علمی و پزشکی

قیمت ترمینال‌ اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین دو برابر شد

اسپیس ایکس سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک را در طول حمله نظامی روسیه به اوکراینی ها ارائه کرد و اکنون می گوید قیمت پایانه ماهواره ای خود در اوکراین را تقریبا دو برابر خواهد کرد. طبق گزارشات موجود، قیمت آن از 385 دلار به حدود 700 دلار و نرخ خدمات ماهانه از 60 دلار به 75 دلار افزایش یافته است.

فایننشال تایمز در گزارش خود اشاره ای نکرد که آیا این قیمت ها برای دولت اوکراین نیز افزایش یافته است. علاوه بر این، قیمت ها در لهستان نیز افزایش یافته است، جایی که برخی از اوکراینی ها تجهیزات خود را برای اجتناب از هزینه های حمل و نقل محلی به Starlink ارسال می کنند.

افزایش قیمت Starlink در یک زمان مهم برای اوکراینی ها

این افزایش قیمت در حالی رخ می دهد که شبکه های تلفن همراه اوکراین تحت فشار حملات روسیه به شبکه برق این کشور غیرقابل دسترسی هستند. در برخی موارد، Starlink ممکن است تنها راه دسترسی افراد محلی به اینترنت باشد. برخی از ساکنان مناطق اخیراً آزاد شده نیز همچنان به فناوری تکیه می کنند زیرا اپراتورها خدمه خود را خارج می کنند.

اسپیس ایکس به سرعت خدمات خود را پس از شروع تهاجم روسیه و اوکراین در اختیار شهروندان اوکراینی قرار داد. با این حال، در ماه سپتامبر، این شرکت اعلام کرد که دیگر نمی تواند استارلینک در اوکراین را تامین مالی کند و از پنتاگون خواست تا هزینه های آن را تامین کند.

پس از آن، ایلان ماسک گفت که با وجود ضرر مالی، به ارائه خدمات رایگان به استارلینک در اوکراین ادامه خواهد داد. با این حال، پس از اظهارات مدیر عامل اسپیس ایکس، گزارش دیگری اعلام کرد که ظاهراً Starlink به صورت رایگان در اوکراین در دسترس نیست. اخیرا بر خلاف وعده های ماسک گفته می شود که دسترسی به 1300 پایانه اوکراینی Starlink به دلیل مسائل مالی قطع شده است.

5858

دکمه بازگشت به بالا