اجتماعیمطالب کسب و کار

باربیکیو چیست؟

باربیکیو که در زبان انگلیسی به صورت Barbecue ،barbeque ،Bar-B-Q یا BBQ نوشته می شود، نوعی روش پخت غذا است که در معنای فارسی طبخ گوشت در دمای کم و به صورت تدریجی است. در این روش انواع گوشت را توسط سیخ یا روی میله های فلزی، در معرض حرارت آتش قرار می دهند تا پخته شود. در این روش حرارت مورد نیاز برای پخته شدن گوشت، توسط چوب، زغال، گاز و یا برق تامین می شود. در واقع در این نوع پخت، گوشت در معرض غیر مستقیم آتش قرار می گیرد.

بنابراین می توان گفت که امروزه به پخت گوشت با حرارت و سرعت پایین باربیکیو گفته می شود. نوع گوشت های مورد استفاده در روش باربیکیو معمولا گوشت های بزرگ و استخوان دار همانند دنده است. نکته اصلی در پخت به این روش، قرار گیری گوشت به صورت تماس غیر مستقیم با شعله های آتش است؛ بنابراین زمان پخت گوشت بدین روش ممکن است ساعت ها و حتی یک روز کامل طول بکشد.برابیکیو های کوچک که به عنوان منقل مسافرتی شناخته میشوند کاربرد بسیاری دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره منقل کبابی کلیک کنید.

تاریخچه باربیکیو

در مورد تاریخچه این واژه می توان گفت که کلمه باربیکیو یک کلمه کارابینی است و اصل کلمه باباکوآ بوده است که در آن از دودی کردن غذا ها استفاده می شده است. اولین باربیکیو ها شامل غذا های دریایی و سبزی های دریایی توسط هندی ها می شدند. اسپانیایی ها این واژه را که در حقیقت به ساختار غذایی گفته می شد با خود به اسپانیا برده و آن را به روند تهیه غذا نسبت دادند. به مروز زمان تلفظ این واژه آسان تر گشت و به شکل های امروزی در آمد.

مزایای باربیکیو

استفاده از باربیکیو برای پخت انواع گوشت دارای مزایای مختلفی است که به آن ها اشاره می کنیم:

انواع باربیکیو

پس از یافتن پاسخ سوال باربیکیو چیست به سراغ انواع باربیکیو ها می رویم. باربیکیو ها بر اساس سوختی که مصرف می کنند از انواع متفاوتی برخوردار هستند که از جمله انواع باربیکیو می توان به باربیکیو ذغالی، باربیکیو گازی، باربیکیو سنگی، باربیکیو آپارتمانی و … اشاره کرد. موضوع انواع باربیکیو پس از پرسش باربیکیو چیست پر تکرار ترین موضوع در رابطه با باربیکیو است.

باربیکیو گازی

این مدل از باربیکیو از گاز شهری انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند و در جنس های مختلف چدنی، آجری، استیل و … تولید می شوند . برای خانه های شهری و آپارتمان ها باربیکیو های گازی بهترین گزینه هستند شما می توانید باربیکیو های گازی را در حیاط ها، تراس، پشت بام ها نگهداری کنید. یکی از ویژگی هایی که این مدل دارد و آن را بسیار محبوب کرده است این است که به راحتی قابل تمیز شدن هستند و نیاز نیست تا برای تمیز کردن آن ها وقت و انرژی زیادی را صرف کرد.

باربیکیو زغالی

اگر از ما پرسیده شود که محبوب ترین باربیکیو ها کدام هستند باربیکیو های ذغالی را برای آنان مثال می زنیم. کباب و یا گوشتی که بر روی باربیکیو زغالی تهیه می شود از طعم بسیار دلپذیر تری برخوردار است و اکثر افراد کباب هایی که بر روی ذغال درست می شوند را بیشتر دوست دارند.

از مزیت های باربیکیو های ذغالی می توان این گونه گفت که باربیکیوهای زغالی غذا را آهسته می پزد و همین مورد سبب نرم تر شدن کباب ها می شود. غذایی که بر روی باربیکیو های ذغالی تهیه می شود از طعم دودی بسیار دلپذیرتری برخوردار است و در دو مدل آجری و سنگی تولید می شوند و از همه مهمتر قابل حمل و جابه جایی هستند. اما متاسفانه این نوع باربیکیو ها دود زیادی را ایجاد می کنند و از این نظر می توان گفت که برای خانه های ویلایی مناسب خواهند بود و روشن کردن آن ها کمی به زمان نیاز دارد.

باربیکیو سنگی و گابیونی

یکی دیگر از سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که باربیکیو گابیونی چیست؟ در ادامه پاسخ این سوال را در اختیارتان قرار میدهیم . البته پیش تر جواب سوالات ساده تری چون باربیکی چیه یا باربیکیو چیست؟ را پیدا کرده اید. از دیگر انواع باربیکیو می توان به باربیکیو سنگی اشاره کرد . شاید تا به حال نام این نوع باربیکیو ها نشیده باشید، باربیکیو های گابیونی مدلی از از باربیکیو های سنگی هستند . گابیون ها نوعی سبد های توری هستند که که درون آن ها پر از مصالح سنگی است ،باربیکیو های سنگی ظاهر بسیار متفاوت تر را برای حیاط منزل شما ایجاد می کنند و جلوه بسیار زیبایی دارند.

باربیکیو آجری

این نوع کباب پز ها به گونه ای ساخته شده اند که یک محفظه ای در داخل دیوار آجری مانندی قرار میگیرد و همین عامل یاعث می شود تا گرد و غبار و دود حاصل از سوختن کباب ها در همین محفظه آجری و به دام بیافتد. این نوع باربیکیو ها را در بالکن ها و یا حیاط خلوت منزل خود می توانید به راحتی استفاده کنید.

باربیکیو برقی

در باربیکیو های برقی دیگر ذغال و گاز وجود ندارد پس در نتیجه آتش و شعله هم در کار نخواهد بود، در این مدل از باربیکیو ها حتما باید باربیکیو خود را در جایی قرار دهید که به پریز برق دسترسی داشته باشید و به همین دلیل قابلیت جا به جایی برای این نوع باربیکیو ها وجود دارد اکثر مدل های باربیکیو های خانگی هم به همین طریق هستند. باربیکیو برقی نوع دیگری از انواع باربیکیو در بازار هستند.

باربیکیو آپارتمانی

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی، یکی از معضلات به وجود آمده کمبود جا و فضا است و این مشکل می تواند باعث شود که فضای اندکی برای کباب درست کردن در دست داشته باشید. برای حل این مشکل می توانید از باربیکیو های آپارتمانی استفاده کنید و از کباب درست کردن لذت ببرید. مشخصه اصلی این سبک از آتشدان ها، سایز و اندازه کوچک تر آن ها نسبت به دیگر انواع باربیکیو هاست و باربیکیوهای آپارتمانی معمولا به خاطر در دسترس بودن گاز طبیعی در محیط های آپارتمانی گاز سوز هستند.

نکات مهم هنگام خرید باربیکیو

برای پخت کباب های معمولی اگر شما برای تعداد افراد 4 تا 6 نفر قرار است کباب آماده کنید پیشنهاد می کنم به سراغ یک باربیکیو گازی در ابعاد 40 در 45 بروید این نوع کباب پز ها در این اندازه معمولا جزو پر طرفدار ترین باربیکیو ها به شمار می روند. اما اگر تعداد افراد شما بیشتر از این تعداد خواهند بود بهتر است به سراغ باربیکیو بزرگ تری بروید. اما خب باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که باربیکیو بزرگ تر انرژی بیشتری مصرف خواهند کرد.

اگر به قصد خرید باربیکیو روانه بازار بشوید با انواع مدل های باربیکیو های رو میزی، ایستاده، برقی، گازی و … رو به رو میشوید انتخاب هر کدام از این نوع باربیکیو ها بستگی به راحتی استفاده شما دارد.

به این مورد توجه ویژه ای کنید برخی از افراد هستند که به دنبال باربیکیو هایی می روند که قابلیت جا به جایی را داشته باشند مدل هایی که قابل جابه جایی هستند در اندازه های کوچک تری وجود دارند و در هر زمانی شما می توانید از آن استفاده کنید اما برای مدل هایی که غیر قابل جا به جایی هستند این امکان وجود ندارد.

برای خرید باربیکیو کاربرد و با دوام بهتر است به سراغ باربیکیو هایی که توسط برند های معتبری تولید می شوند بروید ،شاید این نوع باربیکیو ها از قیمت بالاتری برخوردار باشند اما در عوض با استفاده از بهترین متریال و مواد اولیه باربیکیو های خوبی را روانه بازار می کنند و دیگر نیاز نیست تا برای تعمیرات مجدد باربیکیو هزینه های چند باره ای را پرداخت کنید.

از نمونه های تقلبی و ارزان قیمت دوری کنید . برخی از برند های تقلبی هستند که باربیکیو هایی را با صفحه های آهنی با روکش های لعاب دار و تفلون روانه بازار می کنند که به مرور زمان هر اندازه که از باربکیو های خود بیشتر استفاده کنید متوجه خواهید که روکش های لعابی در برابر شعله حرارت بدون مقاومت بوده اند و سوخته سوخته شده اند.

نکات مهم در استفاده از باربیکیو ها

علاوه بر موضوعات باربیکیو چیست؟ انواع باربیکیو، خرید باربیکیو و …. نکات مهم در استفاده از باربیکیو ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در حقیقت بیشتر گوشت هایی که در اندازه بزرگ قرار دارند و به نوعی حالت استخوانی هستند بر روی باربیکیو ها تهیه می شوند البته علاوه بر گوشت ها بر روی باربیکیو ها می توان انواع ماهی ، سبزیجات و … را آماده کرد برای آن که بهتر بتوانید باربیکو ها را بشناسید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به طور کاملا گسترده با انوع متفاوت باربیکیو ها و طرز استفاده از آن ها آشنا شوید.

کاربرد باربیکیو چیه ؟

باربیکیو ها جزو وسایلی هستند که از آن ها برای پخت و پز استفاده می کنند و یا همانطور که پیش تر گفتیم در اصل باربیکیو ها نامی هستند که به یک نوع روش پخت و پز اطلاق می شوند . که در ادامه این مزایا را بررسی خواهیم کرد .

این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از مدل های باربیکیو خود دارای سیستمی هستند که با استفاده از آن آتش به راحتی روشن می شود اما برخی از مدل های دستی آن برای روشن کردن آتش نیاز به زغال و مواد آتش زا است .

مزایای باربیکیو

بعد از آن که با کاربرد باربیکیو ها آشنا شدید و به پاسخ سوال باربیکیو چیست و یا باربیکیو چیه دست پیدا کردید به سراغ بررسی مزایای باربیکیو می رویم .

نکات راهنمای خرید باربیکیو

پس از باربیکیو چیست و شناخت انواع باربیکیو به سراغ راهنمای خرید باربیکیو می رویم ، قطعا با شناخت باربیکیو ها خیلی از افراد در صدد خرید آن ها بر می آیند .

1. اندازه باربیکیو

برای پخت کیاب های معمولی اگر شما برای تعداد افراد 4 تا 6 نفر قرار است کباب آماده کنید پیشنهاد می کنم به سراغ یک باربیکیو گازی در ابعاد 40 در 45 بروید این نوع کباب پز ها در این اندازه معمولا جزو پر طرفدار ترین باربیکیو ها به شمار می روند . اما اگر تعداد افراد شما بیشتر از این تعداد خواهند بود بهتر است به سراغ باربیکو بزرگ تری بروید . اما خب باید این نکته را هم در نظر داشته باشید کهد .

3. انتخاب نوع مناسب باربیکیو

اگر به قصد خرید باربیکیو روانه بازار بشوید با انواع مدل های باربیکو های رو میزی ، ایستاده ، برقی ، گازی و … رو به رو میشوید انتخاب هر کدام از این نوع باربیکیو ها بستگی به راحتی استفاده شما دارد .

2. قابلیت جابه جایی باربیکیو ها

به این مورد توجه ویژه ای کنید برخی از افراد هستند که به دنبال باربیکیو هایی می روند که قابلیت جا به جایی را داشته باشند مدل هایی که قابل جابه جایی هستند در اندازه های کوچک تری وجود دارند و در هر زمانی شما می توانید از آن استفاده کنید اما برای مدل هایی که غیر قابل جا به جایی هستند این امکان وجود ندارد .

4. انتخاب برند مناسب

برای خرید باربیکیو کاربرد و با دوام بهتر است به سراغ باربیکیو هایی که توسط برند های معتبری تولید می شوند بروید ،شاید این نوع باربیکیو ها از قیمت بالاتری برخوردار باشند اما در عوض با استفاده از بهترین متریال و مواد اولیه باربیکیو های خوبی را روانه بازار می کنند و دیگر نیاز نیست تا برای تعمیرات مجدد باربیکیو هزینه های چند باره ای را پرداخت کنید.

5. باربیکیو تقلبی نخرید

از نمونه های تقلبی و ارزان قیمت دوری کنید . برخی از برند های تقلبی هستند که باربیکیو هایی را با صفحه های آهنی با روکش های لعاب دار و تفلون روانه بازار می کنند که به مرور زمان هر اندازه که از باربکیو های خود بیشتر استفاده کنید متوجه خواهید که روکش های لعابی در برابر شعله حرارت بدون مقاومت بوده اند و سوخته سوخته شده اند .

نکات مهم در استفاده از باربیکیو ها

علاوه بر موضوعات باربیکیو چیست؟ ، انواع باربیکیو ، خرید باربیکیو و …. نکات مهم در استفاده از باربیکیو ها از اهمیت فراوانی برخوردار است .

  1. بعد اتمام کار با باربیکیو ها بهتر است آنان را تمیز کنید تا تکه هایی از گوشت و .. بر روی آنان نچسبد چرا که در صورت چسیبدن و استفاده دوباره از باربیکیو ها ممکن است بوی بسیار بدی به وجود آید .
  2. قبل از استفاده از باربیکیو ها قبل از آن که گوشت یا مواد غذایی را بروی محفظه فلزی قرار دهید توصیه می کنم برای حفظ سلامتی بیشتر محفظه فلزی را به خوبی را تمیز کنید .
  3. تجربه ثابت کرده است که برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی خود را قبل از استفاده آن ها بر روی باربیکیو و بعد از استفاده درون یخچال نگهداری کنید.

گوشت گریل شده حالت سفت تر و خشک تری دارد اما گوشت که به روش باربیکیو پخته شده باشد آبدارتر و نرم تر است اینکه کدام یک از این نوع گوشت ها بهتر است بستگی به ذائقه اشخاص دارد .

باربیکیو نوعی وسیله پخت و پز به شمار می رود و از انواع باربیکیو ها می توان به باربیکیو گازی ،باربیکیو برقی ، باربیکیو ذغالی ، باربیکیو سنگی ، باربیکیو آجری و .. اشاره کرد .

باربیکیو های گازی و برقی بیشتر مناسب آپارتمان ها هستند اما باربیکیو های ذغالی با توجه به این که دود زیادی ایجاد می کنند برای منزل های حیاط دار مناسب است .

شاید به هنگام کار با باربیکیو های ذغالی برای روشن شدن آن ها با مشکل مواجه شوید اما باربیکیو های گازی و برقی به راحتی روشن می شوند .

خرید باربیکیو

در کشور ما سایتهای زیادی اقدام به فروش باربیکیو و تجهیزات ویلایی کرده اند که به چند نمونه از معتبر ترین این سایتها اشاره میکنیم.در بین این سایتها فروشگاه دیجی کالا،فروشگاه اینترنتی ویلاسازه،فروشگاه ترب و سوبیا میتوان اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا