عمومیمطالب کسب و کار

ترفندهای مخفی راه اندازی لایو اینستاگرام: چگونه به طور جذاب و متفاوت لحظات خود را به اشتراک بگذاریم؟

بعد از شیوع بیماری کرونا، لایو اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا کرد. مردم در قرارهای آنلاین اینستاگرامی حضور پیدا می‌کنند، به صحبت‌ها گوش می‌دهند، لایو می‌گذارند و برنامهٔ تلویزیونی آنلاین برگزار می‌کنند؛ حتی بعضی از معلم‌ها و مربی‌ها، کلاس آموزشی خصوصی و عمومی برگزار می‌کنند. اگر تا الان در صفحه اینستاگرام  پخش زنده نگذاشته‌اید، در این مطلب از وبلاگ می‌خواهیم دربارهٔ آموزش لایو در اینستاگرام صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه شوید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در این شبکه اجتماعی را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه تبلیغات در اینستاگرام  و نحوه خرید پروفایل ویزیت اینستاگرام آگاهی یابید!)

لایو اینستاگرام چیست؟

لایو اینستاگرام یکی از امکانات فوق‌العاده این اپلیکیشن است و به شما اجازه می‌دهد که با مخاطبان خودتان ارتباط زنده برقرار کنید و در لحظه با آن‌ها باشید. با استفاده از این امکان می‌توانید مستقیم با کاربرها صحبت کنید، آخرین اخبار را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و برند خودتان را پررنگ‌تر کنید.

بسیاری از برنامه‌های زنده، کنسرت‌ها و سخنرانی‌ها در بستر لایو برگزار می‌شوند. طبق آمار اینستاگرام، ۸۰ درصد از مخاطبان ترجیح می‌دهند به جای خواندن یک مطلب، لایو شما را در اینستاگرام ببینند. ۸۲ درصد به‌جایِ دیدن یک پست در شبکه‌های اجتماعی، سراغ پخش زنده می‌روند و ۶۷ درصد از مخاطبان هم بعد از دیدن لایو، محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کنند.

لایو بین مخاطبان عادی اینستاگرام بسیار محبوب است. بسیاری از مردم دوست دارند در مکان‌های مختلف Live بگذارند و به‌صورت زنده با دوستانشان در ارتباط باشند. شما با استفاده از این امکان می‌توانید دربارهٔ محصولات و خدمات جدید توضیح دهید. اگر به نمایشگاه، سفر یا کنسرت می‌روید، می‌توانید با این روش، مخاطب‌ها را با خودتان همراه کنید.مسئلهٔ مهم نحوهٔ لایو گذاشتن در اینستاگرام است؛ اولین نکته، توضیح ویژگی‌ها و امکانات آن است. این ابزار دقیقا مثل یک تلویزیون شخصی است؛ هر وقت بخواهید آن را روشن می‌کنید و با کلیک روی End Now به آن پایان می‌دهید.

Secret tricks of launching Instagram live: how to share your moments attractively and differently?

چگونه در اینستاگرام لایو بگذاریم؟ (طریقه لایو گذاشتن در اینستاگرام)

در ابتدا، کیفیت اینترنت را بررسی کنید. برای برقراری ارتباط به اینترنت سرعت بالا احتیاج دارید. در مرحله‌ٔ اول، از قسمت فید به دوربین استوری بروید. روی گزینهٔ لایو کلیک کرده و بعد start live video را فعال کنید. حالا می‌توانید تا چند ساعت با فالوورهایتان صحبت کنید.وقتی افراد جدید وارد لایو می‌شوند، یک نوتیفیکیشن برای شما ارسال می‌شود. هرقدر لایو شما طولانی‌تر باشد، احتمال ورود افراد هم بیشتر می‌شود. وقتی لایو را شروع می‌کنید، برای فالوورهایی که نوتیفیکیشن Live را فعال کرده باشند، یک نوتیفیکیشن ارسال می‌شود و بعد لایو شما به اول ردیف استوری‌ها می‌رود.

آموزش لایو در اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله

۱. اگر در پروفایل خودتان هستید، روی دکمهٔ «+» در سمت راست صفحه کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه، گزینهٔ لایو همراه با گزینه‌های دیگر ظاهر می‌شود. در صورتی که در صفحهٔ فید هستید، به بخش استوری بروید یا صفحه گوشی خود را به سمت چپ بکشید تا دوربین استوری ظاهر شود. اسکرول کنید تا کلمهٔ Live را در پایین صفحه ببینید.

6 علت اساسی اهمیت لایو اینستاگرام برای کسب و کارها

پخش زنده یا همان لایو در اینستاگرام یکی از بهترین راه های ارتباط مستقیم، شفاف و البته موثر با فالوورها است. بر خلاف استوری اینستاگرام و بخش IGTV، خبری از محتوای از قبل آماده شده، نیست و شما به صورت یک پخش زنده و کاملا واقعی، با کاربران خود ارتباط برقرار می کنید. در ادامه 6 علت اساسی اهمیت این ابزار قدرتمند برای کسب و کارهای اینستاگرامی را قبل از اینکه با تکنیک های لایو اینستاگرام، آشنا شوید، بررسی می کنیم:

  1. طبق نظرسنجی که از کاربران اینستاگرام به عمل آمده است، لایو بیشتر از استوری، پست و IGTV، برای آن ها جذابیت دارد
  2. Instagram Live به مخاطبان شما این امکان را می دهد تا نظرات و سوالات خود را به صورت بلادرنگ برای شما ارسال کنند. این قابلیت باعث شده است که به یکی از تعاملی ترین پلتفرم های ویدیویی اینستاگرام تبدیل شود.
  3. زمانی که شروع به لایو گرفتن کنید، برای فالوورهای شما، پیامکی به صورت نوتیفیکیشن برای کاربران، ارسال می شود. در نتیجه اگر لایوهایی به صورت برنامه ریزی شده برگزار کنید، حتی کاربرانی که به ندرت اینستاگرام را چک می کنند، متوجه حضور پر رنگ شما در این اپلیکیشن می شوند.
  4. لایو اینستاگرام تا 24 ساعت به صورت سیو شده در قسمت استوری ها، باقی می ماند. حال کافیست لایو خود را قبل و بعد از پخش، در دیگر شبکه های اجتماعی، تبلیغ کنید. این یکی از راه های افزایش بازدید لایو اینستاگرام برای لایو های بعدی شما است.
  5. برخی از امکاناتی که اینستاگرام برای بخش لایو، قرار داده است، می تواند جذابیت لایوهای شما چند 10 برابر افزایش دهد.
  6. شما علاوه بر قابلیت 24 ساعت ذخیره سازی لایو اینستاگرام، می توانید آن را به صورت IGTV نیز ذخیره کنید.
  7. قطعا بیشتر شما، از نحوه برگزاری لایو با خبر هستید. استفاده از این ابزار، به قدری ساده است که نیازی به توضیح ندارد. اما برخی تنظیمات آن و تکنیک هایی که با این تنظیمات، عملی می شود را نیاز به توضیحات دارد.

     

    ✔️ تنظیمات اولیه قبل از شروع لایو

    بیشتر کاربران بدون توجه به ترفندهای اینستاگرام، بی مقدمه، شروع به لایو گرفتن می کنند. اما بهتر است بدانید که این اپلیکیشن برای لایو، تنظیماتی را قرار داده است که به صورت لیست شده برای شما توضیح می دهیم. برای دسترسی به تنظیمات لایو، باید بر روی علامت مهره، همانند تصویر زیر، کلیک کنید:قبل از هر چیز برای دسترسی به تنظیمات لایو می بایست روی آیتم مهره گوشه سمت راست تصویر، کلیک کنید:

✔️ بخش Broadcast audience

در صفحه اصلی لایو اینستاگرام، شما 3 گزینه را سمت راست مشاهده می کنید. یکی از این گزینه ها، Broadcast audience است که با آیکون چشم قابل دسترسی می باشد. با کلیک روی این آیکون دو گزینه برای شما نمایش داده می شود.

  • Public
  • Practice

گزینه Practice mode در صفحه اصلی شروع لایو که با آیکون چشم، در سمت راست وجود دارد، بهترین گزینه برای کاهش مشکلات فنی حین لایو است. این گزینه با عنوان نسخه تمرینی لایو، به شما این امکان را می دهد، بدون دیده شدن، یک لایو برگزاری کنید و از مشکلاتی که ممکن است در حین لایو، ایجاد شود، پیشگیری کنید.این تنظیمات تنها بدین منظور طراحی شده و شما فقط برای برگزاری یک لایو تمرینی، می توانید از این تنظیمات بهره مند شوید.

✔️ بخش مشخص کردن عنوان لایو

این بخش با یک آیکون چهار خط، روی صفحه اصلی دیده می شود. همان طور که از نام آن پیداست، به وسیله این تنظیمات می توانید قبل از شروع لایو، عنوان لایو را تعیین کنید. کاربران با ورود به لایو متوجه می شوند که هدف شما از برگزاری لایو چیست.
در نتیجه این نکته آموزش لایو اینستاگرام را فراموش نکنید که هرچه عنوان لایو جذاب‌تر باشد، بازخورد بهتری را دریافت می کنید.

✔️ بخش ایجاد شمارش معکوس تا برگزاری لایو

یکی دیگر از تنظیمات روی صفحه اصلی لایو، تنظیم شمارش معکوس تا زمان برگزاری لایو است. شما با این تنظیمات، می توانید به کاربران با روش هایی مانند پست و استوری، زمان برگزاری لایو خود را اعلام کنید.
در آپدیت جدید اینستاگرام در بهار 1401 این امکان برای شما فراهم شده تا این شمارش معکوس را در صفحه پروفایل خود بخش bio به نمایش بگذارید.

✔️ فیلتر کردن نظرات توهین آمیز

یکی از تکنیک های لایو اینستاگرام که با استقبال بسیاری عجیبی روبرو شده است، تکنیک فیلتر کردن کامنت های کاربران است. قطعا همه شما با این مشکل روبرو شده اید و دوست نداشتید که در لایو شما، هر حرف و کلمه ای را در کامنت بنویسند. به همین دلیل اینستاگرام این آپشن را برای کاربران خود قرار داد تا این مشکل مهم را رفع کنند. ما در آموزش لایو اینستاگرام سعی می کنیم کاربردی ترین نکات را برای شما توضیح دهیم و این تکنیک یکی از همان نکات ویژه این آموزش است.

برای فیلتر کردن کامنت های لایو اینستاگرام، مراحل زیر را طی کنید:

  1. قسمت تنظیمات اینستاگرام را باز کنید
  2. روی گزینه privacy کلیک کنید
  3. سپس قسمت Comment را باز کنید
  4. این بخش برای کنترل تمام نظراتی است که برای شما، چه در لایو و چه در قسمت نظرات پست ها، کاربردی است.
  5. بخش filter دارای دو گزینه hide offensive comments و Manual filter است که هر دو این گزینه ها را باید فعال کنید
  6. سپس در فیلدی که برای شما طراحی شده است و به صورت کم رنگ عبارت “Word separated by commas” نوشته است، باید کلمات و عباراتی که علاقه ای به دیدن آن در قسمت نظرات ندارید را، وارد کنید و اگر تعداد این عبارات زیاد است، باید آن را با “کاما” از هم جدا کنید
دکمه بازگشت به بالا