بین الملل

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، ناصر نجفی در دیدار با بهروز ناصری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام خواستار احداث رشته های جدید و آموزش های مستعمل و صنعتی برای اشتغال جوانان شد. . . استخدام انجام بسیار خوب و فعال سازی صنایع زیر در زمینه پتروشیمی و نفت و گاز در استان.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزشی و ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی مشکل اشتغال استان را حل می کند که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رسالت خطیری دارد. (ادامه مطلب)

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام بر لزوم رسیدگی به مشکلات مختلفی که در راستای رسیدگی به اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در جهت رفع این مشکلات و تقویت ارتباط خود با فعالیت های صنعتی و اقتصادی و دانش بنیان گام های موثری بردارد و از ظرفیت این دانشگاه برای تولید ثروت در استان استفاده کنیم. علاوه بر بحث های خاص، ممکن است دانشگاه در زمینه فرهنگ نیز فعالیت های مهمی انجام دهد. در برگزاری دوره های آموزشی استثنایی و علمی باید از ظرفیت بالای دستگاه اجرایی دانشگاه استفاده شود.

لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت ایمان دینی جوانان

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی جوانان تاکید کرد و گفت: همه می توانیم برای تحقق شعارهای دولت سیزدهم اقدامات قوی و عملیاتی داشته باشیم. و انتظار می رود مردم درباره رهبران جهادی گفتگو کنند عدالت و وارد مبارزه با فساد و تبعیض و حل مشکلات در عرصه اقتصادی شوند.

محمد سبحانه حسنی افزود: دانشگاه یک محیط فرهنگی و آموزشی است و طبیعتاً به نیروهای متدین و ولایتی و فضایی که دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط جدید باید داشته باشد، توجه به ارزش‌ها و تقویت دینی است. ایمان به دانشگاه و ارتقای آن رسالت سنگینی است.» این مسئولیت بر عهده دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی باید در ایجاد زمینه های جدید و خلاقانه اشتغال فعال باشد

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مسائل خاص و رشته های خاصی که دارد، خروجی چنین فردی باید متخصص در رشته باشد نه اینکه صرفاً مدرک بگیرد. برای کشوری که می خواهد توسعه یابد نیاز به متخصص دارد.

لزوم استفاده از ظرفیت بی نظیر دانشگاه در توسعه استان ایلام

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت بی نظیر دانشگاه در توسعه استان تاکید کرد و ادامه داد: این دانشگاه ظرفیت و ظرفیت پژوهشی منحصر به فردی برای توسعه و حل مشکل استان دارد. امروزه رشته های کاربردی زیادی از فلوشیپ تا دکترا که اکثرا بر اساس نسخه توسعه ای استان هستند در این دانشگاه ایجاد شده و قطعا از نظر تحصیلی می باشد. نیروی متخصص دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها پیشرو است.

بهروز ناصری می گوید: توسعه استان بدون توجه به نقش مهم دانشگاه ها تقریبا غیرممکن است و همه مسئولان استانی بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز توسعه آموزش عالی در استان تاکید کرده اند. در هشت سال گذشته این دانشگاه بوده است تحریم کردن این ژنرال دولت قبل بود و حتی با تصویب دروس، همکاری این دانشگاه صورت نگرفت و گاه مشاهده می شد که رشته ها را برای یک مرکز غیرانتفاعی به نام دانشگاه تصویب می کردند; اما برای این دانشگاه با تمام ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری هیچ رشته ای را تایید نکرده اند و مبنای آنها عدم همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی از رویکرد دولت جدید برای توجه به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی انقلابی و مردمی قدردانی کرد و گفت: تمام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در خدمت مردم توسعه و انقلابی است. دولت. ” و این یک تحقیق اساسی است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا