اجتماعیمطالب کسب و کار

ارسال بار با اتوبوس و مزیت های آن

تاریخچه حمل و نقل و حمل بار با اتوبوس

از دیرباز در ایران،اتوبوس جایگاه ویژه ای دارد وحمل بار با اتوبوس نیز،جزء روش های نوین ارسال کالا میان مردم بوده است. برای مردم این دغدغه وجود دارد که حمل بار با اتوبوس معایبی مثل دیر رسیدن،خراب شدن،سرقت و … وجود دارد. شرکت ما به مردم عزیز ایران این اطمینان را میدهد که کالا،با سلامت به دست مشتریان خواهد رسید و این امکان وجود دارد که در هر لحظه بدانند که کالای مورد نظر در کجای فرآیند ارسال قرار دارد.

اولین اَشکال حمل و نقل جاده‌ای شامل حیوانات مانند اسب‌ها ، گاوها یا انسان ها که کالا را بر روی خطوط خاکی حمل می‌کردند و اغلب از مسیرهای باز حرکت می‌کردند.

انقلاب صنعتی در قرن ۱۹ شاهد تعدادی از اختراعات جدید بود که حمل و نقل را به طور اساسی تغییر داد. با تلگراف، ارتباطات فوری و مستقل از حمل اشیا فیزیکی به وجود آمد. اختراع موتور بخار، به همراه کاربرد آن در حمل و نقل ریلی، حمل و نقل زمینی را به صورت مستقل از عضلات انسان یا حیوان انجام داد.سرعت و ظرفیت سریعا افزایش یافت و باعث شد که تخصص از طریق تولید به طور مستقل از منابع طبیعی واقع شود. قرن نوزدهم، توسعه کشتی بخار را مشاهده کرد که حمل و نقل جهانی را توسعه بخشید. ارسال کالا به شهرستان

با توسعه موتور احتراق و خودرو در حدود ۱۹۰۰، حمل و نقل جاده‌ای دوباره رقابتی‌تر شد و حمل و نقل خصوصی مکانیکی آغاز شد. اولین بزرگراه‌ها در طول قرن نوزدهم میلادی ساخته شدند. پس از جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹ – ۱۹۴۵)، اتومبیل و خطوط هوایی سهم بیشتری از حمل و نقل،نسبت به حمل و نقل ریلی و آبی پیدا کردند.

در دنیای کنونی،با پیشرفت روز افزون امکانات و تسریع انجام کار ها،دیگر بشر دغدغه ی انجام کاری در زمان و مکان مناسب را ندارد.امروزه هریک از ماها برای رسیدگی به کار و مشاغل روزانه، کم و بیش به پست و ارسال از مناطق مختلف کشور و حتی جهان روی میاوریم و از این جهت تعیین و برآورد مبلغ و هزینه ی آن حائز اهمییت ویژه ای است .حمل بار با اتوبوس یکی از روش های مناسب با هزینه معقول و کم است. پست بین شهری

بسته به نوع بار و وزن آن و تخمین مسافت، هزینه ی آن مشخص میشود و در این زمینه، شرکت های گوناگونی فعالیت میکنند که شرکت ما یکی از این شرکت هاست که در صدد ارائه خدمات مطلوب و بهینه در عین ارزان بودن و کاهش هزینه می باشد.

در زیر،نگاهی به انواع مختلف ارسال کالا و مرسوله می اندازیم.

انواع ارسال کالا :

-حمل باربا هواپیما

– حمل بار با کشتی

– حمل بار با کامیون و کانتینر

– حمل بار با اتوبوس

– حمل بار با وانت و نیسان

– حمل بار با پیک و موتور

حمل بار به وسیله اتوبوس

تعداد زیادی از مردم همه روزه در حال تردد بوسیله اتوبوس هستند تا علاوه بر یک سفر لذت بخش  و خاطرانگیز،باعث کاهش هزینه ها نیز شود.

ارسال بار با اتوبوس یکی از روش های نوینارسال فوری بار میباشد بدین صورت که  پس از ثبت سفارش در سایت یا اپلیکیشن سفیران ما برای دریافت بسته شما به درب منزلتان مراجعه می کنند  و پس از آن مرسوله شما با  اتوبوس  ارسال میگردد و به محض رسیدن به مقصد،تحویل گیرنده داده می شود.برای مثال هزینه ارسال بسته با اتوبوس از تهران به اصفهان به صورت درب به درب درصورتی که اسناد و اوراق باشد 15000تومان برآورد می شود و بعد از 24ساعت تحویل گیرنده داده می شود.  پیک بین شهری

شرکت حمل و نقل ما، با سالها سابقه حمل و نقل کالای بین شهری و حمل با اتوبوس ، علاوه بر ارائه سرویس مطلوب و مناسب در جهت رفاه مردم عزیز ایران، با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه در جهت ارائه خدمات بهینه فعالیت میکند.

مزایای حمل بار با اتوبوس توسط شرکت ما

– صرفه جویی در هزینه و زمان: با ما شما تجربه شیرین صرفه جویی در هزینه و زمان را دارید.

– استفاده آسان: تنها در چند مرحله سفارش خود را ثبت و پیگیری کنید.

– قیمت در لحظه: ما این امکان را به شما می دهیم هنگام تکمیل سفارش خود قیمت را دیده و در صورت تمایل سفارش خود را کامل نمایید.

– پیگیری کالا: شما در هر لحظه میتوانیدوضعیت مرسوله خود را به صورت آنلاین پیگیری کنید.

– امکان ارسال درب به درب مرسولات: سفیران ما در اسرع وقت برای انجام خدمات حمل و نقل به درب محل شما مراجعه می کنند و مرسوله شما را درب محل گیرنده تحویل می دهند. حمل و نقل هوشمند

– پرداخت در مبدا و مقصد (اعتباری و نقدی): شما می توانید هم در مبدا و هم در مقصد(پس کرایه،پیش کرایه) به صورت اعتباری و نقدی پرداخت های خود را انجام دهید.

یکی دیگر از ویژگی های حمل بار با اتوبوس، میتوان به رسیدن زود به مقصد اشاره کرد؛چون هنگام حرکت بار تحویل اتوبوس داده میشود و در طول بازه زمانی معقول،به مقصد میرسد.  در روش حمل بار با اتوبوس، شرکت ما تضمین سرعت و کیفیت و مقرون به صرفه بودن ارسال کالا را به مشتری میدهد.

ارسال بار با اتوبوس

ارسال بار با اتوبوس از قدیم در ایران جایگاه ویژه ای دارد و حمل بار با اتوبوس از روش های نوین ارسال کالا بین مردم بوده است. برای مردم این نگرانی وجود دارد که ممکن است ارسال بار با اتوبوس معایبی مثل دیر رسیدن، سرقت، خراب شدن و.. وجود داشته باشد. ما به شما این اطمینان را می دهیم که با ارسال بار با اتوبوس از کرج کالا به صورت کاملا سالم و سلامت به دست مشتریان خواهد رسید

اولین شکل حمل و نقل جاده ای حیوانات بودند مثل اسب ها، خرها، گاوها و یا حتی انسان ها که بار را در خطوط خاکی جابجا می کردند و بیشتر مواقع از جاده های بار حرکت می کردند. در قرن 19 انقلاب صنعتی که به وجود آمد شامل اختراعات جدیدی بود که حمل و نقل را به صورت اساسی تغییر داد. با اختراع تلگراف ارتباط فوری بدون نیاز به حمل اشیاء فیزیکی به وجود آمد. اولین بزرگراه ها در قرن 19 میلادی ساخته شدند

امروزه با پیشرفت امکانات و سریع شدن انجام کارها، در حال حاضر افراد دیگر نگرانی برای انجام کاری در زمان و مکان مناسب را ندارند.در حال حاضر هر کدام از ما برای رسیدگی به کارهای روزانه، کم و بیش به ارسال کالا به مناطق دیگر روی می آورند، با توجه به این موضوع برآورد هزینه و مبلغ ارسال کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ارسال بار با اتوبوس یکی از روش های مناسب با هزینه کم و معقول است که می توانید از آن برای ارسال خرده بار به شهرستان استفاده کنید.

هزینه ارسال بار با اتوبوس

برآورد هزینه ارسال بار با اتوبوس یکی از کارهای مهم برای ارسال بار با اتوبوس است. منظور از باربری با اتوبوس یعنی حمل بار از یک شهر به شهر دیگر است و هزینه و تعرفه آن نیز در مقایسه با دیگر روش های ارسال بار به شهرستان ارزان تر و منصفانه تر است، در روش ارسال بار با اتوبوس در کرج باید به ترمینال شهری که در آن زندگی می کنید بروید و کالا و بار خود را به باربری تحویل دهید، هزینه ارسال بار را پرداخت کنید و رسید خود را دریافت کنید بعد از آن بار شما ارسال می شود و می توانید آن را در ترمینال شهر مقصد دریافت کنید. عوامل موثر بر هزینه باربری با اتوبوس:

  • نوع بار
  • وزن کالا
  • مسافت طی شده از شهر مبدا تا شهر مقصد
  • هزینه بیمه نامه
  • بارنامه
  • بسته بندی

مزایای ارسال بار با اتوبوس

یک مزیت مهم ارسال بار با اتوبوس از باربری کرج مشخص بودن زمان ارسال و تحویل کالا در ارسال های مستقیم است و یک مزیت دیگری که دارد تقریبا باربری با اتوبوس باعث می شود که کالا سالم تر حمل و نقل شود.از دیگر مزایا باربری با اتوبوس حمل خرده بار به شهرستان است و می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه نیزاشاره کرد.

ارسال مستقیم: ارسال مستقیم به ارسالی گفته می شود که در مسیر اتوبوس مستقیم از یک شهر به شهر مقصد انجام شود.

مثلا ارسال بار از باربری شهرک صنعتی صفادشت به قزوین

چون به صورت مستقیم اتوبوس برای قزوین وجود دارد.

ارسال غیر مستقیم: در ارسال بار با اتوبوس، ارسال غیر مستقیم به ارسالی گفته می شود که خط مستقیم اتوبوس از یک شهر به شهر مقصد وجود ندارد.

مشخص است که در ارسال غیر مستقیم پروسه ارسال کالا مقداری زمان بر است ولی همچنان ارسال با اتوبوس گزینه اول برای وقتی است که زمان در اولویت قرار دارد.

چه بارهایی را نمی توان با اتوبوس فرستاد؟

(قوانین ارسال بار با اتوبوس)

اینجا با قوانین ارسال بار با اتوبوس اشنا می شویم:

  • بارهایی که وزن آن ها بالای 40 کیلوگرم باشد
  • مواد غذایی بودار یا مواد غذایی فاسد شدنی
  • طبیعتا ارسال مواد مخدر، کالای قاچاق، اسلحه
  • مرسولات غیر بهداشتی مانند( احشام مرده، جنازه، حیوانات زنده.)طبق قانون حیوانات هم جزء این دسته محسوب می شوند و ارسال آن ها با اتوبوس ممنوع است
  • اجناس غیر مجاز، چک، پول نقد، اوراق بهادار( مسئولیت نگهداری از اینگونه اجناس به عهده باربری نمی باشد )
  • کالاهایی که طبق آیین نامه حمل و نقل ( باربری با اتوبوس ) ، خطرناک محسوب می شوند با اتوبوس ارسال نخواهند شد.

چگونه با اتوبوس بار ارسال کنیم؟

شاید تا به‌ حال نمی‌دانستید که اتوبوس‌ها علاوه‌بر حمل و جا به جایی مسافران، می‌توانند بارهای مختلف را نیز حمل کنند و به مکان‌های مختلف ارسال نمایند. البته ممکن است این سوال نیز برای‌تان پیش‌ آمده باشد که چگونه با اتوبوس بار ارسال کنیم و به مشکل برنخوریم؟

در واقع فرستادن بار با استفاده از اتوبوس به مکان‌های مختلف، یکی از روش‌های بسیار مناسب و فوری است که تمام افراد می‌توانند از آن بهره بگیرند. برای ارسال بار با استفاده از این روش کافی است ابتدا به سامانه‌های دارای اعتبار مانند بازارگاه وارد شوید و سپس سفارشات خود را ثبت نمایید تا مسئولین، بار موردنظر را از درب منزل یا محل مورد نظرتان دریافت کنند و آن را به محل گیرنده ارسال نمایند.

مراحل لازم برای ثبت کردن بار به‌ صورت اینترنتی

برای ارسال بار آنلاین و ثبت کردن کالای مورد نظر، کافی است ابتدا به یک سامانه قابل اعتماد و معتبر وارد شوید و سپس مشخصات مبدأ و مقصد بار را به‌ صورت کامل در قسمت مشخص‌ شده وارد کنید. بعد از آن باید مشخصات مربوط به بار که شامل وزن، تعداد کالاها یا بار، حجم، ویژگی‌ها و… می‌شود را وارد کنید تا به گزینه بعدی برسید. در گزینه بعدی باید نوع پیک را انتخاب کنید و سپس هزینه‌های مربوط به ارسال را پرداخت نمایید تا مراحل ثبت بار تکمیل شود.

روش‌های ارسال بار با استفاده از اتوبوس

·         درب به ترمینال

در این روش مسئولین حمل خرده بار به شهرستان، بسته مورد نظر را از درب منزل دریافت می‌کنند و سپس آن را در ترمینال مقصد تحویل صاحب بار می‌دهند. در روش درب به ترمینال، گیرنده‌ای که قرار است بسته را دریافت کند باید به ترمینال برود و بسته مورد نظرش را از آن‌ جا تحویل بگیرد.

·         درب به درب

ارسال بار درب به درب یکی دیگر از روش‌های مناسب و راحتی است که می‌توانید از آن بهره بگیرید. در این روش بار موردنظر در درب منزل فرستنده دریافت می‌شود و آن را نیز درب منزل گیرنده تحویل خواهند داد. در روش درب به درب دیگر نیازی به مراجعه کردن به ترمینال جهت ارسال یا دریافت بار نیست و افراد می‌توانند به‌ سادگی هر نوع باری که دارند را به مکان‌های دیگر بفرستند.

·         ترمینال به ترمینال

در روش ترمینال به ترمینال، فرستنده باید خودش بار موردنظر را به ترمینال مبدا تحویل دهد و گیرنده نیز به ترمینال مقصد مراجعه کند و بار را دریافت نماید.

·         ترمینال به درب

روش دیگری که می‌توانید با کمک آن بار خود را ارسال کنید، روش ترمینال به درب است. در این روش باید بار مورد نظرتان را در ترمینال به مسئولین بار تحویل دهید تا آن‌ها نیز بسته را در درب منزل گیرنده، تحویل دهند.

ارسال بار در این روش، گاهی اوقات ممکن است مقداری برای‌تان سخت و زمان‌بر باشد. از این رو اگر می‌خواهید کار باربری و پست بار سریع‌تر انجام شود، بهتر است از روش‌های دیگر مانند درب به درب بهره بگیرید و این کار را به دست افراد مسئول در باربری بسپارید تا در سریع‌ترین زمان آن را برای‌تان پست کنند.

چه بارهایی را نمی‌توان با اتوبوس به مکان‌های دیگر فرستاد؟

در برخی مواقع ممکن است بارهایی که با اتوبوس به مکان‌های دیگر فرستاده می‌شود، مورد بازرسی قرار نگیرد اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که نباید وسایل یا کالاهایی همچون مواد غذایی فاسد شدنی، کالاهایی با وزن بیشتر از 40 کیلوگرم، کالاهای قاچاق، مواد مخدر، محصولات غیربهداشتی، اسلحه، چک، اوراق بهادار، وجه نقد، مواد منفجره، حیوانات زنده و… را با استفاده از اتوبوس به مکان‌های دیگر ارسال کنید.

در واقع بهتر است بدانید ارسال بار با اتوبوس نیز دارای شرایط و قوانین مشخص شده‌ای است و اگر آن‌ها را رعایت نکنید، ممکن است جریمه یا مجازات شوید. بنابراین بهتر است از ارسال و دریافت چنین اشیاء و بارهایی، خودداری نمایید.

مزایای حمل بار با استفاده از اتوبوس

  • ارسال کردن بار با استفاده از اتوبوس نسبت به روش‌های دیگر بسیار به صرفه‌تر است و موجب صرفه‌ جویی در زمان و هزینه‌های‌تان خواهد شد.
  • دریافت یا ارسال بار با استفاده از این روش بسیار آسان است و نیازی به طی کردن مراحل پیچیده یا سخت برای ثبت و پیگیری نیست.
  • اگر به خوبی مطالب ذکر شده در این مقاله را خوانده باشید و پاسخ سوال چگونه با اتوبوس بار ارسال کنیم را به دست آورده باشید، می‌دانید که این روش ارسال کردن بار بسیار مناسب‌تر است و شما می‌توانید در هر زمانی که خواستید وضعیت کالای خود را به صورت آنلاین، پیگیری کنید.
  • در این روش ارسال کردن بار شما می‌توانید پس‌ از تکمیل مراحل ثبت سفارش، هزینه ارسال را مشاهده نمایید و در صورت تمایل درخواست خود را تکمیل نمایید.
  • پرداخت هزینه ارسال بار می‌تواند به‌ صورت پرداخت در مبدا یا مقصد باشد و شما می‌توانید با استفاده از هر روشی که راحت‌تر بودید، اقدام به پرداخت کنید.
  • هنگام ارسال بار به‌ صورت اینترنتی جای نگرانی بابت گم شدن یا آسیب دیدن بار وجود ندارد زیرا مسئولین به بهترین شکل ممکن از کالاهایی که تحویل می‌گیرند، مواظبت و نگهداری می‌کنند.
دکمه بازگشت به بالا