علمی و پزشکی

کشورهای اروپایی در انتظار تایید کیت‌های تست‌ خانگی کرونا

به گفته شفاف ، مسئولان داروخانه انتظار دارند که از آوریل (این ماه) همه شهروندان کشور این کیت ها را از داروخانه ها و داروخانه ها تهیه کنند ، حتی اگر هنوز منتظر مصوبات نهایی و دستورالعمل های توزیع و نحوه استفاده از کیت های تست خانگی کرونا باشند.

کیت های خودآزمایی در واقع مانند روش های آزمایش آنتی ژن بیماری کوید 19 عمل می کنند.

بر خلاف آزمایش PCR که انجام آن 12 تا 48 ساعت به طول می انجامد ، نتایج آزمایش آنتی ژن Quid در کمتر از 30 دقیقه در دسترس نیست ، اما از دقت کمتری نسبت به تست PCR برخوردار است.

اگر دقت تست های PCR آزمایشگاهی 98٪ باشد ، این آزمایشات داخلی 80٪ دقیق است.

رسانه های فرانسوی انجام آزمایش های خودآزمایی در منزل را با آزمایش های بارداری مقایسه کردند و ادعا کردند که این آزمایشات می توانند م theثرترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری باشند ، حتی اگر آزمایش های متعدد در صورت مثبت بودن آزمایش کوآید امکان پذیر باشد.

نحوه کار با این خودآزمایی ها در خانه آسان است. کافی است قسمت کوچکی از مخاط بینی خود را با مایع درون کیت با یک لوله نازک قرار داده شده در دستگاه مخلوط کرده و سپس مایع را در کیت تشخیصی نهایی قرار دهید تا نتیجه آن در کمتر از 30 دقیقه مشاهده شود.

دیگر کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا ماه هاست که این کیت ها را در داروخانه ها می فروشند ، اما بدون تایید نهایی از سوی وزارت بهداشت.

با این حال ، وزارت بهداشت فرانسه تأکید می کند که استفاده از این خودآزمایی های خانگی فقط برای افرادی که هیچ علائمی از بیماری کووید ندارند و بیش از 15 سال سن دارند ، قابل تأیید است.

به گفته یورونیوز ، قیمت کیت ها در فرانسه ، که کمترین قیمت را در کشورهای اروپایی دارد ، 6 یورو است که به گفته جروم سالومون ، رئیس کمیته عالی بهداشت علیه Covid 19 ، به زودی به 5 یورو می رسد. شورای مبارزه با کوید 19 هفته ها به تحقیق برای انجام خودآزمایی در خانه پرداخت تا اینکه در پایان ماه مارس تصویب شد.

دکمه بازگشت به بالا