اجتماعیمطالب کسب و کار

از کجا ویدئو پروژکتور بخریم؟

ضرورت تهیه ویدئو پروژکتور از برندهای شناخته شده

در حین خرید محصولات دیجیتالی یکی از مهم‌ترین نکاتی که وجود دارد، تهیه محصول از یک برند معتبر است. محصولات دیجیتالی از آن دسته محصولاتی هستند که در صورت استفاده از برندهای باکیفیت ممکن است هزینه بیشتری پرداخت کنید اما طول عمر بیشتری از آن محصول برخوردار خواهید بود. این موضوع در ارتباط با برندهای شناخته شده‌ مانند ویدئو پروژکتور شیائومی برقرار است.

در واقع شما با خرید یک پروژکتور با برند شناخته شده می‌توانید مدت زمان بیشتری را از یک محصول باکیفیت استفاده کنید و از آن بهره لازم و کافی را ببرید. این موضوع البته با توجه به ویژگی‌های هر ویدئو پروژکتور ممکن است متفاوت باشد. هر محصولی از این قبیل، ویژگی‌های متفاوتی را دارد. حتی محصولاتی که از یک برند هستند، در برخی موارد با یکدیگر متفاوت بوده و قابلیت‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند. قابلیت‌هایی که با توجه به نیاز هر فرد سنجیده شده و خریداری می‌شود.

امکانات و ویژگی‌های ویدئو پروژکتورهای امروزی

همان‌طور که گفتیم، ویدئو پروژکتورها قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی را دارند که سبب ایجاد اختلاف بین دو محصول می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید یک ویدئو پروژکتور شیائومی مناسب را برای خود خریداری کنید، لازم است تا نسبت به ویژگی‌ها و امکاناتی که از این محصول می‌خواهید آگاهی داشته باشید. برخی از اصلی‌ترین امکانات موجود در این محصولات عبارت است از: 1. قابلیت اتصال به پورت‌های مختلف 2. امکان اتصال به شبکه 3. قابلیت ارائه تصاویر سه بعدی 4. تنوع میزان رزولوشن با توجه به نیاز 5. امکان مجهز شدن به درگاه LAN

انواع ویدئو پروژکتور مختلف موجود در بازار و کاربرد آن‌ها

اگر به دنبال خرید ویدئو پروژکتور هستید، لازم است تا انواع مختلف آن را بشناسید تا بتوانید با توجه به نیاز خود گزینه مناسب را خریداری نمایید. این محصولات با توجه به برخی از ویژگی‌های خود به دسته بندی‌های متفاوت و مختلفی تقسیم می‌شوند. به همین صورت ویدئو پروژکتورها را براساس نوع استفاده می‌توان به چند دسته تقسیم کرد. این دسته بندی‌ها عبارت است از:

  • ویدئو پروژکتور آموزشی
  • ویدئو پروژکتور بی‌سیم
  • ویدئو پروژکتور LED
  • ویدئو پروژکتور LCOS
  • ویدئو پروژکتور 3LCD
  • ویدئو پروژکتور DLP
  • و …

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار ایران

دسته بندی کردن ویدئو پروکتورها خود عاملی است که سبب می‌شود تا این محصولات دارای قیمت‌های مختلفی باشند. 9 دسته ویدئو پروژکتوری را که در بخش قبل برایتان عنوان کردیم، هریک دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که سبب افزایش یا کاهش می‌شود. اگر به دنبال آن هستید که قیمت ویدئو پروژکتور خانگی ارزان را تا حدودی به دست آورید و ارزان‌ترین را برای خود خریداری نمایید، در ادامه همراه ما باشید. برخی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در میزان قیمت این محصولات عبارت است از:

  1. روشنایی رنگی و درخشندگی رنگ سفید
  2. نسبت کنتراست رنگ‌ها در تصاویر نمایشی
  3. رزولوشن یا میزان وضوح نمایش تصاویر
  4. فاصله پرتاب یا فاصله تا پرده نمایش
  5. قابلیت‌های اتصال دستگاه به انواع پورت
  6. پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی مختلف
  7. ابعاد نمایشی با استفاده از محصول

مزایای خرید و استفاده از ویدئو پروژکتورهای خانگی و آموزشی

وقتی به دنبال خرید یک محصول هستید، یکی از نکاتی که می‌تواند سبب اشتیاق بیشتر نسبت به خرید آن محصول شود، مزایایی است که با خرید آن محصول به دست می‌آید. با خرید و استفاده از انواع مختلف پروژکتور، شما تصاویر را با ابعاد بزرگتری دارید. تصاویر بزرگتر با شفافیت و کیفیت بهتر که جزیئات بیشتری را به شما نمایش می‌دهد. به این ترتیب در محیط‌های بزرگی که جمعیت بسیاری حضور دارند، تمامی افراد توانایی مشاهده تصاویر را دارند و از آن بهره می‌برند.

ضمن اینکه در کنار این موضوع، امکان استفاده برای کاربردهای مختلف از دیدن فیلم و ویدئو گرفته تا بازی و گیمینگ سبب می‌شود تا یک ویدئو پروژکتور بتواند برای تمامی اعضای خانواده با توجه به نیازشان قابلیت استفاده را داشته باشد. از همین رو این محصول را می‌توان محصولی پرکاربرد دانست که برای هر فرد مزایای خاص خود را خواهد داشت. به این ترتیب شما با استفاده از ویدئو پروژکتور خواهید توانست که با هزینه‌ای کم و معقول، تصاویر را با اندازه و کیفیتی بسیار بیشتر بر روی پرده یا دیوار مشاهده کرده و لذت بیشتری را از فیلم و سریال نگاه کردن خود ببرید. ضمن اینکه این موضوع سبب می‌شود تا آسیب کمتری به چشم وارد شده و میزان خستگی چشم از مشاهده صفحه نمایش کاهش یابد

ویدئو پروژکتور چیست؟

خرید پروژکتور خودش بایدها و نبایدهایی دارد. چه برندی مناسب است؟ به کدام مجموعه می‌توان برای خرید اعتماد کرد؟ قیمت ویدیو پروژکتور گران است یا ارزان؟

پروژکتور از محصولات محبوبی است که در بازار الکترونیکی می‌بینیم. فرقی ندارد که بخواهید فیلم و سریال ببینید یا این که جلسات مهم کاری‌تان را برگزار کنید. در هر صورت شما به این وسیله احتیاج دارید. البته کاربردهای ویدئو پروژکتور بسیار فراتر از چیزی است که گفتیم و به دلیل طولانی نشدن مطلب از توضیح بیشتر آن خودداری می‌کنیم. برندهای معتبر کیفیت بالایی دارند. شاید ابتدا به نظر برسد که در حال خرید محصولی هستید که مقداری گران‌تر است، اما این گران‌تر بودن ارزشش را دارد.

قطعا تهیه یک پروژکتور باکیفیت از برندهای معتبر باعث می‌شود تا سال‌ها خیالتان از این بابت راحت باشد. شما می‌توانید برای ساعت‌های طولانی از این دستگاه استفاده کنید بدون این که نگران بروز مشکلاتی باشید که در برندهای متفرقه اتفاق می‌افتد. برندهای معتبر زیادی در بازار در حال فعالیت هستند. ما در پرواستور مجموعه‌ای از بهترین برندها را با تنوع بالا در اختیار شما قرار داده‌ایم. برندهای معتبر بازار در این زمینه مانند  و ویوسونیک، بنکیو، اپتما، پاناسونیک و … هستند.

ویدئو پروژکتور سه‌بعدی چیست؟

ساختار داخلی ویدئو پروژکتور مانند یک دوربین است؛ اما در جهت عکس آن کار می‌کند، به عبارت دیگر نور را از لنز خود به سمت بیرون ارسال می‌کند. درگذشته انواع ویدئو پروژکتور با تصویر دوبعدی تولید و به بازار عرضه می‌شدند اما با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه، امروزه ویدئو پروژکتورهای سه‌بعدی جایگزین آنها شده‌اند.

برای مشاهده تصویر خروجی این نوع ویدئو پروژکتور، باید از عینک‌های مخصوص استفاده کنید. چیزی که تصویر این نوع ویدئو پروژکتور را با سایر دستگاه‌ها پخش‌کننده تصویر سه‌بعدی متمایز کرده، نوع عینک مورداستفاده در آن است. به‌عنوان‌مثال در سالن‌های سینمای سه‌بعدی از عینک‌های پلاریزه پسیو استفاده می‌شود که در برابر عینک این پروژکتور (عینک اکتیو)، قیمت بسیار پایینی دارند و تصاویری باکیفیت پایین‌تر به نمایش می‌گذارند.

چند نوع ویدئو پروژکتور سه‌بعدی وجود دارد؟

3 روش مختلف برای استفاده از ویدئو پروژکتور و مشاهده تصاویر سه‌بعدی وجود دارد که هریک مزیت‌های مربوط به خود را دارند. در ادامه شما را با این روش‌ها آشنا می‌کنیم.

Direct 3D

در روش سه‌بعدی مستقیم باید ویدئو پروژکتور سه‌بعدی را با استفاده از کابل HDMI 1.4 به پخش‌کننده بلوری متصل کرد تا تصویر موردنظر نمایش داده شود. لازمه مشاهده این تصاویر، استفاده از عینک سه‌بعدی مخصوص است. در این روش می‌توانید با استفاده از ویدئو پروژکتور، انواع بازی‌های سه‌بعدی از دستگاه مختلف را پخش کنید.

nVidia 3D Vision

در این روش باید حتما از کامپیوتری استفاده کنید که کارت گرافیک نصب‌شده روی آن nVidia 3D vision باشد. وسیله ضروری بعدی، کیت nVidia 3D vision شامل عینک Active و فرستنده است. وظیفه فرستنده ذکرشده این است که سیگنال‌های دریافتی را بررسی کرده و به عینک دستور دهد که هر تصویر را برای کدام چشم پخش کند. اگر امکانات لازم را داشته باشید، می‌توانید از این روش برای پخش انواع عکس‌های سه‌بعدی که با دوربین سه‌بعدی گرفته‌شده‌اند، بازی‌های سه‌بعدی و فیلم‌ها سه‌بعدی استفاده کرده و از آنها بیشتر لذت ببرید.

DLP Link

DLP Link نوعی فناوری است که مدت زیادی از ظهور آن نگذشته، آخرین روش جهت مشاهده تصاویر با استفاده از ویدئو پروژکتور تلویزیون دار است. در این روش عینک برای کمک به بهبود کیفیت پخش تصویر سه‌بعدی، به فرستنده نیاز ندارد. سیگنال رمزگذاری شده موجود در پروژکتور به عینک دستور می‌دهد که هریک از تصاویر را برای کدام چشم پخش کند. در صورت وجود امکانات لازم، از این روش تنها می‌توان برای پخش اسلاید استفاده کرد.

نقاط ضعف ویدئو پروژکتور سه‌بعدی کدام است؟

با اطمینان می‌توان گفت که همه دستگاه‌ها در کنار همه فواید و پیشرفت‌هایی که دارند، تعدادی محدودیت و عیب نیز دارند که ویدئو پروژکتورهای سه‌بعدی نیز از قاعده مستثنا نیستند. برخی از معایب ویدئو پروژکتور شامل موارد زیر است:

  • قیمت بالای عینک اکتیو
  • عدم پخش تصاویر دوبعدی، به‌صورت سه‌بعدی
  • نیاز به رایانه با نرم‌افزار و سخت‌افزار خاص برای پخش سه‌بعدی تصاویر

ویژگی‌های یک پروژکتور خوب

اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم هر پروژکتور می‌تواند یک دستگاه خوب باشد به شرط این که نیازهای شما را برآورده کند. مثلا اگر به دنبال تماشای تصاویر سه بعدی و یا بازی‌های سه بعدی هستید باید پروژکتور سه بعدی تهیه کنید. قرار است از پروژکتور در چه فضایی استفاده کنید؟ این فضا بزرگ است یا کوچک؟ روشن است یا تاریک؟ بیشتر کاربرد ویدیو پروژکتور برایتان تماشای فیلم و بازی خواهد بود و یا این که قرار است برای جلسات مهم کاری از این دستگاه استفاده نمایید؟ ویژگی‌های مختلفی که معمولا امروزه افراد در دیتا پروژکتورها به دنبال آن هستند عبارت است از:

  • توانایی هماهنگ شدن با پورت‌های مختلف و در نتیجه سازگاری با دستگاه‌های متنوع
  • قابلیت اتصال به شبکه و اینترنت
  • توانایی ارائه تصاویر و فایل‌ها به صورت سه بعدی
  • دایره متنوع رزولوشن با توجه به نیاز کاربر
  • امکان تجهیز به پورت LAN

مزایای دیتا پروژکتور

حدس می‌زنیم اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید خودتان حداقل به برخی مزایای  آگاه هستید. خوب است کمی بیشتر در این مورد صحبت کنیم. پروژکتور به شما کمک می‌کند تصاویر را در ابعاد بزرگ‌تر و با کیفیت بالاتر تماشا کنید. وقتی یک ویدیو پروژکتور دارید دیگر محدود به فضایی به اندازه صفحه نمایش تلویزیون یا کامپیوترتان نیستید. می‌توانید تصور کنید تماشای سریال یا بازی مورد علاقه‌تان در ابعاد بزرگ‌تر و با وضوح بیشتر تا چه حد لذت بیشتری برایتان می‌آورد؟

علاوه بر آن برای محیط‌های بزرگ که جمعیت زیادی حضور دارند، استفاده از پروژکتور باعث می‌شود همه افراد با تسلط بیشتری محتوا را مشاهده کنند. داشتن یک ویدیو پروژکتور در منزل باعث می‌شود همه اعضای خانواده بتوانند برای کاربردهای مختلف از آن استفاده کنند. نکته مهم دیگری که خوب است بدانید این است که دیتا پروژکتورها برخلاف تلویزیون و وسایل مشابه، اثر بدی روی چشمان شما نمی‌گذارد و از این نظر برای سلامتی‌تان هم خوب است. امروزه در جلسات مختلف کاری، ادارات، سالن‌های اجتماعات، فروشگاه‌های مختلف، نمایشگاه‌ها، منازل و … وجود ویدئو پروژکتورها یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

مقایسه پروژکتور با تلویزیون

مقایسه میان پروژکتور و تلویزیون باعث می‌شود بهتر با برخی کاربردهای این دستگاه آشنا شوید.

  • پروژکتور از تلویزیون کوچک‌تر است و دست‌تان را برای هماهنگی فضا و نصب باز می‌گذارد.
  • به شما اجازه می‌دهد تصاویر و ویدئوها را در سایزی بسیار بزرگ‌تر از تلویزیون مشاهده نمایید.
  • به راحتی می‌توانید آن را جا‌به‌جا کنید. این موضوع باعث می‌شود در منزل یا محل کار بتوانید برای کاربردها و فضاهای مختلف از ویدیو پروژکتور استفاده کنید.
  • کیفیت تصاویر بسیار بالاتری را به شما ارائه می‌دهد.
  • چشم‌تان اذیت نمی‌شود

بزرگ‌ترین برتری ویدئو پروژکتور خانگی نسبت به تلویزیون سه‌بعدی، در ابعاد تصویر آن است. یک پروژکتور قادر است که تصویری با ابعاد 150 اینچ ایجاد کند که تقریبا 3 برابر اندازه بزرگ‌ترین تلویزیون سه‌بعدی است؛ این تصویر یعنی فضایی به طول 2 الی 3 متر که تماشای فیلم یا انجام انواع گیم را بسیار جذاب می‌کند. در تلویزیون‌های خانگی سه‌بعدی، برای وضوح تصویر از عینک‌های مخصوص پسیو استفاده می‌شود که عینک Passive کیفیت لازم برای ایجاد یک تصویر سه‌بعدی بدون نقص را ندارد. در پروژکتور سه‌بعدی برای مشاهده تصویر سه‌بعدی از عینک اکتیو شاتر استفاده می‌شود؛ اما این عینک سه بعدی با سایر عینک‌های دستگاه‌های پخش تصویر سه‌‌بعدی کاملا متفاوت است.

عینک Active Shutter که بدون استفاده از سیم به پروژکتور متصل می‌شود، قدرت تشخیص بالایی در انتخاب تصویر درست برای هر چشم دارد. این عینک قادر است تشخیص دهد که کدام‌یک از تصاویر برای چشم چپ و کدام یک برای چشم راست مناسب است. جابه‌جایی سریع تصاویر در پخش نیز، هیچ تاثیر منفی در عملکرد عینک نمی‌گذارد؛ به همین دلیل قیمت آن نسبت به سایر عینک‌ها بالاتر است. درنهایت فرد با استفاده از عینک Active Shutter یک تصویر سه‌بعدی واضح را می‌بیند.

 

برگرفته از: پارس شیائومی مرکز فروش محصولات شیائومی

دکمه بازگشت به بالا