علمی و پزشکی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

او گفت: “تصاویر گرفته شده توسط ماهواره های ما، که در توانایی آنها برای نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل منابع تصویری دیگر از شرکت های تجاری رصد زمین بی نظیر است.” -گزارش های اطلاعاتی به تاریخ اوکراین

وی افزود: ما مفتخریم که از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده می‌کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندان خود ادامه می‌دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چند ملیتی ارتباطات و فناوری کانادایی است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. مهمترین محصولات این شرکت عبارتند از Canadarem که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

“Canadarm” مجموعه ای از بازوهای مکانیکی است که به شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در پیاده روی های فضایی متصل می شوند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های راداری “MDA” منحصر به فرد است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد ​​و همچنین سه فضاپیمای صورت فلکی رادارست را ساخت که در ژوئن 2019 بر روی موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کردند. مدارهای زمین پرتاب می شوند.

بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نکرد که MDA چه تصاویری را از ماهواره های شرکت های دیگر مشاهده خواهد کرد.

چند احتمال وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین را در حمله 24 فوریه به روسیه گرفت، و فضاپیمای Maxar Technologies، Planet And BlackSky، عکس‌هایی از تهاجم روسیه به اوکراین و فراتر از آن گرفت. Maxar اخیرا مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آسیب‌های شدید به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر وارد شده است. غیرنظامیان وارد شهر محاصره شده ماریوپل در اوکراین شدند.

46

دکمه بازگشت به بالا