کشف و ثبت گونه جدید باکتری در حین تولید صابون آنتی‌باکتریال از سوی محققان ایرانی

به تازگی ، محققان فناوری نانو در کشور مرتبه گونه جدیدی از باکتری های استافیلوکوکوس را کشف کرده و ثبت کرده اند.

حامد میلانی ، پزشک و محقق در زمینه فناوری نانو در گفت وگو با نازک نارنجیوی گفت: “در این پروژه ، ما از روشی به نام” نانوکپسول های اسپری الکترواسپری “استفاده کردیم که در آن از اسانس گیاهی به نام” آویشن “که دارای خواص است ، استفاده کردیم. این ضد باکتری و ضد قارچ است ، ما از آن استفاده می کنیم و آن را در قالب فناوری نانو صابون ساخته شده در این پروژه اعمال می کنیم.

وی تایمز را نوعی آویشن توصیف کرد و ادامه داد: پس از این مرحله ، آزمایشات بالینی انجام شد و در داخل آن محیط های مختلف را برای وجود عفونت ها بررسی کردیم.

میلانی با تاکید بر اینکه در این مرحله آلاینده های غذایی ، خاک و آب آلوده را مورد بررسی قرار دادیم ، اظهار داشت: در فرایند آزمایشگاهی نمونه هایی از آب و خاک گرفته شده و میکروارگانیسم های آن از جمله قارچ ها و باکتری ها حذف می شوند. و معلوم می شود که بیشتر کثیفی های سطح پوست ما همان خاک است.

این پژوهشگر فناوری نانو با تاکید بر اینکه میکروارگانیسم ها از نظر ژنتیکی نیز مورد مطالعه قرار می گیرند ، ادامه می دهد: “در این مرحله از تحقیق ، با انواع میکروارگانیسم هایی روبرو می شویم که هنوز شناخته نشده اند ، از این رو نمونه در مرکز بیوتکنولوژی آمریکا ، که بانک جهانی ژن است. ” ، ارسال و به این مرکز ، پس از بررسی ها ، آنها اعلام کردند که نمونه ما یک نوع جدید از باکتری ها است.

میلانی برجسته: این میکروارگانیسم با نام خاص Staphylococcus hominis H. Milani و کد MZ768953 در پایگاه داده مرکز ملی بیوتکنولوژی ایالات متحده آمریکا (NCBI) ثبت شده است.

گونه های جدید باکتریایی در https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/2079457116 شناسایی می شوند

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ، این گروه از باکتری ها عامل ایجاد بیش از 60 درصد موارد “سپسیس” (عفونت خون) در بیماران مبتلا به سرطان هستند.

مجری اضافه کرد: “این مطالعه و اکتشاف جدید برای ایجاد برنامه های تحقیقاتی و توسعه استانداردهای مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است و زیرساختی قوی برای اجرا در فرایندهای تحقیق و توسعه تنوع زیستی کاربردی محسوب می شود.”

میلانی توضیح می دهد: گونه شناخته شده عامل 48 درصد عفونت ها است ، به ویژه در نوزادانی که وزن بسیار کمی دارند و این باکتری در قسمت فوقانی بدن ، بیشتر زیر بغل و کشاله ران وجود دارد.

وی با اشاره به ساخت صابون ساخته شده در این مطالعات ، تأکید کرد که این محصول در حال انجام مراحل داوری است ، یادآور شد: علاوه بر ساخت این صابون ، ما یک آزمایش بالینی انجام دادیم تا مشخص شود که تاثیر این صابون بر آلودگی ها چیست و شناسایی این باکتری اثر این تحقیق است.

وی با اشاره به استفاده از نانوکپسول های صابون گفت: “هنگامی که فردی از این صابون استفاده می کند ، این نانوکپسول ها که دارای خواص ضد باکتریایی هستند در سراسر بدن پخش می شوند.”

به گفته وی ، این مطالعات به منظور بررسی اثرات کپسول های روغن Times Narcotics بر باکتری شناسایی شده Staphylococcus hominis H. Milani ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا