علمی و پزشکی

درون و بیرون جدیدترین مدل تسلا / عکس

شاید بدانید تسلا مدل ۳ از سال ۲۰۱۷ روی خط تولید قرار دارد. در طول ۶ سال اخیر این خودرو رکورد فروش جهانی ۲ میلیون دستگاه را ثبت کرده که نشان‌دهنده محبوبیت بالای آن در بازار است.

طراحی ظاهری فیس‌لیفت تسلا مدل ۳

در نسخه فیس‌لیفت تسلا مدل ۳، خطوط و زوایای تیزتری را شاهد هستیم. چراغ‌های اصلی این خودرو قابی باریک‌تر از قبل دارند و طراحان در گرافیک چراغ‌های روشنایی در روز تجدیدنظر کرده‌اند. خطوط موجود روی سپر و کاپوت هم حالا برجسته‌تر از قبل هستند و روی گلگیرها امتداد پیدا کرده‌اند.

درون و بیرون جدیدترین مدل تسلا / عکس

در نمای جانبی تغییرات خیلی محسوسی به‌چشم نمی‌خورد و رینگ‌های چندپره تنها موردی است که جلب‌توجه می‌کند. اما در نمای عقب تغییراتی در قاب و گرافیک چراغ‌ها قابل مشاهده است؛ ضمن اینکه در این نما طراحان ترجیح داده‌اند به‌جای لوگوی کمپانی، از نام تسلا در حد فاصل چراغ‌های عقب استفاده کنند.

فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ با دو رنگ جدید عرضه خواهد شد که عبارتند از طیفی خاص از قرمز و خاکستری.

ابعاد فیس‌لیفت تسلا مدل ۳

فیس‌لیفت تسلا مدل ۳، ۴۷۲۰ میلی‌متر طول دارد که در مقایسه با نسخه قبل از فیس‌لیفت ۱ اینچ یا ۲۵ میلی‌متر بیشتر است. همچنین تسلا ارتفاع اتاق نسخه فیس‌لیفت را ۱,۴۴۱ میلی‌متر اعلام کرده که نشان از کاهش ۲.۵ میلی‌متری دارد. ارتفاع از سطح زمین نیز کاهش یافته و فاصله کف اتاق فیس‌لیفت مدل ۳ با آسفالت خیابان برابر با ۱۳۸ میلی‌متر است. این رقم برای نسخه قبل از فیس‌لیفت ۱۴۰ میلی‌متر است.

ارتقای طراحی و کیفیت کابین

همانند نمای ظاهری، تغییرات داخل کابین هم محدود اما مثبت هستند. طراحی فضای داخلی فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ یکپارچه است و خطوط موجود روی داشبورد با خطوط درها ادغام می‌شوند. این نسخه از مدل ۳ از سیستم نورپردازی جدید که کل کابین را در بر می‌گیرد، سود می‌برد. تسلا می‌گوید به‌خاطر استفاده از عایق‌های بهتر و شیشه‌های آکوستیک، کابین نسخه فیس‌لیفت ساکت‌تر از قبل است. همچنین کیفیت کابین ارتقا پیدا کرده و مواد به‌کاررفته مرغوب‌تر هستند.

داشبورد تسلا مدل ۳ میزبان همان نمایشگر ۱۵.۴ اینچی است. هرچند اندازه این نمایشگر تغییری نکرده، اما با کمی دقت می‌توان متوجه شد که حاشیه‌های باریک‌تری دارد. در نسخه فیس‌لیفت، تسلا یک نمایشگر ۸ اینچی را در انتهای کنسول میانی نصب کرده است. این نمایشگر امکان تنظیم سیستم تهویه و سیستم اینفوتینمنت را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند.

در کنار این‌ها باید گفت تسلا اهرم‌های روی ستون فرمان را حذف کرده و مثل مدل S و مدل X، راننده باید از دکمه‌های موجود روی فرمان استفاده کند.

درون و بیرون جدیدترین مدل تسلا / عکس

سیستم صوتی نسخه LR از فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ حالا شامل ۱۷ اسپیکر می‌شود که سه عدد بیشتر از قبل است. خبر خوش برای دوستداران موسیقی اینکه این سیستم دو ساب‌ووفر و دو آمپلی‌فایر دارد. در نسخه RWD سیستم صوتی از طریق ۹ اسپیکر، یک ساب‌ووفر و یک آمپلی‌فایر موزیک‌ها را پخش می‌کند. برای بهبود تماس‌های صوتی، فیس‌لیفت مدل ۳ به میکروفون بهتر و قوی‌تر مجهز شده است.

برد حرکتی بیشتر

تسلا ادعا می‌کند نسخه RWD یا همان دیفرانسیل عقب از فیس‌لیفت مدل ۳ با رینگ‌های ۱۸ اینچی می‌تواند تا ۵۵۴ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. نسخه برد حرکتی طولانی یا LR نیز اینک قادر است تا ۶۷۸ کیلومتر مسافت را با شارژ کامل باتری پشت‌سر بگذارد. این ارقام در مقایسه با قبل به‌ترتیب ۱۱ و ۱۲ درصد بهبود یافته‌اند. گفتنی است این ارقام براساس استاندارد WLTP محاسبه شده‌اند.

درصورت انتخاب رینگ‌های ۱۹ اینچی موسوم به Nova، برد حرکتی نسخه RWD از فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ به ۵۱۳ کیلومتر افت می‌کند. میزان مصرف انرژی این نسخه در هر صد کیلومتر مسافت، با رینگ‌های ۱۹ اینچی برابر با ۱۳.۲ کیلووات‌ساعت است. رینگ‌های ۱۹ اینچی برد حرکتی نسخه LR را نیز به ۶۲۹ کیلومتر کاهش می‌دهند. این نسخه هم در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت به‌اندازه ۱۴ کیلووات‌ساعت انرژی مصرف می‌کند.

از نظر شتاب، فیس‌لیفت مدل ۳ تفاوتی با قبل ندارد. صفر تا صد نسخه RWD همچون گذشته ۶.۱ ثانیه زمان می‌برد. نسخه LR هم که از پیشرانه ۲ موتوره و انتقال قدرت به هر چهار چرخ سود می‌برد، شتابی برابر با ۴.۴ ثانیه دارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در نازک نارنجی مراجعه کنید.

۵۸۵۸

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا