عمومی

مردم سالاری حرف نوی انقلاب اسلامی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در عصر به حاشیه راندن دین و منزوی شدن دین، پیامبرگونه در مقابل استکبار جهانی و بلوک شرق و غرب ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی ابراز کرد: در قالب انقلاب اسلامی یک روش و منش نو در حوزه سیاست‌ورزی و یک حرف بدیع در حوزه گفتمان‌سازی برای مردم ایران، همه مسلمانان و تمام ملت‌های آزادی‌خواه دنیا به ارمغان آمد که این حرف نو نه وام گرفته از نحله‌های رایج دنیا بود و نه خوانشی از فرقه‌های اسلامی با نگاه‌های سفت و سخت که نمونه آن را در عصر حاضر نیز می‌بینیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: مکتب امام خمینی (ره) از یک طرف به جریان غربگرا و مدرنیته طعنه زد و از طرف دیگر جریان تحجر را که قادر به حل و فصل مسائل عصر جدید نبود، به چالش کشید و دوران جدیدی برای اسلام و بشریت رقم زد.

وی با اشاره به اینکه حرف نوی امام خمینی (ره) بسیار پرمغز و پرمفهوم، عمیق و راهبردی است، بیان کرد: هنوز با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم فهم حقیقت مکتب امام راحل آنطور که شایسته است برای ما اتفاق نیفتاده است.

این استاد حوزه یادآور شد: امام خمینی (ره) در حرف نوی خود، مردم‌سالاری دینی را در قالب جمهوری اسلامی نه کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر مشق کرد و مردم نیز به واسطه اعتماد به رهبر کبیر انقلاب این حرف نو را پذیرفتند و این موضوع با حضور توحیدی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی در ذیل شخصیت امام خود را نشان داد.

وی قانون اساسی را تجلی اراده مردم در قالب یک قانونی غنی و فاخر خواند و گفت: نتیجه حضور مردم، پیروزی انقلاب اسلامی و تعیین نوع حکومت شد و نشان داد مردم در عرصه‌های اجماعی، سیاسی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها سالار هستند و امام راحل از این ظرفیت برای اعتلای ارزش‌های اسلامی و برافراشتن پرچم لااله‌الاالله و کلمه توحید در کل جوامع اسلامی و همه دنیا استفاده کرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مردم سالاری که امام خمینی (ره) آن را تبیین و مطرح کردند فقط در عرصه انتخابات خلاصه نمی‌شود و در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی نمود دارد و با توجه به دکترین انقلاب باید همه مسائل را بر اساس آن کشف و حل کرد.

وی تأکید کرد: توجه به حرف نوی انقلاب و دکترین و کانون اصلی فرهنگ اسلام ناب محمدی مسئله‌ای است که نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان باید به آن توجه کنند و در حوزه سیاست‌ورزی آن را مد نظر قرار دهند تا معضلات جامعه در سایه آن برطرف شود.

احمدی افزود: جمهوری اسلامی با مردم‌سالاری دینی آغاز شد و با همین مردم‌سالاری دینی انقلاب به تثبیت رسید و از گردنه‌های پرفراز و نشیب عبور کرده و با تکیه بر آن می‌توانیم قلل رفیع کرامت و انسانیت را فتح کنیم.

دکمه بازگشت به بالا