عمومیمطالب کسب و کار

سخت ترین زبان دنیا کدام کشور است؟

برای اکثر مردم، اولین روز هر کلاس زبان جدید بسیار سخت و چالش برانگیز است. وقتی صفحات کتابی پر از کلمات و نمادهای نامفهوم را باز می کنید، طبیعی است که دلسرد شوید. اما در عین حال در همان لحظه امید وجود دارد و این امید از آنجا ناشی می شود که این کدهای رمزگذاری شده و نامفهوم در نهایت می توانند به ابزاری برای پیشبرد اهداف شما تبدیل شوند. برای کسانی که عاشق یادگیری زبان و ماجراجویی در این دره هستند، لیستی از 10 تا از سخت ترین زبان های دنیا را انتخاب کرده ایم که مورد توجه شما قرار می دهیم.

1. زبان ژاپنی

طبق آمار موسسه خدمات خارجی، زبان ژاپنی سخت ترین زبان برای انگلیسی زبانان در نظر گرفته می شود. این رتبه‌بندی نه تنها خود زبان، بلکه جنبه‌های فرهنگی مرتبط با یادگیری آن را نیز در نظر می‌گیرد، بنابراین جای تعجب نیست که سخت‌ترین زبان از فرهنگی می‌آید که غربی‌ها به سختی با آن سازگار هستند.

از نظر دستور زبان، قواعد زبان ژاپنی با قواعد انگلیسی بسیار متفاوت است. به همین دلیل است که کلمات ژاپنی هیچ شباهتی با کلمات انگلیسی ندارند، مگر اینکه کلمه ای از انگلیسی وام گرفته شده باشد. جالب است بدانید که این زبان علاوه بر حروف الفبا دارای کاراکترهایی است که از زبان چینی می آیند و در کنار این حروف، دو هجای متفاوت به نام های هیراگانا و کاتاکانا وجود دارد. اگر با انگلیسی زبانی برخورد کردید که هر سطحی از زبان ژاپنی را خوانده است، به او احترام بگذارید!

2. زبان کره ای

زبان کره ای که توسط 80 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود، نمونه ای از چیزی است که زبان شناسان تاریخی آن را قرنطینه زبانی می نامند، زیرا نمی توان آن را در هیچ یک از خانواده های زبانی موجود قرار داد. تا به حال متوجه شده اید که کلمات این زبان کاملا ناشناخته هستند، اما داستان به همین جا ختم نمی شود. سیستم نوشتاری کره ای (هانگول) به طور سفارشی برای ترکیب قوانین الفبا و هجا برای ایجاد چیزی کاملاً منحصر به فرد ایجاد شده است. زبان کره ای دارای 7 سطح احترام است که در انتهای افعال مشخص شده است و افراد بسته به رسمی بودن مکالمه یا موقعیت می توانند از آنها استفاده کنند. جالب است بدانید با وجود اینکه زبان کره ای یکی از سخت ترین زبان های دنیا به حساب می آید اما الفبای آن بسیار ساده است که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید.

3. عربی

ساده ترین بخش یادگیری زبان عربی حروف الفبا است، در غیر این صورت کلمات عربی شبیه هر چیزی هستند که تا به حال دیده یا شنیده اید. البته طبق بررسی های جهانی نام عربی سخت ترین زبان دنیا اعلام شده است وگرنه به دلیل اشتراکات فرهنگی و زبانی ممکن است برخی از این سختی ها دور از ذهن ما باشد.

در اینجا داستان را بیان می کنیم که کلمات عربی با افزودن مصوت (معمولاً سه صامت) به ریشه اصلی شکل می گیرند. اصل افزودن صدا به ریشه بیانگر ویژگی های دستوری، تعداد، جنسیت و جایگیری آن در جمله است و همه اینها ما را به نتیجه نهایی می رساند. هنگامی که این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتید، اکنون شکل نوشتاری زبان عربی را می دانید، اما از آنجایی که میلیون ها نفر در سراسر جهان به عربی صحبت می کنند، جای تعجب نیست که عربی گفتاری از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به طوری که عرب زبانان با لهجه های مختلف اغلب می توانند معنای یکدیگر را درک کنند. در نهایت، شاید زبان عربی برای ما فارسی زبانان یکی از سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری نباشد، اما برای کسانی که لاتین می نویسند، می خوانند و صحبت می کنند نیز آسان نخواهد بود.

4. زبان لهستانی

40 میلیون نفر در جهان به زبان لهستانی صحبت می کنند، اما در مقایسه با سایر زبان های این لیست، تعداد کمی آن را به عنوان زبان دوم یاد می گیرند. دشواری این زبان در چند عامل مهم نهفته است: اولین نکته تلفظ است. تلفظ یک سلام ساده (cześć) برای اکثر خارجی ها یک کابوس است. سلامی که در آن c و s شبیه حروف انگلیسی هستند اما یکسان تلفظ نمی شوند!

5. ژرژ

حقیقت این است که تنها تعداد کمی از انگلیسی زبانان در جهان وجود دارند که به زبان گرجی مسلط هستند. این زبان توسط جمعیت محدود 4.3 میلیون نفر در گرجستان صحبت می شود.

ابتدا باید الفبای این زبان را یاد بگیرید، شکل حروف حروف مختلف شبیه بینی هایی است که روی هم نشسته اند. کلمه گرجی به این زبان به عنوان Sakartvelo ترجمه شده است که به صورت saccartvelo نوشته شده است. علاوه بر ساختار زبانی ناآشنا و گیج کننده، صداهای زبان گرجی انگلیسی زبانان را به سردرگمی می کشاند! زیرا با ایجاد شکاف در دهانه حنجره بین دو صدای مشابه تفاوت ایجاد می کنند. مثلا p و p به ترتیب ف و پ نوشته می شوند اما تلفظ کاملا متفاوت است. گرجی ها خارجی هایی را که به زبان آنها صحبت می کنند درک نمی کنند و احتمالا تا زمانی که به زبان آنها مسلط نشوید درک شما برای آنها دشوار خواهد بود.

6. زبان چینی

ماندارین یا چینی استاندارد زبان رسمی پرجمعیت ترین کشور جهان است که در بسیاری از نقاط به عنوان یک چالش بزرگ برای انگلیسی زبانان در نظر گرفته می شود. مانند ویتنامی، افعال چینی زمان ندارند، و بر خلاف زمان‌های مختلف موجود در انگلیسی، در ماندارین، تفاوت‌های زمانی بین افعال و جملات با قیدهای زمانی مانند «دیروز» یا «فردا» مشخص می‌شود. همچنین، سخنرانان چینی اغلب از صداها استفاده می کنند. این بدان معناست که تلفظ یک صدا با دو زیر و بم متفاوت دو کلمه متفاوت تولید می کند.

سیستم نوشتاری چینی بسیار پیچیده است. به جای یک الفبا، که به شما امکان می دهد تعداد معینی از نمادها را برای نمایش صداها یاد بگیرید، زبان از حروف استفاده می کند که در آن هر حرف نشان دهنده یک کلمه خاص است. به همین دلیل است که می توانید یک عمر صرف یادگیری حروف چینی کنید و هنوز مطمئن نباشید که آن را به پایان رسانده اید! یکی دیگر از زبان های مهم چینی کانتونی است که با ماندارین ارتباط نزدیکی دارد اما یادگیری آن بسیار دشوار است! جالب است بدانید که این دو زبان همدیگر را نمی فهمند!

7. زبان مجارستانی

بیشتر زبان های اروپایی از همان خانواده زبان های هند و اروپایی می آیند. اما زبان مجارستانی اینطور نیست و حتی سخت کوش ترین زبان آموزان را به چالش می کشد. مجارستانی یک زبان فینو اوگریکی است که ۱۲ میلیون نفر به آن صحبت می‌کنند و این زبانی است که کلمات و عبارات ترکیبی در آن ساخته می‌شود. این بدان معنی است که انگلیسی زبانان باید تمام درک کلمات و جمله سازی را کنار بگذارند. در مجارستان، کل عبارت (مثلاً دوست من (زن)) به یک کلمه تبدیل می شود، gerátímmel!

8. تایلندی تیلی

20 میلیون گویشور تایلندی در جهان وجود دارد، زبانی که بخشی از خانواده تای کادایی (شامل 95 زبان از جنوب شرقی آسیا و جنوب چین) است. زبان تایلندی دارای طیف وسیعی از کلمات است که از سانسکریت (یک زبان هندواروپایی) وام گرفته شده است، بنابراین زبان ساده ای برای یادگیری نیست.

حتی الفبای زبان نیز پیچیده تر از حد متوسط ​​است و شامل 44 حرف بی صدا، 15 مصوت و 4 نماد صوتی است. دو شکل مختلف نوشتاری و گفتاری تایلندی وجود دارد که بسته به بافت اجتماعی استفاده می شود. خبر خوب این است که اگر تایلندی را به خوبی بلد باشید، می توانید Selao را درک کنید. اگر در سفر به تایلند به این کشور سفر کرده باشید، ممکن است با علائم و حروف نامفهوم گیج شده باشید!

9. تله مغول

مغولی و چینی ها کمتر از 6 میلیون گویشور دارند و این زبانی است که به ندرت با آن روبرو می شوید مگر اینکه از آن به طور معناداری استفاده کنید. الفبای این زبان از بالا به پایین نوشته شده است، و این ممکن است در ابتدا جالب باشد، اگرچه زبان مغولی نیز از سال 1941 به شکل سیریلیک نوشته شده است، انتخابی عمدی در اینجا برای افزایش سطح سواد مردم. کشور. .

10. زبان فنلاندی

فنلاندی که از بستگان مجارستانی است، جنبه های زیادی از زبان مجارستانی دارد، اگرچه 3 مورد کمتر از مجارستانی دارد (در مجموع 15 مورد). همانند زبان مجارستانی، حروف تک و دوتایی در زبان فنلاندی صداهای متفاوتی تولید می کنند. بر خلاف ظاهر، این یک مشکل واقعی است زیرا کلمات معانی مختلفی دارند، به عنوان مثال تولی با تولی (آتش) متفاوت است.

11. باسکی

باسک یا اسکارا زبان مردم باسک است، زبانی که در شمال اسپانیا و جنوب غربی فرانسه به شکل محدود صحبت می شود. این زبان در چهل زبان شبیه کره ای است و با زبان های اطراف بسیار متفاوت نوشته و صحبت می شود، همچنین تنها حدود 40 درصد از کلمات این زبان از لاتین آمده است. این ویژگی باعث می شود که انگلیسی زبانان در مقایسه با کره ای زبان باسکی را راحت تر بیاموزند.

دکمه بازگشت به بالا