وظایف یک ادمین حرفه ای اینستاگرام چیست و چه مواردی را باید رعایت کند

اینستاگرام با ورود به دنیای ما، باعث شد در کنار سرگرمی، مشاغل مختلفی هم به وجود بیاید و در حال حاضر افراد بسیاری از طریق کسب و کار اینستاگرامی خود امرار معاش می‌کنند و برخی از آن‌ها توانسته‌اند به درآمدهای حیرت انگیزی هم دست پیدا کنند. یکی از مشاغل پردرآمد و جذاب در این رسانه، است که افراد زیادی به آن علاقه دارند. سوالی که برای بسیاری از علاقمندان به این شغل وجود دارد این است که وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

What are the duties of a professional Instagram admin and what should she follow

در این مقاله مهم‌ترین وظایف یک ادمین پیج اینستاگرام را بررسی کرده‌ایم. در صورتی که شما هم تمایل دارید این شغل را انتخاب کنید و از طریق آن به درآمد برسید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. قبل از ادامه این مقاله هم پیشنهاد می‌کنم ویدیوی کوتاه زیر را مشاهده کنید تا خیلی سریع با وظایف یک ادمین آشنا شوید. البته در این مقاله خیلی مفصل‌تر به این موضوع پرداخت کرده‌ایم.  به صورت کلی همین ابتدا بگوییم که وظایف ادمین اینستاگرام به نیاز کارفرما یا صاحب پیج بستگی دارد. برخی از ادمین‌ها باید کارهای پیچیده‌ای را انجام دهند و برخی دیگر یک سری کار روتین و ساده را بر عهده دارند که شاید فقط 2 ساعت از وقت آن‌ها را در طول روز بیرد. این نکته مهم هم اینجا بگوییم که هرچقدر ادمین بتواند کارهای مهم‌تری انجام دهد و وظایف بیشتری را بر عهده بگیرد، درامد بالاتری هم خواهد داشت. در ادامه، تمامی وظایفی که ممکن است بر عهده یک ادمین اینستاگرام باشد را توضیح داده‌ایم:

1. انتشار محتوای پست و استوری به صورت مداوم

یکی از ابتدایی‌ترین و مسلم‌ترین وظایفی که یک ادمین پیج اینستاگرام بر عهده دارد، انتشار منظم محتوا است. البته برخی از ادمین‌ها هوشمندی بیشتری به خرج می‌دهند و زمان انتشار محتوا را هم خودشان تعیین می‌کنند. این کار به اندکی بررسی آماری و آزمون و خطا نیاز دارد. هر چه میزان بازدید از محتوا بیشتر باشد، کارایی آن بیشتر است. بنابراین ادمین باید هر محتوا را زمانی منتشر کند که افراد بیشتری آن را می‌بینند. البته یکی دیگر از عواملی که یک ادمین بر اساس آن تصمیم می‌گیرد که یک محتوا را در چه زمانی منتشر کند، نوع مخاطب هدف است. فرض کنید که مخاطب هدف یک پست یا استوری، کارمندان هستند. در این صورت بهتر است محتوا زمانی منتشر شود که کارمندان بتوانند سری به اینستاگرام بزنند.

2. تولید محتوای جذاب، آموزنده، سرگرم کننده و منحصر به فرد

در حال حاضر تأثیر محتوای تصویری و ویدیویی واقعاً بالا است و اگر بتوانید با خلاقیت خودتان محتوای جذاب تولید کنید، بدون شک مخاطب بیشتری هم جذب می‌کنید. وقتی مخاطب، محتوایتان را پسندید، شانس بیشتری برای نگهداری او در پیج و در نهعایت فروش محصول یا خدمات خواهید داشت.

3. نوشتن کپشن‌ جذاب و تعاملی و استفاده از هشتگ‌های هدفمند

ادمین‌ها با نوشتن کپشن‌های زیبا و جذاب می‌توانند جذابیت و اثر گذاری محتوا را دو چندان کنند. کپشن‌نویسی ترکیبی از یادگیری و خلاقیت است. درست است که ادمین باید اصول بازاریابی و ترغیب کردن مشتری را بلد باشد، ولی تنها با استفاده از خلاقیت و مهارت تولید محتوای متنی می‌تواند کپشن‌های عالی و تاثیرگذار بنویسد. یک ادمین پیج باید اصول هشتگ‌گذاری را هم بلد باشد. هشتگ‌ها ابزارهایی هستند که به مخاطبان هدف کمک می‌کنند تا محتوای ما را پیدا کنند. در صورتی که ادمین پیج اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌ها را به خوبی بلد باشد، می‌تواند به بهتر دیده شدن پیج و برند شما کمک کند.

4. توانایی افزایش تعامل پیج و مخاطبان

منظور از تعامل یا اینگیجمنت آن است که مخاطبان به معنای واقعی کلمه با محتوا و پیج شما ارتباط برقرار کنند، برای پیج شما کامنت بگذراند، محتواها را لایک کنند، به اشتراک بگذارند، ذخیره کنند و برای شما دایرکت بفرستند. البته پاسخ شما به کامنت‌ها و دایرکت‌های آنان هم جزئی از این تعامل است. یک ادمین حرفه‌ای، محتوای خود را به گونه‌ای تولید و منتشر می‌کند که بیشتر میزان تعامل را در پی داشته باشد.

5. پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبان

پیج اینستاگرام یکی از کانال‌های ارتباطی بین مخاطبان، مشتریان و مدیران کسب و کار است. مدیریت این پیج در اختیار ادمین است و از این رو ادمین وظیفه دارد که به کلیه کامنت‌ها و دایرکت‌هایی که از سوی مخاطبان پیج دریافت می‌کند، به بهترین شکل پاسخ دهد. ، تأثیر زیادی در فروش یک پیج دارد و با پاسخگویی سریع و عالی به مخاطب، می‌تواند مخاطب را به یک مشتری وفادار تبدیل کند. برای مطالعه بیشتر، حتما مقاله «» را مطالعه کنید.

6. افزایش تعداد فالوورهای پیج

در حال حاضر یکی از اهداف مهمی که هر کسب و کار اینستاگرامی باید دنبال کند، افزایش تعداد فالوورهای جدید و باکیفیت است. یکی از وظایف ادمین اینستاگرام این است که با برنامه ریزی درست و در عین توجه به مشتریان فعلی، به دنبال افزایش فالوورها و مخاطبان هدف جدید هم باشد؛ چون با جذب مشتریان جدید می‌توان فروش محصولات را بالا برد و مشتریان وفادار بیشتری ایجاد کرد. یکی از مواردی که تولید محتوای حرفه‌ای ضرورت پیدا می‌کند، جذب فالوورهای جدید است. در صورتی که محتوای شما با رقبایتان متمایز نباشد، چه دلیلی دارد که مخاطبان هدف، رقبا را رها کنند و سراغ شما بیایند؟ بنابراین اگر می‌خواهید به یک ادمین حرفه‌ای تبدیل شوید، لازم است تولید محتوا را به صورت حرفه‌ای بیاموزید و کاری کنید که محتواهای پیج وارد اکسپلور شوند و فالوورهای طبیعی برای شما بیاورند.

7. پیشبرد برنامه‌های تبلیغاتی در پیج

یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام این است که یک استراتژی اساسی برای تبلیغات در پیج اینستاگرام تدوین کند. بعضی از ادمین‌ها توانایی خوبی در برقراری ارتباط با اینفلوئنسرهای مختلف دارند و می‌توانند به اینفلوئنسرهای مختلف سفارش تبلیغات بدهند و از این طریق میزان فالوورها و فروش پیج را بالا ببرند. همچنین یک باید بتواند بودجه بندی درستی برای تبلیغات تعیین کند و مطمئن شود با کمترین هزینه، بیشترین فالوورها را جذب می‌کند. همچنین باید با دقت کامل تبلیغات را تحلیل کند و مطمئن شود همه چیز در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دارد. یک ادمین تبلیغات باید بداند چرا یک تبلیغ جواب می‌دهد و یک تبلیغ هیچ فایده‌ای ندارد.

8. تحلیل و آنالیز وضعیت پیج و ارائه مشاوره به مدیران

استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام که مهم‌ترینشان اینسایت خود اینستاگرام است، برای هر ادمین ضروری است و کسانی که می‌خواهند شغل ادمینی را انتخاب کنند و به شکلی حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته باشند، باید یاد بگیرند که با ابزارهای تحلیلی اینستاگرام کار کنند. این ابزارها به ادمین، نسبت به فعالیت‌ها و محتواهایی که در پیج تولید می‌شود، دید بهتری میدهند. به خصوص ادمینی که کار را انجام می‌دهد. این ادمین باید با تحلیل هوشمندانه بفهمد چه محتواهایی اصلاً جواب نمی‌دهند و چه محتواهایی موثر هستند. همچنین می‌تواند اطلاعات جامعی در مورد رده سنی مخاطب، جنسیت و ساعات آنلاین بودن او به دست بیاورد.

یک ادمین حرفه‌ای پیج اینستاگرام با تحلیل شاخص‌ها و گزارش‌های موجود در ابزارهای آنالیز می‌تواند گزارش خوبی برای مدیران تهیه کند و در تعیین برنامه‌های آینده پیج به آن‌ها مشاوره دهد. البته قطعاً همه ادمین‌ها چنین بینش و مهارتی ندارند. چنین مهارتی از طریق آموزش، مطالعه و کسب تجربه حاصل می‌شود.

9. حفظ امنیت پیج

حفظ امنیت پیج، یکی از اساسی‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام است. ادمین باید ترفندها و روش‌های تأمین امنیت پیج را بداند و تمام راهکارهای موجود را برای تأمین امنیت پیج به کار ببندد. گاهی مواقع یک بیزینس اینستاگرامی با کلی تلاش، تولید محتوا و صرف هزینه و انرژی، به جایگاه قابل قبولی می‌رسد، اما ناگهان یک غفلت باعث می‌شود همه چیز از بین برود.

10. ثبت سفارش‌ها و برقراری ارتباط موثر با سایر واحدهای بیزینس

برخی از ادمین‌ها وظیفه ثبت سفارش را بر عهده دارند. به خصوص برای پیج‌های فروگاهی بزرگ. بنابراین، زمانی که یکی از مخاطبان، سفارش خود را برای خرید یک محصول در دایرکت اینستاگرام ثبت می‌کند، لازم است یک ، مشخصات خریدار را دریافت و به واحدهای فروش و ارسال محصول منتقل کند. هر چه ادمین سریع‌تر این کار را انجام دهد، محصول زودتر به مشتری می‌رسد و در نتیجه مشتری از کسب و کار و پیجی که از آن خرید کرده، راضی‌تر خواهد بود.

چند راهکار برای بهبود مهارت های ادمین اینستاگرام

یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام همیشه دنبال یادگیری است و می‌خواهد دانش خود را در مورد شغلی که دارد افزایش دهد. در ادامه به چند راهکار برای پیشرفت در حوزه ادمینی اینستاگرام معرف کرده‌ایم:

  1. یادگیری اصول بازاریابی و فروش

اگر ادمین‌های اینستاگرام بتوانند دانش خود را در زمینه بازاریابی و فروش ارتقا دهند، قطعاً در هنگام تولید محتوا، تبلیغات و کپشن‌نویسی، عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارند و می‌توانند محتوای خود را به گونه‌ای تولید کنند که تمایل مشتری به خرید محصول، شرکت در دوره و غیره بیشتر شود.

  1. تسلط بر امکانات اینستاگرام

یک ادمین اینستاگرام باید صفر تا صد اینستاگرام را بشناسد و بداند که اینستاگرام چه قابلیت‌های دارد و با استفاده از آن چه کارهایی می‌شود انجام داد. در  حال حاضر بسیاری از ادمین‌های اینستاگرام با تمام قابلیت‌های این پلتفرم آشنایی کامل ندارند.

  1. آشنایی با زبان انگلیسی

این مهارت در تمام مراحل زندگی به شما کمک می‌کند، ولی به عنوان یک ادمین با هر ابزاری که بخواهید کار کنید باید تا حدودی با زبان انگلیسی آشنا باشید. این مهارت برای تولید محتوا و کار با ابزارهای آنالیز اینستاگرام، خیلی ضروری است؛ چون اگر با زبان انگلیسی آشنا نباشید؛ نمی‌توانید با ابزارهای آنالیز کار کنید و گزارش‌های تحلیلی را بخوانید.

  1. مهارت برقراری ارتباط موثر و پاسخگویی به پیشنهادها و انتقادها

یکی دیگر از مهارت‌هایی که به موفقیت ادمین اینستاگرام کمک می‌کند، مهارت برقراری ارتباط موثر است. کسانی که بتوانند به پیشنهادها و انتقادهای مشتریان پاسخی درست و منطقی بدهند، قطعاً باعث وفاداری مشتریان می‌شوند و پس از مدتی با مشتریانی روبرو خواهیم بود که به برند ما عاشقانه وفادار هستند؛ چون برخورد خوبی با آن‌ها صورت گرفته است.

  1. مهارت تولید محتوای حرفه‌ای

این شاید مهم‌ترین مهارتی باشد که یک ادمین باید یاد بگیرد. محتوا اساس کار اینستاگرام است و تا حدود زیادی، عیار یک ادمین به توانایی‌ها و مهارت‌هایش در تولید محتوا سنجیده می‌شود. توصیه می‌کنیم تولید محتوا با موبایل را حتما یاد بگیرید. در این صورت هم دیگر به تجهیزات گران قیمت و سیستم‌های رایانه‌ای قوی وابسته نیستید، هم اینکه راحت‌تر می‌توانید در هر جایی که هستید محتوا تولید کنید.

دیدوگرام؛ پلتفرمی حرفه‌ای برای آموزش و استخدام ادمین اینستاگرام

با توجه به تقاضای بسیار بالای شغل ادمینی و ضرورت وجود یک پلتفرم اختصاصی برای ادمین‌ها، در دیدوگرام این امکان را فراهم کرده‌ایم که ادمین‌ها به صورت حرفه‌ای آموزش ببینند و سپس وارد بازار کار شوند. در این پلتفرم کسانی که تمایل دارند به یک ادمین حرفه‌ای تبدیل شوند، تمام مهارت‌های مربوط به این شغل را به صورت کامل یاد می‌گیرند و بعد از آن می‌توانند وارد بازار کار شوند. در صورت تمایل می‌توانید لیستی از ادمین‌های این پلتفرم را در مشاهده کنید.

کارفرماهایی که نیاز به ادمین داشته باشند هم می‌توانند به بخش مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت نمایند. اگر هم می‌خواهید به یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام تبدیل شوید، پلتفرم دیدوگرام یک برای شما آماده کرده است که می‌توانید آن را تهیه کنید. در این بسته، دو آموزش وجود دارد.  پس از شرکت در دوره و یادگیری کامل مهارت‌های ادمینی، می‌توانید خودتان را در این پلتفرم معرفی کنید و شانس بلایی برای کاریابی پیدا کنید. همچنین پس از پایان دوره می‌توانید با مراجعه به صفحه فرصت‌های شغلی، لیستی از آگهی‌های استخدام ادمینی را مشاهده کنید.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود، پیشنهاد می‌شود مقاله را هم مطالعه کنید. آیا تاکنون تجربه فعالیت به عنوان ادمین اینستاگرام را دارید؟ از نظر شما وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟ لطفاً پرسش‌ها، نظرها و پیشنیکی از اصطلاحات رایج بین فعالان حوزه دیجیتال و دنیای مجازی، کلمه ادمین است. ادمین صفحه یا شبکه‌های اجتماعی، یک شغل محسوب می‌شود و درآمد خوبی هم دارد. این افراد به شکل دورکاری یا کار حضوری دائم و پاره وقت در شرکت‌ها و موسسه‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند و معمولا بیشتر زمان خود را در خانه هستند؛ یعنی از منزل کارهای مربوط به اداره سایت یا صفحه مجازی را انجام می دهند. در این مقاله می‌خواهیم درباره یکی از سوالات پرتکرار این روزهای دنیای مجازی یعنی ادمین اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد صحبت کنیم.

ادمین اینستاگرام کیست؟

شاید پیش خودتان بگویید اینستاگرام فضای ساده ای است و نیاز به هزینه کردن ندارد. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به گسترش فعالیت در بستر اینترنت، ماهیت بسیاری از کسب­و­کارها تغییر کرده و روش های تبلیغات و بازاریابی مخصوص به خود را دارند. بنابراین اگر بخواهیم از تمام پتانسیل های این فضا به خوبی بهره ببریم، باید با دیدگاه حرفه ای تری به مدیریت صفحه اینستاگرام خود بپردازیم.

در ایران از اینستاگرام به جز جنبه تفریحی و سرگرمی، به هدف بازاریابی و فروش هم استفاده می‌شود. به دلیل وجود تعداد زیادی از دسته‌بندی‌های شغلی و فعالیت بیش از 300 میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی، نیاز به محتوای برنامه‌ریزی شده و هدفمند روز به روز افزایش می‌یابد. ادمین اینستاگرام شخصی است که مدیریت پیج را در اینستاگرام بر عهده می گیرد و با استفاده از روش های گوناگون نظیر تولید محتوا، تحلیل و آنالیز پیج، تامین امنیت پیج و…  به رشد صفحه شما در این شبکه اجتماعی محبوب کمک می­کند.

تفاوت بین ادمین اینستاگرام و وبمستر چیست؟

با این تعاریف متوجه شدیم که یک ادمین اینستاگرام، در واقع مدیریت پیج اینستاگرام را انجام می دهد و برای این کار نیاز به توانایی، مهارت و تخصص دارد. چه بخواهید ادمین اینستاگرام شوید و چه بهبپردازید باید مهارت های لازم برای این جایگاه شغلی را کسب کنید.

مهارت ها و توانایی های یک ادمین

قطعا تخصص پیدا کردن در هر زمینه ای نیازمنددانش و تمرکز است. شما می توانید با صرف وقت و تمرکز کافی به یک ادمین حرفه ای تبدیل شوید. در ادامه نکاتی را مطرح می کنیم که با رعایت آن ها می توانید به تخصص و مهارت کافی دست پیدا کنید.

  • به اپلیکیشن اینستاگرام و تمام قابلیت ها و کارکردهای آن مسلط باشید
  • آشنایی کافی با انواع پروفایل های اینستاگرامی داشته باشید
  • علاوه بر موبایل، نحوه کار به وسیله وبسایت اینستاگرام را نیز بدانید
  • انواع روش های جذب و افزایش فالوور را بدانید و از آن ها به درستی استفاده کنید
  • پیج های با فالوور بالا را زیر نظر داشته باشید و با خلاقیت خود از آن ها ایده برداری کنید
  • درک درستی از استوری اینستاگرام داشته باشید
  • از مفهوم کلی هشتگ، کاربرد و نحوه استفاده از آن مطلع باشید
  • از نرم افزارهای موبایلی مانند Inshot یا Picsart برای ویرایش عکس ها و فیلم ها استفاده کنید
  • از مقالات و منابع معتبر انگلیسی و فارسی برای آموزش کار با اینستاگرام و سایر برنامه ها بهره ببرید
  • پیج هایی که ایده های جدید و خلاقانه دارند را فالو کرده و سعی کنید با رصد کردن عملکرد این پیج ها، از آن ها یاد بگیرید
  • از ابزارهای آنالیز و تحلیلی اینستاگرام به بهترین نحو استفاده کنید
  • از تصویر پروفایل مناسب و یک بایو حرفه ای برای پیج خود استفاده کنید

ایرادی ندارد که در ابتدای راه از ایده های خلاقانه دیگران کپی کنید. کم کم و با طی کردن این مسیر، ایده های ناب و منحصر به فرد خودتان را خلق خواهید کرد. در کنار این موارد یک ادمین پیج اینستاگرام می تواند در کنار ان موارد به راه های تعاملی دیگری مانند خرید فالوور لایک کامنت ویا ویوو buy instagram story views  برای برای بهتر دیده شدن مطالب پیج اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا