علمی و پزشکی

ویروس‌های مشابه کرونا در بدن خفاش‌ها و مورچه‌خوارهای آسیایی

مطالعات نشان داده است که ویروس های کرونا ، شبیه ویروس Covid-19 ، ممکن است در جنوب شرقی آسیا بین خفاش ها و پانگولین ها (مورچه خوار فلس دار) در گردش باشد.

به گزارش نازک نارنجی ، کارشناسان و محققان در کشف جدیدی که سرنخی از منشا همه گیری فراهم می کند ، می گویند سطح بالایی از آنتی بادی ها برای خنثی سازی ویروس کرونا در حیوانات تایلندی وجود دارد.

یک تیم از دانشکده پزشکی Duke-NUS سنگاپور آنتی بادی های سندرم ویروس کرونا را در سندرم حاد تنفسی 2 ، ویروسی که باعث بیماری Covid-19 می شود ، در اسبهای یک غار در تایلند و جایی در Hangat پیدا کردند. این جانور در قسمت جنوبی کشور یافت می شود.

یافته های منتشر شده در مجله Nature Comedy Unions حاکی از آن است که محققان می گویند بسیاری از ویروس های کرونا می توانند در جنوب شرقی آسیا ، که جمعیت زیادی و متنوع خفاش وجود دارد ، شناسایی شوند. چنین ویروسی را اکنون می توان در مساحت 4800 کیلومتری ژاپن و چین تا تایلند مشاهده کرد.

پروفسور پاتریک کیسی ، دستیار ارشد تحقیقات دانشکده پزشکی دوک-آنیواس گفت: “مطالعاتی از این دست در بهبود درک ما از بسیاری از ویروسهای مرتبط با SARS-CoV-2 بسیار مهم است.” مهم و حیاتی است.

وی افزود: این تحقیقات همچنین در حالی که تحقیقات در مورد منشا ویروس SARS-IQ-2 هنوز ادامه دارد و این تحقیقات می تواند اطلاعات بیشتری را ارائه دهد که می تواند منشا آن باشد ، به مدت یک ساعت ادامه داشته است.

وی گفت: “چنین مطالعاتی همچنین نقش مهمی در کمک به ما برای آماده سازی برای همه گیری های آینده ایفا می کند ، زیرا این تحقیق جزئیات بیشتری در مورد نقشه برداری از خطر بیماری های منتقله از طریق انسان به ما می دهد.”

تیم سنگاپوری گفت که کار آنها اولین و تنها مطالعه برای یافتن شواهدی از سطح مولکولی و سطح آنتی بادی ویروس های کرونا است که مربوط به Covid-19 است (که خفاش ها و انگلی ها را در جنوب شرقی آسیا احاطه کرده است).

تأیید بیشتر فرض های دانشمندان در مورد منشأ ویروس کرونا

این مطالعه از سوی تیمی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) انجام شده است که پس از یکسری س questionsالات بی پاسخ پس از ریشه ویروس کرونا ، آماده ترک چین است.

تیمی از سازمان بهداشت جهانی پس از یک سفر چهار هفته ای به ووهان ، جایی که اولین نمونه های Covid-19 در دسامبر 2019 شناسایی شد ، کشور را ترک کردند. به نظر می رسد نتایج اصلی بررسی شده توسط تیم ، گمانه زنی های بیشتر دانشمندان در مورد ویروس را تأیید می کند . این تصور که خفاش ها می توانند ناقل اصلی باشند ، ویروس را به حیوانات دیگر منتقل کرده و در نهایت منجر به انتقال آن به انسان می شوند.

با این حال انتظار نمی رود نتیجه نهایی اپیدمی با این سفر مشخص شود و ممکن است سالها به طول انجامد. بازار غذاهای دریایی هوانان که در آغاز شیوع بیماری فورانهای زیادی را شاهد بوده است ، مدتهاست که اولین شیوع احتمالی انسان در نظر گرفته شده است. گروهی از محققان سازمان بهداشت جهانی می گویند علائم فروش برخی از حیوانات در بازار را می توان در مناطقی که خفاش های ناقل ویروس زندگی می کنند ، مشاهده کرد. نزدیکترین ویروس به ویروس باعث بیماری Covid-19 می شود.

اما یک مقام چینی گفت که نمونه های دیگری از موارد ووهان همراه با زخم گلوله به معنای دیگری دیده شده است. در نتیجه ، این امکان وجود دارد که انتقال از حیوان به انسان در جای دیگری صورت گرفته باشد.

به گزارش ایندیپندنت ، تیم سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که این دیدگاه که ممکن است ویروس از انستیتوی ویروس شناسی ووهان ، آزمایشگاهی با تعداد زیادی نمونه ویروس ، به بیرون درز کند ، بدون داشتن شواهدی مبنی بر وجود ویروس در آن وجود ندارد آزمایشگاه یا هیچ آزمایشگاه دیگری در جهان وجود ندارد که در طی اپیدمی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا