اقتصادی

ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در کنگره آمریکا تصویب شد

کنگره آمریکا بسته بودجه ای را تصویب کرد که شامل لایحه ای است که استفاده از TikTok توسط سازمان های دولتی را ممنوع می کند.

به گزارش نازک نارنجی، بر اساس لایحه بودجه دو حزبی که جمعه گذشته در کنگره آمریکا تصویب شد، استفاده از تیک توک توسط سازمان های دولتی ممنوع است. این قانون منعکس کننده نگرانی های فزاینده در مورد برنامه اشتراک گذاری ویدیو TikTok است که متعلق به شرکت چینی ByteDance است و برای اجرایی شدن باید توسط رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن امضا شود.

ممنوعیت TikTok توسط سازمان‌های دولتی به نفع پلتفرم‌های رقیب مانند اسنپ، فیس‌بوک و اینستاگرام خواهد بود که برای جذب مشتریان جوان با هم رقابت می‌کنند. این لایحه شامل استثناهایی برای اجرای قانون، امنیت ملی و اهداف تحقیقاتی است.

قانونگذاران ایالات متحده و کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی، نگران این هستند که ساختار مالکیت TikTok اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی را آسیب‌پذیر کند، زیرا شرکت‌های مستقر در چین طبق قانون ملزم به ارائه اطلاعات کاربر دولتی هستند. تیک توک بارها اعلام کرده است که اطلاعات کاربران آمریکایی در چین ذخیره نمی شود.

این شرکت در تلاش است تا یک توافقنامه امنیتی با دولت آمریکا برای رفع نگرانی های کمیته سرمایه گذاری خارجی نهایی کند. در تلاش برای متقاعد کردن دولت ایالات متحده برای موافقت با حفظ مالکیت شرکت چینی ByteDance، برنامه ویدیویی TikTok پیشنهاد کرده است که بیشتر تجارت آن به طور مستقل اداره شود و تحت نظارت بیشتر باشد. تیک توک اقدامات متعددی را برای جلب رضایت دولت آمریکا انجام داده است، از جمله توافق با اوراکل برای ذخیره اطلاعات کاربران آمریکایی این اپلیکیشن در ایالات متحده و تشکیل یک واحد امنیت داده در آمریکا برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران و این واحد مسئول تصمیمات اتخاذ شده در مورد نظارت بر محتوایی است که در TikTok، نظارت می کند.

بر اساس گزارش CNBC، پس از انتشار متن بسته تایید شده توسط کنگره آمریکا، سخنگوی TikTok در بیانیه‌ای گفت: ما از اینکه کنگره TikTok را از آژانس‌های دولتی ممنوع کرد، ناامید شدیم. این یک حرکت سیاسی است که ربطی به منافع امنیت ملی ندارد. این توافق که توسط کمیته سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده در حال بررسی است، به نگرانی های امنیتی مطرح شده در سطوح فدرال و ایالتی رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا