اجتماعیمطالب کسب و کار

تغییر عکس پروفایل اینستاگرام در کم‌تر از یک دقیقه

عکس پروفایل چه اهمیتی دارد؟ تغییر عکس پروفایل در اینستاگرام به چه صورت است؟ آیا می‌توان هر عکسی را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کرد؟ این سوالات ممکن است برای شما هم پیش بیاید. در اینستاگرام مانند دیگر شبکه‌های مجازی، شما می‌توانید به حساب کاربری خود یک عکس پروفایل اختصاص دهید. انتخاب عکس مناسب برای حساب کاربری بسیار اهمیت دارد. کاربران دیگر هنگام بازدید از پروفایل شما، نا خودآگاه به اولین چیزی که توجه می‌کنند، عکس پروفایل شما است، بنابراین عکس پروفایل جذاب موجب می‌شود که افراد جذب پیج شما شوند.

از طرف دیگر تغییر عکس پروفایل، اگر هر از چند گاهی صورت گیرد، الگوریتم اینستاگرام شما را به عنوان یک ادمین فعال می‌شناسد. اما توجه داشته باشید که اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، تغییر عکس پروفایل اینستاگرام اگر زیاد باشد به برندینگ شما ضربه می‌زند. بنابراین باید در این مورد تعادل را برقرار کنید.

شما می‌توانید هم از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و هم از طریق وب سایت اینستاگرام، اقدام به تغییر عکس پروفایل اینستاگرام خود کنید. در این مقاله نحوه تغییر عکس پروفایل اینستاگرام از طریق اپلیکیشن و وب سایت اینستاگرام و بعضی از مسائل مربوط به تغییر عکس پروفایل اینستاگرام شرح داده شده است.

اگر شما هم به فکر رشد و پیشرفت در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام هستید، پیشنهاد میکنیم حتما مقاله چگونه فالوور خود را افزایش دهیم سریع و کم هزینه را مطالعه کنید.

آموزش نحوه گذاشتن عکس پروفایل اینستاگرام با اپلیکیشن

اگر اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی موبایل شما نصب است و تصمیم به گذاشتن و یا تغییر عکس پروفایل دارید، کار بسیار ساده‌ای است. شما باید ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. سپس آیکون پروفایل را که در نوار پایین صفحه قرار دارد، لمس کنید تا وارد صفحه‌ی پروفایل خود شوید. در این صفحه، گزینه‌ی Edit Profile را لمس کنید. در صفحه باز شده گزینه‌ی Change Profile Photo را انتخاب کنید.

حال در نیم پنجره باز شده، چند گزینه وجود دارد. اگر تصمیم دارید عکس پروفایل جدید بگذارید، گزینه‌ی New Profile Photo (عکس نمایه جدید) را کلیک کنید. حال می‌توانید از گالری خود، عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس گزینه‌ی Next و یا فلش بالای صفحه را بزنید. در صورتی که می‌خواهید همین حالا عکس بگیرید و آن را در پروفایل خود قرار دهید، باید از نوار پایینی، بخش Photo را انتخاب کنید.

پس از انتخاب عکس مورد نظر، در مرحله‌ی بعد می‌توانید بر روی عکس فیلتر مورد دلخواه خود را اعمال کنید و یا عکس پروفایل خود را ادیت کنید. در پایان کار، گزینه Next را بزنید تا عکس پروفایل شما تغییر کند.

اما اگر در نیم پنجره قبل، گزینه‌ی Import from Facebook را انتخاب کنید، می‌توانید از عکس اکانت فیسبوک خود، برای عکس پروفایل اینستاگرام استفاده کنید. البته برای این کار اتصال اکانت اینستاگرام و فیسبوک الزامی است.

آموزش حذف عکس پیج اینستا با اپلیکیشن

ممکن است شما عکسی را به عنوان عکس پروفایل اینستاگرام خود گذاشته باشید، اما اکنون تصمیم دارید، آن را از صفحه‌ی خود حذف کنید. اگر می‌خواهید این عکس را با عکس دیگر تعویض کنید که به روش بالا عمل می‌کنیم. اما ممکن است شما تمایل داشته باشید که هیچ عکسی به عنوان عکس پروفایل شما وجود نداشته باشد.

برای این‌کار باید اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. آیکون پروفایل در نوار پایین صفحه را کلیک کنید. در صفحه‌ی پروفایل، با کلیک بر روی گزینه‌ی Edit Profile، وارد صفحه ویرایش پروفایل خود شوید. حال باید گزینه‌ی Change Profile Photo را انتخاب کنید. در این لیست، با انتخاب گزینه‌ی Remove Profile Photo ، عکس پروفایل حساب کاربری شما به طور کامل حذف می‌شود.

آموزش نحوه گذاشتن عکس پروفایل اینستاگرام از طریق وب سایت

اگر شما با سیستم کامپیوتر و از طریق وب سایت اینستاگرام، در شبکه مجازی اینستاگرام فعالیت می‌کنید، نگران نباشد. اینستاگرام امکان تغییر عکس پروفایل را با استفاده از وب سایت اینستاگرام نیز فراهم کرده است. برای تغییر عکس پروفایل اینستاگرام از طریق وب سایت، باید مرور گر خود را باز کنید و از طریق وب سایت اینستاگرام و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد حساب کاربریتان شوید.

در ابتدا باید وارد صفحه‌ی پروفایل خود شوید. برای این کار، در بالای صفحه پروفایل، آیکون عکس پروفایل خود را کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Profile را انتخاب کنید. حال در صفحه‌ی پروفایل، گزینه‌ی Edit Profile را که در بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید. در صفحه ویرایش پروفایل، کنار آیکون عکس پروفایل شما گزینه‌ی Change Profile Photo، قرار دارد. این گزینه را کلیک کنید. حال در منو باز شده چند گزینه وجود دارد. گزینه‌ی Upload Photo برای گذاشتن عکس پروفایل اینستاگرام است. حال پس از انتخاب فایل عکس مورد نظر، روی Open کلیک کنید. به این صورت کار تغییر عکس پروفایل اینستاگرام شما به پایان می‌رسد.

آیا ابعاد عکس پروفایل مهم است؟

هنگامی تغییر عکس پروفایل اینستاگرام خود، به ابعاد عکس توجه داشته باشید. شما می‌توانید هر عکسی را به عنوان عکس پروفایل  خود انتخاب کنید. اما باید به نحوه‌ی نمایش عکس بعد از آپلود شدن نیز توجه کنید. در هنگام انتخاب عکس‌هایی که طول و عرض نامناسبی دارند، مشکلی برای آپلود به وجود نمی‌آید. اما همه قسمت‌های عکس به خوبی نمایش داده نمی‌شود. بنابراین برای تغییر عکس پروفایل اینستاگرام باید از عکس استاندارد و به صورت مربع استفاده کرد و یا هنگام تغییر عکس پروفایل اینستاگرام تعیین کنید چه قسمتی از عکس، نمایش داده شود.

البته ابزارهایی برای تغییر ابعاد عکس پروفایل اینستاگرام وجود دارد. یکی از مهمترین ابزارهای ادیتور برای گوشی موبایل Inshot است. به راحتی با این برنامه می توانید ابعاد عکس را تغییر دهید.

چرا نمیتونم عکس پروفایل اینستا بزارم؟

ممکن است در هنگام تغییر عکس پروفایل اینستاگرام، با مشکل مواجه شوید. گاهی اوقات ممکن است پیغام زیر برای شما نمایش داده ‌شود:

“sorry, we couldn’t update your profile picture”

در این موارد باید بررسی کنید که مشکل کار در کجاست. اولین احتمال ممکن است مربوط به سرعت اتصال اینترنت شما باشد. بنابراین، در ابتدا اتصال دستگاه خود به اینترنت را بررسی کنید و از اتصال آن اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل از اینترنت نبود، ممکن است نسخه اپلیکیشن شما قدیمی باشد. در این صورت با حذف و نصب مجدد آخرین نسخه‌ی اینستاگرام، مشکل برطرف می‌گردد.

گاهی اوقات  با حذف دیتای اینستاگرام، مشکل تغییر عکس پروفایل اینستاگرام رفع می‌شود. اما اگر با هیچ یک از راه حل‌های ذکر شده، خطای تغییر عکس پروفایل اینستاگرام حذف نشد، باید رمز عبور حساب کاربری خود را تغییر دهید.

اگر شما هم علاقه دارید تا در اینستاگرام تعامل بالا داشته باشید میتوانید با مراجعه به مطلب مربوط به راه های افزایش لایک در اینستاگرام، راه های اصولی و عملی را یاد بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا