اقتصادیمطالب کسب و کار

ماتریس بی سی جی شرکت سامسونگ

حتما نام ماتریس بوستون به گوش شما خورده است..

ابزاری که به هر کسب و کاری در تصمیم های استراتژیک آن کمک میکند

ماتریس بی سی جی به شما کمک میکند تا تصمیم بگیرید بر روی چه محصولی سرمایه گذاری کنید و چگونه نرخ رشد محصول خود را افزایش بدهید. با توجه به خواص و کمک هایی که ماتریس به ما میکند این ماتریس تبدیل به یکی از معروف ترین ابزار های استراتژیک شده است. در این مقاله می خواهیم درباره ماتریس بی سی جی شرکت سامسونگ و تحلیل آن صحبت کنیم… پس اگر اطلاعات کافی در رابطه با این ماتریس ندارید حتما مقاله ماتریس بی سی جی چیست؟ را مطالعه کنید. در ابتدا درباره به طور خلاصه با تاریخچه شرکت سامسونگ آشنا می شویم…

تاریخچه شرکت سامسونگ :

شرکت سامسونگ یک شرکت معروف و شناخته شده در صنعت الکترونیک است

سامسونگ در 1 مارس 1938 توسط لی بیونگ-چول در ابتدا به عنوان یک فروشگاه تجارت مواد غذایی تاسیس شد. او کسب و کار خود را در تائگو، کره، تجارت رشته فرنگی و سایر کالاهای تولید شده در شهر و اطراف آن آغاز کرد و آنها را به چین و شهر های چین صادر کرد.

و پس از جنگ کره، لی تجارت خود را به منسوجات گسترش داد و بزرگترین کارخانه پشم را در کره افتتاح کرد. او با هدف کمک به کشورش برای توسعه مجدد پس از جنگ، به شدت بر صنعتی شدن تمرکز کرد و پس از تلاش ها و تغییر شاخه دادن در صنعت توانست شرکت سامسونگ را سرپا کند.

حالا که با تاریخچه کوتاهی از سامسونگ آشنا شدید به سراغ مبحث اصلی مقاله برویم ماتریس بی سی جی شرکت سامسونگ…

ماتریس بی سی جی شرکت سامسونگ

ماتریس به چهار ربع تقسیم می‌شود که هر کدام دسته متفاوتی از محصولات را نشان می‌دهند: ستاره‌ها، گاوهای نقدی، علامت‌های سوال و سگ‌ها. برای تحلیل ماتریس بی  سی جی سامسونگ باید در ابتدا ببینیم که هر کدام از محصولات سامسونگ در کدام دسته از این ماتریس قرار می گیرند

ستاره :

برخی از محصولات شرکت سامسونگ را در ماتریس بی سی جی سامسونگ می توان بعنوان ستاره معرفی و بررسی کرد .ستاره ها محصولاتی هستند که سهم بازار بالایی در بازاری که به سرعت در حال رشد است، دارند. برای سامسونگ، این محصولات شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های تلفن همراه آن‌ها می‌شود. این محصولات درآمد و سود بالایی را برای شرکت ایجاد می کنند و برای حفظ موقعیت و رشد خود در بازار نیاز به سرمایه گذاری مداوم دارند.

 گاو ها نقدی

از سوی دیگر گاوهای نقدی در ماتریس بی سی جی سامسونگ از محصولاتی هستند که سهم بازار بالایی در بازار بالغ دارند. در مورد سامسونگ، این موارد می تواند شامل لوازم خانگی آنها مانند یخچال، ماشین لباسشویی و تلویزیون باشد. این محصولات سود و جریان نقدی ثابتی را برای شرکت ایجاد می کنند و برای حفظ موقعیت خود در بازار به حداقل سرمایه گذاری نیاز دارند

علامت سوال:

علامت سوال در ماتریس بی سی جی سامسونگ از محصولاتی هستند که در بازاری که به سرعت در حال رشد است سهم بازار کمی دارند. پوشیدنی ‌ها و دستگاه‌های خانگی هوشمند سامسونگ مانند ساعت‌های هوشمند و بلندگوهای هوشمند را می‌توان به عنوان علامت سوال طبقه‌بندی کرد. این محصولات پتانسیل رشد را دارند، اما برای افزایش سهم بازار و سودآوری خود به سرمایه گذاری قابل توجه و نسبتا زیادی نیاز دارند.

سگ ها:

در نهایت، سگ ها محصولاتی هستند که سهم بازار کمی در یک بازار بالغ دارند. چاپگرها و محصولات دوربین سامسونگ را می توان به عنوان سگ طبقه بندی کرد. این محصولات سود و جریان نقدی کمی را برای شرکت ایجاد می کنند و برای حفظ موقعیت خود در بازار نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارند.

تجزیه تحلیل نهایی ماتریس بی سی جی سامسونگ:

به صورت کلی و طبق نکات گفته شده در بالا ماتریس بی سی جی شرکت سامسونگ به ما نشان می دهد که این شرکت باید به سرمایه‌گذاری در ستاره‌ها و گاوهای نقدی خود ادامه دهد  و در عین حال سرمایه‌گذاری‌های خود را در علامت‌ سوال ها و سگ‌های خود به دقت ارزیابی کند. با انجام این کار، سامسونگ می تواند تضمین کند که موقعیت خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در لوازم الکترونیکی حفظ می کند و در عین حال فرصت های رشد جدیدی را در بازارها و بخش های نوظهور بررسی می کند.

در نهایت امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد راستی ماتریس بی سی جی در کسب و کار به شما چقدر کمک می کند؟

دکمه بازگشت به بالا