عمومی

ساختار باتری موبایل

[vc_row][vc_column][vc_column_text]ساختار باتری موبایل به بررسی همه انچه که به این سخت افزار مربوط می شود از قبیل نحوه فعالیت- موادتشکیل دهنده ان- دلایل عمر مفید کم و حتی دلیل انفجار در ان می پردازد.

در داخل باتری موبایل نوعی انرژی شیمیایی قرار دارد که هنگامی که ان را به منظور ذخیره انرژی مورد نیاز برای فعالیت گوشی به برق متصل می کنیم مواد شیمیایی با به نیروی برقی که به ان منتقل شده واکنش نشان داده و موجب انتقال الکترون ها از قطب منفی به قطب مثبت می شود.

و زمانی که شارژ باتری به پایان می رسد باتری از طریق انتقال الکترون ها در داخل مدار اقدام به تولید برق می کند با این تفاوت که در این مرحله الکترون ها از قطب مثبت به قطب منفی منتقل می شوند و این پروسه تا موقعی که همه الکترون ها منتقل می شوند ادامه دارد.

مواد تشکیل دهنده باتری ها کدامند؟

همانطور که گفتیم در باتری ها الکترون های مثبت و منفی وجود دارند که با افزایش و کاهش ظرفیت باتری مدام در حال جایجایی هستند که ین الکترون ها را آند و کاتد می نامند  . در کنار این دو نیز الکترودهایی برای منتقل نمودن یون های مثبت وجود دارد.

لیتیوم یونی یا همان باطری که امروزه اغلب کمپانی ها از برای محصولات خود استفاده می کنند از مواد ذیل تشکیل می شود:

  • کاتد اکسید فلزی متشکل از عناصر نیکل، کبالت، منگنز و ترکیب آهن و
  • آند متخلخل گرافیتی که بردارنده لیتیوم یون ها
  • و یک الکترولیت نمک لیتیوم

در باتری های لیتیوم، یون هایی که دارای بار مثبت هستند با کمک الکترولیت از قطب منفی به قطب مثبت منتقل می شوند و از این طریق الکترودها در مدارها جریان پیدا کرده و سپس مجددا به قطب منفی باتری بر می گردند.

با توجه به ساختار موبایل دلیل کاهش عمر مفیدباتری بر اثر استفاده مکرر چیست؟

همه ما می دانیم که عمر مفید باتری موبایل پایدار نبوده و به دلیل شارژ و تخلیه مداوم، در حال کاهش است.

مواد شیمیایی که در ساختار داخلی باتری ها  قرار دارد با تولید جریان الکتریسیته موجب می شوند که لایه های نازک لیتیوم بر روی الکترودها قرار بگیرند و از این طریق از میزان الکترودها برای تولید برق کاسته می شود و از سوی دیگر مقاومت باتری افزایش پیدا می کند.

هر چه مقدار باتری بیشتر شود توانایی حفظ ولتاژ کمتری پیدا می کند و از این طریق میزان برق در هربار شارژ باتری نیز کاهش می یابد.

دلیل انفجار برخی از باتری چیست؟

هر چه میزان انرژی ذخیره شده در باتری افزایش پیدا کند موجب خطرناکتر شدن باتری خواهد شد، یکی از مهم ترین مورادی که در زمان ساخت باتری موبایل به آن توجه می شود امنیت است همچنین بایستی بتوان حرارت باتری را کنترل نمود.

هنگامی که  میزان این حرارت به 80 درجه برسد عناصر شیمیایی موجود در باتری عملیات تجزیه شدن را آغاز می کنند و  انفجار رخ می دهد.

آینده صنعت باتری موبایل چگونه پیش بینی می شود

در اینده ممکن است باتری های جامدی جایگزین باتری لیتیوم یونی شوند که در ساختار داخلی ان الکترولیت جامد را به جای الکترولیت مایع قرار می دهند و از این طریق میزان خطرساز بودن باتری ها را کاهش می دهند.

از مهم ترین مزیت های باتری های جامد تولید شده این است، لیتیوم هایی که از قدرت و چگالی انرژی مناسبی برخوردارند جایگزین آند می شود.

باتری های لیتیوم جامد که در آینده ساخته می شود وزن بسیار سبکتری دارند زیرا بخشی از باتری به نام اند کربن که برای تولید نیرو مناسب نیستند حذف می شوند.

برای تهیه و خرید باتری اصلی و اورجینال آیفون می توانید از فروشگاه معتبر فونی شاپ اقدام نمایید .

چگونه عمر مفید باتری ها را افزایش دهیم

از طریق برخی راهکارها می توان تا حدودی عمر مفید باتری موبایل را افزایش داد واکنش های شیمیایی که به صورت مداوم در باتری اتفاق می افتد موجب می شود تا در زمانی هایی که شارژ باتری زیر 20 و بالای 80 است سرعت بیشتری در انجام فعالیت هایش داشته باشد.

که با توجه به مورد مذکور نگه داشتن شارژ باتری در حد مابین 20 الی 80 موجب افزایش عمر مفید باتری می شود، امروزه سیستم های هوشمند مدیریت کننده انرژی که در گوشی های موبایل تعبیه شده است از شارژ بیش از حد آن ها ممانعت می کنند و در زمان هایی که کاربر به مدت طولاتی گوشی خود را به شارژر متصل می کند (در طول شب تا صبح) از شارژ بیش از 80 درصد جلوگیری می کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا