علمی و پزشکی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده از او استفاده کند. فدیه نرم افزار حمله توسط یک شرکت فناوری در ایالات متحده. طبق اطلاعات ارائه شده توسط کاربران FBI ، این شرکت تسلا است. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور ایگوروویچ کریچکو ، 27 ساله ، در ماه ژوئیه وارد ایالات متحده شد و با یک کارمند روسی در تسلا تماس گرفت.

این کارمند که ویزای ایالات متحده را ندارد ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کند. پس از ملاقات این دو ، کریچکو خواستار توافق شد. وی در ازای آلوده کردن سیستم های رایانه ای تسلا به باج افزار موجود ، یک میلیون دلار به این کارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکو کسب اطلاعات کامل از تسلا است و در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی از شرکت ، کلیه اطلاعات بدست آمده توسط کاربران فضای مجازی را ارائه می دهد. این شرکت با FBI تماس گرفت. به دنبال این مسائل ، FBI کریچکو را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده دستگیر کرد.

حمله سایبری تسلا

گسترش اخاذی شرکت ها در ایالات متحده

مأموران FBI گفتند که کریچکو قبلاً به شرکت های مختلف حمله کرده است ، اما اسامی این شرکت ها را ذکر نکرده است. براساس اطلاعات منتشر شده توسط FBI ، یک شرکت مهاجم مشابه دیگر 4.5 میلیون دلار برای متقاعد کردن Krychko ، یک کلاهبردار روسی پرداخت کرده است. اگر کارمند روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار نمی داد ، سرنوشت مشابهی برای ابرقدرت دنیای وسایل نقلیه الکتریکی رقم می خورد.

حملات سایبری با استفاده از باج افزار در ایالات متحده امری عادی است ، همانند شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین که اوایل ماه جاری تجربه کردند. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد تا از درز اطلاعات آنها جلوگیری کند. براساس FBI مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان بیشترین حملات سایبری را در چند وقت اخیر داشته اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا