عمومیمطالب کسب و کار

علت کار نکردن ویپ قلمی پس از شارژ

برخلاف تصور بسیاری از افراد که معمولا را خرابی دستگاه ویپ می‌دانند، چنین باید گفت که در بیشتر اوقات دلیل روشن نشدن ویپ،خرابی دستگاه نیست. چراکه این اتفاق ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد که البته رفع مشکل نیز در اغلب موارد بسیار ساده خواهد بود. بدیهی است که با کشف دلیل روشن نشدن ویپ، برطرف کردن مشکل ساده‌تر خواهد بود. در این مقاله ابتدا 5 علت روشن نشدن ویپ مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس راه‌حل‌هایی جهت رفع مشکل روشن نشدن ویپ ارائه می‌شود. فروشگاه تهران اسموک تمام تلاش خود را بر این داشته بهترین محصولات را در جهت رفع نیاز های شما فراهم کند.

همچنین توضیح داده می‌شود که صرف روشن نشدن ویپ دلیلی بر خرابی آن نیست و اولین اقدامی که بایستی پس از روشن نشدن ویپ انجام داد بیان خواهد شد.

در نهایت نیز به سوال، آیا در زمان خرید ویپ باید دستگاه روشن باشد؟ پاسخ داده می‌شود و توصیه‌هایی جهت خرید این محصول ارائه می‌شود.

علت روشن نشدن ویپ چیست؟

علت روشن نشدن ویپ، دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. برخی از این دلایل به راحتی قابل رفع هستند و برای برطرف کردن برخی دیگر بایستی اقدامات جدی‌تری را انجام داد.

5 دلیل روشن نشدن ویپ که از مهم‌ترین دلایل نیز هستند، عبارتند از:

۱. تخلیه باتری دستگاه ویپ یا سوختن باتری دستگاه می‌تواند علت روشن نشدن ویپ باشد.

۲. در برخی از مواقع دلیل روشن نشدن ویپ، ممکن است سوختن کویل دستگاه باشد.

۳. مشکل روشن نشدن ویپ در بسیاری از مواقع، عدم اتصال صحیح شارژر به دستگاه است.

۴. گاهی اوقات وجود ترک در بدنه دستگاه ویپ نیز می‌تواند دلیل روشن نشدن ویپ باشد.

۵. خرابی دکمه روشن و خاموش دستگاه نیز از دیگر مواردی است که می‌توان در روشن شدن دستگاه ویپ اختلال ایجاد کند.

راه‌حل‌های برطرف شدن مشکل روشن نشدن دستگاه ویپ

پس از شناسایی علت روشن نشدن ویپ، راحت‌تر می‌توان در جهت رفع مشکل اقدام کرد. در ادامه برخی از راه‌حل‌های برطرف شدن مشکل روشن نشدن دستگاه ویپ مورد بررسی قرار می‌گیرند. در صورت نیاز به تعمیرات تخصصی می توانید از طریق صفحه اقدام کنید.

۱. تخلیه باتری دستگاه، رایج ترین علت روشن نشدن ویپ

علت روشن نشدن ویپ ممکن است تخلیه باتری دستگاه باشد. چراکه باتری‌ها نیز دارای عمر مفیدی هستند و چنانچه عمر مفید آن‌ها تمام شود و یا به عبارت دیگر باتری دستگاه کاملا تخلیه شود، در این صورت دستگاه روشن نمی‌شود و بایستی باتری دستگاه تعویض شود.

۲. سوختن کویل دستگاه

در برخی مواقع مشکل روشن نشدن ویپ، سوختن کویل دستگاه است. در این مواقع نیز بایستی نسبت به تعویض کویل دستگاه اقدام کرد تا مشکل برطرف شود.

۳. وجود ترک در بدنه دستگاه

وجود ترک در بدنه دستگاه نیز می‌تواند علت روشن نشدن ویپ باشد. در این مواقع وجود خراش یا ترک در بدنه دستگاه سبب می‌شود که دستگاه نشتی پیدا کند و به درستی کار نکند. از این رو برای رفع این مشکل بایستی به یک مرکز تعمیرات تخصصی و معتبر مراجعه کرد.

۴. عدم اتصال صحیح شارژ باتری

در برخی از مواقع  هم علت روشن نشدن ویپ، عدم اتصال صحیح شارژر باتری است. بدیهی است که چنانچه دستگاه دارای شارژ کافی نباشد، قابل استفاده نخواهد بود. این مشکل ممکن است از قطعی سیم شارژر باشد و یا از پریز برقی باشد که شارژر به آن متصل است.

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید ویپ، به ما نگاهی بیندازید.

۵. خرابی دکمه روشن و خاموش دستگاه

دلیل روشن نشدن ویپ، ممکن است خرابی دکمه روشن و خاموش دستگاه باشد. تشخیص این مورد نسبت به باقی موارد کمی دشوارتر است. از این رو بایستی ابتدا باقی موارد گفته شده بررسی شوند و چنانچه هیچ کدام از موارد فوق سبب بروز مشکل نباشند، می‌توان به این نتیجه رسید که دکمه روشن و خاموش دستگاه ویپ مشکل پیدا کرده است. در این مواقع تنها راه‌حل، تعویض دکمه روشن و خاموش دستگاه است.

بازنشانی دستگاه ویپ

زمانی‌که همه موارد فوق مورد بررسی قرار گرفتند اما مشکل روشن نشدن ویپ بر طرف نشد، لازم است که از روش بازنشانی دستگاه ویپ استفاده شود. روش بازنشانی دستگاه ویپ به این صورت است که به طور همزمان دکمه روشن و خاموش و سایر دستگاه‌ها را با همدیگر بایستی به مدت چند ثانیه نگه داشت تا دستگاه بازنشانی شود. این روش معمولا کارساز است اما بایستی توجه شود که تکرار این عمل هم ممکن است به دستگاه ویپ آسیب برساند.

آیا وقتی ویپ روشن نمی‌شود یعنی خراب است؟

این تصور که روشن نشدن دستگاه ویپ، دلیل خرابی دستگاه است اصلا صحیح نیست، چراکه همانطور که توضیح داده شد دلایل متعددی ممکن است دلیل روشن نشدن ویپ باشند که با بررسی آن‌ها به سهولت می‌توان مشکل را برطرف کرد.

البته بدیهی است که زمانی‌که ویپ روشن نمی‌شود یک نشانه است که بیانگر اختلالاتی در دستگاه است. از این رو ابتدا بهتر است موارد گفته شده مورد بررسی دقیق قرار بگیرند و چنانچه مشکل روشن نشدن ویپ حل نشود، در این صورت بهتر است دستگاه را به یک مرکز تخصصی تعمیر ویپ برد و کار را به کاردان سپرد.

بعد از روشن نشدن دستگاه اولین چیزی که باید بررسی کنیم چیست؟

همانطور که گفته شد، علت روشن نشدن ویپ موارد متعددی بودند که بایستی مورد بررسی قرار بگرفتند. اما معمولا اولین اقدامی که بعد از بروز مشکل روشن نشدن ویپ بایستی انجام شود بررسی میزان شارژ دستگاه است. این مورد شایع‌ترین علت روشن نشدن ویپ است که با یک بررسی ساده نیز قابل رفع شدن است.

از این رو چنانچه دستگاه ویپ روشن نشود بایستی از پر بودن شارژ باتری دستگاه اطمینان حاصل کرد و سپس می‌توان موارد گفته شده دیگر را مورد بررسی قرار داد. توصیه می‌شود در صورتی‌که هیچ کدام از موارد گفته شده نتوانند مشکل روشن نشدن ویپ را برطرف کنند، بایستی حتما دستگاه را به مراکز تعمیرات تخصصی دستگاه ویپ برد و از باز کردن دستگاه بدون دارا بودن تخصص کافی اکیدا خودداری کرد.

آیا در هنگام خرید ویپ باید دستگاه روشن باشد؟

معمولا در شرایط  عادی دستگاه‌های ویپ در اغلب فروشگاه‌ها به صورت خاموش و پلمپ شده عرضه می‌شوند. دلیل این موضوع این است که برخی از دستگاه‌های ویپ در صورتی که از قبل روشن شوند قابلیت کشیدن هوا را دارند. این امر سبب می‌شود که در صورت روشن شدن پیش از خرید، مواد شیمیایی را در اطراف انتشار دهند که این موضوع مشکلات عدیده‌ای را ایجاد خواهند کرد.

البته این حق مسلم خریدار است که پیش از خرید دستگاه ویپ از سلامت آن اطمینان حاصل کند. از این رو معمولا خریداران ویپ در فروشگاه‌ها اقدام به باز کردن پلمپ دستگاه و تست آن می‌کنند. البته از نظر اصولی بهتر است که روشن کردن دستگاه ویپ برای بار نخست و جهت تست کردن در محیط باز صورت گیرد تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

همچنین از دیگر اقداماتی که بایستی بعد از خرید دستگاه ویپ و پیش از استفاده از آن انجام داد، این است که باید حتما قبل از استفاده از دستگاه آن را به صورت کامل شارژ کرد تا بهترین کارایی را داشته باشد. از این رو ممکن است فروشنده این موضوع را گوشزد کند و از شما بخواهد که پیش از استفاده حتما دستگاه را شارژ اولیه کنید و بعد استفاده کنید.

البته معمولا دستگاه‌های ویپی که از برندهای معتبر و شناخته شده باشند تا چند ماه گارانتی دارند از این رو نگرانی خریداران تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

سخن پایانی

در این مقاله علت روشن نشدن ویپ مورد بررسی قرار گرفت و در جهت رفع این مشکل نیز راه‌کارهایی ارائه شد. سپس توضیح داده شد که به صرف روشن نشدن دستگاه ویپ، نمی‌توان نتیجه گرفت که دستگاه ویپ خراب است و باید بررسی‌های دقیق‌تری نسبت به این موضوع صورت گیرد تا مشکل برطرف شود.

 

دکمه بازگشت به بالا