عمومیمطالب کسب و کار

9 نکته مهم درباره نصب تابلو فرش دستباف در منزل

خرید تابلو فرش نیاز به دقت و بررسی نکات مختلفی می باشد که شما در صورت عدم اطلاع از آنها ممکن است به اشتباه تابلو فرشی را انتخاب کنید که پس از مدتی از خرید آن پشیمان بشوید.ما در این مقاله از فرش فراهان موارد سلسه‌واری را در مورد خرید تابلو فرش خواهیم گفت که توصیه می کنیم آنها را به صورت پی در پی و ادامه دار مطالعه کنید تا در پایان بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید تابلو فرش اشتباه نیست؟

می خواهیم اول مقاله کمی با شما رک صحبت کنم. خیلی از شما سوالاتی در مورد خرید تابلو فرش از ما میپرسید و اینکه کدام نوع برای خرید مناسب تره، ولی هنوز خودتان نمی دانید که اصلا می خواهیم تابلو فرش بخرید یا خیر!!

لطفاً تصمیم خودتان را در مورد این موضوع بگیرید، اگر هم شک دارید از این کار؛ به مواردی که در پایین برای شما خواهیم گفت دقت کنید: خرید تابلو فرش مدرن تنها برای زیبایی و جلوه بخشیدن به منزل و محل کار شماست. پس شما برای لذت بردن از زیبایی منزل خود و نشان دادن آن به بقیه این کار را خواهید کرد، پس اگر مشکل مالی دارید ترجیحاً  از خرید آن منصرف شوید و خیلی سعی نکنید از لحاظ اقتصادی خریدش را توجیح کنید.

یادتان باشد تابلو فرش ها دارای تنوع ها بسیار زیادی می باشد و اولویت با سلیقه و انتخاب شماست که کدام را بیشتر دوست دارید و از آن لذت میبرید. مواردی که ما در ادامه به شما خواهیم گفت کمک خواهد کرد که خرید اصولی و بهتری داشته باشید ولی همیشه سلیقه و علاقه خود را فراموش نکنید.

  1. بین تابلو فرش دستباف و ماشینی انتخاب کن!

بعد از اینکه تصمیم گرفتید که برای خرید تابلو فرش مطمئن هستید نوبت به مهمترین بخش یعنی نوع تابلو فرش میرسد. به طور کلی تابلو فرش ها در 3 دسته اصلی تقسیم بندی می شوند: 1. تابلوفرش دستباف 2. تابلو فرش ماشینی 3. تابلو فرش کلاریس

  1. تابلو فرش های دستباف همانطور که از نام آنها مشخص است توسط هنر قالیبافان بافته می شود و از آنجایی که زمان و هزینه بیشتری برای بافت آنها صرف می شود دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر تابلو فرش ها می باشند.

تابلوفرش دستباف دارای ارزش هنری بالایی می باشند و اگر جز افرادی می باشید که به این موضوع اهمیت می دهید باید بهترین گزینه برای خرید شما این تنوع تابلوفرش ها می باشد. از طرفی خرید تابلوفرش دستباف  می تواند نوعی سرمایه گذاری نیز برای شما به حساب بیاد؛ زیرا تابلو فرش های دستباف هرچقدر از زمان بافت آنها بگذرد قیمت بالاتری پیدا می کنند.

یعنی شما در واقع با یک تیر دو نشان خواهید زد هم یک اثر هنری زیبا خواهید خرید که جلوه خاصی به منزل شما میبخشد و هم یک سرمایه گذاری مطمئن انجام داده اید.

  1. خرید تابلو فرش های ماشینی مناسب برای کسانی می باشند که به دنبال یک اثر زیبا می باشند و خیلی ارزش هنری آن برایشان اهمیت ندارد. این نوع تابلوفرش ها زیبایی بسیار خاصی دارند و از آنجایی که توسط ماشین بافته می شوند دارای قیمت پایینتری نسبت به تابلوفرش دستباف می باشند.
  2. تابلو فرش های کلاریس در واقع نوع خاصی از تابلوفرشهای ماشینی می باشند که به جای اینکه طرح بر روی آنها بافته شود روی آنها چاپ می شوند. استفاده از چاپ دیجتال در این نوع تابلو فرش ها این قابلیت رو میدهد که شما بتوانید طرح های خاص را به زیبایی بر روی فرش چاپ کنید و در عین حال هزینه بالایی نیز پرداخت نکنید.
  3. ابعاد مناسب را پیدا کنید

یکی از اشتباهات رایجی که قبل از خرید تابلو فرش اتفاق می افتد این است که خریدار قبل از خرید به ابعاد آن فکر نمی کند. شما بعد از اینکه تصمیم گرفتید که تابلو فرش دستباف مناسب شما می باشد یا ماشینی، باید به سراغ دیوارهای منزل خود بروید و محل مناسب برای نصب تابلوفرش را انتخاب کنید و ابعاد آن را با متر ثبت کنید.

اگر نمی دانید که کدام محل را برای نصب در منزل خود انتخاب کنید باید بگوییم که اصولاً تابلوفرش ها برای دیوارهای پذیرایی، هال منازل و محل کار استفاده می شود و برای محل هایی مثل اتاق خواب ها، آشپزخانه و راهرو به هیچ وجه گزینه مناسبی نمی باشند و بهتر است برای این محل ها از تابلوهای نقاشی استفاده کنید.

یادتان باشد ابعاد تابلوفرش رابطه مستقیمی با ابعاد دیوار انتخابی شما دارد. استفاده از تابلوی بزرگ بر روی دیوار کوچک و همچنین استفاده از تابلوی کوچک بر روی دیوار بزرگ یک کار کاملا اشتباه می باشد. در واقع این تناسب ابعاد می باشد که باعث زیبایی دکوراسیون منزل شما خواهد شد.

  1. خرید تابلو فرش با رنگ بندی مناسب

بعد از اینکه ابعاد تابلو فرشمون رو انتخاب کردیم لازمه که نوع و ترکیب رنگ تابلو مناسب دکوراسیون منزلمون رو نیز قبل از خرید مشخص کنیم. یادتان باشد هارمونی و رنگ بندی تابلو فرش از لحاظ اصول دیزاین ودکوراسیون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نکته ای که لازمه در اینجا بدانیم این است که در تابلو فرش های دستباف به خاطر استفاده از برای بافت، شما با رنگ های با کیفیت بالاتری همراه خواهید شد که ماندگاری و مقاومت بالاتری در شرایط محیطی مختلف دارند اما به خاطر عدم استفاده از مواد شیمیایی دارای براقیت و وضوح کمتری هستند.

از طرفی شما در زمان خرید تابلو فرش باید به این موضوع دقت کنید که رنگ بندی تابلو باید با رنگ دیوارها، پرده ها، مبلمان، فرش ها و … همخوانی داشته باشد. ترکیب رنگ‌های مکمل و هم‌خوان، ریتم و هماهنگی متفاوتی در دکوراسیون ایجاد خواهد کرد.

پس فراموش نکنیم که موقع خرید ما باید سه نکته را حتماً لحاظ کنیم:

  • رنگ های استفاده شده در تابلو طبیعی هستند یا مصنوعی؟
  • رنگ های به کار برده شده در تابلو با هم هماهنگی دارند؟
  • رنگ های استفاده شده در تابلو با رنگ های فضای ما هماهنگی دارند یا خیر؟
  1. دقت به نوع بافت تابلو فرش

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که فرش یا تابلو فرشی را مشاهده کنید که در نگاه اول فکر کنید قیمت آن خیلی بالا نباشد ولی وقتی قیمت آن را متوجه می شوید با تعجب کامل دوباره قیمت را بپرسید و با خودتان بگویید چرا اینقدر گران است؟ البته این موضوع فقط برای تابلو فرش های دستباف اتفاق خواهد افتاد.

به طور کلی در خرید تابلو فرش های دستباف باید به این موضوع دقت کنید که کیفیت بافت می تواند قیمت آن را بسیار تغییر دهد. اما کیفیت در این تابلو فرش ها علاوه به رنگ های طبیعی یا مصنوعی استفاده شده که در بخش قبلی اشاره کردیم به سه عامل دیگه نیز وابسته می باشد. تعداد رج، ظرافت بافت و مواد اولیه بافت

  • تعداد رج در واقع تعداد گره های بافته شده در واحد مشخصی از فرش می باشد که هرچه تعداد آن بیشتر باشد فرش کیفیت بالاتری دارد. (اگه دوست دارید در مورد رج بیشتر بدانید کلیک کن)
  • ظرافت فرش نیز به دو نوع ریز بافت و درشت بافت تقسیم بندی می شود که ریز بافت ها به خاطر تعداد رج بالا دارای بافت ظریف تر و نرم ترین می باشند و بالطبع قیمت آنها نیز بالاتر است.
  • جنس مواد اولیه تابلو فرش های دستباف به طور معمول از پشم و پنبه می باشد، اما زمانی که در این تابلوها از ابریشم نیز استفاده شود قیمت آنها بسیار بالا خواهد رفت. اگر به شما گفته شد که قسمت هایی از تابلو فرش با جنس ابریشم بافته شده است برای چک کردن روی آن قسمت دست بکشید و اگر دستتان گرم شد یعنی به شما درست گفته اند.

نکته: الیاف استفاده شده در تابلو فرش های ماشینی از مواد اولیه مصنوعی مثل اکریلیک و پلی استر می باشد که شاید قیمت پایین تری داشته باشند ولی کیفیت آنها نیز نسبت به الیاف طبیعی مثل پشم و پنبه کمتر است.

  1. طرح مناسب برای خرید تابلو فرش

یکی از مزیت های بالایی که چه تابلو فرش های ماشینی و چه دستباف دارند این است که از تنوع طرح بسیار بالایی برخوردار می باشند. اما چیزی که شما باید دقت کنید این است که در بین این طرح های متنوع بتوانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

طرح های رایج در تابلو فرش ها مناظر طبیعی شامل حیوانات، گل و گیاه و … و همچنین پرتره‌های گوناگونی از چهره‌ها، تصاویر آبستره و نقاشی‌گونه، طرح های برگرفته از دین و مذهب، تصاویر یک مکان تاریخی و… می باشد.

اولین نکته ای که باید در انتخاب طرح تابلو دقت کنید سلیقه می باشد. شما تابلو فرش می خرید که از دیدن آن لذت ببرید، پس فراموش نکنید که در اینجا اولویت خود را روی علاقه خود قرار دهید.

نکته دوم برای منازل و آپارتمان های کوچک بهتر است از تابلوهای با طرح های ساده انتخاب کنید.

نکته سوم این است که بسته به دکوراسیون منزل طرح خود را انتخاب کنید؛ به طور مثال طرح های کاملاً مدرن در دکوراسیونی که سنتی و کلاسیک است اصلا گزینه مناسیبی نمی باشد و بالعکس.

نکته چهارم اینکه به خواست خود از خرید تابلو فرش دقت کنید؛ به طور مثال اگر به دنبال حال و هوایی چشم‌نواز همراه با روحی از طبیعت می باشید بهتر است از طرح‌های مناظر طبیعت و به خصوص طرح‌های گلدار استفاده نمایید.

  1. تابلو فرش را بدون قاب بخر

خیلی از افراد برای راحتی در خرید تابلو فرش به این صورت عمل می کنند که تابلو را به صورت کامل خریداری می کنند و در منزل خود نصب می کنند، قافل از اینکه اینکار کامل اشتباه است.

 

دکمه بازگشت به بالا