عمومیمطالب کسب و کار

مشخصات دوربین zv e10 چیست ؟

نقد و بررسی مشخصات فنی دوربین عکاسی سونی Sony ZV-E10 Mirrorless with 16-50mm Lens

 دوربین zv e10؛ یک دوربین بدون آینه سونی با حسگر 24MP APS-C است که برای وی‌لاگرها طراحی شده است. این دوربین سونی، از یک نمایشگر سلفی، قابلیت فیلم‌برداری 4K و درگاه هدفون و میکروفون بهره می‌برد. دقت، سرعت و گزینه‌های فوکوس، شما را شگفت‌زده خواهد کرد و تثبیت‌کننده تصویر نیز به شما اطمینان می‌دهد که در همه حال، عکس‌ها و ویدیوها، کاملاً پایدار باشند. لنز 16-50 میلی‌متری که به همراه دوربین داده می‌شود نیز دامنه وسیعی از کاربردها را پوشش می‌دهد و مخصوصاً برای فیلم‌برداری، ایده‌آل است.

اگر یک وی‌لاگر و تولیدکننده محتوای اینترنتی هستید، نباید این دوربین سونی و قابلیت‌هایی که برای شما ارائه می‌دهد را از دست دهید. در این نقد و بررسی همراه ما باشید. بی‌شک پس از خواندن این صفحه دلایل کافی برای خرید ZV-E10 پیدا خواهید کرد.

ویژگی‌های ظاهری دوربین عکاسی سونی Sony ZV-E10 Mirrorless with 16-50mm Lens

در سمت چپ پنل بالای دوربین سونی، هات شو/ کفشک چندرابطی برای اتصال فلاش یا میکروفون را مشاهده می‌کنیم. میکروفون داخلی، سوئیچ روشن/ خاموش و دکمه جابجایی بین حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری نیز در کنار آن قرار گرفته‌اند. کنار دکمه شاتر، اهرم زوم با 8 سرعت زوم قابل برنامه‌ریزی و دکمه Defocus را می‌بینیم.

دوربین سونی ZV-E10، دو چرخ کنترلی دارد، یکی از آن‌ها در بالای دستگاه است و دیگری نیز، در پشت دوربین قرار گرفته است و به نوعی هر دوی آن‌ها با شصت یک دست شما کنترل می‌شوند. چرخ پنل پشت، چهار محل قابل کلیک دارد و قابل برنامه‌ریزی است. یک دکمه که روی آن Fn نوشته شده، دسترسی سریع به منوی عملکرد را ممکن می‌کند.

بیشتر دکمه‌های دوربین سونی، برای عکس و ویدیو، به صورت جداگانه قابل برنامه‌ریزی هستند. صفحه نمایش ZV-E10 نیز، در اندازه 3” طراحی شده و لمسی است. وقتی که در حال ضبط هستید، اطراف نمایشگر، یک کادر قرمز را مشاهده خواهید کرد و لامپ ضبط نیز در جلوی دوربین فعال خواهید شد.

حسگر 24.2MP APS-C و فیلم‌برداری 4K

دوربین سونی ZV-E10، تصاویر خارق‌العاده خود را مدیون حسگر بزرگ APS-C است. این حسگر تصویر، در دوربین‌های حرفه‌ای سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ده برابر بزرگ‌تر از حسگرهای گوشی موبایل است. این اندازه بزرگ باعث می‌شود نور بیشتر و داده تصویری بیشتری را ثبت نموده و نتایج زیباتر و بوکه جذاب‌تری را در اختیار شما قرار دهد.

با دوربین zv 1 می‌توانید با رزولوشن 4K فیلم‌برداری نموده و همه جزئیات صحنه را ماندگار کنید. به لطف حسگر تصویر، دامنه رنگ‌ها، بسیار وسیع است و در تاریک‌ترین شرایط نیز، عکس و فیلم‌ها روشن، شارپ و بدون نویز هستند.

فوکوس حرفه‌ای

به هیچ تنظیمات دستی پیچیده‌ای نیاز ندارید – تنها کافی است یک دکمه را فشار دهید تا پس‌زمینه بلور شود. Defocus را برای بلور حرفه‌ای انتخاب نمایید تا توجه را به سمت سوژه اصلی جلب کنید و یا با فشردن Clear، کل صحنه را به صورت شارپ نگه دارید. با لمس هر شی روی نمایشگر LCD دوربین سونی می‌توانید فوکوس را به آن منتقل کنید و این فوکوس با حرکت آن شی، به صورت بلادرنگ ادامه خواهد یافت. سرعت فوکوس، طبق حالت فیلم‌برداری، قابل تنظیم است. شما می‌توانید بین هفت سرعت مختلف، یکی را انتخاب نمایید.

ضبط واضح صدا

با دوربین سونی ZV-E10، خیالتان از بابت ضبط واضح صدا راحت خواهد بود. میکروفون سه کپسوله جهت‌دار داخلی، صدا را از جلوی دوربین دریافت می‌کند و اگر در جای شلوغ باشید هم، صدا را بدون نویز ضبط می‌نماید. این دوربین سونی، به یک ضدباد مجهز شده است که هنگام فیلم‌برداری در فضای خارجی، از نویز ناشی از باد جلوگیری می‌کند.

برخلاف انتقال صوتی مرسوم آنالوگ، هنگام کار با ZV-E10 هیچ نگرانی بابت رابط سیگنال کابل نخواهید داشت. فقط دوربین سونی را با هر میکروفونی از برند سونی که از رابط صوتی دیجیتال از طریق کفشک رابط چندگانه (MI) پشتیبانی می‌کند جفت نمایید تا شفافیت صدای دیجیتال و حذف نویز را به حداکثر برسانید.

باتری ماندگار

دوربین سونی ZV-E10، چندین روش برای تامین شارژ دارد تا بتوانید فیلم‌برداری را بدون دغدغه اتمام شارژ، ادامه دهید. هر بار شارژ کامل باتری، تا 125 دقیقه فیلم‌برداری پیوسته را ممکن می‌کند که برابر با ثبت 440 عکس است. برای افزایش انعطاف‌پذیری، این دوربین سونی از کانکتور USB-C نیز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود به وسیله باتری موبایل نیز کار کند. علاوه بر آن، امکان دسترسی به برق شهری به وسیله آداپتور  AC برای کاربران فراهم شده، که برای لایو استریم طولانی، ایده‌آل است.

لنز E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS

این لنز زوم، به همراه دوربین به شما داده می‌شود. دامنه طول کانون لنز، وسیع است و ظاهر لنز نیز، شیک و کلاسیک است. یک عنصر ED و چهار عنصر غیرکروی، با انحرافات مختلف مقابله می‌کنند تا عکس‌ها و ویدیوهای تولیدی، کنتراست بالایی داشته  باشند. این لنز سونی، از یک تثبیت‌کننده تصویر Optical SteadyShot بهره می‌برد و طبق مکانیزم زوم پاور کار می‌کند تا به افزایش کیفیت عکس و ویدیو کمک نماید. علاوه بر آن، طراحی فوکوس داخلی باعث می‌شود حداقل فاصله فوکوس به 9.8” برسد. این لنز برای تولید بوکه بهتر، از دیافراگم کروی 7 تیغه‌ای استفاده می‌کند.

کاربری دوربین عکاسی سونی Sony ZV-E10 Mirrorless with 16-50mm Lens

دوربین ZV-E10، یکی از بهترین دوربین‌هایی است که تولیدکنندان محتوا و وی‌لاگرها می‌توانند تهیه کنند. سیستم تثبیت‌کننده دوربین سونی به شما اجازه می‌دهد حتی هنگام راه رفتن نیز، ویدیوهای روان و پویا ثبت کنید. یک قابلیت دیگر به نام Face Priority Auto Exposure، به صورت خودکار صورت شما را روشن می‌کند. وقتی که در حال راه رفتن و حرکت هستید، دوربین سونی صورت شما را تشخیص می‌دهد و تنظیمات لازم برای تامین روشنایی صورتتان را انجام می‌دهد تا چه در فضای خارجی یا داخلی و چه زیر نور یا در سایه باشید، در هر حال، کیفیت تصویر حفظ شود.

این دوربین سونی، یک دکمه Still /Movie /S&Q دارد که به کمک آن می‌توانید به جلوه‌های به‌ خصوصی دست یابید. گزینه S&Q، برای فیلم‌برداری آهسته (تا 4 برابر) و همچنین فیلم‌برداری سریع (تا 60 برابر) کاربرد دارد. به این صورت، به ویرایش پس از تولید نیازی نخواهد بود و کیفیت Full-HD نیز حفظ خواهد شد.

دوربین سونی ZV-E10، بدون این که تنظیمات خاصی را اعمال کنید، تناژ پوست شما را در طبیعی‌ترین حالت ممکن ثبت می‌کند. یک گزینه Soft Skin نیز وجود دارد که ظاهر پوست را صاف می‌کند و می‌توانید طبق سلیقه خود، آن را فعال/ غیرفعال و یا در درجه کم و زیاد تنظیم کنید.

مزایا و معایب دوربین عکاسی سونی Sony ZV-E10 Mirrorless with 16-50mm Lens در مقایسه با مدل‌های مشابه چیست؟

دوربین سونی ZV-E10، دو رقیب جدی دارد، Canon EOS M50 Mark II و Fujifilm X-T200. اما به طور کلی و از نظر مشخصات، دوربین سونی عمر باتری بهتری ارائه می‌دهد. در حالی که با یک بار شارژ ZV-E10 می‌توانید 440 عکس بگیرید، دوربین کانن و فوجی، به ترتیب فقط 305 و 270 عکس را ثبت می‌کنند. ZV-E10، بین همه مدل‌های رقیب خود در بازار، تنها دوربینی است که یک میکروفون 3.5 میلی‌متری و یک درگاه هدفون دارد. فوکوس خودکار این دوربین سونی نیز هیچوقت شما را ناامید نخواهد کرد. علاوه بر آن، حالت فوکوس مخصوص وی‌لاگ، محدودیت‌های تولید محتوا را کنار خواهد زد.

آیا دوربین عکاسی سونی Sony ZV-E10 Mirrorless with 16-50mm Lens برای شما مناسب است؟

ZV-E10، یکی از بهترین دوربین‌ها برای وی‌لاگ است. این دوربین سونی، به یک حسگر تصویر بزرگ مجهز شده و همه قابلیت‌های لازم برای تولید محتوای تصویری و ویدیویی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنید و در عین حال به تثبیت‌کننده تصویر و سیستم فوکوس درجه یک نیز دسترسی داشته باشید، ZV-E10 برای شما ایده‌آل است.

مشخصات شاخص دوربین عکاسی سونی Sony ZV-E10 Mirrorless with 16-50mm Lens

  • حسگر CMOS 24.2 مگاپیکسلی APS-C Exmor
  • کیت با لنز Sony E PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS
  • امکان استفاده از رزولوشن‌های UHD 4K30p و Full HD 120p در فیلم‌برداری
  • صفحه نمایش لمسی جمع شونده 3 اینچی
  • فوکوس خودکار هیبریدی سریع 425 نقطه‌ای
  • امکان عکس‌برداری تا 11 فریم در ثانیه
  • دامنه تنظیم ایزو از 100 تا 32000
  • حالت‌های تعقیب سوژه و تشخیص چهره بدون تأخیر
  • میکروفون روی دوربین با الگوی قطبی سه جهتِ به همراه بادگیر
  • پورت‌های هدفون و میکروفون

امکانات مخصوص بلاگری

طراحی بهینه دوربین

ال سی دی 3 اینچی با صفحه نمایش لمسی 921.6 هزار نقطه ای متحرک که از کنار به بیرون می آید که برای فیلم برداری از خود یا گرفتن عکس های سلفی به صورت طبیعی و بصری ایده آل است.

صفحه ی بازشو اجازه داده است تا صفحه بالایی دوباره طراحی شود، که شامل میکروفون 3 کپسولی جهت دار است که به طور خاص برای ضبط صدا با جهت رو به جلو طراحی شده است. همچنین، یک ضد باد اختصاصی برای میکروفون داخلی برای کمک به دست یابی به صدای واضح هنگام کار در خارج از فضای داخلی، گنجانده شده است.

هر دو پورت میکروفون 3.5 میلی متری و هدفون برای ضبط صدای پیشرفته تر تجهیز شده اند و محل نصب رابط ها نیز قابلیت ضبط صدا را فراهم می کند. این محل نصب رابط از رابط صوتی دیجیتال پشتیبانی می کند که به دست یابی به نویز کمتر در حین ضبط کمک می کند و همچنین درهم ریختگی کابل و نیاز به شارژ خارجی هنگام کار با میکروفون های سازگار با محل نصب را از بین می برد.

لامپ نشانگر جلو به عنوان یک نشانگر بصری برای هنگامی است که ضبط در حال انجام است. همچنین، LCD  می تواند یک قاب قرمز را نشان دهد تا به عنوان یک نشانگر ضبط اضافی عمل کند.

پخش مستقیم از طریق دوربین به سادگی با اتصال دوربین به رایانه یا دستگاه تلفن همراه سازگار از طریق USB امکان پذیر است و به این ترتیب از قابلیت های ویدئویی و صوتی دوربین برای رسانه های اجتماعی و ویدئو کنفرانس زنده استفاده می شود. استانداردهای UVC و UAC برای بهبود کیفیت تصویر و صدا در هنگام پخش پشتیبانی می شوند.

حالت های تخصصی تصویربرداری

تنظیمات نمایش محصول برای بلاگری و بررسی محصول یا فیلم های نمایشی ایده آل است و اجازه می دهد تا تغییر سریع و روان فوکوس بین صورت یک سوژه و یک شیء جلوی لنز صورت گیرد. خارج کردن پس زمینه از فوکوس به شما امکان می دهد بلافاصله با استفاده از یک دکمه ی سفارشی، برای جداسازی سوژه خود با استفاده از عمق میدان کم و بوکه، به حداکثر تنظیمات دیافراگم لنز برسید.

Face-Priority AE چهره سوژه را تشخیص داده و نوردهی را تنظیم می کند تا اطمینان حاصل شود که چهره در روشنایی ایده آل به تصویر کشیده است، حتی اگر از یک مکان روشن به سایه راه بروید. همچنین فناوری AE در صورتی که سوژه به سرعت از فریم دور شود، تغییرات ناگهانی در نوردهی را سرکوب می کند تا تصاویر با نور بیش از حد یا بسیار تیره را حذف کند.

علم رنگ آمیزی اصلاح شده رنگ پوست را برای هر سوژه ای، در هر دو حالت عکس و فیلم، به منظور دست یابی به ظاهری سالم و طبیعی که شامل سنین، جنسیت ها و قومیت های مختلف می باشد، کمک می کند.

از Soft Skin Effect می توان برای صاف کردن چین و چروک ها یا لکه های صورت یک سوژه برای ایجاد رنگ طبیعی و صاف استفاده کرد. تنظیم پیش فرض Mid است و می تواند بر روی Off ، Low  یا Hi تنظیم شود. برای ضبط با مدت زمان طولانی تر، ضبط مداوم ویدئویی طولانی مدت هنگام تنظیم عملکرد Auto Power OFF Temp  روی High در دسترس است.

فیلم برداری را می توان با فراداده خاصی برچسب گذاری کرد تا جهت ضبط عمودی را برای پخش مستقیم در برنامه های تلفن هوشمند یا موارد دیگر که به پخش عمودی ویدئو نیاز است، نشان دهد.

Active SteadyShot یک حالت لرزش گیر تصویر پیشرفته است که هنگام حرکت حتی در هنگام تصویر برداری دستی هنگام راه رفتن، ایجاد فیلم ثابت را تضمین می کند.

کیفیت تصویر، فوکوس خودکار و فیلم بردای 4K

سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C Exmor CMOS و پردازنده ی  BIONZ X

سنسور 24.2 مگاپیکسلی  Exmor CMOS ، کیفیت صاف و ظریف تصویر را با حداقل نویز و حساسیت بالا از ایزو 100 تا 32000 ایجاد می کند، که می تواند برای کار در شرایط کم نور به ISO 51200 افزایش یابد.

ابعاد سنسور تقریباً 3 برابر بزرگتر از یک سنسور 1 اینچی و تا 10 برابر بزرگتر از برخی از سنسورهای گوشی های هوشمند است که حساسیت بیشتر، کاهش نویز و کنترل بهتر بر عمق میدان را ممکن می سازد.

ترکیب سنسور و پردازنده ی BIONZ X دارای نرخ عکاسی مداوم با سرعت 11 فریم بر ثانیه با AF و AE بوده و خروجی فایل خام 14 بیتی را در مقیاس تونال و رنگ وسیع مجاز می کند.

425 نقطه سریع ترکیبی AF

طراحی سنسور شامل یک سیستم فوکوس خودکار سریع 425 نقطه ای است که از دو روش تشخیص فاز و تشخیص کنتراست برای رسیدن به عملکرد فوکوس سریع، طبیعی و دقیق استفاده می کند. سیستم فوکوس روی تراشه 84 درصد میدان سنسور را پوشش می دهد و قادر است در کمتر از 0.02 ثانیه به فوکوس برسد. فوکوس خودکار فوری می تواند برای اطمینان از وضوح هنگام گرفتن پرتره، فوکوس بر روی چشم انسان یا حیوان را در اولویت قرار دهد. هنگامی که انتخاب می شود، این عملکرد با نیمه فشار دادن دکمه شاتر فعال می شود و می توانید اولویت بندی چشم راست یا چپ را انتخاب کنید.

ردیابی فوری از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص و ردیابی خودکار سوژه های متحرک استفاده می کند. اگر فوکوس خودکار با الویت چشم یا صورت روشن باشد، این روش چشم یا صورت یک سوژه را فورا بسته به وضعیت سوژه متحرک بدون عیب و نقص ردیابی می کند.

فیلم برداری 4K

فیلم برداری UHD 4K تا 30 فریم بر ثانیه امکان پذیر است و از بازخوانی کامل پیکسل با نمونه برداری بیش از حد 6K استفاده می کند تا با کاهش moiré و aliasing ، جزئیات بیشتری در تصویر فراهم کند. ضبط Full HD 1080p نیز با نرخ فریم تا 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می شود و هر دو رزولوشن از فرمت  XAVC S 100 مگابایت بر ثانیه موجود در یک پوشش MP4  با نمونه گیری 4:2:0 استفاده می کنند. علاوه بر ضبط داخلی با وضوح بالا، خروجی HDMI فشرده نشده نیز امکان ضبط خارجی اختیاری برای ضبط 4K واضح با نمونه برداری 4:2:2 را فراهم می کند.

حالت Slow & Quick (S&Q) به فیلم برداران اجازه می دهد تا فیلم های Full HD را در مراحل مشخص بین 1-120 فریم بر ثانیه ضبط کنند. این تنظیمات به شما این امکان را می دهد تا سرعت حرکات سریع را کاهش داده و همچنین سرعت صحنه های کند را افزایش دهید.

دکمه بازگشت به بالا