عمومیمطالب کسب و کار

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ

همانطور که می دانید در تلویزیون ها به تناوب برندها، کارایی و بهره وری از فناوری ها متفاوت است. این موضوع بدان معناست که هر یک از برندها از فناوری های منحصربفرد خود استفاده میکنند و تفاوت ها در استفاده از فناوری ها نمیتواند پیام آور برتری تلویزیون ها بر یک دیگر باشد. البته سطح کیفی بهره وری از فناوری ها در تلویزیون میتواند برتری هایی را ایجاد کند. در این قسمت میخواهیم به تفاوت ها و شباهت های سخت افزاری و نرم افزاری در تلویزیون سونی و سامسونگ بپردازیم و بیشتر با آنها آشنا شویم.

نوع صفحه نمایش

تلویزیون سونی با صفحه نمایش تخت و با نمایشگر های  LCD , LED , OLED و تلویزیون های سامسونگ نیز با صفحه نمایش های تخت و منحنی و با نمایشگرهای LCD , LED , OLED به بازار عرضه میشوند.

پنل نمایشگر

تلویزیون سامسونگ از پنل VA بهره می برند و سونی نیز از پنل های OLED , VA , IPS بسته به نوع تلویزیون هایی که طراحی میکند از آنها استفاده میکند.

سیستم عامل

سیستم عامل یا رابط کاربری یکی از جذاب ترین قسمت تلویزیون های هوشمند به حساب می آید که میتواند برای کاربر بسیار جذاب و خوشایند باشد. سونی از رابط کاربری اندروید در تلویزیون های بالا رده ی خود و از سیستم عامل لینوکس نیز در تلویزیون های میان رده بهره میگیرد. در مقابل نیز سامسونگ در تلویزیون های خود از رابط کاربری تایزن استفاده میکند و کاربران خود را قادر میسازد که در اوقات فراغت از تلویزیون خود بهره وری بیشتری را داشته باشند.

دستیار صوتی

دستیار صوتی نیز یکی از فناوری های هوشمند و نوینی است که در تلویزیون های هوشمند امروزی به چشم می خورد. دستیار صوتی در جهت دسترسی سریع تر به محتوای تلویزیون و دنیای وب، کاربر را یاری می کند. تلویزیون های سونی به دستیار صوتی گوگل اسیستنت و Alexa و تلویزیون سامسونگ های سامسونگ نیز به فناوری فرمان صوتی Bixbey مجهز شده اند.

مقایسه تلویزیون سامسونگ با سونی از نظر قابلیت‌ها

سونی و سامسونگ از سیستم‌های عامل متفاوتی برای تلویزیون استفاده می‌کنند. سونی محصولاتش را به سیستم عامل Android TV مجهز می‌کند در حالی که سامسونگ از تایزن بهره می‌برد.

یکی از روش‌های تشخیص تلویزیون سامسونگ تقلبی این است که سیستم عامل اندروید داشته باشد.

از سوی دیگر تلویزیون‌های سونی محتوای بیشتر و منوی پیچیده‌تری دارند. سیستم عامل Android TV هم امکان نصب انبوهی از برنامه‌های سرگرم کننده و بازی را به شما می‌دهد.

تلویزیون‌های سونی از دستیار هوشمند صوتی گوگل و الکسا پشتیبانی می‌کنند که البته کار با آنها مستلزم آشنایی با زبان انگلیسی است. سامسونگ هم دارای دستیار هوشمند بیکسبی است که در گوشی‌های گلکسی هم وجود دارد اما کمتر کسی در ایران از آنها استفاده می‌کند.

برای راهنمای بیشتر می توانید به sandstv.co.uk  مراجعه کنید.

در آخر: تلویزیون سونی بخرم یا سامسونگ؟

سامسونگ و سونی هر دو تلویزیون‌های بسیار با کیفیتی تولید می‌کنند و خرید محصولات هر کدام از آنها شما را راضی خواهد کرد.

تفاوت تلویزیون سامسونگ و سونی شامل ۴ مورد نوع پنل، قابلیت‌ها، سیستم صوتی و سیستم عامل محدود است:

  • سامسونگ عمدتا از پنل‌های QLED استفاده می‌کند که روشنایی و کیفیت تصویر بالاتری دارند. در مقابل سونی از پنل OLED بهره می‌برد که کنتراست طبیعی گسترده‌تر و رنگ مشکی عمیق‌تری دارد.
  • تلویزیون سونی از سیستم عامل اندروید تی‌وی برخوردار است که از اپ‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند اما سامسونگ به تایزن متکی است که روان و سر‌راست‌تر است.
  • از نظر کیفیت تصویر سونی با پشتیبانی از دالبی ویژن نسبت به تلویزیون‌های سامسونگ سازگار با +HDR10 کمی عملکرد بهتری دارد.
  • در نهایت نوبت به تفاوت تلویزیون سامسونگ و سونی از نظر صدا می‌رسد که با وجود فناوری‌های متفاوت شاهد عملکرد یکسانی در آنها هستیم.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیرات تلویزیون یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا