عمومیمطالب کسب و کار

بهترین تولید کننده جی اف ار سی در ایران

سوال مهم دیگری که در بازار جی اف ار سی مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان به فروشندگان داخلی اعتماد کرد و متریال جی اف ار سی خریداری نمود؟ در حال حاضر این کار باید با تخصص و تکیه بر دانش فنی روز دنیا انجام شود. در غیر این صورت میزان ترکیبات اشتباه یکی از متداول‌ترین مشکلاتی خواهد بود که گریبان پروژه‌ها را می‌گیرد.

از طرفی این روزها خرید از جایی با اطمینان بالا و همین‌طور استانداردهای جهانی هم واقعاً کار سختی است. به‌هر حال مزیت قیمت هم اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورتی‌ که به دنبال خرید جی اف ار سی با قیمت مناسب هستید، باید به این مسئله دقت داشته باشید صرفاً چند مرکز در ایران این متریال را بر اساس استانداردهای روز جهان اجرا می‌کنند. دستگاه‌هایی برای اجرای جی اف ار سی وجود دارند که عملیات ساخت را تسهیل می‌بخشند.

جی اف ار سی در بازار ایران اهمیت ویژه‌ای دارد. منطقاً هم به‌زودی از آن اخبار زیادی به گوش می‌رسد. اگر هنوز با بتن مسلح با الیاف شیشه (GFRC) آشنا نیستید، باید بدانید. جی اف ار سی  یک فرم و شکل تخصصی بتن است. این یک ماده کامپوزیتی بر پایه سیمان است که با الیاف شیشه‌ای مقاوم در برابر قلیایی تقویت شده است.

بتن تقویت شده با الیاف شیشه (جی اف ار سی) شامل محصولات هیدراتاسیون سیمان یا سیمان به‌اضافه ماسه و الیاف شیشه است. از الیاف شیشه به‌عنوان تقویت‌کننده بتن استفاده می‌شود. الیاف شیشه برای اولین‌بار برای تقویت سیمان و بتن در روسیه استفاده شد. بااین‌ حال آنها توسط ماتریس سیمان پرتلند بسیار قلیایی خورده شدند.

جی اف ار سی چیست؟

جی اف ار سی یک بافت فایبرگلاس بر مبنای تکه‌های به‌هم‌پیوسته و اصطلاحاً خرد شده به‌حساب می‌آید که دارای مقاومت کششی و گرانشی بالایی است، اگرچه در حالت استحکام فشاری بسیار ضعیف ‌تر است. اما می‌تواند با ترکیبی که در نظر گرفته شده، مقاومت بالایی داشته باشد. در این ترکیب می‌توان از بافت‌های مختلف و ماسه استفاده کرد. برای ساخت آن از ماسه ریز، سیمان، پلیمر (معمولاً پلیمر اکریلیک)، آب، سایر مواد افزودنی و الیاف شیشه‌ای مقاوم در برابر تغییرات قلیایی استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود که در آینده بخش مهمی از پروژه‌های عمرانی را در بگیرد.

جی اف ار سی در بازار ایران

جی اف ار سی هم برای نمای داخلی و هم خارجی مناسب است، پس عمومیت ویژه‌ای دارد. علاوه‌برآن، بسیار سبک، مقاوم و بادوام است.  مدتی است که از نمای خشک یا جی اف ار سی در ایران نیز استفاده‌های زیادی خواهد شد. بسیاری از پروژه‌های عمرانی که در سطح شهر می‌بینید و به ‌تازگی احداث شده‌اند، در نهایت یک قالب و فرم کلی از این متریال خواهند بود.

اصلی‌ترین مزیتی که سبب شده است جی اف ار سی در ایران محبوب شود، هزینه کم‌تر و همین‌طور امکان اجرا در سطوح مختلف خواهد بود. این مزیت یعنی این که دامنه استفاده از جی اف ار سی به‌ مراتب گسترده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. از طرفی، بتن‌های تقویت شده با الیاف شیشه، ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارند و برخلاف بتنو… پس از مدتی ساختار معمول خود را از دست نمی‌دهند.

منبع : مخبران

دکمه بازگشت به بالا