اقتصادیمطالب کسب و کار

تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی

درباره رشته داروسازی در آلمان

اقامت انگلستان: برای کسانی که آلمان را به عنوان یک تجربه تحصیلی انتخاب می کنند مزیت هایی نظیر محیط های مطالعاتی عالی، آزمایشگاه های نوآورانه و قابل دسترس، اساتید و محققان بسیار عالی و هزینه های پایین شهریه وجود دارد. بنابراین تحصیل در رشته داروسازی در المان که از بهترین دانشگاه ها و بازار کار در این کشور برخوردار است بسیار محبوب و پرطرفدارخواهد بود. از این رو در این مقاله در باره رشته داروسازی در آلمان و شرایط و دانشگاه های برتر در این حوزه برای شما خواهیم گفت.

تحصیل کارشناسی داروسازی در آلمان

خوب است در رابطه با تحصیل کارشناسی داروسازی در المان بدانید که دانشجویان در این مقطع به خواص درمانی داروها، عوارض جانبی و مداخلات دارویی و استانداردهای تولید و توزیع دارو مسلط می شوند. علاوه بر این گفتنی است که در این مقطع دروس فارماکولوژی، فیزیولوژی، شیمی های الی و معدنی و بیوشیمی و… ارائه می شود. همچنین در 23 دانشگاه المان برنامه لیسانس داروسازی ارائه می شود. دانشگاه های Frankfurt am Main، Heidelberg، Munich، Berlin، Birkenfeld و… برخی از دانشگاه های تحصیل کارشناسی داروسازی در آلمان هستند.

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در آلمان این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای پذیرش در این مقطع اغلب دانشجویان مدارکی نظیر رزومه تحصیلی و پژوهشی، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدارک زبان ارائه می دهند. برای پذیرش در این مقطع داروسازی آلمان بهتر است که مدرک تحصیلی کاشناسی با داروسازی مرتبط باشد. در این رابطه رشته هایی نظیر شیمی دارویی، زیست شناسی و… رشته هایی مرتبط با داروسازی به شمار می ایند. گفتنی است که شما باید تسلط خود را بر زبان المانی یا انگلیسی بر حسب آنچه دانشگاه مورد درخواست جهت قرار داده است نشان دهید.

تحصیل دکترا داروسازی در آلمان

تحصیل دکترا داروسازی در آلمان از مقاطع بسیار مورد تایید و ممتاز در جهان است. در این مقطع دانشجویان آموزش های تحقیقاتی و پژوهش های مهم و وسیعی در زمینه کاری خود میبینند. تحصیل دکترا داروسازی به صورت 2.5 سال کار و تحقیق پایان نامه و یک ترم مطالعه است و به طور کلی 3 سال است. در مقطع دکترا برای داروسازی دانشجویان با شناخت دارو، تشخیص و معاینه نیز اشنا شده و مهارت های لازم را برای داروسازی و کشف درمان و ساخت دارو دست می یابند. دانشجویان دکترا مشغول تحصیل داروسازی در المان با وظایفی نظیر اطلاعات پزشکی، برنامه های بالینی، مدیریت در توزیع دارو و ایمنی محیط کار، نظارت و ارزیابی و مراقبت های بهداشتی اشنا می شوند. تحصیل دکترا داروسازی در المان در 6 دانشگاه امکان پذیر است. این 6 دانشگاه در جدول زیر امده اند:

گرایش های داروسازی در آلمان

داروسازی رشته ای تحصیلی با گرایش ها و کاربردهای وسیعی است.گرایش های داروسازی در المان نیز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و تخصص داروسازی در آلمان بسیار وسیع می باشد. در جدول زیر برخی از گرایش های داروسازی در آلمان آمده است.

شرایط سنی تحصیل داروسازی در آلمان

از دیگر پارامتر های مهم و موثر بر موفقیت تحصیلی در رشته داروسازی، شرایط سنی تحصیل داروسازی در المان است. لازم به ذکر است که محدودیت سنی در دانشگاه ها و مقاطع مختلف داروسازی در المان متفاوت است. از این رو باید با سایت دانشگاه مراجعه کرده و از این مورد اطلاعات دقیق داشته باشید. با این حال آنچه به طور معمول دیده می شود محدودیت سنی برای فوق لیسانس حدود 30 و برای لیسانس حدود 23 سال بیان شده است.

معرفی دانشگاه های داروسازی در آلمان

متقاضیان و علاقه مندانی که تحصیل پزشکی در آلمان و تحصیل در رشته داروسازی در آلمان را انتخاب می نمایند، می توانند از تحصیل در دانشگاه های مجهز به بهترین آزمایشگاه ها، اساتید، محققان با هزینه اندک بهره مند گردند. همانگونه که بیان نمودیم کشور آلمان یکی از از کشورهای پیشرو در صنعت داروسازی می باشد و لذا دانشگاه های پزشکی ارائه دهنده رشته داروسازی در آلمان بسیار معتبر بوده و مدرک صادر شده از سوی آنها در سطح جهان دارای اعتبار است و تضمین کننده آینده شغلی دانشجویان می باشد. تحصیل در برای دانشجویان داخلی رایگان می باشد و آن دسته از دانشجویان خارجی مسلط به زبان آلمانی نیز می توانند به صورت رایگان در این دانشگاه ها تحصیل نمایند، البته ذکر این نکته ضروری است که تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی نیز امکانپذیر می باشد. برخی از بهترین دانشگاه های داروسازی در کشور آلمان در جدول زیر مشخص گردیده اند:

دانشگاه براونشوایگ

داروسازی در آلمان از سال 1835 در دانشگاه براونشوایگ تدریس می‌شود. دانشگاه TU Braunschweig با دارا بودن بیش از 700 دانشجو یکی از بزرگترین مرکز های داروسازی در کشور آلمان به شمار می رود. نحوه درخواست برای دانشگاه TU Braunschweig به صورت زیر است:

دانشگاه گرایفسوالد

از دیگر دانشگاه های برتر و ممتاز آلمان است. حتما می دانید رشته داروسازی شامل آموزش نظری، آزمایشگاهی و عملی به دانشجویان این رشته است. پذیرش در دانشگاه Greifswald University از طریق ازمون و با مدرک دیپلم است.

دانشگاه ماربورگ

داروسازی در دانشگاه ماربورگ ازدیر باز مورد توجه بوده و همواره دانشجویان زیادی تمایل به تحصیل در آن را دارند. این دانشگاه در سال 1851 تاسیس شد و یوهانس هارتمن، آلبرت ویگاند، ارنست اشمیت اساتید این دانشگاه در زمینه شیمی دارویی بودند.

دانشگاه فرانکفورت

دانشگاه فرانکفورت از بهترین دانشگاه های بین المللی و تحقیقاتی آلمان و جهان است. این دانشگاه به صورت تخصصی بر روی موضوعاتی نظیر رشته داروسازی در المان و بیوشیمی و شیمی و… می پردازد. هم اکنون 32 استاد برتر جهان در حال تدریس در این دانشگاه در زمینه رشته داروسازی در المان هستند. هم اکنون این دانشگاه پانصد دانشجوی دکترا و فوق دکترا و 1850 دانشجوی لیسانس در حال تحصیل دارد.

در این مقاله ما تمام راه های تحصیل دندانپزشکی در آلمان را به شما خواهیم آموخت.

تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی

دانشجویان می توانند به دو زبان آلمانی و انگلیسی در کشور آلمان به تحصیل در رشته های مختلف از جمله داروسازی بپردازند. از مزایای تحصیل در رشته داروسازی در آلمان می توان به رایگان بودن تحصیل در بیشتر دانشگاه های معتبر و با کیفیت این کشور است. از دیگر مزایای تحصیل در رشته داروسازی در آلمان امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در آلمان امکانپذیر است و یکی از امتیازات ادامه تحصیل در این کشور محسوب می گردد. از الزامات تحصیل در رشته داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی، داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 است. حتی در صورت ، دانشجویان باید در زمینه زبان آلمانی نیز داری مهارت باشند، زیرا برخی از دروس به زبان آلمانی ارائه می گردند. دوره های پری مدیکال نیز در این کشور به زبان آلمانی می باشند و لذا دانشجویان باید جهت شرکت در این دوره ها دارای مهارت کافی در زمینه زبان آلمانی باشند.

هزینه های تحصیل داروسازی در آلمان 

در حال حاضر حدود 357 هزار دانشجوی بین المللی در این کشور مشغول به تحصیل می باشند و این تعداد هر سال نیز در حال افزایش می باشد. یکی از دلایل بالا بودن تعداد دانشجویان در این کشور، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور و همچنین کم هزینه بودن برخی از دانشگاه ها می باشد. دانشجویان تمامی کشورها می توانند در دانشگاه های دولتی ویا دانشگاه های خصوصی به تحصیل آلمان و تحصیل در رشته داروسازی در آلمان بپردازند. تنها هزینه ای که دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور پرداخت می نمایند حدود 250 یورو در ترم برای حمل و نقل و بیمه دانشجویی می باشد. هزینه تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های خصوصی آلمان حدود 20 هزار یورو در سال است، این هزینه نسبت به هزینه تحصیل این رشته در دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. بر اساس آمار و ارقام ارائه شده یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب کشور المان جهت تحصیل، همین رایگان بودن و کم هزینه بودن دانشگاه های این کشور است. در کنار هزینه کم، درآمد داروسازی در آلمان در سطح بالایی قرار دارد که میتواند یکی از مزایای مهم تحصیل در رشته داروسازی در آلمان باشد.

هزینه زندگی برای دانشجویان داروسازی در آلمان

به طور کلی بسیاری از دانشگاه های آلمان تحصیل رایگان به دانشجویان بومی و بین المللی خود ارائه می دهند. با این حال هزینه زندگی برای دانشجویان داروسازی در آلمان و همچنین سایر دانشجویان اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر باید به این نکته توجه کنیم که هزینه زندگی به سبک زندگی و مخارج و همچنین محل زندگی ارتباط دارد. به طور مثال هزینه زندگی برای دانشجویان در مونیح بسیار بیشتر است و بنابراین در برخی شهرها و مناطق هزینه های بیشار از سایر شهرها خواهد بود. آنچه به صورت معمول محاسبه و بیان شده است ماهانه 850 یورو هزینه زندگی در آلمان است. در این رابطه مهمترین بخش از مخارج مربوط به اجاره خانه است. اجاره بها می تواند برای یک اپارتمان مشترک ماهانه 280 یورو و برای یک سالن دانشجویی 234 یورو باشد. بر مبنای محاسیات و آمار DAAD، سایر هزینه های متوسط ماهانه در آلمان برای دانشجویان به شرح زیر است:

تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

دانشگاه های آلمان در سراسر جهان به عنوان مقاصدی برای تحصیل در دوره های مختلف و رشته های متنوع است. در این کشور دانشگاه ها اغلب به صورت رایگان بوده و تحصیل رایگان داروسازی در آلمان به راحتی امکان پذیر است. دانشگاه های آلمان با ارائه دوره ها و آموزش های حرفه ای و فضایی سالم برای تحصیل همواره از بهترین و محبوب ترین دانشگاه ها به شمار می روند. در کنار آموزش با کیفیت و محیط مناسب و هزینه های به صرفه سبب شده تا این دانشگاه ها و این کشور مورد انتخاب بسیاری از متقاضیان تحصیل و مهاجرت باشد. دانشجویانی که می خواهند تحصیل رایگان در آلمان داشته باشند باید مراحل زیر را طی کنند:

بورسیه تحصیل داروسازی در آلمان 

همانگونه که بیان نمودیم دانشگاه های کشور آلمان یا فاقد هزینه بوده و یا دارای هزینه های بسیار اندکی می باشند. با این وجود برخی از دانشجویان خارجی تمایل دارند تا دریافت نمایند. دولت و دانشگاه های کشور آلمان هر سال بورسیه و کمک هزینه هایی را برای دانشجویان در نظر می گیرند. بورسیه های مربوط به تحصیل پزشکی در آلمان و همچنین تحصیل در رشته داروسازی کاملاً رقابتی می باشند. برای دریافت بورسیه دانشجویان باید شرایط سنی و گپ تحصیلی را رعایت نموده باشند و دارای رزومه علمی و تحصیلی قوی باشند. برخی از بورسیه های اعطایی توسط دانشگاه های آلمان در زیر قابل مشاهده می باشند:

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در آلمان

همانگونه که بیان نمودیم دانشجویان بین المللی جهت ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور جهت تحصیل در رشته داروسازی در آلمان باید در دوره های پری مدیکال شرکت نمایند که جهت تحصیل در این دوره ارائه مدرک زبان در سطح B1 و یا B2 ضروری است. جهت دریافت پذیرش جهت تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی در آلمان، مدارک زیر باید علاوه بر درخواست پذیرش، به دانشگاه مربوطه ارسال گردند

دکمه بازگشت به بالا