اقتصادی

تیک‌تاک را حذف و گوشی خود را عوض کنید

دو سناتور آمریکایی در کنار توافق احتمالی که به TikTok اجازه می‌دهد به فعالیت‌های خود در ایالات متحده ادامه دهد، این برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو را ابزاری برای شنود چین نامیده‌اند.

به گزارش نازک نارنجی، تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آرکانزاس در برنامه خبری فاکس نیوز یکشنبه گفت: نه تنها محتوای آپلود شده در TikTok، بلکه تمام اطلاعات گوشی شما، سایر اپلیکیشن ها، تمام اطلاعات شخصی شما، حتی تصویر صورت شما، حتی نقطه چشمانت.» او به تلفن نگاه کرد و به آن گوش داد. تیک توک یکی از بزرگترین برنامه های استراق سمع به ویژه در میان جوانان آمریکایی است.

مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، یک دموکرات از ویرجینیا، گفت: “این برنامه یک تهدید بزرگ است.” تمام اطلاعات وارد شده و دریافت شده توسط فرزند شما در یک مکان در پکن ذخیره می شود.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال توافق امنیتی با TikTok است که به این برنامه اجازه می‌دهد تا از ممنوعیت دوران ترامپ فرار کند. مخالفان همچنان نگران اطلاعاتی هستند که ممکن است از طریق اپلیکیشن محبوبی که متعلق به شرکت چینی ByteDance است به خارج از چین درز کند.

سناتور مارکو روبیو از فلوریدا و مایک گالاگر نماینده جمهوری خواه از ویسکانسین، دو قانونگذار با نفوذ، در این ماه گفتند که قانونی را برای ممنوعیت استفاده از TikTok در ایالات متحده ارائه خواهند کرد و از دولت بایدن به دلیل انجام ندادن کافی انتقاد کردند.

هفته گذشته، کریستوفر ری، مدیر FBI، نگرانی‌های امنیت ملی سازمان را در مورد TikTok تکرار کرد و به یک کمیته پارلمانی گفت: امکان دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران یا نرم‌افزار باعث نگرانی بی‌پایان است.

دولت ایالات متحده در حال بررسی پیشنهادی است تا به TikTok اجازه دهد تا تحت مالکیت ByteDance که میلیون‌ها کاربر جوان دارد در ایالات متحده به فعالیت خود ادامه دهد. این قرارداد شامل مسیریابی ترافیک کاربران آمریکایی از طریق سرورهایی است که توسط اوراکل اداره می شوند و پایگاه داده این شرکت بر الگوریتم های برنامه TikTok نظارت خواهد کرد.

مدیر عامل Tik Tok Xu Ze هفته گذشته گفت: این شرکت در حال کار بر روی پروژه ای به نام تگزاس است که اطلاعات حساس کاربران آمریکایی را جدا می کند و تنها کارمندان آمریکایی این اپلیکیشن به آن دسترسی دارند. این اقدام بسیار دشوار و پرهزینه بود، اما هدف آن رفع نگرانی مقامات آمریکایی بود.

TikTok اعلام کرده است که برخی از کارمندان خارج از ایالات متحده می توانند به اطلاعات کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشند، اما آنها این اطلاعات را به دولت چین نمی دهند.

به گزارش بلومبرگ، با این حال، وارنر ابراز تردید کرد و اظهار داشت که کد این اپلیکیشن در چین نوشته شده است و می‌تواند رسانه‌ای برای تلاش برای دور کردن کاربران برنامه از موضوعات بحث‌برانگیز مانند تایوان باشد. سناتور کاتن به آمریکایی ها توصیه می کند که این برنامه را حذف کرده و گوشی های خود را تغییر دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا