ورزشیمطالب کسب و کار

قیمت خرید اینترنتی کفش تابستانی مردانه و زنانه مخصوص طبیعت گردی

4 نوع کفش طبیعت‌گردی

برای پیاده روی، کوه نوردی و دویدن انتخاب کفش و کتانی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که کفش مناسب برای پیاده باعث می شود تا مفاصلتان آسیب نبیند و بهترین عملکرد را در مسیرهای انتخابی خود داشته باشید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب کتانی و کفش مناسب برای پیاده روی نیاز به داشتن دانش مناسبی است

برای پیاده روی، کوه نوردی و دویدن انتخاب کفش و کتانی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که کفش مناسب برای پیاده باعث می شود تا مفاصلتان آسیب نبیند و بهترین عملکرد را در مسیرهای انتخابی خود داشته باشید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب کتانی و کفش مناسب برای پیاده روی نیاز به داشتن دانش مناسبی است، و مانند خرید دیگر های تنها سلیقه ملاک نمی باشد.

چند نکته هنگام خرید کفش مخصوص پیاده روی و دویدن

تفاوت کفش پویان مخصوص پیاده روی و دویدن

کفش های مناسب برای پیاده روی معمولا سفت بوده و به راحتی خم نمی شوند؛ در حالیکه، کفش های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت تر خم می شوند. بنابراین، اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید.

شب ها کفش بخرید

به دلیل اینکه در طول روز پاها فعالیت زیادی دارند متورم می شوند و بزرگتر خواهند بود، به همین دلیل شب کفش خود را بخرید تا دچار مشکل نشوید.

حتما جوراب بپوشید

هنگام دویدن و یا راه رفتن، حتما از جوراب استفاده کنید. بهتر است از جوراب های نخی استفاده کنید، که سبب بهبود عملکرد و یا کاهش درد شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می کند.

به شست پا توجه کنید

حدود ۲ سانتی متر بین شست پا و جلوی کفش فاصله است، به همی دلیل نباید کفشی را بخرید که پنجه پایتان را اذیت نماید.

ذکر چند نکته ی مهم

1. از کفش مخصوص دویدن فقط برای طبیعت گردی ساده استفاده کنید

کفش های مخصوص دویدن مانند کفش های ورزشی اما بسیار سبک تر از کفش های پیاده روی هستند. این کفش ها مناسب طبیعت گردی های ساده هستند. از این کفش های در صورتی استفاده کنید که فقط می خواهید در یک مسیر ساده و مسطح پیاده روی کنید و قصد صعود به جایی را ندارید. اگر بسیار کم کوه نوردی می کنید، این کفش می تواند نیازهای شما را برطرف کنید. اما اگر می خواهید پیاده روی را به صورت جدی تر انجام دهید یا قصد پیاده روی طولانی مدت از سربالایی ها را دارید، به کفشی نیاز دارید که پشتیبان مچ پای شما باشد و به خوبی از آن ها محافظت کند.

۲. برای راحتی بیشتر کفش های طبیعت گردی سبک وزن را انتخاب کنید

زیره کفش طبیعت گردی معمولا سخت تر و سنگین تر از کفش های پیاده روی و معمولی هستند. همچنین ارتفاع آن ها تا بالای مچ پا می رسند تا از مچ به خوبی محافظت و پشتیبانی کنند. کفش های طبیعت گردی در وزن های مختلف ارائه می شوند که هر کدام برای مناسبت های مختلف مناسب هستند.کفش طبیعت گردی سبک، مناسب پیاده روی در مسیرهای نسبتا راحت هستند. شما همچنین می توانید از این کفش ها فقط در مواقعی که بار نسبتا سبکی حمل می کنید، استفاده کنید. اما این کفش ها همانند کفش های سنگین وزن از مچ پاها به خوبی پشتیبانی نمی کنند.

۳. اگر قصد دارید در مسیرهای دشوار پیاده روی کنید، کفش های سنگین وزن انتخاب کنید

هر چه وزن کفش طبیعت گردی سنگین تر باشد، محافظت و پشتیبانی بهتری از مچ پاهای شما دارد. همچنین زیره های محکم تر کفش از شما در برابر مسیر بهتر محافظت می کنند. کفش های سنگین وزن، معمولا انتخاب سنتی طبیعت گردها هستند. اما اگر شما این کار را به صورت حرفه ای انجام نمی دهید، حتما با توجه به نوع مسیر و میزان وزن باری که در حال حمل آن هستید، کفش مناسب خود را انتخاب کنید. حواستان باشد که هر چه کفش سخت تر و سنگین تر باشد، جا افتادن کفش در پایتان زمان بیشتری می برد و مدتی طول می کشد تا در آن ها احساس راحتی کنید.

۴. در صورت لزوم کفش های تخصصی را انتخاب کنید

شما ممکن است برای هر نوع فعالیت به کفشی خاص احتیاج داشته باشید. به عنوان مثال در هنگام کوهنوردی، کفش های سبک وزن نمی توانند پشتیبانی مناسبی از پاهای شما داشته باشند. برای کوهنوری شما به کفش کوهنوری نیاز دارید که کشش و سختی بیشتری دارد. اما اگر قصد صخره نوردی را دارید، باید کفشی را انتخاب کنید که مناسب انجام این کار باشد. کفش های صخره نوردی معمولا زیره لاستیکی دارند تا کشش و دوام بیشتری داشته باشند.

انواع کفش طبیعت گردی

کفش های طبیعت گردی با توجه به نوع استفاده ای که دارند، به چند دسته تقسیم می شوند:

کفش پیاده روی:

اگر قصد پیاده روی در مسیرهای خشک و نسبتا هموار را دارید، بهتر است کفش پیاده روی را برای خود انتخاب کنید. این کفش ها شبیه کفش کتانی هستند و ساق های کوتاهی دارند. زیره انعطاف پذیر برای راحتی پاها و رویه توری برای تهویه هوای درون کفش، از جمله ویژگی های کفش پیاده روی است. خرید کفش دویدن دیجی کالا برای مسیرهای هموار، جاده های خاکی، مسیرهای با شیب کم، آب وهوای خشک با رطوبت کم و سفرهای سبک مناسب است.

کفش کوه پیمایی:

اگر قصد کوه پیمایی در مسیرهای شیب دار و گلی را دارید، پیشنهاد می کنیم کفش های کوه پیمایی را تهیه نمایید. کفش های کوه پیمایی، ساق های بلندی دارند و از جنس چرم و ضدآب ساخته شده اند. بهترین جنس ها، گورتکس یا سیمپاتکس هستند که علاوه بر ضدآب بودن، باعث تنفس و تهویه هوای درون کفش نیز می شوند. این نوع کفش برای مسیرهای کوه پیمایی با شیب متوسط، جاده های ناهموار و سنگی، عبور از میان آب و پیاده روی در آب وهوای مرطوب با احتمال بارندگی، مناسب است.

کفش کوه نوردی:

کفش کوه نوردی با کفش کوه پیمایی متفاوت است. این کفش ها بلندتر هستند و ضخامت بیشتری دارند. از این رو، در مقابل سرما و گرما استحکام بالاتری از خود نشان می دهند. اگر مسیرتان ناهموار و شیب دار است یا کوله بار سنگینی دارید، بهتر است کفش کوه نوردی را برای سفرتان انتخاب کنید. مقاومت بالا، بادوام بودن، زیره محکم و ضدآب بودن رویه، از جمله ویژگی های کفش کوه نوردی است که عبور از مسیرهای ناهموار و حتی برفی و یخی را نیز ممکن می سازد.

صندل ورزشی:

برای فعالیت هایی که با آب سروکار دارند مانند رودخانه نوردی، رفتینگ و … صندل های ورزشی بهترین انتخاب هستند. این صندل ها به دلیل بندی بودن آب را به طور کامل تخلیه کرده و در خود نگه نمی دارند. صندل های ورزشی زیره محکمی دارند و برای عبور از مسیرهای ناهموار نیز مناسب هستند. دقت داشته باشید صندلی را انتخاب کنید که دارای بندهای مقاومی باشد و محکم به زیره چسبیده باشد. علاوه بر این، یک صندل خوب باشد طوری باشد که به پاهای شما بچسبد و به راحتی جدا از آن نشود.

انتخاب کفش مناسب طبیعت‌گردی و کویرگردی

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای سفرهای طبیعت‌گردی و کمپینگ باید به آن توجه داشته باشید، نوع لباس و کفش شماست. در این نوع سفرها شما راه زیادی را به پیاده‌روی می‌پردازید و از مسیرهای متفاوتی عبور می‌کنید. گاهی مجبورید از روی سنگلاخ‌ها بگذرید یا از روی خاک و شن، آب یا حتی علفزارها عبور کنید. در این شرایط مهم‌ترین مسئله‌ای که شما را درگیر خواهد کرد، کفش طبیعت گردی مردانه شماست.

اگر کفش مناسبی پوشیده باشید، مشکلی در طی کردن این مسیرها ندارید، اما اگر کفش مناسب طبیعت‌گردی نداشته باشید، در همان ابتدای راه مستاصل شده و از ادامه مسیر باز می‌مانید. در واقع می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین تجهیزاتی که باید در سفرهای طبیعت‌گردی به آن توجه داشته باشید، کفش مناسب طبیعت‌گردی است. با توجه به تنوع گوناگونی که در این نوع کفش‌ها وجود دارد، بهتر است از قبل اطلاعاتی در مورد آن‌ها داشته باشید تا بتوانید کفش مناسبی را بر اساس نوع سفر خود انتخاب کنید. در این بخش قصد داریم در مورد انتخاب کفش مناسب طبیعت‌گردی و کویرگردی صحبت کنیم و اطلاعات لازم جهت یک خرید خوب را در اختیارتان قرار دهیم.

کفش مناسب طبیعت‌گردی

حتما شنیده‌اید که می‌گویند، پای انسان قلب دوم اوست. پاهای شما یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن شما هستند که باید در هر حالتی مورد توجه قرار گیرند و به خوبی محافظت شوند. این نکته زمانی که قصد دارید مسیر زیادی را پیاده طی کنید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حتی اگر می‌خواهید با پای پیاده به محل کارتان بروید یا ساعتی را در پارک به قدم زدن بپردازید، باید کفش راحت و مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. در غیر این صورت خیلی زود خسته می‌شوید و نمی‌توانید طبق برنامه‌ریزی‌تان پیش بروید. حالا فکر کنید قرار است بر روی سنگ‌ها راه بروید یا از یک مسیر شیب‌دار و پر از گل‌و‌لای عبور کنید!

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در طبیعت‌گردی با آن روبرو هستید، پیاده‌روی است. اگر کفش مناسبی نداشته باشید، دچار مشکلاتی چون در رفتگی، پیچ خوردن پا یا تاول می‌شوید. این مشکلات لذت سفری که از مدت‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی کرده بودید را از بین برده و خاطرات بدی را برایتان به جا می‌گذارد. برای این که سفر خوب و خاطره‌انگیزی داشته باشید، بهتر است اول به فکر خرید یک کفش مناسب باشید.

کفش مناسب باید با توجه به نوع و هدف شما از سفر انتخاب شود. قصد پیاده‌روی دارید یا به کوهنوردی می‌روید؟ مسیری که طی می‌کنید هموار است یا سنگلاخی است؟ از یک راه خشک عبور می‌کنید یا مجبورید از میان آب بگذرید؟ برای انتخاب یک کفش مناسب باید به تمامی این نکات دقت داشته باشید و متناسب با نوع فعالیت و آب و هوای منطقه موردنظر کفش خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، میزان راحتی پای شما در کفش نیز بسیار مهم است. جنس کفش، رویه کفش، میزان انعطاف‌پذیری کفش و … از دیگر نکاتی است که باید در حین خرید کفش به آن توجه داشته باشید.

انواع کفش طبیعت‌گردی

کفش‌های طبیعت‌گردی با توجه به نوع استفاده‌ای که دارند، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

کفش پیاده‌روی: اگر قصد پیاده‌روی در مسیرهای خشک و نسبتا هموار را دارید، بهتر است کفش پیاده‌روی را برای خود انتخاب کنید. این کفش‌ها شبیه کفش کتانی هستند و ساق‌های کوتاهی دارند. زیره انعطاف‌پذیر برای راحتی پاها و رویه توری برای تهویه هوای درون کفش، از جمله ویژگی‌های کفش پیاده‌روی است. این نوع کفش‌ برای مسیرهای هموار، جاده‌های خاکی، مسیرهای با شیب کم، آب‌وهوای خشک با رطوبت کم و سفرهای سبک مناسب است.

کفش کوه‌پیمایی: اگر قصد کوه‌پیمایی در مسیرهای شیب‌دار و گلی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم کفش‌های کوه‌پیمایی را تهیه نمایید. کفش‌های کوه‌پیمایی، ساق‌های بلندی دارند و از جنس‌ چرم و ضدآب ساخته شده‌اند. بهترین جنس‌ها، گورتکس یا سیمپاتکس هستند که علاوه بر ضدآب بودن، باعث تنفس و تهویه هوای درون کفش نیز می‌شوند. این نوع کفش برای مسیرهای کوه‌پیمایی با شیب متوسط، جاده‌های ناهموار و سنگی، عبور از میان آب و پیاده‌روی در آب‌وهوای مرطوب با احتمال بارندگی، مناسب است.

کفش کوه‌نوردی: کفش کوه‌نوردی با کفش کوه‌پیمایی متفاوت است. این کفش‌ها بلندتر هستند و ضخامت بیشتری دارند. از این رو، در مقابل سرما و گرما استحکام بالاتری از خود نشان می‌دهند. اگر مسیرتان ناهموار و شیب‌دار است یا کوله‌بار سنگینی دارید، بهتر است کفش کوه‌نوردی را برای سفرتان انتخاب کنید. مقاومت بالا، بادوام بودن، زیره محکم و ضدآب بودن رویه، از جمله ویژگی‌های کفش کوه‌نوردی است که عبور از مسیرهای ناهموار و حتی برفی و یخی را نیز ممکن می‌سازد.

صندل ورزشی: برای فعالیت‌هایی که با آب سروکار دارند مانند رودخانه‌نوردی، رفتینگ و … صندل‌های ورزشی بهترین انتخاب هستند. این صندل‌ها به دلیل بندی بودن آب را به طور کامل تخلیه کرده و در خود نگه نمی‌دارند. صندل‌های ورزشی زیره محکمی دارند و برای عبور از مسیرهای ناهموار نیز مناسب هستند. دقت داشته باشید صندلی را انتخاب کنید که دارای بندهای مقاومی باشد و محکم به زیره چسبیده باشد. علاوه بر این، یک صندل خوب باشد طوری باشد که به پاهای شما بچسبد و به راحتی جدا از آن نشود.

کفش مناسب کویرگردی

در بخش قبل در مورد انواع کفش طبیعت‌گردی صحبت کردیم و ویژگی‌های هریک از آن‌ها را بیان نمودیم. علاوه بر این، توضیح دادیم که هریک از این کفش‌ها برای چه مسیرهایی مناسب هستند. همان‌طور که می‌دانید، مناطق کویری دارای آب‌وهوای خشکی هستند و احتمال بارندگی بسیار کمی دارند. پس نیاز به ضدآب بودن رویه کفش نیست. مسیرهای نسبتا هموار و بدون شیب نیز استفاده از کفش‌های راحت و سبک را امکان‌پذیر می‌سازد.

نکته‌ مهمی که برای انتخاب کفش مناسب کویرگردی باید به آن توجه داشته باشید این است که، کویر پوشیده از شن و خاک است و احتمال وجود جانوراتی مانند مار و عقرب نیز در آن وجود دارد. با توجه به این موارد بهترین گزینه انتخاب کفش ساق‌دار است. پوتین‌های ساق‌دار، پاهای شما را از نیش عقرب و مار محافظت کرده و با حمایت از زانوهایتان، از پیچ خوردگی مچ پا در حین راه رفتن بر روی تلی از خاک، جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، وجود ساق‌ها باعث می‌شود تا شن و سنگریزه به داخل کفش نفوذ پیدا نکند و باعث ناراحتی و آسیب پاهایتان نشود.

نکات مهم برای خرید کفش مناسب

  • به اندازه پای خود دقت کنید و کفش مناسب پایتان را انتخاب نمایید.
  • بهترین زمان برای خرید کفش، عصرهاست. زیرا در این زمان پاهای شما بر اثر فعالیت‌هایی که در طول روز انجام داده‌اید، متورم شده و به بیشترین اندازه خود میرید.
  • زمانی که برای خرید کفش می‌روید، جوراب مناسب با برنامه‌تان را بپوشید. دقت داشته باشید ضخامت جوراب در اندازه مناسب کفش بسیار مهم است.
  • وقتی کفش را می‌پوشید، مقداری در مغازه قدم بزنید و اگر امکان دارد بر روی سطح شیب‌دار یا پله‌ای کمی راه بروید تا بتوانید میزان راحتی کفش را به درستی بسنجید.
  • سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که پای شما را تحت فشار قرار ندهد. بند کفش را به طور کامل ببندید و مقداری با آن راه بروید. کفش باید طوری باشد که به انگشتان شما فشار وارد نکند و از طرف دیگر فضای خالی نیز نداشته باشد.

در این بخش مدل‌های مختلف کفش طبیعت‌گردی را به طور خلاصه معرفی کرده و موارد استفاده‌ هریک از آن‌ها را نیز بیان نمودیم. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند کفشی مناسب با برنامه‌تان انتخاب کنید و سفر راحت و خاطره‌انگیزی را تجربه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا