اجتماعیمطالب کسب و کار

امداد خودرو هیوندای آزرا

شرکت امداد خودرو با هدف ارائه خدمات با کیفیت امداد خودرو، تعمیر و سرویس این خودرو ها را انجام می دهد. این شرکت با سال‌ها تجربه به صورت تخصصی و با حضور کادری مجرب و حرفه­ ای امکان تعمیر و سرویس خودرو شما را دارد. تیم امداد خودرو هیوندای با کمک کارشناسان زبده و کار آزموده در تلاش است تا خدماتی با کیفیت و در عین حال سریع ارائه دهد. همواره به طور شبانه روزی در تعمیر گاه هیوندای آماده خدمت رسانی به تمام همشهریان عزیز در سراسر تهران می باشد. ضمنا خدمات ما شامل مکانیک سیار، پنچرگیری، بنزین یدک کش، کفی و باتری به باتری است. مرکز امداد رسانی آزرا نظارت کامل روی کیفیت خدمات و قیمت گذاری مصوب اتحادیه داریم و تمامی خدمات خود را ضمانت و از قطعات اصل استفاده می کنیم.

هیوندای آزرا

سه نسل اول از این خودرو هرگز به ایران راه نیافتند و اما در دهۀ هشتاد با آزادسازی واردات و با شناختی که از بازار ایران وجود داشت، آزرا از اولین مدل های واردشده به ایران بود. اما در ابتدا خیلی فروش خوبی را تجربه نکرد، به خصوص در مقابل (سوناتا)، اما رفته رفته به عنوان خودرویی ارزشمند خود را در بازار ثابت کرد. نسل چهارم در سال ۲۰۰۵ معرفی و در سال ۲۰۰۶ راهی جاده ها شد.

هیوندای آزرا TGنسل چهارم

این نسل خیلی زود به ایران رسید. زمانی که تازه به ایران آمده بود، هم‌قیمت یک «کمری» ۴ سیلندر بود. رفته رفته با داشتن یک موتور پرقدرت ۶ سیلندر و طراحی ایرانی پسند و صد البته امکانات مناسب توانست بازار را به خود جلب کند. این نسل با تجهیز انواع پیشرانه های دیزلی و بنزینی به بازارهای جهانی عرضه شد، اما در ایران حجیم ترین پیشرانه بنزینی عرضه شد که اتفاقاً به نظر انتخاب مناسبی هم می آمد.

خودرو آزرا در ایران دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳۳۴۲ سی سی بود، که توانایی تولید ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۴ نیوتن متری را داشت. این نیرو نیز توسط یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت این موتور نیز به صورت تئوری ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی عنوان شده است که به گفتۀ مالکان آن، حتی در همان روزهای اول هم عددی بیش از این بوده و گاهی به صورت ترکیبی تا ۱۲ لیتر هم مصرف می کرده است.

در اواخر سال 2010 و اوایل سال 2011 شرکت هیوندای برای آزارا یک فیس لیفت جذاب در نظر گرفت که در این زمینه با موفقیت خوبی مواجه شد. در بخش مشخصات فنی، آزرای ۲۰۱۱ با تغییراتی مثبت ظاهر شد. با شکایت هایی که از جعبه دنده نسل قبل شده بود، این فیس لیفت خود را مجهز به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک کرد که اتفاقاً هم کوپل بهتر و هم عملکرد بهتری داشت.

در بخش پیشرانه هم همان موتور ۶ سیلندر خورجینی با بهینه سازی های مثبت توانایی خروجی خود را به ۲۹۰ اسب بخار و ۳۱۵ نیوتن متر گشتارو رساند. در زمینه مصرف سوخت نیز مالکانی که تجربۀ استفادۀ طولانی مدت با هر دو مدل را داشته اند، آزرای فیس لیفت را کم مصرف تر عنوان می کنند.

در بخش امکانات رفاهی نیز آزرا که به خودی خود ماشین مجهزی بود. به امکانات بیشتری مجهز شد تا با قدرت بیش تری به جنگ رقبا برود. این امکانات از این قبیل می باشند:

کنترل کشش، کنترل پایدار، سنسور عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز، سامانه ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، کروزکنترل، اتولایت، 8کیسه هوا، فرمان هیدرولیکی با روکش چرمی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه، گرم کن صندلی های جلو، سانروف، پرده عقب (به صورت پایه)، چراغ شوی (در اکثر تیپ ها)، صندلی های ۸ حالته جدید، استارت دکمه ای (در برخی تیپ ها) می باشد.

آزرای جدید در بخش ظاهری نیز تغییرات مثبتی داشت این تغییرات عبارتند از: تغییر گرافیک چراغ ها و سپر بازطراحی شده، همچنین رینگ های جدید که زیباتر شده است و حس تهاجمی بیش تری دارد و به شما آرامش خاطر خوبی از قدرت پنهان شده زیر کاپوت خود می دهد.

هیوندای آزرا HG نسل پنجم

نسل پنجم در سال ۲۰۱۲ به بازار راه یافت. این خودرو در ادامه خط طراحی هیوندای، شکل و شمایل مردانه ای به خود گرفته بود. با توجه به تجربه خوب آزرا در ایران این نسل نیز خیلی زود به کشورمان رسید و تحت دو عنوان (گرنجور) و (آزرا) تحویل مشتریان شد که عملاً هیچ تفاوتی با هم ندارند و تنها به دلیل ثبت سفارش دو کشور متفاوت دو اسم متفاوت دارند.

آزرای نسل پنجم علاوه بر تغییر در بخش طراحی در بخش فنی هم کاملتر شده است. توجه به راندمان بیش تر و کاهش مصرف سوخت از اهداف این پروژه در نسل پنجم بود. یک موتور ۶ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی به حجم ۲۹۹۹ سی سی و با قدرت ۲۵۰ اسب بخار، گشتاور ۲۸۲ نیوتن متری را تولید می کند. این پیشرانه مجهز به یک جعبه دنده بهینه شده ۶ سرعته است و مصرف سوخت آن نیز طبق گفته های سازنده ۹٫۵ لیتر در صد کیلومتر می باشد. نسخه های کامل آزرا  از امکاناتی که در ادامه بیان می شود برخوردار می باشد:

کروزکنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسورهای جلو و عقب، سنسورهای باران و فشار باد تایر، کنترل ترمزها در پیچ، اتوهلد، سامانه توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، نورپردازی داخلی، فرمان الکتروهیدرولیکی، مانیتور ۷ اینچی، 9کیسه هوا، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، سانروف، سقف پانروامیک.

در این میان شما امکان سفارشی کروزکنترل هوشمند و یا گرم کن فرمان را هم می توانید داشته باشید. البته نسخه های کم امکانات تر دیگری هم وجود دارند که بیش تر در تعداد کیسه هوا، رادار کروز و ماساژور با نسخه های کامل متفاوت می باشند.

نسل پنجم خیلی زود و با محدودیت واردات براساس حجم موتور در سال ۲۰۱۴ با بازار خداحافظی کرد، اما همچنان نسخه های دست دوم آن محبوب است. طراحی داخلی و بیرونی خودرو کاملاً متحول شده و زیباتر و هماهنگ تر هستند. المان های طراحی بیرونی را می توان در داخل هم به وضوح دید. صندلی ها به مراتب راحت تر شده اند و رانندگی راحتری را از آن می بینیم. آرامش بیش تر هدف این نسل بوده و البته در کنار آن هندلینگ هم از بهبود خوبی برخوردار است. کیفیت سواری هم نسبت به نسل پیش کاملاً بهتر است.

هیوندای آزرا IG نسل ششم

این موضوع که آزرای نسل پنجم با موتورهای کوچک تر عرضه نشد را سیاست های واردکننده تعیین می کند، اما با پیدا شدن یک نماینده جدید برای هیوندای در ایران، آزرای نسل ششم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود در سال ۲۰۱۸ و تحت عنوان مدل ۹۷ وارد کشور ایران شد. آزرای جدید، که این روزها مبلغ فضایی و غیرقابل باور ۹۰ هزار دلار به بالا را برای آن باید بپردازید، با امکانات کم تر و البته افت بیشتر لذت رانندگی، آنچنان که باید و شاید و مناسب اسم آزراست، موفق ظاهر نشد و در بازار هم موفقیت خوبی در یافت نکرد.

تا قبل از ممنوعیت کامل واردات، این خودرو با یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی GDI به حجم ۲۳۵۹ سی سی به ایران وارد شد. این نیروگاه توانایی تولید ۱۸۸ اسب بخار و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور را دارد و با یک جعبه دنده ۶ سرعته قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. مصرف سوخت آن نیز به صورت ترکیبی ۸٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد. این خودرو نیز از امکانات رفاهی بیشماری برخوردار بود، از امکانات رفاهی خودرو نسل ششم آزرا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

کروزکنترل، کروزکنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سامانه مدیریت پایداری خودرو، سنسورهای جلو و عقب، سنسورهای باران و فشار باد تایر، ترمز، پارک برقی، سامانه ترمز ضد قفل، سامانه توزیع نیروی ترمز، ترمز کمک، فرمان برقی با گرم کن، مانیتور ۸ اینچی لمسی، دوربین عقب و کناری، دوربین ۳۶۰، ۹ کیسه هوا، سیستم تهویه هوای، اتوماتیک دوگانه، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی جلو، صندلی ۱۴ حالته راننده، صندوق برقی، سانروف، سقف پانورامیک.

مدل های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تفاوتی در امکانات خود نداشتند.

در این نسل آزرا با خودرویی طرف هستیم که انگار در اوج پختگی و کاملتر نسل های گذشته خود قرار دارد. طرحی هارمونیک و بدون اضافه کاری که چشم بیننده را خسته نمی کند و انصافاً زیباست. می توان الگوی چهارگوش شبیه به ذوزنقه را در کلیت طراحی اجزای خودرو دید، ضمن این که، نسبت ابعاد قسمت های مختلف حقیقتاً نتیجه کار را لوکس و جذاب کرده است.

خدمات امداد خودرو هیوندای آزرا

رانندگان خودرو آزرا زمانی که احساس خرابی و وجود نقص فنی در خودرو خود کردند، بهتر است برای حل مشکل فنی خودروی خود با شرکت های امداد خودرو آزرا تماس گرفته و درخواست امدادرسانی داشته باشند. اگر مشکل خودروی شما زیاد جدی نباشد و به یک تعمیر جزئی نیاز داشته باشد، امداد خودرو – امداد خودرو تهران برای رفع مشکل خودرو مکانیک سیار را به محل اعزام کرده و اقدام به حل آن می نمایند. در صورتی که مشکل خودرو حادتر باشد، امدادرسانان با تجهیزات کامل، خودروبر و یا جرثقیل، خودرو را به تعمیرگاه معتبر منتقل می کنند تا اقدامات لازم جهت برطرف شدن نقص فنی روی آن انجام شود.

شرکت‌های بسیار کمی آماده ارائه خدمات امداد خودرو در سطح شهر تهران به صورت ۲۴ ساعته هستند. اما امداد خودرو آزرا تهران در طول ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته، مشغول به خدمت‌رسانی به متقاضیان در مناطق مختلف تهران است.

این روزها که افراد مشغله کاری زیادی دارند و زمان زیادی را صرف رفت‌و‌آمد می‌کنند، صرفه‌جویی در وقت بسیار حائز اهمیت است. پس هر زمانی از شبانه‌روز خودروی شما نیاز به تعمیرات داشت، اصلا نگران معطلی یا اتلاف وقت نباشید و از امدادرسانی تمام وقت امداد خودرو تهران بهره ببرید. در صورت نیار با شماره امداد خودرو تماس حاصل نمایید.

دکمه بازگشت به بالا