عمومی

هزینه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بنیاد علوی در خراسان جنوبی

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: بنیاد علوی ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع خود و در زمینه های مختلف طی سالهای گذشته در سطح خراسان جنوبی هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، خاوه ای در جلسه ای با حضور استاندار، رییس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استانی به تشریح اقدامات این نهادهزینه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بنیاد علوی در خراسان جنوبی در خراسان جنوبی پرداخت. 

 

وی افزود: کارهای ما در گام اول برای پر کردن خلأ های اصلی و پروژه های مورد نیاز مردم بوده است. 

 

به گفته مدیرعامل بنیاد علوی؛ این نهاد در سطح استان خراسان جنوبی، طرح ها و پروژه هایی اجرا کرده اما اولویت کارها با درمیان به عنوان شهرستان هدف محرومیت زدایی بوده است. 

 

خاوه ای با بیان اینکه درمیان از سال ۹۸ و در قالب تفاهم نامه ای شهرستان هدف برای این نهاد تعريف شده، گفت: کار ما در این شهرستان از سال ۹۹ وارد فاز عملیاتی شد و تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است. 

 

وی با بیان اینکه بنیاد طی ۳-۴ سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع خود و در زمینه های مختلف در سطح استان خراسان جنوبی هزینه کرده، افزود: بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان از این اعتبار در سال ۱۴۰۱ هزینه شده است. 

 

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ مبلغ حدود ۱۰۷ میلیارد تومان در شهرستان درمیان هزینه شده، گفت: بخش عمده ای از اعتبارات بنیاد در حوزه احداث مسکن محرومین هزینه شده است. 

 

خاوه ای با استقبال از پیشنهاد استاندار مبنی بر ورود این نهاد به بحث محرومیت زدایی از شهرستان زیرکوه، گفت:  با برگزاری نشست‌ های تخصصی و بررسی های میدانی، درخصوص نحوه ورود بنیاد به موضوعات مختلف در این شهرستان اتخاذ تصمیم خواهد شد. 

 

وی از سفر روز گذشته خود به شهرستان های طبس و خوسف گفت و افزود: درخصوص بهره برداری هر چه بیشتر بخش خصوصی از ظرفیت بومگردی ها در این دو شهرستان، پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی ویژه را ارائه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. 

 

به گفته مدیرعامل بنیاد علوی؛ این نهاد برای آموزش کشاورزان در زمینه بهره وری بیشتر نیز آمادگی لازم را دارد. 

 

استاندار نیز در این نشست گفت: در استفاده از ظرفیت ها و بهره برداری از پتانسیل‌های مختلف، تنها انتفاع استان برای ما مهم است. 

 

قناعت افزود: در راستای انتفاع استان، حمایت خود را از حوزه های مختلف دریغ نمی کنیم. 

 

وی با اشاره به اقدامات خوب بنیاد علوی در استان و به ویژه در شهرستان درمیان، گفت: تفاهم نامه ای که در راستای محرومیت زدایی شهرستان درمیان منعقد شده، نتایج خوبی به همراه داشته است. 

 

استاندار با تأکید بر ضرورت ادامه همکاری های بنیاد علوی در استان، افزود: با عنایت به شرایط خاص زیرکوه، پیشنهاد ما این است که به مشابه آن چه در درمیان رقم خورده در این شهرستان نیز تکرار شود. 

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت : نظارت های میدانی و تأکید ویژه استاندار سبب شده، خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی تبدیل شود. 

 

آقای اسحاقی افزود: زیرکوه، منطقه ای مرزی است و این پیشنهاد استاندار مبنی بر ورود بنیاد علوی به بحث محرومیت زدایی از این شهرستان، نشان دهنده توجه و نگاه ویژه ایشان است.  

 

نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از اقدامات این نهاد در خراسان جنوبی، گفت: توجه به اولویت های استان، انتظار و مطالبه ما از بنیاد علوی است. 

 

وی افزود: بنیاد علوی با ورود به بحث ساماندهی آب های مرزی که مهمترین دغدغه دولت و مجلس است، می تواند به اشتغالزایی در شهرستان زیرکوه کمک کند.

 
 رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به در پیش رو بودن فصل برداشت زرشک، از دغدغه زرشک کاران استان گفت و افزود: ورود بنیاد علوی به این دغدغه نیز از خواسته های استان است. 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت:استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در قالب تفاهم نامه، خاص خراسان جنوبی بود. 

 

 عباس زاده افزود: به دنبال تفاهم نامه ای که در جریان سفر آقای فتاح به استان منعقد شد، بستری مهیا گشت تا از ظرفیت بنیاد علوی در رفع مشکلات استان استفاده شود. 

 

وی گفت: بخش اول این تفاهم نامه دو ساله در سال ۱۴۰۱ به نتیجه رسیده و بقیه کار در حال انجام است. 

 

معاون استاندار با تأکید بر اینکه به دنبال ایجاد تعهدات جدید برای بنیاد علوی هستیم، گفت: با انعقاد تفاهم نامه، فرصتی ایجاد شده تا از ظرفیت های بنیاد علوی در رفع نیاز های مختلف استان استفاده شود. 

دکمه بازگشت به بالا