عمومی

تسلا سلول باتری‌های قدرتمند ۴۶۸۰ را می‌سازد

تسلا در حال آماده شدن برای تولید باتری داخلی ۴۶۸۰ در کارخانه EV خود واقع شده در نزدیکی فرمونت کالیفرنیا است.

به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، اطلاعات مربوط به اجاره نامه از منابعی آشنا به این موضوع -که نخواسته اند نامشان فاش شود، گرفته شده است که این اطلاعات را به خبرگزاری‌ها افشا کرده اند. این خبرگزاری‌ها اعلام کردند: تسلا ۲۱۰۰۰۰ فوت مربع فضای تولیدی را از Prologis اجاره کرده است و از آن برای سلول باتری ۴۶۸۰ استفاده خواهد شد.

 

تسلا مدتی است که تولید سلول باتری ۴۶۸۰ خود را عمدتاً در یک کارخانه آزمایشی در جاده Kato، نزدیک کارخانه فرمونت افزایش داده است. تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، تسلا خروجی داخلی سلول ۴۶۸۰ خود را سه برابر کرده است و هیئت مدیره شرکت موافقت خود را برای افزایش آن صادر کرده است. به گفته یکی از منابع خبری مطلع از تسلا : همانطور که ایلان ماسک گفته ، تولید سلول‌های ۴۶۸۰ به خوبی پیش می‌رود. مجموع تولید ۳ برابر نسبت به سه ماهه آخر سال قبل افزایش یافته است و همانطور که در سه ماهه گذشته گفتیم تولید در این سه ماهه از ۱۰۰۰ سلول خودرو در هفته فراتر خواهد رفت. همانطور که آقای ماسک نیز اشاره کرد، اکنون تمرکز ما از ۱۰۰ درصد تصاعدی به هزینه و افزایش ظرفیت تولید در آمریکای شمالی تغییر کرده است.

 

تسلا گفت: در پایان سال گذشته به ظرفیت تولید حدود هزار عدد سلول باتری ۴۶۸۰ در هفته رسیده است. هدف بلند مدت این سازنده خودرو‌های برقی رسیدن به ۱۰۰ گیگاوات ساعت (GWh) ظرفیت ذخیره برق در باتری به صورت سالانه پس از اجرای برنامه‌های جدید خود در کارخانه عظیم نوادا است. هدف بلند مدت، اما رسیدن به ۱۰۰۰ گیگاوات ساعت ظرفیت ذخیره سازی است.

 

این شرکت همچنین اطمینان داد که پیگیری‌های تولید سلول ۴۶۸۰ نباید برای تولید سلول‌های قبلی ۲۱۷۰ آن نگرانی ایجاد کند. تسلا قصد دارد به بررسی اشکال، اندازه‌ها و ترکیبات مختلف سلول‌های باتری ادامه دهد و با تکیه بر شرکای دیگر، علاوه بر باتری‌هایی که در داخل تولید می‌کند، به تامین باتری‌های مورد نیازش از خارج از مرز‌ها کمک کند.

 

تسلا همچنان به بسیاری از شرکای باتری از جمله شرکت معروف چینی CATL، LG Energy Solutions و البته پاناسونیک متکی است. همچنین گزارش شده است که تسلا به تازگی شروع به خرید سلول‌های باتری خودرو‌های برقی از شرکت خودروسازی BYD چین کرده است، که این موضوع نشان دهنده‌ی افزایش چشم گیر تقاضا در بازار‌های بین المللی برای خودرو‌های برقی تسلا است.

دکمه بازگشت به بالا