فرهنگ و هنرمطالب کسب و کار

زمان برگزاری کنکور 1401

کنکور سراسری، یکی از آزمون های علمی پرطرفدار در کشور بوده که هر ساله داوطلبان زیادی برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی می کنند. داوطلبان، با آگاهی از شرایط کنکور، از قبیل ظرفیت رشته ها، کد رشته شهرها و تاثیر معدل، تلاش می کنند تا برای قبولی در بهترین رشته برنامه ریزی کنند.

آگاهی از زمان برگزاری کنکور 1401، به داوطلبان این امکان را می دهد تا در فرصت باقیمانده، نهایت تلاش خود را کرده و خود را برای قبولی با بهترین رتبه آماده کنند. همچنین، هدف برخی از داوطلبان، قبولی در دانشگاه ها و رشته های برتر است. از آنجائیکه که رقابت بر سر قبولی در این دانشگاه ها بالاست، رسیدن به این هدف، نیازمند تلاش مستمر و استفاده از زمان است.

اگر به عنوان یک داوطلب، به دنبال قبولی در رشته های پردرآمد ریاضی فیزیک، تجربی و غیره هستید، باید برنامه ریزی ایده آلی جهت جمع بندی مطالب و آمادگی در کنکور داشته باشید.

زمان، تاثیرگذار ترین عامل برای موفقیت در کنکور محسوب می شود. پس با آگاهی از زمان برگزاری کنکور سراسری 1401 و در نظر گرفتن مدت زمان باقیمانده، مطالعه را با برنامه ریزی پیش برده و لذت کسب موفقیت را تجربه کنید.

تاریخ دقیق برگزاری کنکور 1401

سازمان سنجش طی اعلامیه ای در سایت خود به نشانی sanjesh.org ، زمان برگزاری کنکور 1401 را  8 ام تا 11ام تیر ماه اعلام کرده است. لازم به ذکر است که زمان برگزاری این آزمون علمی در هیچ یک از گروه های آزمایشی با یکدیگر تداخل زمانی ندارد. پس داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در آزمون های ریاضی فیزیک، تجربی و انسانی، در آزمون های هنر و زبان نیز شرکت کنند.

همچنین، ساعت و تاریخ دقیق هر یک از آزمون ها در کارت ورود به جلسه ی کنکور سراسری، برای هر یک از داوطلبان به صورت جداگانه درج خواهد شد. جدول زمانی زیر، برای آگاهی داوطلبان از زمان دقیق برگزاری کنکور 1401 ارائه شده است:

گروه آزمایشی تاریخ برگزاری کنکور 1401
ریاضی فیزیک صبح روز پنجشنبه 9 تیر ماه 1401
علوم تجربی صبح روز جمعه 10 تیر ماه 1401
علوم انسانی صبح روز پنجشنبه 9 تیر ماه 1401
هنر صبح روز چهارشنبه 8 تیر ماه 1401
زبان های خارجی صبح روز شنبه 11 تیر ماه 1401

داوطلبان کنکور 1401، باید پس از اعلام سازمان سنجش، به سایت این سازمان مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه ی خود را چند روز پیش از برگزاری کنکور سراسری دریافت نمایند. همچنین، در صورت وجود هر گونه مغایرت در اطلاعات درج شده در کارت ورود به جلسه، باید نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند. زمان و مکان دقیق آزمون برای هر گروه آزمایشی در کارت ورود به جلسه ی هر داوطلب درج شده است.

خواندن این مقاله پیشنهاد می‌شود: بورسیه تحصیلی مقطع لیسانس

هرگونه تعویق در زمان برگزاری آزمون های کنکور 1401 باعث ایجاد اختلال در زمانبندی برنامه ی آموزشی دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید می شود. بنابراین، بدیهی است که هیچ تغییری در تاریخ برگزاری آزمون سراسری 1401 وجود نداشته و آزمون ها بدون تاخیر برگزار می شوند.

دکمه بازگشت به بالا