عمومیمطالب کسب و کار

مهم ترین تفاوت لاک ژل و لاک معمولی

خانم ها دوست دارند که لاک شان دوام و ماندگاری داشته باشد، براق بماند و در عرض چند ثانیه کاملا خشک شود. برای تحقق این علاقه می توان از لاک ژل به جای لاک معمولی استفاده کرد، زیبایی که لاک ژل و ناخن ژلیش دارد را نمی توان با لاک های معمولی مقایسه کرد. اما شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که تفاوت لاک ژل و لاک معمولی چیست؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

لاک ژل چیست؟

لاک ژل به لاک هایی گفته می شود که در مواد تشکیل دهنده آن از ژل اکرلیک استفاده شده است. لاک ژل ها در مجاورت هوا خشک نمی شوند، بلکه باید از دستگاه یووی ال ای دی استفاده کرد. عدم خشک شدن لاک ژل در تماس با هوا باعث شده که بهترین گزینه برای طراحی و دیزاین ناخن باشد. از لاک ژل می توان روی ناخن طبیعی و کاشت ناخن هم استفاده کرد. اگر قصد خرید لاک ژل ناخن با بهترین کیفیت را دارید می توانید مقاله معرفی انواع لاک ژل ناخن را مطالعه کنید.

لاک معمولی چیست؟

لاک ناخن، محصولی قدیمی است که برای رنگ دادن به ناخن ها از آن استفاده می شود. قدمت لاک ناخن به 3000 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. لاک ناخن اولین بار توسط کشور چین تولید شده است. چینی ها با استفاده از مخلوط سفیده تخم مرغ، موم، ژلاتین، صمغ عربی و زاج سفید لاک ناخن را می سازند و با گلبرگ های گل یا پودر طلا یا نقره رنگ آمیزی می کنند. امروزه استفاده از لاک های معمولی برای ناخن ها محبوبیت کمتری نسبت به لاک ژل ها دارند.

لاک ژل چه تفاوتی با ژلیش ناخن دارد؟

در ایران کاور کردن ناخن توسط لاک ژل را ژل کاور یا ژلیش گویند. البته اصطلاح ژلیش صحیح نیست، اما رایج شده است. برای کاور ناخن های طبیعی توسط لاک ژل استفاده از اصطلاح لمینت ناخن واژه ی مناسب تری است. البته مراحل لمینت ناخن روی ناخن طبیعی با ناخن کاشت شده متفاوت است. در واقع تفاوت این دو در این است که ژلیش یا لمینت ناخن طبیعی نیاز به بیس کات دارد. اما در کاشت ناخن نیازی به استفاده از بیس کات نیست.

تفاوت لاک ژل با لاک معمولی چیست؟

به طور کلی علاوه بر ماندگاری، لاک ژل با لاک معمولی تفاوت های مهمی دارد. مهم ترین تفاوت های لاک ژل با لاک معمولی عبارتند از:

  • خشک کردن لاک

یکی از مهم ترین تفاوت های لاک ژل با لاک معمولی، نحوه خشک کردن لاک ها است. لاک های معمولی در مجاورت هوا خشک می شوند و نیازی به روش های مختلف و دستگاه یووی ال ای دی نیست. زمانی که از لاک معمولی استفاده کردید باید چندین دقیقه صبر کنید تا لاک خشک شود. اما زمانی که لاک ژل را روی ناخن خود می زنید، باید دست خود را درون دستگاه یووی ال ای دی قرار دهید تا لاک ژل به خوبی و در مدت زمان 30 الی 60 ثانیه کامل خشک شود. (خرید دستگاه یووی ال ای دی)

  • پاک کردن لاک

یکی دیگر از تفاوت های لاک ژل با لاک معمولی، نحوه ی پاک کردن می باشد. برای پاک کردن لاک های معمولی، تنها به یک استون نیاز دارید. یک پنبه یا پد را به استون آغشته کرده و روی ناخن بکشید تا لاک ها پاک شوند. لاک ژل ها لایه ای ضخیم و مقاوم را روی ناخن تشکیل می دهند که برای پاک کردن آن ها روش های مختلفی وجود دارد. یکی از آسان ترین روش ها، برای پاک کردن لاک ژل استفاده از ریموور ناخن است.

  • استحکام بخشیدن به ناخن

استفاده از لاک ژل بر روی ناخن هایی که حالت کاغذی یا شکننده دارند باعث زیباتر شدن و مقاومت بیشتر ناخن ها می شود. اما زمانی که از لاک معمولی استفاده شود ناخن ها مقاومتی پیدا نمی کند و مانند قبل به راحتی می شکنند. پس برای زیبایی، مقاومت بیشتر و استحکام بهتر ناخن ها از لاک ژل استفاده کنید.

  • مواد تشکیل دهنده لاک ها

یکی از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت میان لاک معمولی و لاک ژل در ترکیبات مواد تشکیل دهنده است. در ترکیبات لاک ژل، ژل اکرلیک وجود دارد که باعث می شود ناخن ها زیبایی و دوام بیشتری پیدا کنند. اما در ترکیبات لاک معمولی از ژل اکرلیک استفاده نشده که باعث می شود زیبایی و براقیت کمتری نسبت به لاک ژل ها داشته باشند.

  • جایگزین کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی از روش هایی است که افراد به آن علاقه دارند و از آن استفاده می کنند. اما در این بین افرادی نیز کاشت ناخن را دوست ندارند و دنبال یافتن روشی جایگزین برای کاشت ناخن هستند. استفاده از لاک ژل یکی از بهترین جایگزین ها برای کاشت ناخن است. در حالی که لاک معمولی نمی تواند جایگزین مناسبی برای کاشت ناخن باشد. یکی دیگر از تفاوت های مهم لاک ژل و لاک معمولی این است.

  • طراحی لاک ژل

یکی از تفاوت های مهم لاک ژل با لاک معمولی، توانایی طراحی ناخن روی لاک ژل است. زیرا لاک ژل به خوبی با مواد طراحی ادغام می شود و ماندگاری بالایی دارد. اما روی لاک معمولی نمی توان از طراحی استفاده کرد زیرا به سرعت از بین می رود و طراحی ها محو خواهد شد.

نکات قابل توجه برای انتخاب لاک ژل

  1. هنگام خرید لاک ژل دقت داشته باشید از برندی استفاده کنید که لاک ژل هایی با غلظت مناسب داشته باشد که برای ناخن های خشک و شکننده عالی باشد.
  2. همیشه به یاد داشته باشید هنگام خرید لاک ژل، تاپ کات و بیس کات را هم خریداری و تهیه کنید. بیس کات از پوسته و لک شدن ناخن ها جلوگیری می کند. در حالی که تاپ کات باعث می شود از خراش و آسیب روی ناخن ها جلوگیری شود.
  3. انواع مختلف و رنگ های لاک ژل را امتحان کنید تا دستانی زیبا داشته باشید. میتوانید برای خرید و تهیه انواع لاک ژل، بیس کات و تاپ کات به سایت فروشگاهی معتبر مراجعه کنید. لاک ژل های موجود در سایت گلارا همگی دارای کیفیتی عالی و قیمتی مقرون به صرفه است.

جمع بندی

برای دانستن نحوه استفاده از لاک ژل و تجهیزات مورد نیاز برای ژلیش کردن ناخن ها می توانید به مقاله تجهیزات ژلیش ناخن و لوازم مورد نیاز برای ناخن کاران در ژلیش ناخن که در مقالات سایت فروشگاهی گلارا است مراجعه کنید. در این مقاله مهم ترین تفاوت های بین لاک ژل و لاک معمولی را به شما توضیح دادیم. از این که با ما همراه بودید ممنونم.

دکمه بازگشت به بالا