عمومیمطالب کسب و کار

راهنمای خرید و چیدمان ظروف دکوری بوفه

بوفه ها جزو موارد دکوری خانه ها هستند که باعث زیبایی و تکمیل دکوراسیون می شوند ، اما امروزه بسیاری از این بوفه های دکوری برای قرار ظروف اصلی که از آن استفاده می کنند یا ظروف مهمان استفاده میکنند که در ادامه برایتان از ترتیب چیدمان ظروف می گوییم تا چگونه بوفه ی خودتان را زیبا تر بچینید .برخی دیگر برای وسایل داخل بوفه از ظروف شیک دکوری استفاده میکنند به عنوان مثال برای استفاده درون بوفه می توانید از مجسمه های شیک استفاده کنید یا از گلدان های لوکس برای تزیین داخل بوفه ی خود بهره ببرید ، اصولا ظروف داخل بوفه به صورت جفت و متقارن هستند اما شما می توانید از این اصل پیروی نکنید و ظروف دکوری خود را به صورت تک قرار دهید البته باید ترکیب ظروف کنار هم دقت کنید .

بسیاری ممکن است روی میز بوفه ی خود نیز وسایل متفاوتی قرار دارند که می توانید وسایل دکوری روی میز بوفه را از میان قاب عکس ها انتخاب کنید یا روی آن آینه قرار دهید .

راهنمای خرید و چیدمان ظروف دکوری بوفه

در این بخش ابتدا به نحو‌‌ه‌‌ی چیدمان ظروف دکوری بوفه می‌‌پردازیم:

ظروف بزرگ و مهم یعنی ظروف بلندتر و سنگین‌‌تر را در پایین‌‌ترین قسمت بوفه و در وسط آن قرار دهید، پس از آن ظروفی که ارتفاع بلند و متفاوت دارند را به ترتیب قد در طبقات بالاتر و برای راحتی بیشتر به صورت سه تایی بچینید، و برعکس ظروف سنگین، موارد کوچک‌‌تر را در بالاترین طبقات قرار دهید.

اکنون نوبت به ظروف کوچک‌‌تر رسیده که اگر فقط در زمان مهمانی استفاده می‌‌کنید از کوچک به بزرگ و از بالا به پایین بچینید و برای اینکه نیافتند به صفحه‌‌‌‌ی پشتی خود بوفه تکیه دهید.

در صورتی که ظروف کوچک‌‌تر را چندین بار در هفته استفاده کنید، از کوچک به بزرگ و افقی بچینید تا به راحتی بتوانید ظروف را بیرون آورده و دوباره بچینید.

فنجان و لیوان چون ظروف کوچکی هستند باید در طبقات بالایی قرار گیرند که یا می‌‌توانید در مقابل بشقاب‌‌ها قرار دهید و یا یک طبقه‌‌ی کامل به آنها اختصاص دهید و در مقابل همانطور که ذکر شد ظروف بزرگ و پارچ‌‌ها را در طبقات پایینی قرار دهید.

اکنون به مواردی اشاره می‌‌کنیم که کمک می‌‌کنند تا تمامی اصول چیدمان ظروف دکوری بوفه را که در بالا به آن اشاره شد و رعایت کردید، جلوه‌‌ی بهتری داشته باشد:

نورپردازی: نورپردازی سبب می‌‌شود تا زیبایی ظروف شما نمایان گردد، صرف خرید ظروف دکوری بوفه و چیدمان صحیح سبب نمی‌‌شود تا نمود و جلوه‌‌ی آنها و منزل شما را بالا ببرد مخصوصا در مواردی که ظروف دکوری بوفه کریستالی باشند

رنگ و سبک: رنگ ظروف دکوری بوفه و سبک آنها باید کاملا با محیط داخلی خانه و خود بوفه‌‌ای که خریداری کرده‌‌اید تطابق داشته باشد تا در رنگ هم طیف گم نشوند و در تضاد با سبک کلی نیز نباشد.

جنس: معمولا برای خانه‌‌هایی که سبک کلاسیک و چوبی دارند، ظروف دکوری بوفه نیز چوبی انتخاب می‌‌گردد و برای سبک مدرن نیز، سبک ظروف هنگام خرید مدرن می‌‌باشد.

همانطور که مشاهده کردید، برای تنوع بخشیدن و زیباسازی فضای داخلی منزل راه‌‌های بسیاری وجود دارد و هر کدام را که انتخاب کردید، هم باید نکات خرید آن را رعایت کنید و هم نحوه‌‌ی صحیح و اصولی چیدمان. ظروف دکوری بوفه هم از این قاعده مستثنی نیست به همین دلیل در این مقاله بر آن شدیم تا به این ظروف به طور کامل پرداخته باشیم تا بتوانید خریدی مناسب داشته باشید و از طرح نهایی لذت کافی را ببرید.

انواع بوفه و ویترین

در راهنمای خرید بوفه و ویترین باید به انواع بوفه و ویترین توجه کرد که کدام مناسب با دکوراسیون منزل شما می باشد . بوفه ها و ویترین ها از جنس چوب یا ام دی اف  می باشند و دارای استحکام و دوام بالا هستند ولی بوفه ها ارتفاع کوتاهی دارند و روی سطح آن می توان وسایل تزیینی یا دکوری قرار داد. ویترین ها به چند مدل تاج دار ، ساده ، مدرن ، سلطنتی ، منبت کاری تقسیم می شوند که از نظر سبک و طراحی به ویترین کلاسیک ، ویترین سلطنتی ، ویترین مدرن تقسیم می شوند.

ویترین کلاسیک

ویترین یا بوفه های کلاسیک دارای منبت کاری و پایه و تاج ظریف هستند و ظاهری بسیار شیک و کلاسیک دارند و با ظرافت خاصی طراحی شده است.

ویترین مدرن

این نوع ویترین بسیار ساده و شیک است و بیشتر برای نمایش دادن ظروف و اجناس دکوری تولید می شوند و بسیار ساده و بدون نقش و نگار می باشند. در ویترین مدرن فاقد درب و شیشه هستند و بیشتر از رنگ های خنثی و روشن در آن استفاده می شود. امروزه در آپارتمان های با دکوراسیون مدرن از این ویترین استفاده می شود.

ویترین سلطنتی

این ویترین منبت کاری ظریفی دارد و بسیار مجلل و باشکوه است و برای فضاهای بزرگ و سلطنتی استفاده می شود و بسیار گران قیمت است.

نکات مهم در انتخاب ویترین و بوفه

مهمترین نکته ای که در راهنمای خرید بوفه و ویترین وجود دارد ابعاد و فضای مناسب می باشد . ابعاد ویترین های ساده کوچک و برای فضاهای کوچک مناسب هستند و ظروف گران قیمت و کریستالی و مجسمه های قیمتی را در آن قرار می دهند . ویترین های بزرگ برای فضاهای بزرگتر استفاده می شود و قبل از خرید باید به ابعاد و اندازه آنها که ظروف در آن قرار می گیرد توجه کنید.
از نکات دیگر رنگ ویترین است که باید بر اساس چیدمان منزل شما و با دکوراسیون و مبلمان راحتی شما هماهنگ باشد .
از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید بوفه و ویترین این است که اگر فضای کافی برای استفاده از ویترین ندارید می توانید از استند یا بوفه استفاده کنید تا بتوانید تعداد وسایل بیشتری را در آن قرار دهید. استفاده از ویترین های که بیشتر از چارچوب و بدنه چوبی است برای دکوراسیون شیک و لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد.
هنگام خرید به استحکام و متریال به کار رفته در ویترین و بوفه توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت ما مراجعه و نحوه خرید ست ناهارخوری را مشاهده نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا