اقتصادی

حساب‌وکتاب نوسان قیمت “ارزهای دیجیتال”

چندین سال است که ، ارزهای دیجیتالی شروع به همکاری جدی در چشم انداز اقتصادی جهانی کرده اند و در زمینه تجارت باز نمی شود. اما آیا این ارزها بدون مشکل نیستند و آیا نوسانات قیمت آنها به دلیل اهداف سوداگرانه نیست؟ محققان کشور در یک مطالعه به این سوال پاسخ دادند.

به گزارش نازک نارنجی ، مدل سازی و تحلیل رفتار قیمت ها در بازارهای مالی در دنیای امروز بسیار مهم است. اقتصاد جدید دیجیتال بازارهایی را ایجاد کرده است که پیش بینی نوسانات پیچیده تر از بازارهای سنتی است. ارز دیجیتال یا cryptocurrency ، که به آن ارز دیجیتال نیز گفته می شود ، مفهومی است که کمتر از یک دهه از زمان آغاز فعالیت آن در بازارهای مالی وجود داشته است. اولین ارز دیجیتالی جهان ، بیت کوین ، در سال 2009 توسط یک شخص ناشناخته یا گروهی به نام Sakushi Nakamoto آغاز شد. در دهه گذشته ، پس از بیت کوین ، چندین ارز دیجیتالی به بازار عرضه شد و سرمایه گذاران زیادی در سراسر جهان در این زمینه نوظهور و استارت آپ های مرتبط سرمایه گذاری کرده اند.

محققان می گویند هرچه ارزهای دیجیتال رونق می گیرند و ارزهای مجازی وارد بازار می شوند ، قیمت ارزهای دیجیتال به شدت افزایش یافته است ، با وجود انتقاد بسیاری از اقتصاددانان و محققان مبنی بر پشتیبانی از چنین ارزهایی ، قیمت بیت کوین به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به طور سنتی ، خیلی بیشتر شده است. به همین دلیل ، فرصت های آینده در ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاران را ترغیب به ورود به بازار کرده و با جذب نقدینگی بیشتر ، بازار را پویاتر و سودآورتر برای سرمایه گذاران ساخته است. با این وجود ، این پدیده مانند هر عامل اقتصادی دیگر دارای فراز و نشیب های خاص خود است که تشخیص صحیح و پیش بینی آن می تواند منجر به امنیت بیشتر سرمایه گذاری در این بخش شود.

محققان دانشگاه اسلامی واحد آزاد واحد تهران تحقیقاتی را انجام دادند که در آن شاخص قیمت برخی ارزهای دیجیتال متداول بررسی شد تا بررسی شود که آیا این قیمت ها حافظه طولانی مدت دارند یا خیر.

در این مطالعه از روش کتابخانه برای جمع آوری داده ها استفاده شده و نمونه انتخاب شده شامل ارزهای دیجیتالی است که میانگین قیمت آن از اول سپتامبر 2015 تا اول سپتامبر 2018 کمتر یا مساوی 1 دلار بوده است.

این مطالعه ، که در ژورنال مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار منتشر شده است ، نشان داد که حافظه بلند مدت در ارزهای دیجی کوین ، داگی کوین ، عمرو وین ، بیر لیون ، مایدسف کوین ، ایکسایام ، ردی کوین ، آنتونی ، وورژ و ریپل وجود دارد. اثبات شده است اما سه ارز ، بیت کوین ، روانکوئین و استارل حافظه طولانی مدت ندارند ، بنابراین می توان آنها را به همان میزان کارآمد در بازار عرضه کرد.

به گفته حسین صفارزاده ، محقق بخش مدیریت بازرگانی دانشگاه اسلامی واحد آزاد واحد مرکزی تهران و همکارش “مفهوم حافظه بلند مدت نشان می دهد که تأثیرات و وقایع روی سری زمانی تأثیر می گذارد و می تواند در مشاهده مشاهده شود. در حقیقت ، مفهوم حافظه بلند مدت از یک مبنای آماری برای پیش بینی و توضیح سری زمانی ناشی می شود.

“نتایج این مطالعه نشان می دهد که مفهوم حافظه بلند مدت در ارزهای DigiQueen ، داگی کوین و Amerkin و همچنین در ارزهای بیت شیر ​​، معیدز کوین ، XIam و رددی کوین ، NTY ، وارگ و ریپل تعریف شده است” ، او گفت وی گفت: رفتار قیمت در این نوع ارزها تابعی از گذشته است و انگیزه معاملات سوداگرانه در این ارزها حاکم است.

در نتیجه ، ارزهای ذکر شده در بالا نه تنها از یک انتقال تصادفی پیروی نمی کنند و سری زمانی آنها پایدار و پایدار است ، بلکه از حافظه بلند مدت نیز برخوردار هستند.

صفارزاده و وی گفت: از طرف دیگر تحقیقات ما نشان می دهد که هیچ حافظه بلند مدت در سه ارز بایت کوین ، سای کوین و ستار وجود ندارد و بنابراین این ارزها جزو مواد اولیه یک بازار کارآمد هستند. همکار.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا