس درختان بادام در طول فرآیند رشد بادام ضروری است. بسته به نوع هرس، زمان هرس و انتخاب زمان هرس می توان تولید را بیشتر بهینه کرد و درختان سالم سرشار از بادام را دید.

هرس در همه موارد ضروری است زیرا نه تنها از نظر تولیدی ضروری است، بلکه یک فعالیت مفید برای سلامت این درختان است. بهبود کیفیت و کمیت تولید پیامد مستقیم وضعیت خوب درختان بادام است. می خواهیم ببینیم که انواع مختلف هرس درخت بادام چیست.

چگونه درخت بادام را هرس کنیم

همانطور که قبلا ذکر کردیم، روش های مختلفی برای یادگیری نحوه هرس درخت بادام وجود دارد زیرا انواع مختلفی از هرس وجود دارد. همه آنها دارند نیاز متفاوت درخت بادام با توجه به زمان سال و اندازه آن. من همچنین باید سن درخت را در نظر بگیرم تا بدانم چه نوع هرس جالب تر است.

بیایید ببینیم که انواع اصلی هرس درختان بادام چیست:

هرس سازند

این کار زمانی انجام می شود که درخت جوان است و می خواهید شکل خاصی به خود بگیرد تا به طور متعادل رشد کند. به لطف این هرس می توان بادام را راحت تر برداشت کرد. برای موفقیت این رویکرد، رشد باید در سال های اولیه به خوبی کنترل شود. این نوع هرس در 4 فصل اول کم و بیش ضروری است تا به درختان کمک کند ساختاری ثابت و شاخه های سالم داشته باشند.

هرس میوه دهی

پس از گذشت 4 فصل اول، درخت باید تغییر کند. هر سال، ساکشن‌ها و اکستنشن‌ها باید برداشته شوند و شاخه‌های مرده یا شکننده حذف شوند تا شاخه‌های سالم باقی‌مانده بتوانند به عنوان انرژی به رشد خود ادامه دهند. برای حفظ تعادل کل درخت باید مراقب بود. هدف اصلی این است که بتوانیم بهره وری را افزایش دهیم و شاخه ها تحت تأثیر قرار نگیرند. این شاخه ای است که سعی می کند قدرت را به درخت زردآلو بازگرداند. می دانیم که با گذشت زمان درخت زردآلو قدرت خود را از دست می دهد و شاخه های آن پیر می شوند. با از سرگیری هرس سعی می شود چرخه تولید دوباره راه اندازی شود و تولید بادام مرغوب افزایش یابد.

هرس جوان سازی

این نوع هرس بیشتر برای درختان بیمار یا سالم که در مرحله پیری هستند استفاده می شود. اگر شاخه های درخت خیلی ضخیم هستند و در حال ریزش هستند، هرس بسیار تهاجمی باید انجام شود. مشکل این هرس تهاجمی این است که درخت در نهایت می تواند بمیرد.

هرس به رنگ سبز

فقط یک استثنا وجود دارد که باید هرس درختان بادام را تمرین کنید. فصل هرس درختان زردآلو همیشه در زمستان است و درختان در حالت استراحت هستند، اما بعد از اولین هرس باید در تابستان اول هرس سبز انجام دهیم. به اصطلاح هرس سبز نوعی هرس است که سعی می‌کند ساکشن‌ها و شاخه‌های ناخواسته را با جهت‌های ناخواسته در اسرع وقت حذف کند زیرا به سرعت رشد می‌کنند.

درخت بادام یک درخت میوه برگریز است که پس از افزایش دما از 15 درجه سانتیگراد دوباره رشد می کند. به عنوان یک گونه بسیار حساس به سرما – فقط تا -5 درجه سانتیگراد را تحمل می کند – اگر می خواهیم برداشت خوبی داشته باشیم، بسیار مهم است که آن را در مناطقی که یخبندان قوی وجود ندارد رشد دهیم.

هرس کاری است که به گیاهان آسیب می زند، بیهوده نیست، تنها کاری که می کنید خرد کردن شاخه هاست. پس از تکمیل، درخت باید برای بازیابی انرژی مصرف کند، اگر سالم باشید و شرایط رشد مناسب باشد چه کاری می توانید انجام دهید. به همه این دلایل، هرس درختان زردآلو در اوایل پاییز یا اواخر زمستان / اوایل بهار توصیه می شود.

امیدوارم با این اطلاعات بتوانید در مورد نحوه هرس درخت بادام اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا