علمی و پزشکی

کاهش ۴۰ درصدی فوتی‌های کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

طبق گزارش شفاف دکتر محمدمهدی گویا | وی افزود: برنامه بسیار ارزشمند شهید سلیمانی برای کنترل اپیدمی کوید 19 و گسترش برنامه های پیشگیری از این بیماری در سطح کشور برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: برنامه های اجرا شده در این پروژه در مدت زمان كوتاهی نشان دهنده موفقیت آن است ؛ در مدت كوتاه و كمتر از یك ماه ، تعداد مرگ های ناشی از این درد حدود 40٪ کاهش یافته است.

گویا ادامه داد: همکاری نزدیک سازمان بسیج بیکاران و نیروهای بهداشتی تاکنون دستاوردهای چشمگیری برای کشور به همراه داشته است. این زمانی است که ایران تحت شدیدترین ، ناعادلانه ترین و شدیدترین تحریم ها در ایالات متحده است. برای بسیاری از افراد شاید باورکردنی نباشد که اجرای چنین طرحی برای ایران چقدر دشوار است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای عفونی افزود: هدف اصلی این پروژه مدیریت و کنترل اپیدمی کوید 19 از طریق همکاری های عمومی و بین بخشی ، استفاده از نیروهای بسیج و داوطلب مشهور. ”

گویا افزود: به عنوان فردی که احتمالاً مسن ترین مدیر وزارت بهداشت است ، بیشترین تجربه همکاری با بسیج را برای کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی دارم. با توجه به ریشه کنی فلج اطفال ، سالها با همکاری نیروی مقاومت بسیج به خانه های مردم می رفتیم و قطره فلج اطفال را برای کودکان زیر پنج سال برای همه مردم شهرستان تهیه می کردیم. و مناطق روستایی کشور.

وی توضیح داد: نتایج مثمر ثمر این همکاری ها در سال های اولیه به ارمغان آورد و از سال 2000 تاکنون حتی یک مورد فلج اطفال با ویروس وحشی در کشور مشاهده نشده است ، در حالی که ایران در مجاورت هر دو است. فقط کشورهای جهان ، افغانستان است. ” و پاکستان هنوز از این بیماری رنج می برد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های عفونی ادامه می دهد: سال گذشته گواهی حذف سرخک از سازمان بهداشت جهانی بدست آوردیم. این گواهینامه به این معنی است که بیش از سه سال است که هیچ موردی از سرخک و سرخچه در کشور ما ثبت نشده است.

گویا افزود: در حالی كه هیچ یك از كشورهای منطقه مدیترانه شرقی به جز جمهوری اسلامی ایران و دو كشور كوچك بحرین و عمان به چنین موفقیتی نرسیده اند ، شیوع سرخك بسیار گسترده است. سال گذشته در سراسر اروپا و منطقه ما. ”

وی افزود: دریافت چنین گواهی در چنین شرایطی باورنکردنی است ، این کار مهم به گونه ای محقق شده است که از سال 2003 با واکسیناسیون 33 عملیات ریشه کن سازی سرخک را به پایان رسانده ایم میلیون نفر در کمتر از یک ماه با همکاری و مشارکت نیروهای بهداشتی و بسیجی.

گویا با اشاره به اینکه دنیا به این دستاوردها در نتیجه یک همکاری افتخار می کند ، و نه فقط ایران ، گفت: اکنون ما گام مهم بعدی را برای کنترل بیماری کووید 19 برمی داریم. رسانه های سخنگو و ضد انقلاب هر روز علیه ما پخش می شوند ، این بیماری به همه کشورهای جهان سرایت کرده است و فقط چند کشور از آن جان سالم به در برده اند.

وی خاطرنشان می کند: در هفته های اخیر افزایش شیوع این بیماری در کشورهای جهان کاملاً واضح و غیرقابل انکار است و ما شاهد موج جدی این بیماری در جهان از جمله خود ما هستیم. کشور. ” سایر رسانه های معاند وانمود می کنند که این بیماری جهانی است و فقط ایران در Covid 19 درگیر است.

گویا ادامه می دهد: رهبری ملی تاج در کشور تصمیم گرفته است تا با همکاری سازمان بسیج بدون خشونت و هماهنگی بین سایر افراد ، در جهت افزایش اطلاعات در مورد همکاری مردم برای کنترل این بیماری گام بردارد. سازمان های.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های عفونی گفت: هفت روش برای این منظور انتخاب شده است. اولین استراتژی فشار بر مدیریت اجرای پروتکل های بهداشتی و اجرای قانون است. استراتژی دوم افزایش تعداد آزمایشات انجام شده در مناطقی است که فکر می کنیم می توانیم در پیشگیری از بیماری بیشترین تأثیر را داشته باشیم. مناطقی که به بسیاری از افراد مبتلا به بیماری قلبی بدون علائم فکر می کنیم یا علائم بسیار خفیف. این به ما کمک می کند تا بیماری را به سرعت تشخیص داده و درمان کنیم و اجازه نمی دهد کسی ما را به بیمارستانها برساند.

وی افزود: در تلاش هستیم مواردی را که به صورت خودکار و بدون علامت نیستند ، به طور فعال تشخیص و درمان کنیم تا این افراد در اسرع وقت شناسایی ، مراقبت ، انزوا و قرنطینه شوند تا مجبور به اعزام نشوند بیماری دیگران ، به ویژه سایر اعضای خانواده یا همکاران. ” .

رئیس مرکز مدیریت بیماری های عفونی در ادامه گفت: طرح شهید سلیمانی با تعیین و اطلاع رسانی ، ردیابی هوشمند بیماران در مناطقی که تعداد افراد مشکوک به کوید 19 بیشتر است و ترافیک بیشتری دارند ، ایجاد شد. “

گویا افزود: گام بعدی این پروژه آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است. Covid 19 زندگی افراد و جوامع را دگرگون می کند. اگر به سال گذشته نگاه کنیم ، بسیاری از آداب و رسوم ما تغییر کرده است. بسیاری از این تغییرات می توانند سالها یا حتی یک عمر ادامه داشته باشند.

وی گفت: “استراتژی بعدی حمایت از گروه های آسیب پذیر است.” همکاری سه جانبه بین نیروهای وزارت بهداشت ، بسیج و داوطلبان مردمی باعث می شود کسانی که به دلیل بیماری زمینه ای یا سایر مشکلات ، به ویژه افراد مسن و ارائه خدمات به آنها ، نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند. با استفاده از این استراتژی ، خدمات را به اطراف منتقل کردیم و از آنجا کنترل و کنترل Covid 19 را شروع کردیم.

گویا افزود: ششمین راه ایجاد یک سری محدودیت ها برای مشارکت خود مردم است ، یعنی مردم باید معتقد باشند که این محدودیت ها برای سلامتی خودشان ، خانواده و افرادی که با آنها زندگی می کنند. “

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر در ادامه گفت: اگر گفته شود که شما در ایام تعطیلات به مسافرت نمی روید یا شب در یلدا وقت ندارید ، ابتدا باید افراد باهم را توجیه کنیم. یکی از مهمترین استراتژی ها این است که مردم را بر محدودیت ها و باورهای بیشتر متمرکز کنیم.

وی افزود: راهکار نهایی درمان سرپایی و جلوگیری از مراجعه بیهوده بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان ها است. برای افرادی که نیازی به خدمات پیشرفته بیمارستان ندارند و امکان مداوا در خانه برای آنها وجود ندارد ، ما در مراکز خدمات ویژه خدمات ارائه می دهیم. به عنوان مثال ، فرد بیمار است و علاوه بر دارو به اکسیژن نیز نیاز دارد. بنابراین ، فقط برای تأمین نیاز اکسیژن خود به بیمارستان مراجعه نکنید.

گویا افزود: به من مأموریت داده شده است که منطقه را به سه کشور از جمله استانهای کردستان ، کرمانشاه ، ایلام و همدان در غرب کشور ارجاع دهم و فعالیتهای جاری پروژه را مشاهده کنم. توسط شهید سلیمانی.

وی افزود: هماهنگی بین نیروهای بهداشتی ، دانشگاه علوم پزشکی ، هلال احمر و بسیج در این استانها با حمایت خوب استانداران کاملاً ثابت شده است. وارد صحنه شد و طرح را به خوبی اجرا کرد.

گویا گفت: “اوضاع بهتر از آن چیزی است كه تصور می کردیم در حال اجرا است.” تقسیم وظایف به خوبی انجام شد و هیچ مشکلی از نظر فنی وجود نداشت. فقط مشکلات پروژه ، برخی تجهیزات آزمایشگاهی و بودجه وجود دارد. روندهای مراقبت های سرپایی به خوبی مشخص شده و با نشانه های مشخص ، استان های غربی کشور قبلاً به بیشتر اهداف خود رسیده اند.

گویا افزود: عواقب برخی نشانه ها با گذشت زمان بدست می آید. اما تشخیص سرپایی و به موقع بیماری در استان ها چهار برابر شده است و این همان چیزی است که ما بدنبال آن هستیم.

وی افزود: به طور معمول اگر آزمایش ها در سطح وسیعی انجام شود ، تعداد تشخیص های سرپایی افزایش می یابد و تعداد مراجعه به مراکز درمانی کاهش می یابد. کشف سرپایی به معنای شیوع بیماری نیست ، اما نشان دهنده فعالیت م colleaguesثر همکاران ما است که در گذشته بیماران را می شناختند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های عفونی ادامه می دهد: “یک شاخص بسیار مهم میزان مرگ و میر است که در سراسر کشور حدود 40٪ کاهش یافته است و در استان های غربی (منطقه 3) کمترین میزان مرگ و میر را مشاهده کرده ایم. به دلیل کووید 19 ؛ در 10 روز گذشته ، در بعضی از استان ها ، این تعداد به تعداد انگشتان دست نمی رسید.

وی در مورد روابط عمومی نماینده خود در زمینه سلامت پیام گفت: امیدواریم طرح شهید سلیمانی به همین منوال ادامه یابد و روزی فرا برسد که در آینده نزدیک اعلام کنیم تعداد کشته شدگان اعلام شده است. در سطح پذیرفته شده و بیماری کوید کاملاً تحت کنترل است. “

دکمه بازگشت به بالا