علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

برای رشد مو چه قرصی بخورم؟

بهترین قرص برای رشد مو سوالی بزرگ و مهم است که برای بسیاری از افراد مطرح یم‌شود و در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد. اگر علاوه بر تقویت موهای خود نیاز به کاشت مو دارید نیز می‌توانید از بخش کاشت موی اقساطی اقدام کرده و از وام اعطایی مجموعه حال برای کاشت مو استفاده کنید.صدف، گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، تخم کدو تنبل و عدس همگی منابع غذایی عالی روی هستند. گروه های خاصی مانند زنان باردار، الکلی ها، افراد مبتلا به بیماری های گوارشی و گیاهخواران بیشتر در معرض کمبود روی هستند.

کدام ویتامین برای ریزش مو مفید است؟

پیش از بررسی قویترین دارو برای رشد مو بهتر است ویتامینهای مهم برای مو را بشناسید. ریزش مو می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله رژیم غذایی و کمبودهای تغذیه ای باشد. مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در رشد موهای سالم دارند. وقتی بدن از طریق رژیم غذایی فاقد این عناصر ضروری باشد، می تواند منجر به ریزش مو شود. روی نقش حیاتی در رشد و ترمیم بافت مو دارد. همچنین به عملکرد صحیح غدد چربی اطراف فولیکول های مو کمک می کند. ریزش مو اغلب با کمبود روی همراه است و مطالعات نشان داده اند که مکمل های روی می توانند به کاهش ریزش موی ناشی از این کمبود کمک کنند.

ویتامین A برای رشد سلولی از جمله رشد مو ضروری است. همچنین برای جلوگیری از ریزش مو نیز شناخته شده است. علاوه بر این، این ویتامین از تولید سبوم، یک ماده روغنی که پوست سر را مرطوب می‌کند و سلامت مو را تقویت می‌کند، پشتیبانی می‌کند. غذاهای غنی از ویتامین A عبارتند از: سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج، کلم پیچ، شیر، تخم مرغ، روغن جگر ماهی و ماست. رادیکال‌های آزاد می‌توانند رشد مو را کاهش داده و پیری مو را تسریع کنند. ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، نقش مهمی در محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد دارد. علاوه بر این، ویتامین C برای سنتز کلاژن ضروری است که به موهای سالم کمک می‌کند. مرکبات منابع طبیعی عالی و سرشار از ویتامین C هستند.

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D ممکن است در تقویت رشد فولیکول های موی جدید نقش داشته باشد، اگرچه مکانیسم دقیق آن هنوز ناشناخته است. نور خورشید بهترین منبع طبیعی این ویتامین است. علاوه بر این، ماهی های چرب، روغن کبد ماهی، قارچ های خاص و غذاهای غنی شده منابع غذایی خوبی از ویتامین D هستند. ویتامین E مانند ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند. دانه های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو همگی منابع عالی ویتامین E هستند.

بیوتین، یکی از اعضای کمپلکس ویتامین B، به دلیل نقشش در رشد مو بسیار شناخته شده است. در مطالعات بسیاری، کمبود بیوتین با ریزش مو مرتبط بوده و به همین دلیل مکمل‌ها می‌توانند نتایج مطلوبی برای کسانی که کمبود این گروه ویتامین را دارند به همراه داشته باشد. ویتامین های گروه B همچنین در تولید گلبول های قرمز خون نقش دارند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو منتقل می کنند. منابع خوب ویتامین B عبارتند از غلات کامل، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات سبز تیره و محصولات حیوانی حاوی ویتامین B12.

ریزش مو (آلوپسی) می‌تواند پوست سر یا کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد و موقت یا دائمی باشد اما درهرحال باعث نگرانی می‌شود. این عارضه ممکن است نتیجه وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی یا ناشی از افزایش سن باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند اجازه دهند ریزش موهایشان بدون درمان و به‌طور پنهان ادامه یابد. برخی دیگر ممکن است آن را با مدل مو، آرایش، کلاه یا روسری بپوشانند و برخی از قرص برای پرپشت شدن مو استفاده می‌کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم درباره دلایل ریزش مو و بهترینبهترین قرص برای پر پشت شدن مو شامل: قرص بیوتین، قرص آهن، قرص روغن ماهی، قرص ویتامین D، سلنیوم، قرص روی و زینک و قرص هیرویت است.

در جدول زیر به ترتیب قرص ها به همراه مختصر معرفی درج شده اند و برای دریافت اطلاعات بیشتر و لینک به هر محصول میتوانید به ادامه مقاله مراجعه رژیم غذایی نقش مهمی در رشد موهای سالم دارد. اگر بدن دچار کمبود مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A، C، D، E، روی، پروتئین، اسیدهای چرب و بیوتین باشد ممکن است موهایتان به تدریج کم‌پشت شوند. ویتامین‌ها می‌توانند به رشد سلولی کمک و از آسیب رادیکال‌های آزاد به موها جلوگیری کنند. قرص‌های مکمل ویتامینه از سفید شدن زودهنگام مو جلوگیری می‌کنند. برای انتخاب بهترین قرص برای پرپشت شدن مو بهتر است با پزشک یا کارشناسان دراگ لند مشورت کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین برندهای موجود در بازا می‌پردازیم.

آیا قرص برای پر پشت شدن مو تاثیر گذار است؟

هیچ مطالعه بالینی به‌طور قطعی از مکمل‌های ویتامینی برای رشد مجدد مو حمایت نمی‌کند. توانایی یک مکمل در کمک به سلامت مو به علل ریزش مو بستگی دارد. اگر ریزش موی شما به‌دلیل داروهایی است که مصرف می‌کنید، قرص‌های مکمل رشد مو کمکی نخواهند کرد. همچنین، اگر کمبود ویتامین نداشته‌باشید نیز این قرص‌ها رشد موهای شما را بهبود نمی‌بخشند. ویتامین‌های رشد مو اگرچه می‌توانند به حفظ سلامت موها کمک کنند اما واقعیت این است که به شما موهایی شبیه راپونزل نمی‌دهند.کنید. قرص برای پرپشت شدن مو صحبت کنیم. با ما همراه باشید. داشتن موی زیبا، ناخن‌های قوی و پوستی شاداب دیگر مساله‌ای نیست که در عصر حاضر بران آن نگرانی وجود داشته باشد.

با استفاده از انواع مکمل‌های خوراکی، ورزش و تغذیه مناسب می‌توان علایم افزایش سن راتا حدودی کنترل کرد. قرص‌های مکمل همان طور که از اسمشان پیداست برای تکمیل ویتامین‍‌های ضروری بدن تجویز و توصیه می‌شوند. آنگونه که در تحقیقات علمی و آزمایشگاهی هم ثابت شده است، مهم و ضروری ترین ویتامین های لازم برای رشد و استحکام مو و پوست در خانواده C B  D وE  و زینک موجود هستند. معمولا شرکت‌های دارویی برای کسب نتیجه بهتر از تجمیع زینک، ویتامین Cو ویتامین های خانواده B در مکمل های رشد و تقویت ناخن، پوست و مو استفاده می‌کنند. انواع مواد پروتئینی و معدنی برای بقای رشد مو و قوام پوست مهم هستند.

نام آشنای مکمل معروف پوست و مو برای خانم و آقایان ایرانی؛ بسیاری از افراد با این مکمل آشنا هستند. محتویات این مکمل شامل زینک ،ویتامین C و ویتامین‌های گروه B( شامل B1/ B7/B12/B9)هستند. به دلیل غنی بودن گروه ویتامین های ضروری برای پوست و مو ، این مکمل در بسیاری از اوقات برای رفع مشکلات ریزش و شکنندگی ناخن ها تجویز و توصیه شده است. اثرات مصرف این مکمل نیز در دوره 2 الی 3 ماهه بهتر مشخص میشود. البته قابل ذکر است که مصرف این قرص به دلیل .وجود زینک ممکن است برای بعضی افراد موجب حالت تهوع و دل به هم خوردگی شود. به همین دلیل بهتر است با توصیه و تجویز پزشک از این مکمل استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا